Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 30
Zřejmě nejautentičtější simulace zážitku z pěchotního boje -
Dlouhé pasáže nudy a vyčkávání kdy se něco konečně začne dít, přerušované momenty naprosté hrůzy a zuřivosti.
Absolutní zbavení vlastní vůle s neustálou nutností poslouchat vůli a rozkazy cizí, často zcela nesmyslné.
Dezorientace v čase a prostoru, odlidštění, apatie.
Touha brutálně se pomstít všem co tohle mají na svědomí.
A také permanentní strach že to nikdy neskončí, s ustavičným vnitřním bojem o to neukončit to sám předčasně, jediným rázným krokem.

Tedy přesně jako všechno, co zažíval každý běžný voják v druhé světové válce.

Pro: brutální ustřelování končetin digitálních pindíků má většinou příjemně katarzní účinek vzhledem k marasmu okolo

Proti: zoufale nezvládnutá a stereotypní pseudo-arkádová akce, respawn, AI, dementní přeskriptovanost, úzké koridory, nefunkční save a velmi špatně umístěné checkpointy, proamerický überpatos, prznění historie, prznění videoher, prznění hráčů a jejich peněženek

+32 +33 −1
  • PC 75
Páté pokračování této akce mě poprvé docela bavilo, po druhé jsem ho ani nedohrál a nejvíc jsem si ho užil až při třetím hraní v kooperaci. Do této hry to hezky sedlo a zabavilo po celou dobu.

Treyarch rozhodně nejsou tak šikovní jako Infinity Ward, ale je nějaká ta snaha tam vidět je. Hře hlavně chybí nějaké ty zvraty. Vše jede po vzoru druhého dílu, tedy bez souvislého příběhu. Moc se mi líbily lokace v Pacifiku, džungle vypadala místy až božsky. Na to, že je to dost starý engine, to bylo fakt pokoukáníčko a navíc to i hezky plynule běželo. Jenže jak je zvykem, po pár misích nastal útrum a konec. Vytknul bych přehnaný počet němců, kterých bylo opravdu NEHORÁZNĚ moc. Doslova stovky, ale aspoň umírali rychle a tak nebyly moc vidět jednoduché skripty v AI. Zvuky byly na poměry CoD na standartní úrovni, dabing rovněž. Zombie mód je dost sranda, jen mi malinko do téhle hry nesedí. MP jako takový mě nechytl, Modern Warfare jasně vede.

Ve výsledku to ale bylo hodně příjemně strávených 5-6 hodin. 75%

Pro: atmosféra války, výborná grafika, hudba, zvuky, zombie mód, šikmoočka měli koule

Proti: až moc obyčejné na CoD poměry, žádný velký posun dopředu, nepřátel je moc, opět velmi krátké

+31
  • PC 85
Ano, je to svým způsobem neskutečně tupá hra. Na pozadí autentických událostí se odehrává bojová arkáda kde jenom jdete dopředu a postupně dobíjíte území. A když nejdete dopředu, tak jen střílíte na nekonečně se respawnující nepřátele. Ano, to samé už je tady popáté. Vlastně to vypadá spíš jako remake prvních tří dílů.

Jenže je to pořád hodně zábavné. Čistokrevný popkorn, kde je důležité mít hlasitost doprava a žádné rušení prosím. Konečně zmizela hrůzu nahánějící patosem prolezlá hudba minulosti. Tady hudba dokonale podkresluje ponurou náladu smrti a války. Celkově je tady atmosféra hodně tíživá a je z ní znát, že to žádná sranda nebyla. Že by tam nikdo z nás nechtěl být. Že do velké míry záviselo vaše přežití spíše na náhodě, než na schopnostech.

Pocit zmaru je nejvíce vidět na japonské dějové linii. Zfanatizovaným vojákům nezáleželo na životě. Hlavně, že jich mohli vzít pár sebou. Nikdy se nevzdávali. Jak to asi muselo dopadat na psychiku amerických vojáků. Tady je to celkem vidět. Šílené útoky. Čelní, ze strany. Časté boje zblízka. Do toho ještě ve hře přibyl model poškození, takže je to všechno pěkně naturální.

Hra za Rusáky je trochu odproštěna od propagandy. Při bojích v ulicích Berlíně jsem trochu soucítil s Němci. Neměli šanci. Bojovali jen o své životy. Bojovali jen o to, nedostat se Rusům do zajetí. A to dost horlivě. Ve hře je to dost vidět. I když, potom co udělali v Rusku se těm Rusákům ani nedivím. Boje neskutečně gradují a ke konci už nedostanete žádný metr zadarmo.

Ze všech zbraní je tady radost střílet. Nejkomfortnější arzenál měli Američané a Němci. Proč Japonci tak často bojovali na blízko je nasnadě. Jejich pušky neměli zrovna nejjednodušší ovládání střelby. No, dobře. Je to jen má teorie.

Mise v tanku, nebo v letadle? To už byla turbo arkáda. Hlavně lovení přeživších z moře. Taky si mohli tvůrci dát trochu práce s balistikou. Taky mohli hru udělat trochu delší. Je to ale opět intenzivní. Opět to taky potřebuje vypnout mozek.

Pro: atmosféra války, hudba, zpracování zbraní, intenzivní hratelnost, model poškození

Proti: délka, někdy až moc arkádní

+26
  • PC 65
Po nejlepšim dílu se serie vrací opět do druhé světové války. Call of Duty: World at war (od teď už jen CoD 5) je takový mix Medal of honor: Pacific Assault a Call of Duty 2, ale bohužel nepřináší žádnou novou věc. Hlavní aspekt hry je arkádovost a to si myslím, že je chyba, protože většina hráčů chce cítit boj na vlastní kůži a né postřílet tisíce nácků, kteří ještě k tomu běhají ve vlnách, jak to dovolí engine. Hlavní problém CoD 5 ovšem tkví v absolutní nemožnosti se jakkoliv pohybovat po levelech a když řikám absolutní nemožnosti, tak to tak myslím. V jedný misi jsem se dokonce vyskytl na náměstí, kde byly otevřené dveře, tak jsem myslel, že se skryji za zdí před palbou stovky němců, avšak jakási neviditelná textura, či ruka boží mi zabránila jít dovnitř. Když jsme u těch nepřátel, tak musím konstatovat, že bývalý spolužák z druhé třídy Fero, by si mohl ve srovnání s nimi říkat Mudr. Někdy se stává, že protivník není schopen ani reagovat a lze jich v klidu pár posekat jenom nožem v otevřené vřavě. Sám kulek schytáte sakra dost než vás to položí (jednotka zvláštního nasazení z tropického ostrova v čele s Nomádem a Psychem by mohle závidět) samozřejmě v závislosti na obtížnosti, přesto hodně přehnané. Aby toho nebylo málo, tak hra vykrádá filmové válečné klasiky, jako je Zachraňte vojína Rayena a Nepřítel před branami. Ano Mafie je taky takové lehká variace Mafianů, ale aspoň né doslovná a je z toho cítit jakási tichá pocta tomu filmu, ale u CoD 5 ne. Naskytnou se ovšem i lepší chvilky jako je letecká mise nebo trhání končetin silnější ráží a občas podbarvení některých scén krásnou hudbou. To co se mi líbilo na hře nejvíc byly paradoxně videa mezi misemi, které jsou perfektně nastříhané a doprovázené skvělými slovy. Víc ale od CoD 5 nečekejte

Pro: Hudba, občas grafika, loading, opravdu si zastřílíte...

Proti: Uměnlá (ne)inteligence, levely, předvídavost, nesmrtelnost, nic nového pod sluncem jen víc vystřelených patron na zemi

+24
  • PC 70
Stručně řečeno nejnovější COD je další ždímání již do sucha vyždímané onuce. Předchozí díl nabídl svěží vánek v podobě nového prostředí a filmového feelingu a WaW se snaží o totéž, výsledek ale není zdaleka tak působivý jako minule. Pacifik, Stalingrad a Berlín jsou poměrně atraktivní lokace (díky bohu tentokrát žádná Normandie), nicméně samy o sobě zábavnou hru neudělaj. Můžete mít COD třeba na Marsu, pokud ale zachováte nudnej a okoukanej herní koncept (zabij tisíce tupých vojáků a kochej se nascriptovanejma wow scénkama), tak to bude stejná nuda. K neduhům se navíc přidává skutečnost, že grafický engine už je těžce za zenitem, AI paňáců je naprosto žalostná, fyzika žádná a herní doba okolo 6 hodin, to vše za krásných 1300,-…. Ale abych jen nehaněl. Některé filmové momenty jsou opravdu povedené, hra je o poznání brutálnější a syrovější (což jí prospívá mnohem víc, než bych čekal), ze strany autorů je vidět snaha předvést zajímavé lokace (depresivní prostředí roztříleného ústavu pro choromyslné apod.) překvapí zajímavej soundtrack a... a hopla, nic dalšího, co by stálo za vyzdvižení, mě už jaksi nenapadá. Objektivně musim říct, že jsem se docela slušně bavil, ale je opravdu znát, že COD by potřeboval jak změnu prostředí (co takhle Korea, Vietnam či první Irák?) tak změnu konceptu. Za sebe řikám, méně nepřátel a akce, více AI, příběhu a realismu.

Pro: Brutalita, soundtrack, některé momenty a lokace (vylodění, hořící Stalingrad, roztřílená léčebna pro choromyslné, Berlín za deště apod.), nízké HW nároky

Proti: Stereotyp, nezajímavý příběh, žádná fyzika, grafika přinejlepším průměrná, příšerné „jezdící“ mezihry, stále stejné hlášky Němců jako v minulých dílech („Komunystnnnn!!!“ už vážně ne), herní doba, spouštění skriptů, respawn nepřátel, a další a další

+22
  • PC 70
Rok 2016 a já si poprvé pouštím Call of Duty 5. Call of Duty od Treyarch, což je možná ten důvod, proč jsem se k tomuto produktu dostal po tak dlouhé době.
Kdybych to měl jednoduše shrnout do jedné věty, řekl bych, že je pětka lepší WW2 střílečka než Call of Duty 2. Pocit ze střelby je tu narozdíl od svých předchůdců mohutně umocněn naturalistickou brutalitou, která se do období nejkrvavějšího konfliktu historie nepochybně hodí. Je hezké také pro změnu vidět, že pokud někoho střelím kvérém s vysokou ráží, tak je to vizuálně zřetelné - ustřelené končetiny, slezlá/spálená kůže. roztrhané maso, rozdrcené/zlámané kosti atd.

Graficky je vidět slušný pokrok kupředu oproti dílu minulému, level design a celkové ztvárnění(džungle Pacifiku, zdecimovaná města Berlína a Stalingradu) je též velmi povedené. Oba konflikty mají odlišnou atmosféru a nepatrně odlišný styl boje a misí. Jen mě mrzí, že tu opět není možnost projít si kampaní za "zlou" stranu (Německo, Japonsko)

Se zvukem je to lehce nahnuté, některé zbraně zní věrohodně, některé skladby jsou povedené a atmosférické, ale kupříkladu taková pistole Takorev tt33 tu má tak hrozný ozvučení a recoil, že rozbitá vietnamská "kuličkovka" vedle toho vypadá jako stroj zkázy. To samé platí i o muzice. Dobývám japanský tábor v období druhé světové války na Asijském ostrově Pacifiku a zničeho nic mi začne v pozadí hrát progresivní metal.... "THE FUCK??" Co v tom Treyarchu berou za matroš?

Stejně tak tu není ta dynamika a timing ze čtyřky, AI je mnohem hloupější animace ne tak propracované a občas se objeví i nějaký ten bug.

Celkově ale nemohu zapírat překvapení, jelikož jsem to čekal daleko horší a s odstupem času nelze než konstatovat, že se jedná o lepší přírůstek do dnes již početné call of duty rodinky.

Pro: Druhá světová válka, realistická brutalita, pěkná grafika a atmosféra.

Proti: Bugy, polodementní AI, krátké, jednotvárné.

+19
  • PC 95
HRÁNO NA XBOX360

Už dlouho nebyla žádná pořádná hra o druhé světové válce a Activision to změnil. Hru jsem nějak neočekával, stejně by nebylo na co nového čekat. Až hra vyšla, tak měla hodně pozitivních i negativních reakcí, takže jsem nevěděl co si o tom mám myslet, ale i jsem se odvážel ji na vlastní riziko spustit a dočkal jsem se.
Jsem znalec historie a druhá světová válka byla doposud v herním průmyslu jen v Evropě, žádná hra, která by naznačovala či nějak propagovala invazi do Japonska.

Hra je "nečekaně" naskriptovaná, ostatně se skvělým příběhem, který mě ale nijak nezaujal. Bojuje se v Japonsku, kde to fakt žije, atmosféra(hlavně v Pacifiku) je vybudována filmově - ujíždění na lodi, vylodění na Peleliu, osvobození na Makin Atolu, osvobození letiště taky na Peleliu, skok do řeky, hořící dům, hledání snipera a konečná mise hry v Japonsku(nevzpomínám si na název) . Po dohrání hry jsem se dočkal takového bonusu v podobě střílení zombíků(nacistických), kteří se snaží dostat do domu, kde je hráč schovaný, tudíž další pěkný přídavek ke hře, který mě zabavil na další hodiny.

Grafika, patří mezi skvostné, hlavně při bojích ve městě(v Evropě), kde prostě náckovy kulometem do nohy a ta mu odletí, takže ještě popadne devítku a střílí s ustřelenou nohou, jak "fanatické". Epické je, když v Japonsku vylézají "žluťáci" z bunkru-skrýše a vy se jen koukáte na tu atmosféru a desing hry. Poprvé(a doufám že ne naposled) je v CoD možnost zabodnou Japončíkovi nůž do krku, která mi mnohokrát zachránila prdel. Dojdou mi náboje, z bunkru vyběhne "žluťák" já mezitím tasím záložní zbraň, on mě doběhne a bajonetem mě přepadne, takže lehnu na zem a zabiju ho nožem. Při nejhorším si nasadím na "Arisaku" bajonet a všechny povraždím bez jediného náboje.

AI protivníku je úchvatná, překvapivě i spolubojovníku. Už se snaží i "hrát a bojovat" a ne jen být onen filmový štáb a dělat ze hry něco co není! Veliké plus.

Zaujaly mě zbraňové zvukové efekty, stejně tak soundtrack a dabing. Herní doba je velice krátká na nejlehčí obtížnost až 4 hodiny. Já měl hru dohranou za 5 hodin!

Počkat, jsou nějaké zápory? Jo jsou, vadí mi akorát stejný engine jako v jiných CoD, vůbec se nezměnil! Dobře, vylepšená grafika!

Verdikt?:
Remake a obnova CoD 2(akorát místo Afriky Japonsko) je skvělý tah, stejně jsem nejvíc času strávil se zombíky.

Pro: zombie bonus, Japonsko, filmové zpracování, grafika, soundtrack(zvuky).

Proti: stejný engin jako v předchozích dílech, moc krátká herní doba.

+17 +19 −2
  • PC 40
Nesmírně uřvaná hra plná nesmírně uřvaných lidí. Někdo z vývojářů si řekl, že ani na vteřinu se nesmí sundat noha z pedálu edgy atmosféry, takže od prvního momentu až do nechtěně komického finále se člověk topí v naprosto groteskně přehnané brutalitě, drsných řečech a naprosto psychopatických postavách.
V dlouhém koridoru, ve kterém po vás nějaké naprosto anetické macho hovado nepřetržitě řve ať zabíjíte a vraždíte jak pominutí, ve kterém vaši spolubojovníci jako gumoví a dementní panáci bez duše nabíhají na nepřátelé jen aby udrželi atmosféru nějaké vřavy, v takovém koridoru není místo už ani pro zábavu.

Pokud jste ale někdo, komu stačí naprosto recyklovaná hratelnost jak na cirkusové střelnici a jste rádi, když na vás nesmírně tvrdí psychopatičtí muži v přehnaně brutálním prostředí neustále řvou, protože vám to pomůže s daddy issues, je tohle hra přesně pro vás.

Pro: hudba, animované sekvence mezi misemi, jedna mise ročně může být oddych

Proti: všechno je strašně hloupé a přehnané, neustálé hulákání

+17 +19 −2
  • PC 70
Zas taková katastrofa to není, záleží na tom, co čekáte. Já když jsem to rozehrál, tak jsem byl od zdejších "testerů" a nepříliš lichotivých recenzí docela pesimisticky naladěn, takže jsem věděl, kde se připravit na zklamání. Hru jsem dohrál na vyšší obtížnost už asi před 3 měsíci, takže se smiřte s tím, že to nebude úplně objektivní a k už pátému dílu Call of Duty přistupuji s odstupem.

Musím vám dát za pravdu v tom, že Modern Warfare byl kvalitativně úplně jinde. Obsahoval důkladně propracované prostředí, neškodící skripty a bezchybný gameplay. Některé tyto vlastnosti World at War spolehlivě zadupal do země, některé jenom utlumil. Je na to občas smutný pohled, když kolem sebe vidíte do dálky hustý prales, projít jim ale můžete jenom po úzké pěšince, kde samozřejmě čekají nepřátelé. U druhé části kampaní, u té ruské, to už tolik nevadí, přesto to občas praští do očí.

Jak už jsem řekl, kampaň se dělí na dvě části, na americkou v tichomoří a na klasickou ruskou zimnici. Ačkoliv je první zmíněná výborný nápad (a alespoň z mého pohledu jde o neobjevenou věc), tak se překvapivě lépe hraje za zemi dědy mráze. :) Už jenom proto, že jenom zběsile neplníte rozkazy, ale máte se na koho obrátit a častné unikání smrti víc zbližuje s hrdinou. Je to minimum, co pro nás scénáristi mohli udělat, ale alespoň za to jsem rád. Dále jsem tam našel mnohem vynalézavější a propracovanější výpravu a dekorace. Prosluněné úkryty japončíků začaly okamžitě nudit, kdežto obrazy jako zmasakrovaná fontána nebo potyčky v metru, to si klidně můžu vyfotit a dát jako wallpaper.

V počátečních hodinách hraní jsem zažíval zajímavý pocit déja vu - stejný engine jako ve čtvrtém dílu, ale zbraně jako z dílu druhého. Jednou na mě dokonce vyběhli psy, jenom tak pro působivost, dál ve hře už nefigurují a těch pět sekund laciného efektu za to nestálo. Už si nepamatuji, jak se to mělo s obtížností, ale nemohu si vzpomenout, že bych se výrazně zasekl. Pěkně to odsýpalo, konec ale přišel dřív, než bych si přál. Doba hraní je určitě neuspokojivá, vydávat necelých pět hodin hraní za plnohodnotný zážitek, to mi moc nevoní.

Zase ale nechci zpochybňovat zábavnost celého projektu. To, co jsem dostal, bylo řemeslně kvalitní a obrazová stránka byla impozantní (neplést s grafikou, ta zůstala na úrovni Modern Warfare), nedotaženost z hlediska lineárnosti a AI je ale na pohlavek. Nebo rovnou facku, jestli chcete. :) Existovala ale jedna pasáž, kdy jsem se těmito problémy zabývat nemusel a užíval jsem si plnými doušky. LETADLOVÁ MISE, která předčí cokoliv z CoD 2 i 4. Konečně jsem měl na chvilku v ruce pořádnou řežbu! :)
+16
  • PC 60
Čtvrtý díl jsem vzhledem k neatraktivnímu a nesympatickému tématu taktně přeskočil, nicméně nemůžu říct, že bych se po dvojce vrhal na pátý díl s nějakou velkou chutí.

O to víc mě hra ze začátku překvapila. Nešokovala, ale přesto mi to připadalo výrazně lepší, než díl druhý. V první misi mě moc nezaujala grafika, vypadalo to jak dvojka, jen kompletně vystínovaná a s DOF. Neduhy, jako dokreslování objektů v bezprostřední blízkosti, zůstaly. O to víc mě pak překvapily následující mise, například překrásně udělané vylodění. Takže o žádné orgie nejde, ale přesto nelze mít ke grafice větších výhrad. Záleží na misi. Některé jsou na úrovni dvojky, jiné zase famózní.

Soundtrack byl poměrně nevýrazný, neutkvěla mi v hlavě žádná melodie. Dále mě překvapily zvuky zbraní, které znějí úplně jinak, než ve dvojce. Tak nějak víc mechanicky, jako by tam snad ani nebyl nějaký střelný prach. Uchu to bylo líbivé, ale nechce se mi věřit, že by to bylo reálné.

No a samotné hraní... bohužel v Pacifiku jsem měl docela problém, nikoho nebylo moc vidět a ačkoliv na normal vydrží hráč hodně, stejně jsem měl spoustu míst, kde jsem se zasekl. I proto se mi mise za rusy líbily mnohem více. Už jen ten začátek v jámě plné těl je povedený. Vtipná mi přišla mise v letadle, zejména ve srovnání s horrorem z United Offensive. A teď přijde to nejhorší, ano, je to spawn protivníků, dokud se nehnu za nějaký bod. Nesnáším to a znechucuje mi to celé hraní. Opět je nutné hrát taktikou, kdy někam vlítnu, snad přežiju a ukončím tím ten otravný spawn. Abych řekl pravdu, nechápu, jak se takováhle hra dá hrát na veterána, protože tohle tím pádem dělat nejde.
Zvláštní bylo, že i v Reichtagu měli plamenomety, jejichž nekonečná náplň byla docela sranda a extrém. Druhý extrém byla zase téměř nulová náplň v United Offensive.

Takže abych to shrnul: obtížnost vcelku vysoká (měl jsem vypnutý crosshair), zábavnost dost kolísavá, zpracování slušné, atmosféra nic moc = 60%, protože to bylo lepší, než dvojka, ale ne o moc.

Pro: Grafika a nároky, vypnutelný crosshair, některé mise

Proti: Nekonečný spawn, doskakování objektů, některé mise

+16
  • PC 50
Popravdě, že je to postavené na stejném enginu jako CoD4 by mě nenapadlo, čtyřka mi přišla tak o třídu dál. Tady se autoři vrací zpět do období 2. světové války, což mi osobně vyhovuje více, než moderní konflikty, nicméně celý ten příběh, jeho "odvyprávění" a podání je tak povrchní, že historická videa a intra do jednotlivých kapitol ve výsledku jen obtěžují, protože jsou nezajímavá, rychle splácaná a zbytečně dlouhá. Celé mi to rozhodně nepřišlo co by Call of Duty 5, jako spíše odfláklejší datadisk ke Call of Duty 2, které spolu s jedničkou tuhle povrchnost strčí hravě do kapsy.

V popisu je zde psáno, že hra je brutálnější, díky upalování a utrhaným končetinám. V upalování ve WW2 hrách to rozhodně není první vlaštovka a plamenomet není ani nijak zvlášť extra potřeba, snad krom dvou hrou vnucených použití. A k těm končetinám, plachtících vzduchem: je tam krev, jednou jsem si všiml jedné utržené nohy, ale hra se ani hrůzy války nijak zvlášť vyobrazit nesnaží, takže si ničeho vlastně ani nevšimnete. Někdo na vás stále řve, co máte dělat a vy jen běžíte z body A do bodu B, prosvištíte lokací, to uděláte ještě několikrát a je konec. Kdyby alespoň autoři nechali hráče shodit atomovku, ale celý konec je takový ála "přestaňte hrát, my vám teď odvysíláme patos, tak csi ho užijte". Oproti CoD1 a CoD2 si ani po dohrání nepamatuji na nějaké akce nebo výjevy ze hry, které by se mi vryly do paměti.

Vaši parťáci jsou paka, na nepřítele nestřílejí, jen vám občas výjimečně pomohou od nějakého fanatika, který se na vás žene se vše vysvětlujícím "BANZAAAAIII". Enemáci jsó také paka, protože pokud se k nim přiblíží "nepřátelská" AI až moc, mnohdy ani nereagují. Jediný kloudný script je tak vynoření skrytého Japíka ze země a bezhlavý útok. V tom bordelu, co se furt děje, nemáte šanci pořádně postřehnout, co máte udělat, protože ve válečné vřavě vám to někdo řekne jen jednou a nepochytíš-li, máš Smolíka. Sice vidíte hvězdičky, označující úkoly, ale spíše slouží jen pro určení směru cíle, co udělat si už musíte domyslet sami (nesvítí-li to do dáli). Každou chvíli jsem také dechnul díky granátům. Občas se nějaké varování ani nezobrazí, občas zomrete aj vo chvíli, keď jste od granátu dostatečně daleko. Prostě tohle bylo zklamání, nudné a nezajímavé, budgetovka, nemající nic společného s dosavadními PC díly Call of Duty.

Jediným skutečným kladem tak byla zřejmě hudba v menu, které svým chováním a vzhledem tomu z CoD2 také z oka vypadlo.

Pro: Hlavní menu, některé lokace, pár úryvků některých misí

Proti: Divně se chovající AI, příliš překotná akce, intro videa, zbytečné množství klávesových zkratek, rychle oddrmolená nuda

+16 +18 −2
  • PC 70
Neúnavná druhá světová je zpět, CoD 5 pokračuje v trendu CoD 4 intenzivního pojetí války s hromadou nepřátel i dostatečného počtu spojenců. Někdy to funguje dobře, někdy to trochu skřípe, ale zábava je to slušná, za tím si stojím. Největší pochvalu si CoD však zaslouží za perfektní kooperativní mód Nazi Zombies, vím, že hned týden po CoD vyšlo Left 4 Dead, ale první je prostě první a to se počítá :)

Zatím to zní pozitivně, nyní však přichází výčet až nezvykle velkého počtu záporů, který jsem promýšlel téměř hned od prvních minut hraní (a to není dobře):
- Nevadí mi hrát znova druhou světovou, rád vezmu do ruky starého kara a pohoním (nácky po Berlínu), ale vadí mi, že je to pořád to samé. Hráč nemusí ani číst úkoly mise, stačí jít pořád dopředu a střílet všechno co se hýbe. Pokud možno zpříma a bez přemýšlení, neboť kreativita se po zásluze trestá buď designerskými omezeními, nebo tím, že se hra pozapomene uložit. Dneska je už snad jiná doba a hra by měla nabízet nějaký vývoj a/nebo variabilitu a/nebo různorodost...
- Design levelů je pěkný, ale neúčelný, prostředí sice není prázdné a grafika je stále velmi přitažlivá, ale podobně jako v mnohem starších hrách je vaše volnost pohybu nepříjemně omezena, nejde sejít z cest, slavným přelézáním překážek lze přelézt jen to, co se přelézt má, nikdy nelze vymyslet jiný postup.
- AI nepřátel je odbytá, opět na první pohled válka funguje, vojáci se navzájem střílí a pokud se něco protáhne, tak mám dojem, že se respawnují na obou stranách (wtf?), aby hra neztichla, takže si skutečně můžete připadat jako ve válce, ale někdy lze u vojáků spozorovat nehorázná demence. Např. dva vojáci stojí na proti sobě a několik sekund jen čumí, občas se někdo někde zasekne, vojáci někdy zapomenou reagovat a jen na vás strnule koukají. Spojenci vydrží mnohem víc, než nepřátelé, např. 2 nepřátelé naběhnou zcela nelogicky na 1 spojence s bajonety, ale ten je oba umlátí pažbou :)
- Na jednu stranu je hra jednoduchá, protože toho celkem dost ustojíte, ale vyšší obtížnost je spíše frustrující, protože byste někteřé hustší pasáže museli hrát tak na 10x a více. Na střední obtížnost ustojíte takovou spršku, že se oplatí přebíhat mezi překážkami, dojít nepříteli až úplně na tělo a tam jich pár postřílet a zbytek "stylově" seřezat nožem, nebo úplně nejlépe roztočit se uprostřed s plamenometem, načež všichni kolem vás instantně pochcípají.

Pro: Intenzivní válka, slušná řežba, první ruské mise byly povedené, Nazi Zombie mód.

Proti: Spousta nedotažeností, herní systém zůstal na úrovní prvního CoD a MoH

+15
  • PC 85
Já jsem se bavil.
Jak hrou samotnou, tak autentickými videi mezi misemi i slovním doprovodem.
Kdo nadává na koridorovost a skripty - vy jste je snad nečekali?
Tuto hru jsem si zahrál po mé oblíbené Modern Warfare na druhou nejtěžší a nyní jsem ji dohrál na nejtěžší úroveň. A obě dvě hraní jsem si užil.
Přišel mi dobrý level desing a šikovně prostřídané mise za Amíky a Rusy.
Na druhé hraní, světe div se, i v té nadiktované koridorovosti jsem párkrát postupoval kapku jinak než napoprvé. Bojoval o každý kousek levelu s pocitem, já tě stejně pokořím. A dalo se to.

Návrat do druhé světové mně vůbec nevadil. Po nedávno hraném Pacific Assaultu jsem si uvědomil, co všechno by mohlo být horší.
Chování zbraní mi sedělo.

Bez žádných velkých očekávání a s náladou na tento styl hry jsem si pěkně zastřílel.

Pro: akce, zbraně, střídání misí Rusové - Amíci, grafika, autentické záběry při loadingu, zbraně

Proti: "přísné koridory", pár až moc těžkých pasáží, "nereálně" velké počty nepřátel

+15 +16 −1
  • XboxX/S 90
Rozehráno před rokem ale dohráno teprve včera večer. Přemýšlím jak ohodnotit COD World at War s časovým odstupem od dohrání výborného COD 2, ale již o něco méně dobrého COD3. Stejně jako zmíněné tituly jsem pátý díl dohrál opět na Xbox One S, s ovladačem v ruce na normální obtížnost a pochopitelně vypnutým autoaim.

Cesta k dokončení ovšem byla značně trnitá. I přes nesporně realisticky ztvárněné mise v Tichomoří plné japonské brutality, nervy drásajících banzai útoků, mistrné improvizace Japonců zavěšených ve stromech, maskovaných postaveních pěchoty a kulometů, neboli skrytých a do poslední chvíle vyčkávajících na postup mariňáků, jsem peklo v džungli proklínal a trpěl zhruba podobně jako tehdejší pěšák jenž byl nasazen v Pacifiku.
Ovšem to pravé peklo na zemi nastalo při čištění zákopů, bunkrů a tunelů za pomocí plamenometu. Patrně v této chvíli člověku došlo jak extrémně účinná zbraň byla na bojišti, a proč byla tak (právem) obávaná. Nakonec si mě Pacifik získal, nicméně zpočátku jsem kladl hře lehký odpor.
Jiné to ovšem bylo na evropském válčišti kde jsem s Rusy probil až do samotného srdce (v představách nacistů tisícileté) Třetí říše. Mise mě bavily od samého počátku, ovšem to absolutně nejlepší co kampaň mohla nabídnou přišlo až v samotném závěru v Berlíně. Poslední čtyři mise v Berlíně budovaly atmosféru, brutalitu, a ve finále zcela marný odpor vojáků SS, Werhmachtu a Volkssturmu, na takovou úroveň, až jsem si říkal: neuvěřitelné jakou má hra atmosféru, navíc gradovanou výbornou hudbou, a úplně jsem se vžil do pocitů obyčejných rudoarmějců co museli pro Stalina projít peklem a dobýt Berlín za každou cenu dříve než západní spojenci. Pocit satisfakce z dobytého Říšského sněmu se závěrečnou třešničkou na dortu tam prostě je, ať již máte nebo nemáte COD sérii rádi z jakéhokoliv důvodu.

Výborné byly historické vsuvky mezi misemi, naopak jsem během hry začal nenávidět granáty jenž protivníci ve velké míře používají, a které jsem se nakonec musel naučit házet zpět v rámci schopnosti přežít kritické fáze hry a úspěšně mise dokončit.
Stejně jako v COD 3, i zde na hráče nabíhají zástupy pěšáků, boje jsou tak velmi frenetické, což byl nejspíš záměr autorů jak šponovat atmosféru, a nutno dodat: tento prvek překvapivě stále funguje, jak víte z komentářů mnozí jej naopak nenávidí, a v podstatě krásně vykresluje atmosféru bojů na východní frontě. Hráč tak dostává jedinečnou možnost prožít v omezené míře pocit řadového německého pěšáka při nekonečných lidských vlnách Rudé armády.

Achievement War Hero (dohrání kompletně celé hry na jakoukoliv obtížnost) podle Xbox statistiky odemklo jen 29,93% hráčů. Koupeno za 299,50 Kč na Xbox store, za tu cenu nelze hře prakticky nic vytknout.

Pro: atmosféra, historické vsuvky mezi misemi, hudba

Proti: granáty, místy nekonečné vlny nepřátel

+15
  • PC 70
Další CoD z WW2. Spousta skriptování, oslavování hrdinných vojáků a poukazování na to jaká je válka svině, drsně americky, jako už milionkát předtím. Krátká herní doba... hm. Nechápu, že tohle ještě někoho baví, i když ty silné momenty tam jsou...

Pacifik je naprosto otřesný - zaprvé s nedá sejít z cesty ani uprostřed pitomé džungle (vůbec nic moc design lokací), zadruhé až příliš často je vidět jen spousta kouře a červený flek značící hrozící smrt. Mise za amíky jsou nepřehledné jak cyp a naprosto mi lezly krkem. Krom letecké vsuvky, která jako osvěžení celkem ušla.
Mise ze rusy jsou pro změnu docela fajn, alespoň první polovina. Druhá se začíná přehledností podobat té americké a v posledních dvou na mapy proudí nebál bych se říct až absurdní množství nepřátel. (samozřejmě jsou tu nekonečné respawny vč. oblíbeného "z prázdného sklepa vyběhlo dalších dvacet němčourů")

Nesčetněkrát jsem chcípnul díky mým ochotným spolubojovníkům, kteří mě vytlačili z mého krytu, aby se tam mohli krýt sami - že do mé skoro-mrtvoly se tím pádem zakousne nepřátelský MG je už tolik netrápilo. Konec byl pro mě tentokrát vysvobozením, jakš takš zábavná byla tak třetina z celé hry.

Teď si tím nejsem na sto procent jistý, ale mám pocit že ta hra kašlala na nějaký quicksave a nutila mě používat jen přednastavené checkpointy. Těch je sice všeobecně dost, ale občas se prostě stane že nějakou pitomou pasáž opakujete tucetkrát. Za tohle ale nebudu ručit, dokud mi to tu někdo nepotvrdí, protože já to už dodatečně nekontroloval a samotná absence quicksavu mi přijde docela absurdní.

No. Když odhlédnu tady od těch věcí, tak pokud vás ještě bůhví proč baví fpsky z WW2, CoD5 vás až tak drasticky nezklame. Ale jestli vás tyhle WW2 fps pořád ještě baví, měli byste se dát vyšetřit. U mě je to slabých 70 za tu lepší třetinu a pár hezkých momentů a protože mám sklony ignorovat to mizerné, když hra nabídné alespoň něco dobré.

Pro: několik misí hlavně za rusy, grafika, pár slušných momentů

Proti: podivná hudba, nepřehledné, krátké (i když...), tunelovka ad absurdum, je to fps z WW2, gameplay mechanika byla snad lepší i v CoD1

+14 +15 −1
  • PC 70
Je to už pár let, kdy jsem věřil tomu, že postupně sjedu celou sérii CoD a po každém dílu vyplivnu komentář. Přežil jsem ve zdraví 4 díly a měl potlačování fašismu i oslavování Ameriky dost. Ale nastal čas chytit druhou mízu...

Nejprve tu máme CoD 5 aneb World at War (aneb po kolena v patosu). Svět je zpátky ve válečné vřavě druhé světové a máme tu dvě fronty. Na jedné bojují hrdinní Amíci proti zlým Japoncům na druhé bojují hrdinní Sověti proti zlým Němcům. Blbé je, že kampaně jsou navzájem provázané a tak hráč neustále skáče z jednoho prostředí do druhého (střídají se postavy, lokace, zbraně… prostě všechno). Nechápu proč. Něco jiného to bylo u MW, kdy byla tahle neucelenost podřízena příběhem, takže jednotlivé události byly provázané, přestože jejich dějiště byla od sebe vzdálená přes půlku světa. Obě fronty ve WaW ale příběh postrádají a navíc jsou od sebe oddělené. Proč tedy nemohou být dvě jednotlivé kampaně jako v CoD 2, aby si hráč mohl vybírat, po jakém prostředí sáhne?

WaW je pokus o návrat ke starším dílům z druhé světové. Nejde jen o zasazení do doby válečné, ale i o některá stará známá bojiště (Stalingrad, kancléřství v Berlíně…), o projížďky v tanku, o absenci příběhu, o hrdinné vlastenecké blekotání a tak podobně. Zatímco půlka hry se zaměřuje na Evropská bojiště a musím přiznat, že hra za Rusy mě opět velmi potěšila, druhá část se věnuje boji Amíků s Japonci a tady už jsem moc nadšený nebyl.

Ono je to vlastně stejné, obě kampaně jsou zkrátka ve své podstatě totéž, jenomže při pobíhání na Peleliu či Okinawě jsem si nemohl nevybavit MoH: PA a to byl kámen úrazu. Válečných akcí z Tichomoří je prostě málo a tak jsem nemohl jinak, než srovnávat…

CoD oproti svému staršímu konkurentovi sice boduje v grafice, ozvučení, prostředí a atmosféře, ale v otázce hratelnosti, příběhu, postav i herních možností a mechanismů těžce skomírá. Je to holt podřízené dnešnímu trendu. Ty známé obrázky z internetu, kdy vývoj člověka dnešního typu plynule přechází zpátky na opici, jsou v případě CoD více než trefné. Slabý scénář, ukazatele úkolů, kompas s nepřáteli, autoheal, přehršel granátů, indikátory munice… Neměl jsem pocit, že hraju hru ale arkádu pro dospělé děti, či průměrně inteligentní Američany. Když mám v kulometu ještě asi 50 nábojů a mě přes obrazovku neúnavně svítí žluté rušivé tlačítko ‚málo munice‘ opravdu mám pocit, že je něco špatně.

Pár slov ke kampaním…

USA
- chování Amíků si v ničem nezadá s brutalitou Japonců. Ač to hra přechází tak nějak s klidem, nenávist, vulgarismy, pomstychtivost a krutost je na obou stranách stejná. Vlastně ani jedna z válčících stran ze hry nevychází v nějakém mírotvorném světle a tak to má být – když válka, pak nehezké věci hezky na obou stranách
- vynalézavost nepřátel, která ač pramení ze scriptů, dovede hráče přimět mít se na pozoru. Japonec na stromě, Japonec ve vysoké trávě, Japonec s odjištěným granátem, Japonec a banzaj útok,… a pak řada ryze naskriptovaných akcí jako exploze mrtvých těl, přepady atd. Zkrátka na Japoncích je vidět ohromná vynalézavost, která hráči rychle nasouká do hlavy, že je třeba na ně dávat mnohem větší pozor než na Němce.
- Neustále a nejen v kampani za USA jsem bojoval se samotnou hrou o to, že nebudu tancovat podle toho, jak píská. Vojáci se ženou dopředu, velitel mě po desáté pobízí, abych si pospíšil, tanky mě předbíhají a já… já si běhám po pláži a hledám, který Japonec měl ten pěkný kulomet. Ač se hra vehementně snaží tvářit, jako že je nutné se neustále hnát vpřed, není to pravda. A pokud se vám podaří tohle divadýlko prohlédnout, nic vám nebrání v 80% hry nasadit pomalý opatrný postup a prolézat každý kout herního světa.
- Motivaci Amíků jim nežeru. U Rusáku ano, tam ta chuť dorážet plazící se Němce určitě je, ale v případě Amíků je to takové… příliš hrdinského patosu a příliš ideologického boje dobra se zlem, řekl bych. Ono 'národ' jehož historie začíná příjezdem roztodivné sebranky do Ameriky, vybitím indiánů a zabráním jejich země, těžko může mluvit o vlastenectví a boji za milovanou rodnou zemi.
- A pak tu je množství neviditelných stěn držící hráče v ohradě. Být tam val, skála, hustá džungle… ani neceknu, ale otevřené prostranství, či dokonce vchod do budovy zahrazen neviditelnou stěnou? To by se stávat nemělo!

SSSR
- masové scény, hrdinství a pocit boje za vlast jsem Rusákům mnohem více věřil. Horší to je s Reznovem, který má na jednu stranu mé sympatie díky vizi spravedlnosti aneb oko za oko… ale u hromadného Urá už nedokážu jinak než kroutit hlavou. Ať tak nebo tak, Reznov je v sérii CoD (prozatím) rozhodně nejzajímavější postava a řadím ho ještě před Price.
- jízda v tanku zprvu potěšila, ale vzápětí rychle zklamala. Že má i tank autoheal nějak přejdu, ale očekával jsem, že boje půjdou řešit střelbou z dálky a že nebude nutné jet ke každému nepříteli a střílet z bezprostřední vzdálenosti.
- atmosféra Ruské kampaně je skvělá. A nejde jen o scény ve Stalingradu, ale třeba průchod ústavem, boje v metru, či dorážení utíkajících němců v ulicích Berlína… to všechno jsou momenty, se kterými se takové vylodění na pláži Peleliu nemůže měřit.
- Nejen Ruská, ale i Americká kampaň jsou prošpikovány scénami, kdy je hráč na poslední chvíli zachráněn svým kolegou. Být to ve hře 2x řeknu: fajn, prima zpestření, vidět to popáté, už jen kroutím hlavou.

Velmi mě potěšila přítomnost Coop režimu. Byl jsem až překvapen tím, že CoD vytáhne takovou fičuru, nicméně u mě má za to jednoznačně body k dobru. Tím spíše, že je Coop mod ozvláštněn přítomností třinácti karet, které musí hráč nalézt a poté je může na počátku následující mise aktivovat. Karty mohou hru zlehčit i ztížit a to například mým oblíbeným omezením HUDu.

Pak tu máme ještě survival mod se zombíky. Na vytyčené ploše hráči likvidují neustálé přívaly zombíků a za získané body si kupují zbraně nebo odemykají cestu dál. Tenhle mod má ale jednu ‚drobnou‘ vadu – je nekonečný.

Pojďme na klasické postřehy…
1) V druhé misi na pláži jsou tři díry po granátech s vodou. Zprava doleva do každé skočte a chvilku v ní setrvejte (10-15 vteřin). Odměnou bude speciální mimozemská zbraň :)
2) Pouze ve Stalingradu narazíte na pejsky – nepřátele známé už z CoD:MW
3) V Sovětských řadách nejsou ženy! :( A tak pro mě CoD2 stále zůstává jedinou válečnou akcí s ženami v roli spolubojovníků… zajímavé prvenství.
4) S přenosnými kulomety už lze střílet i ve stoje, na rozdíl od CoD:UO. Stále je ale lze připevnit na vybrané překážky a mít lepší stabilitu při střelbě.

Takže jo, CoD 5 není špatná hra. Ač jsem to nečekal, docela jsem si hraní užil a nepovažoval to jen za jakousi herní povinnost či masochistický týden. Milovník historického konfliktu přemodernizovaných hvězd a pruhů se zfanatizovaným sebevraždu páchajícím krvavým sluncem se ze mě sice nestal, ale jsem fakt rád, že někdo měl tu odvahu zase sáhnout po lavině kladiva a srpu valícího se na Berlín. Přiznávám, že v roce 2008, kdy se již rádo zapomínalo na stěžejní roli SSSR ve válce, bych hru podobného ražení nečekal.

Pro: Atmosféra, válečná vřava, prostředí, hudba, Coop režim, Japonci, Sověti

Proti: Autoheal, arkádovost, hrdinský patos, respawn, omezené lokace (hlavně Tichomoří), nepřehlednost bojiště, pokus o lekci dějepisu po Americku (kecy v kleci)

+14
  • PC 70
Jednička i dvojka byly své doby hity, požral sem to i já. Trojku jsem vynechal (konzole zásadně neřeším), čtverka čeká ve frontě. Zvolil jsem tedy pro nynějšek COD WaW páč zrovna dobývám evropu (HoI3) a tak se mi toto téma jaksi hodí do krámu.

Grafika je super. Sice se asi o nějakej TOP své doby nejedná, mě tohle už ale bohatě stačí. Zvuky a hudba překvapivě však hned ze startu sráží kvalitu titulu:
Hudba je příliš hektická, příliš rytmická a příliš rušivá. Není špatná, je kvalitní, ale k událostem jaksi nepřilne, nebo možná přeněji: asi přilne ale strhává na sebe příliš pozornosti. Po první misi jsem ji vypnul. Občas jsem ji v průběhu hry zkusil zapnout, ale nikdy se mi nezamlouvala natolik, že bych změnil názor. Zvuky střelby jsou zase, zdá se mi, jaksi bez basů - některý pušky vyloženě škytaj a to je škoda. I například hlasitost v závislosti na vzdálenosti od původce zvuku je nerealistická - vzdálenější kulomety nebyly vůbec slyšet, nebo působily dojmem že je slyším z 1 km, i když byly za rohem.

Náplň hry je od starých dílů neměnná - opět se člověk pohybuje po úzké uličce reprezentující bojiště, která je obestavěná kulisama, skriptama, efektama a událostma. Kolem hráče se točí prostě vše, až je to trapas. Když letí letadlo, tak jich letí rovnou 100 mě přímo nad hlavou a minimálně jedno potom zpravidla padá přímo hráči na očích, aby ta atmoška jako byla hutnější. Nepřátelé se rodí za rohem a vytrvale nabíhaj do krytů (kde se daj krásně sejmout). Hra není totiž diferencována na situace, kdy eliminace nepřítele bude challenge a není tak důvod obávat se nepřátelských kulek, naopak. Sejmout se dá kdokoli, schytání dávky ze samopalu je téměř bez následků a bavit to má člověka jen díky počtu nepřátel, který pošle pod kytky. A těch je fakt fest.

Kampaň tichomořská není ničím až tak zajímavá, snad jen že narozdíl od němců japonci nabíhávaj na místy nepříjemnou kontaktní porážku. Lépe je na tom, podle mě, však kampaň ruská, kde se prostředí povedlo víc a i mise mi přišly zábavnější.

Nakonec ale musím přesto tvůrce v něčem pochválit: RESPAWN totiž, zdá se, není nekonečnej, ale trvá jen omezeznou dobu! Tomu říkám posun v před. Zpravidla se však bohužel tato doba pohybuje někde mezi "užjetonuda" a "panebožeuždost!".

Co jako vždy pohaním je zoufale zjednodušující autoheal = tedy nesmrtelnost, kterou hra naprosto ztrácí punc hry. Když mě už opravdu někdo dostal (zřídka a vždy granátem) tak se člověk objeví prakticky na stejnym místě (jednou mě to dokonce posunulo i o kus dál) - čili hrubou herní chybu nic netrestá. Kdyby mě takhle němec moch chlastnout z healthů, stačilo by nepřátel 15% z celkovýho počtu a byla by to skotečná challenge a i herní doba by se hráčovou nutnou opatrnostní příjemně natáhla, páč by potom hráč nepobíhal hrdinně po bojišti, ale plazil by spíš se "s držkou v bahně" :)

Hra na jeden večer sice nabízí poměrně chytlavou zábavu v podobě nenáročného vraždění stovek nepřátel, naprosto ale strádá v posunu někam dál a nabízí hráči jen stále totéž - tedy filmově působící hektickou akci, která je ale na herní mechanismy, taktické uvažování nebo znovuhratelnost vůbec nehledí. Přesto výsledek není zoufalej - celkem to jde, což snad i dokazuje mainstreamová oblíbenost série.

Za mě asi těch 70%

Pro: Grafika, možnost hrát bez zaměřovacího kříže, WW2

Proti: Úzké herní protory, zvuková stránka, chudé herní mechanismy, příliš hektické, jednoduché, linearita

+14
  • PC 65
Značné sklamanie. Hre neprospieva už spomínaná arkádovosť, kedy nabehnete do obrannej pozície a len tupo kosíte stovky nepriateľov. Ale čo mňa doslova vytáčalo, tak jednoznačne anachronizmus a logické diery v celej hre. V októbri 1942 tu v Stalingrade narazíte na rozbitý Tiger II a vzápätí sa na vás znesie letka Focke-Wulf 200 Condor, ktoré nikdy ako bombardéry používané neboli. Plameňomet tu máte s neobmedzenou náplňou, sovietsku protitankovú pušku tu môžete používať ako odstreľovačku či guľomet Browning 1919 môžete používať rovnako ako samopal. Nehľade na to že v tanku T-34 máte okrem dela aj plameňomet a zohráte s ním na Seelowských výšinách v apríli 1945 tankovú bitku, ktorá by strčila do vrecka aj bitku u Prochorovky. Na druhú stranu je fajn že je tu na svoju dobu prvotriedna grafika, ale tento piaty diel už v rámci série skutočne pripomína len nekonečné dolovanie úspešnej série. 16 misií mi vôbec nevadilo a byť ich pár navyše, začal by som sa fakt nudiť.

Pro: Atmosféra, grafické spracovanie, hudba, značný výber zbraní

Proti: Anachronické blbiny, arkádovosť, občas bezúčelová vata

+14
  • PC 50
CoD: World at War patří z mého pohledu mezi slabší díly série, především kvůli nevýraznosti a řadě problémům, které se s hrou táhnou.

Hra je rozdělena do dvou kampaní, které se navzájem střídají. Hrajete jednak za USA v Tichomoří a jednak za Sovětský svaz na východní frontě. Linie misí na sebe nenavazuje, jednotlivé linky postrádají příběhově propojení, takže v zásadě hrajete samostatné střídající se mise. U kampaně za sověty máte určitou emoční linku přehnané touhy po odplatě, ale to ani zdaleka nestačí pro nějaký zážitek.

Hratelnost jde ve stopách klasické arkádovosti, která je v tomto díle dotažena ad absurdum. Nepřátel je opravdu hodně, ale nabíhají na vás s tupou UI. Sice se dokáží krýt, ale pouze proti Vašemu postupu z nadefinovaných pozic, do kterých Vás hra tlačí. Jakmile se Vám je podaří obejít, jsou naprosto v háji. Možnost nějaké variability postupu se však limitně blíží nule kvůli až komicky úzkým koridorům. Při hře na vysokou obtížnost budete umírat celkem často, ale čistě jen kvůli počtu nepřátel. Hra se tak mění na lineárně postupující masomlínek na maso.

Hra dokáže navodit určitou válečnou atmosféru díky intenzitě boje, zvukům a celkové chaotičnosti. Jednotlivé lokace jsou však monotónní a neměl jsem při hraní jakoukoliv potřebu se nad něčím zastavit, pokochat nebo něco procítit. Snad jen úvodní mise ve Stalingradu dokázala vyvolat nějaký ten pocit.

Rozsah zbraní je dostačující, pocit ze střelby není nejhorší, ale rozhodně již v té době šlo v tomto směru najít lepší hry. Grafika je samozřejmě poplatná době, ale v zásadě v pořádku.

Ve výsledku je CoD: WaW slabou hrou, která je příliš plochá, mělká a nevýrazná. Ačkoliv samotné střílení a boj není nejhorší, je tak nechutně naskriptovaný a postrádá jakoukoliv variabilitu, že to nelze nijak obhájit. Absence příběhu či alespoň nějaké logiky propojení jednotlivých misí tomu pak zasazuje korunu. Dle mého jeden z nejhorších dílů série

Pro: Intenzivní boj, celkem slušné audiovizuální zpracování

Proti: Naskriptovanost a linearita až hanba, tupá UI, absence příběhu nebo propojení jednotlivých misí

+14
  • PC 70
Tak jsem konečně našel dostatek času dohrát tuhle hru. Asi by možná stačilo napsat po svěží změně Call of Duty 4: Modern Warfare je toto velké zklamání. Hra sama o sobě nuda. Mise tu už několikrát byly. Za američany to byla bída, nepřehledné, japonská přesila byla až dětsky naivní i to jejich věčné běhání do zad s puškou s nasazeným bajonetem, AI spolubojovníků i nepřátel bídná ( nepřátelé čučeli i když jsem stál kousek od nich a nic nedělali), respawn a zase respawn, bez logiky (i když téhle sérii nic zvláštního). Už by taky konečně mohli udělat, aby kulomety nebyly co vylezete z krytu permanentně zaměřeny na vás.

Pro: jen málo momentů,některé mise za rusy

Proti: 2. světová válka, krátké, nepřehledné a nudné.

+13 +14 −1