Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: United Offensive

82
296 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
14.09.2004 PC
Vývojáři:
, (sekundární)
Oficiální stránky:
http://web.archive.org/web/20150405012104/…
Call of Duty: United Offensive je datadiskem k dnes již pomalu kultovní záležitosti a spolu zakladatele žánru válečných FPS z druhé světové války Call of Duty. V příběhu, oproti původní verzi, se posuneme dále, do doby kdy se americké jednotky přesouvají k Belgii, britské se snaží získat převahu nad evropským nebem a ruské vytlačují německé jednotky zpět k Berlínu. I zde je možnost vyzkoušet si hru za tři národy (USA, Velká Británie a Sovětský Svaz), přičemž každá z kampaní má rozdílné mise. Za americkou stranu se podíváte do Belgie (Ardenský les, Bastogne nebo Foy), u britské kampaně do Holandska a na Sicílii (diverzní akce) a za ruskou stranu do Berlína a Kursku.

Náplní 13 misí je útok na nepřátelské pozice (zničení děl, kulometných hnízd nebo eliminace sniperů), obrana (bránit se po určitý čas), sabotáže nebo přeprava různými prostředky (tank, džíp, B-17, loď). K úspěšnému dokončení vám budou nápomocny různé druhy zbraní (MP40, MP44, Mauser 98K, PPD/34, M1 Garand, Thompson, STEN Mk II nebo granáty) a vojenská technika (B-17, T-34). Důležitým ukazatelem zůstává zdraví, které je možné doplňovat pomocí lékárniček, rozesetých po úrovních nebo získávaných z padlých nepřátel.

Hra obsahuje pozměněný multiplayer s 11 novými mapami, novým systémem udělování povýšení a možností řídit vojenská vozidla. Jsou zde také 3 nové módy (Domination, Capture the Flag a Base Assault).


Poslední diskuzní příspěvek

PavelU: A nechceš to zase přidat do Odkazů? Není toho moc a tady to za deset dvacet let zmizí v lavině dalších dvaceti příspěvků v diskuzi :D…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Nestává se tak často, že datadisk předčí v různých aspektech svou plnou verzi hry. Avšak u United Offensive se to dle mého názoru povedlo. Rozhodně musím pochválit ještě intenzivnější pocit z boje, hru jsem měl sjetou na jeden zátah po cca 4-5h, a i když je co se týče počtu misí poloviční, z mého pohledu není tak rozkouskovaný a lépe mě to vtáhlo. Po grafické, zvukové, hudebního doprovodu a atmosféry zůstalo vše na velmi vysoké úrovni a samozřejmě i koridor a skript, který je snad ještě větší než u původní hry.

Opět se zde setkáváme se třemi národy (USA, Anglie, Rusko) a pokaždé odehrané kampani následuje filmeček ztvárňující postup hrou a to se mě velice líbilo. Velikým přínosem je určitě možnost běhu (jen na malou chvíli) a zlepšení AI u spoluhráčů, kteří mě již nepřipadali tak zbyteční. Příjemným překvapení je náplň jednotlivých misí, kde přibylo k autu a tanku ještě letadlo a loď. A na každém kroku jde cítit inspirace ze seriálu Band of Brothers „běh přes otevřenou pláň“.

Jediné mínus je pak klasicky naskriptované pasáže, všudypřítomný koridor, délka a o něco tužší obtížnost hlavně v ruské kampani (což není úplně zápor, ale někdy je to frustrující)

Pro: atmosféra, zvuky, hudba, náplň misí

Proti: skript, koridor, delka

+39
  • PC 90
Výbušnější, akčnější, drsnější a graficky o mnoho vyladěnější pokračování válečné střílečky, to je United Offensive.

Začněme level designem. Ten je určitě o mnoho lepší, než tomu bylo u původní hry a lokace rozhodně nepůsobí prázdně. Skripty opět fungují na jedničku a hlavně je jich více. A to je to, co mi předtím trochu chybělo – detaily, kterými se novější díly série tolik vyznačují. Jako plus počítám menší počet interiéru a i ty, které tam jsou, jsou akční a zábavné, protože jsou vždy nějak speciální. Datadisk přidává několik nových zbraní, z kterých jsem si oblíbil hlavně tichého Stena a šikovnou pistolku Makarov.

Vojáci jsou ukecanější, občas hodí během boje i nějakou tu humornou hlášku. Dabing je opět na vysoké úrovni a zvuky zrovna tak.

A co vytknout? Popravdě toho moc není. Snad jen, že je kampaň dost krátká. Na druhou stranu zase neobsahuje žádná hluchá místa a tak je to strhující jízda od začátku do konce, kterou není problém dát na jeden zátah. Minule jsem zkritizoval výstřelky v AI, v UO jsem na žádné větší retardy nenarazil.

Verdikt: Málokdy platí, že datadisk je lepší než původní hra. Tady tomu tak skutečně je. 90%

Pro: atmosféra, audiovizuální stránka, hra je doslova napěchovaná památnými momenty, HUDBA!, pokračování

Proti: kratší délka

+31
  • PC 80
Datadisk k veleúspěšnému CoD se nese v duchu svého základu, ale přesto přináší celou řadu inovací. Opět se podíváme na bojiště druhé světové války a opět v roli třech vojáků různých národností. Kampaně jsou tedy tři a následují za sebou stejně jako u základní hry – USA, GB a SSSR. Na konci každé kampaně je filmeček, který připomene ty nejdůležitější momenty a také mapka s vyobrazením míst, kde se bojovalo. Mezi misemi nechybí známé dopisy, či zprávy z velitelství, které osvětlí nadcházející akci.

Vzhledem k tomu, že jde o datadisk, není se čemu divit, že misí je méně (13) a celková herní doba je zhruba poloviční oproti základu. Náplň misí je však snad ještě lepší – obrana linií u Kursku, útok na Sicilskou pobřežní pevnost nebo let bombardérem! Hráče čekají boje v Belgii, v Itálii i na východní frontě. Především Sovětská kampaň je tentokrát mnohem obtížnější, ale ani ty ostatní nezůstávají pozadu a laťka obtížnosti celkově stoupla. Také se změnil styl hry - už první značně hektická a akční mise totiž předvede, že hráč bude muset být stále ve střehu, neboť se ocitne v daleko větší (a také atmosféričtější) válečné vřavě než jak tomu bylo u základu. Hra je akčnější, drsnější a plná působivých momentů, které se opět dokážou zarýt hluboko do paměti. Při obraně linií u Kursku spojenci trefili Německou Stuku. Hořící letadlo chvíli kroužilo okolo bojiště a já si říkal, kam že to tedy vlastně spadne. Asi tušíte, že jsem stál tak nešikovně, že mi málem urazila hlavu, ale ten moment, kdy se na mě řítí padající letadlo se jen tak nezapomene.

Menší vylepšení prodělala grafická stránka hry, která nyní nabízí lepší efekty v popředí s kouřem, který se opravdu povedl. Procházení zničených budov Kharkova, jejímiž chodbami se valí hustý rozpínající se kouř, opravdu stojí za to. Ozvučení zůstalo taktéž velice dobré a nemám k němu výtky.

Herní mechanismy se nijak zvláště nezměnily, ale přibyla možnost, sice omezeného ale užitečného, sprintu. Není nečekané, že tu jsou nové zbraně a nutno podotknout, že jde opravdu o něco extra. Máme tu různé raketomety a hlavně kulomety, se kterými je radost kosit nepřátele. I když tyto metly lidstva mají podstatné omezení – není možné s nimi střílet ve stoje či v kleče. Díky tomu se na světlo derou pistole, neboť mohou kulomet krásně doplňovat – není čas přebít nebo je nerovný terén? Nevadí, rychle vytasím pistoli a blížícího se nepřítele pošlu, kam patří. Pak tu máme ještě dva speciální kousky a to dalekohled (jež nahrazuje pistoli) a plamenomet, který si bude chtít zřejmě vyzkoušet každý, aby zjistil, že má využití ještě omezenější než kulomet. Právě plamenometu je velká škoda, neboť se objeví jen v jediné misi a uplatnění najde snad až na jejím samotném závěru.

Už v základní hře bylo pár momentů, kdy hráč dostal za úkol ubránit se po určitý čas přílivům nepřátel. Tyto úseky patřily k nejlepšímu a nejinak je tomu u UO. Chvíle, kdy bráníte kupříkladu vlakové nádraží proti přívalům nepřátel (pěchotě, tankům, stíhačkám,…), mají atmosféru, která by dala krájet.

Zřejmě největší neduh UO je však nekonečný respawn nepřátel, který se přeruší až po překročení určité linie a tak je hráč vyloženě tlačen do akce. Už v druhé misi jsem pochopil, že budu nucen ve spoustě případů změnit svůj pomalý a opatrný herní styl. Jednotka dostala za úkol obsadit křižovatku a vyčistit zákopy a palpost. Vzal jsem si tedy dříve nalezený kulomet, zalehl na kopci a radoval se z toho, jak bez problémů vyčistím celou oblast jenže ouha – kulomet se hladově domáhal dalšího zásobníku, jinak že prý nevystřelí a nepřátel na křižovatce bylo stále stejně, ne-li ještě více. Nezbylo než vytáhnout pušku a vrhnout se z parádního krytu do naprosto nesmyslného útoku. 'Obyčejný' respawn zase tak nevadí, ovšem tenhle je vyloženě omezující a hlavně zbytečný!

Postřehy:
1)Stejně jako u základu, tak ani zde nechybí mnoho pasáží ve vozidlech – v džípu, člunu, na motorce a dokonce i v tanku, který je navíc říditelný.
2)Britská kampaň přinese opravdovou lahůdku – obranu bombardéru proti Německým stíhačům. Po mém zásahu si Britské RAF připsalo 42 zářezů. Nevím, jestli je to málo nebo hodně, ale na vítězství to stačilo.
3)Plamenomet je zajímavá záležitost, která se vyskytuje zřejmě jen v první misi Sovětské kampaně. Sice se zdá, že je úplně k ničemu, ale při závěrečné obraně vesničky mi skvěle posloužil. Škoda, že není třeba v Kharkově, kde by našel větší uplatnění.
4)Kulomet se dá umístit i na některé předměty (bedny, pytle s pískem, parapety oken,...)
5)DP28 je Sovětský kulomet jež se dá sehnat snad jen na konci poslední mise. Snadno se může stát, že ho přehlédnete - právě proto upozorňuji, že tam skutečně je.

Pro: Ještě silnější válečná atmosféra, mnoho nových zajímavých zbraní, povedené efekty kouře

Proti: Nekonečný respawn nepřátel, mnohdy zbytečně hektické mise

+25
  • PC 90
Původní Call of Duty jsem hrál tak dávno. Vlastně jako čerstvou novinku. Už bych si snad ani netroufl napsat komentář. Co si pamatuju je, že mě to hodně bavilo. Tak jsem si tedy doplnil datadiskovou mezeru. Neprohloupil jsem. Hra je to strhující. Stáří jí vůbec nic neubírá. A je to taky poslední Call of Duty, kde se sbírají lékárny.

No stáří. Ona ta hra je skoro stejně stará jako druhý Half-life. Quake tři engine už byl v té době dost zastaralý. Tvůrci se z něho snaží ždímat co se dá. Přeci jenom ale jsou pohyby postav už takové komické. Ale co. Tady si nikdo na realitu nehraje. Hra sice navozuje dojem velké bitevní vřavy, ale přísun spojeneckých vojáků je tak nějak nekonečný. Stejně tak i těch nepřátelských, dokud nesplníte nějaký úkol.

Hru jsem rozehrál na normální obtížnost. Na záčátku jsem si připadal jak absolutní král. Sůveréně jsem po hlavě naběhl do první přestřelky. Takhle jsem asi čtyřikrát za sebou okamžitě zdechl. Až po tom, co jsem přišel na to, držet s pěkně zpátky a odstřelovat to zdálky. Potom jsem hrou proplouval jak máslem.

Neskutečně zábavná řežba. Frenetická akce. U hry jsem nevnímal čas. Taky jsem byl brzo hotový. Na datadisk to má ale docela normální délku. Pořád o dost delší, než většina současných DLC. Jen mě trochu štvalo, že nešla vypnout hudba ve hře. Naštěstí nebyla moc vlezlá.

Pro: výplachová akce, lékárny, super zábava

Proti: nejde vypnout muzika ve hře

+25
  • PC 95
Datadisk sa nesie v podobnom duchu ako pôvodná hra. Opäť si užijete hranie za 3 národy, opäť sa zúčastníte mnohých, priam až epických bitiek a opäť budete používať viac zbrane ako tú vec na krku :-)

Prvá vec, ktorú datadisk prináša, sú väčšie bojiská. Ich rozlohá je tentokrát o čosi väčšia ako minule. Či už ide o zasnežené pláne alebo ruské kopce, stále je na čo pozerať.
Ďalej tu máme niekoľko nových zbraní a vítanou novinkou bolo pre mňa aj zakomponovanie šprintu, ktorí má však väčšie využitie v multiplayeri.

Pokiaľ ide o multiplayer, musím uznať, že autorom sa ho podarilo oproti pôvodnej hre ešte o trochu vylepšiť.
Zameranie na väčšie mapy mi síce veľmi nesadlo, no dajú sa na nich používať vozidlá a nové módy fungujú väčšinou len na nových mapách.
Avšak všetky mapy z pôvodnej hry sa dajú hrať aj cez datadisk, takže mapy sa len tak rýchlo neohrajú.
Navyše tu máme akýsi systém hodností, ktorý spočíva v tom, že čím máte vyššiu hodnosť, tým viac nábojov dostanete po respawne, spresní sa vaša muška, znesiete viacej zásahov a moja najobľúbenejšia novinka - môžete posielať delostreleckú podporu.

Celkovo ide o podarený datadisk, ktorý prináša nové nápady aj do singleplayeru, aj do multiplayeru.

Pro: atmosféra, akcia, ozvučenie, spracovanie

Proti: ku koncu vyššia obtiažnosť

+24