Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Duty 2

  • PC 80
V době vydání COD 2 jsem poprvé přičichnul k této proslavené sérii a byl jsem doslova nadšenej.

Dnes, po druhém dohrání, však již budu superlativy šetřit. Oproti předchůdci jsme se dočkali některých výraznějších změn, některý jsou super, ale jiný posunujou hru tam kde je – tedy Mainstream - "uděláme to tak, aby se to líbilo každýmu". Začnu tím, co bylo dobrý:

Skvělá věc, že autoři dovolili ostřílenějšímu hráči vypnout zaměřovací kříž (škoda že ne celej HUD). Hře to podle mýho názoru dodává na atmosféře, je-li střelba od boku střelbou od boku. Taky výbornou hudbou hra šikovně šetří, aby skladby vyzněly (a taky že vyzní!). Celková atmosféra druhé světové je pak na svou dobu bezkonkurenční. I grafiku musím jak jinak než pochválit – především super stíny a skvělej efekt kouřovýho granátu – radost pohledět.

Co se teda nepovedlo:

Respawn nepřátel! Už datadisk k jedničce se mi díky tomuto neduhu moc nezamlouval. Tady se němci pořád tvoří nanovo. Zkoušel jsem schválně stát na místě ve francouzské vesničce a vystřílel 20 zásobníků ze snajperky do z stejné strany nabíhající stále stejné skupinky němců. Snad sem tam nakonec postřílel celou divizi! Tohle hru kazí – člověk nemá chvíli klidu, furt se musí někam plížit i když by bylo v dané situaci logický bránit se náporu. Vůbec skóre války je hrozně nerealistický, prostě němců je moc a není problém jich postřílet stovky jako tupý králíky.

UI – ale jo, němci se dokážou hezky schovávat za překážkama, vyhýbat se zpoza oken, to jim de, tím to ale končí: V tvrdé kulometné palbě neustále se rodící němci nabíhají přímo pod hlaveň. Jen aby jich pro efekt zhebnulo co nejvíc. Tímto stylem by se německá vojska až k Moskvě určitě nedostala. Taktika, kterou využívají zde je spíše podobná Vietnamcům a jejich nechvalně proslaveným vlnovým útokům. Kdeže Blitzkrieg.

Mise v autech možná někomu působí potěšení, ale já je opravdu v lásce nemám. Obzvláště pak, není-li možno ovládat směr pohybu vozidla. Takže africkou honičku jsem teda nijak nepožral. V misi v brtiském tanku sice pohyb ovládat můžem, ale i tak se jedná o nejslabší část hry. V jedničce se ty tanky povedly víc.

Autoheal. Někteří v komentářích dokonce zmiňují, že se jedná o super vylepšení. Z mého pohledu teda ne – Sakra, když schytám dávku ze samopalu, stačí se dvě vteřiny vydejchat a sem jako rybička? Navíc autosave každý 2 minuty. Člověk může pobíhat v davech nepřátel bez následků, když se občas někde na vteřinu ukreje, když ne, tak se zrodí na téměř stejnym místě.

Co takhle ubrat němců a nechat hráče, ať si hlídá zdraví a pořádně si kreje záda, pánové?

Celkově tedy ještě zůstanem v zelenejch. Důstojná akce z 2. Světové, nicméně neubránil jsem se pocitu, že je to jenom naskriptovaná hezká střelnice, nic víc. Nerealistický hory autorespawnujících se němců to skoro sráží do žlutejch.

80%

Pro: ATMOSFÉRA, hudba, grafickej kabát, slušná akce, optika bez zaměřovadla, historičnost

Proti: AUTORESPAWN, UI, mise ve vozidlech, autoheal

+28