Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty 2

Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
25.10.2005
Vývojáři:
Infinity Ward
Pokračování velice úspěšné hry Call of Duty (2003), v němž se opět podíváme na významná bojiště druhé světové války. Hra je rozdělena na tři kampaně - americká za Billa Taylora, britská za Johna Davise a ruská za Vasilijeva Koslova. Začíná se ruskou kampaní při obraně Moskvy a hra končí americkou kampaní na území Třetí říše.

Boje jsou stále velice intenzivní, přibyly nové zbraně a výrazným způsobem se vylepšila prezentace (hlavně efekty kouře). Největší inovací je ale kompletně přepracovaný systém léčení. Po celou dobu hraní nenaleznete ani jednu lékárničku, vaše postava se automaticky léčí kdykoliv, kdy nejste pod palbou. To dává hře větší dynamiku a zlehčuje obtížnost.

Hra se postupem času dočkala mnoha dalších dílů.

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Je to opravdu zvláštní, že po odehrání prvního Call of Duty a Call of Duty: United Offensive, jsem málem zapomněl na tento díl, a to by byla obrovská herní chyba. Až teď, 5 let po svém vydání jsem tento kardinální omyl napravil. Call of Duty 2 nejen, že sebou přinesl skvělou válečnou atmosféru, již tak perfektně vypilovanou v předešlých dílech, ale i mnoho změn, které ovlivnily celkový dojem z herního ztvárnění nejkrvavějšího válečného konfliktu 2. světové války. I tady se vžijete do role osvoboditelů Evropy proti Německu, ale v opačném gardu, než bylo v jedničce. První se hraje ruská kampaň, pak britská (opět s kapitánem Pricem) a nakonec americká.

"Sanität"

Jak jsem již naznačil v předchozím odstavci, už tak perfektní atmosféra je zde ještě umocněna první změnou, a tou je zrušení lékárniček a nahrazení je samovyléčením, která přidává na pocitu, že nejste nesmrtelní a při vyšším stupni obtížnosti musíte zvažovat každý krok, ale zároveň se stále tlačit vpřed a nezůstat trčet na jednom místě, protože většinou následuje smrt a load. Tímto se dostáváme k další změně: "save a load", už není možné kdykoliv si hru uložit a znovu nahrát, což může být, ale nemusí být zápor, avšak ve hře se vyskytují situace, kdy jsou checkpointy od sebe dál než je dobré a procházet tu samou část po dvacáté je k vzteku. Velkou změnou prošel i grafický háv, který je jedním slovem úchvatný, a to hlavně ve vysokých rozlišeních (a to je možná důvod proč některé hry hrát později, až na ně má hráč pc). Design jednotlivých misí a nápaditost úkolů je, alespoň podle mě, na vysoké úrovni a v některých misích máte větší volnost pohybu (britská kampaň: Hřeben „88“). Hudební doprovod a zvuková stránka si zachovali vysokou kvalitu a není nutné cokoliv měnit.

"Man down"

Jediné proč tahle hra nedostala ode mě plný počet bodů je poslední mise, která by měla být nejtěžší a celé by to mělo tak nějak gradovat, tak jak to bylo třeba v Call of Duty: United Offensive, což se nestalo, zrušení běhu nebo jsem ho nenašel, vzdálenost checkpointů a na nejvyšší obtížnost neomylní nepřátelé a opravdu nechutně velké množství granátů, které se na vás sypou.

Pro: opět atmosféra, grafika, hudba, zvuk, prostředí

Proti: poslední mise, vzdálenost checkpoitů

+36+36 / 0

Pamatuju, jak Call of Duty 2 v době vydání strhnul hotový poprask a trhal rekordy v prodejnosti. Já ho dohrál mnohokrát a vždycky jsem si ho naprosto vychutnával. Ale jak je to v nynější době a s porovnání s předchozím dílem? Popravdě, žádná revoluce se nekoná.

Po audiovizuální stránce to byla a vlastně i je špička mezi válečnými akcemi. Krásná grafika, řvoucí němci, svištící kulky, ale celé to tak nějak postrádá atmosféru. Jsou tu sice mise, které jsou strhující, ale v celé hře jich je překvapivě docela málo. Call of Duty 2 je oproti ostatním dílům o dost delší, ale je to tak správně? Neřekl bych. Jak jsem říkal, jsou tu mise skvěle navržené a plné dechberoucích skriptů, ale jsou tu mise nezáživné a zdlouhavé. Jmenoval bych například čištění francouzských vesnic, kde je jedna větší mapa (ale stále striktně lineární) a vaším cílem je čistit domy od nepřátel. Mě to ale vůbec nebavilo z několika důvodů.

Za prvé jsou všude doslova hordy uřvaných nácků, které skupinka Američanů (tzn. ty) kropí jak na běžícím páse. Za druhé animace smrti jsou stále stejné a na žádnou fyziku se v CoD2 nehraje. A za třetí jsou nepřátelé zbytečně odolní. Na jednu ránu je zabije maximálně střela do hlavy. Jinak jeden jako druhej vždycky nejdřív fláknou držkou o zem, načež se zvednou a pálí vesele dál. Tento prvek byl přítomen i v prvním díle, ale ne v tak přehnané míře, jako tady. Takže si to shrňme: Kropení stovek respawnujících vojáků v malé vesničce, kteří vydrží klidně i 5 kulek do hrudi = vcelku nuda. Potom na váš ale tvůrci vybalí mise jako: vylodění u Pointe du Hoc, bitvu v poušti u El Alameinu, vylodění u Rýna, bitvu o kopec Hill 400… které jsou naprostou válečnou špičkou.

Jak už jsem říkal, grafika je moc pěkná, obzvláště různé druhy kouře a ohně. Dabing je opět špičkový a zvuky ještě intenzivnější. Akorát mi vojáci přišly občas až moc ukecaní a u skopčáků jsem občas rozeznával i opakující se hlášky.

Dále se mi nelíbilo:
- Němci neustále hází granáty jak pominutí
- chybí sprint
- nedoladěné okraje map v Toujane (díry v texturách atp)
- žádná gradace a ukončení je tak vcelku nečekané

Verdikt: Call of Duty 2 je velmi dobrá válečná střílečka, kterou jsem sice hodně zkritizoval, ale zároveň opakovaně dost užil. Dávám 75% za SP a 90% za, v té době bezkonkurenční multiplayer, který dnes, dle mého názoru, překonává pouze CoD4. Suma sumárum: asi 80%

A mimochodem, hrajte bez zaměřovače, je to tak největší sranda!

Pro: multiplayer, nenáročný engine, v té době revoluční systém léčení, oproti ostatním CoD vcelku dlouhá kampaň, některé úžasné mise, hra bez zaměřovače

Proti: hordy nepřátel, nudné pasáže, nečekaný konec (chybí gradace), nemá to tak jedinečnou atmosféru jako jednička, občas chování AI, drobné technické bugy

+25+25 / 0

V době vydání COD 2 jsem poprvé přičichnul k této proslavené sérii a byl jsem doslova nadšenej.

Dnes, po druhém dohrání, však již budu superlativy šetřit. Oproti předchůdci jsme se dočkali některých výraznějších změn, některý jsou super, ale jiný posunujou hru tam kde je – tedy Mainstream - "uděláme to tak, aby se to líbilo každýmu". Začnu tím, co bylo dobrý:

Skvělá věc, že autoři dovolili ostřílenějšímu hráči vypnout zaměřovací kříž (škoda že ne celej HUD). Hře to podle mýho názoru dodává na atmosféře, je-li střelba od boku střelbou od boku. Taky výbornou hudbou hra šikovně šetří, aby skladby vyzněly (a taky že vyzní!). Celková atmosféra druhé světové je pak na svou dobu bezkonkurenční. I grafiku musím jak jinak než pochválit – především super stíny a skvělej efekt kouřovýho granátu – radost pohledět.

Co se teda nepovedlo:

Respawn nepřátel! Už datadisk k jedničce se mi díky tomuto neduhu moc nezamlouval. Tady se němci pořád tvoří nanovo. Zkoušel jsem schválně stát na místě ve francouzské vesničce a vystřílel 20 zásobníků ze snajperky do z stejné strany nabíhající stále stejné skupinky němců. Snad sem tam nakonec postřílel celou divizi! Tohle hru kazí – člověk nemá chvíli klidu, furt se musí někam plížit i když by bylo v dané situaci logický bránit se náporu. Vůbec skóre války je hrozně nerealistický, prostě němců je moc a není problém jich postřílet stovky jako tupý králíky.

UI – ale jo, němci se dokážou hezky schovávat za překážkama, vyhýbat se zpoza oken, to jim de, tím to ale končí: V tvrdé kulometné palbě neustále se rodící němci nabíhají přímo pod hlaveň. Jen aby jich pro efekt zhebnulo co nejvíc. Tímto stylem by se německá vojska až k Moskvě určitě nedostala. Taktika, kterou využívají zde je spíše podobná Vietnamcům a jejich nechvalně proslaveným vlnovým útokům. Kdeže Blitzkrieg.

Mise v autech možná někomu působí potěšení, ale já je opravdu v lásce nemám. Obzvláště pak, není-li možno ovládat směr pohybu vozidla. Takže africkou honičku jsem teda nijak nepožral. V misi v brtiském tanku sice pohyb ovládat můžem, ale i tak se jedná o nejslabší část hry. V jedničce se ty tanky povedly víc.

Autoheal. Někteří v komentářích dokonce zmiňují, že se jedná o super vylepšení. Z mého pohledu teda ne – Sakra, když schytám dávku ze samopalu, stačí se dvě vteřiny vydejchat a sem jako rybička? Navíc autosave každý 2 minuty. Člověk může pobíhat v davech nepřátel bez následků, když se občas někde na vteřinu ukreje, když ne, tak se zrodí na téměř stejnym místě.

Co takhle ubrat němců a nechat hráče, ať si hlídá zdraví a pořádně si kreje záda, pánové?

Celkově tedy ještě zůstanem v zelenejch. Důstojná akce z 2. Světové, nicméně neubránil jsem se pocitu, že je to jenom naskriptovaná hezká střelnice, nic víc. Nerealistický hory autorespawnujících se němců to skoro sráží do žlutejch.

80%

Pro: ATMOSFÉRA, hudba, grafickej kabát, slušná akce, optika bez zaměřovadla, historičnost

Proti: AUTORESPAWN, UI, mise ve vozidlech, autoheal

+25+25 / 0

Mně osobně připadala atmosféra na srovnatelně vysoké úrovni, jako v prvním díle. Pravda, mise mi byly trochu moc povědomé, ale tomu už se v FPS z 2. světové války vyhonout nedá.
Druhý díl byl trochu arkádovější než ten první, hlavně nový systém obnovování zdraví je silně nerealistický, na druhou stranu pomáhá udržovat ve hře spád a atmosféru, takže je to odpustitelné.
Call of Duty 2 je celkem jednoduchá silně naskriptovaná střílečka, ale na odreagování a hraní bez složitého myšlení je perfektní.
+20+20 / 0

Velmi zajimavá akce s dobrým outrem, co dodat?

Ale přece nebudu jak malý kluk psát takový pošahaný koment výše. Hra jako CoD2 si zaslouží delší koment, ne? Hra vás vtrhne do boje hned v tutoriálu, což je pro některé zajimavé cvičení. Od tutoriálu se boje táhnou a táhnou dalšími oblastmy jako je Rusko, Egypt, Libye, Francie, Německo. Rozmanitost prostředí je výtečná, samotné prostředí vypadají dobře.
Co se týče samotného boje, je docela povedený, rychlý a chce to trochu soustředění na to. Hra vás vtáhne hned do děje. Rozmanitost zbraní je hodně velká, od několika pistolí po pušky, kulomety, minometné děla a tanky. Ano, opravdu si několikrát zajezdíte a zastříle v tanku, ale i v protileteckém dělu, nebo dalekostřelného minometu.
Zvuky, efekty a hudba jsou také na dobré úrovni. Zvuky zbraní jsou autentické, neustále nějaký zvuk slyšíte. Neustále někdo řve a mluví, což přidavá hodně na atmosféře. Hudba je fajně nalazena, válečná a nikoho nenapadne ani nad ní přemýšlet. Efekty jsou pěkné, všude létají kulky, oheň a kouř vypadají dobře.

Já vím, že CoD je starší hra, ale chybí mi zničitelné prostředí. To se nemůže moc vytknout. Ale co můžu vytkout je neustály respawn protivníků a autoheal. Já často ve hře rushoval, protože jinak to nešlo, ale umíral jsem minimálně. Občas se objeví klasická graficá chybka jako hlaveň přes zeď a překryvání různých objektů jinými.

A málem jsem zapomněl, outro je fakt pěkné a titulky jak z Hollywoodského filmu :)

Pro: Autentičnost, hratelnost, návykovost, neustále se něco děje, zvuky, povedená atmosféra, outro.

Proti: Respawn nepřátel, přišlo mi to kratké, autoheal.

+20+21 / -1