Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Nestává se tak často, že datadisk předčí v různých aspektech svou plnou verzi hry. Avšak u United Offensive se to dle mého názoru povedlo. Rozhodně musím pochválit ještě intenzivnější pocit z boje, hru jsem měl sjetou na jeden zátah po cca 4-5h, a i když je co se týče počtu misí poloviční, z mého pohledu není tak rozkouskovaný a lépe mě to vtáhlo. Po grafické, zvukové, hudebního doprovodu a atmosféry zůstalo vše na velmi vysoké úrovni a samozřejmě i koridor a skript, který je snad ještě větší než u původní hry.

Opět se zde setkáváme se třemi národy (USA, Anglie, Rusko) a pokaždé odehrané kampani následuje filmeček ztvárňující postup hrou a to se mě velice líbilo. Velikým přínosem je určitě možnost běhu (jen na malou chvíli) a zlepšení AI u spoluhráčů, kteří mě již nepřipadali tak zbyteční. Příjemným překvapení je náplň jednotlivých misí, kde přibylo k autu a tanku ještě letadlo a loď. A na každém kroku jde cítit inspirace ze seriálu Band of Brothers „běh přes otevřenou pláň“.

Jediné mínus je pak klasicky naskriptované pasáže, všudypřítomný koridor, délka a o něco tužší obtížnost hlavně v ruské kampani (což není úplně zápor, ale někdy je to frustrující)

Pro: atmosféra, zvuky, hudba, náplň misí

Proti: skript, koridor, delka

+41
  • PC 90
Výbušnější, akčnější, drsnější a graficky o mnoho vyladěnější pokračování válečné střílečky, to je United Offensive.

Začněme level designem. Ten je určitě o mnoho lepší, než tomu bylo u původní hry a lokace rozhodně nepůsobí prázdně. Skripty opět fungují na jedničku a hlavně je jich více. A to je to, co mi předtím trochu chybělo – detaily, kterými se novější díly série tolik vyznačují. Jako plus počítám menší počet interiéru a i ty, které tam jsou, jsou akční a zábavné, protože jsou vždy nějak speciální. Datadisk přidává několik nových zbraní, z kterých jsem si oblíbil hlavně tichého Stena a šikovnou pistolku Makarov.

Vojáci jsou ukecanější, občas hodí během boje i nějakou tu humornou hlášku. Dabing je opět na vysoké úrovni a zvuky zrovna tak.

A co vytknout? Popravdě toho moc není. Snad jen, že je kampaň dost krátká. Na druhou stranu zase neobsahuje žádná hluchá místa a tak je to strhující jízda od začátku do konce, kterou není problém dát na jeden zátah. Minule jsem zkritizoval výstřelky v AI, v UO jsem na žádné větší retardy nenarazil.

Verdikt: Málokdy platí, že datadisk je lepší než původní hra. Tady tomu tak skutečně je. 90%

Pro: atmosféra, audiovizuální stránka, hra je doslova napěchovaná památnými momenty, HUDBA!, pokračování

Proti: kratší délka

+31
  • PC 90
Původní Call of Duty jsem hrál tak dávno. Vlastně jako čerstvou novinku. Už bych si snad ani netroufl napsat komentář. Co si pamatuji je, že mě to hodně bavilo. Tak jsem si tedy doplnil datadiskovou mezeru. Neprohloupil jsem. Hra je to strhující. Stáří jí vůbec nic neubírá. A je to taky poslední Call of Duty, kde se sbírají lékárny.

No stáří. Ona ta hra je skoro stejně stará jako druhý Half-life. Quake tři engine už byl v té době dost zastaralý. Tvůrci se z něho snaží ždímat co se dá. Přeci jenom ale jsou pohyby postav už takové komické. Ale co. Tady si nikdo na realitu nehraje. Hra sice navozuje dojem velké bitevní vřavy, ale přísun spojeneckých vojáků je tak nějak nekonečný. Stejně tak i těch nepřátelských, dokud nesplníte nějaký úkol.

Hru jsem rozehrál na normální obtížnost. Na záčátku jsem si připadal jak absolutní král. Suveréně jsem po hlavě naběhl do první přestřelky. Takhle jsem asi čtyřikrát za sebou okamžitě zdechl. Až po tom, co jsem přišel na to, držet s pěkně zpátky a odstřelovat to zdálky. Potom jsem hrou proplouval jak máslem.

Neskutečně zábavná řežba. Frenetická akce. U hry jsem nevnímal čas. Taky jsem byl brzo hotový. Na datadisk to má ale docela normální délku. Pořád o dost delší, než většina současných DLC. Jen mě trochu štvalo, že nešla vypnout hudba ve hře. Naštěstí nebyla moc vlezlá.

Pro: výplachová akce, lékárny, super zábava

Proti: nejde vypnout muzika ve hře

+27
  • PC 95
Datadisk sa nesie v podobnom duchu ako pôvodná hra. Opäť si užijete hranie za 3 národy, opäť sa zúčastníte mnohých, priam až epických bitiek a opäť budete používať viac zbrane ako tú vec na krku :-)

Prvá vec, ktorú datadisk prináša, sú väčšie bojiská. Ich rozlohá je tentokrát o čosi väčšia ako minule. Či už ide o zasnežené pláne alebo ruské kopce, stále je na čo pozerať.
Ďalej tu máme niekoľko nových zbraní a vítanou novinkou bolo pre mňa aj zakomponovanie šprintu, ktorí má však väčšie využitie v multiplayeri.

Pokiaľ ide o multiplayer, musím uznať, že autorom sa ho podarilo oproti pôvodnej hre ešte o trochu vylepšiť.
Zameranie na väčšie mapy mi síce veľmi nesadlo, no dajú sa na nich používať vozidlá a nové módy fungujú väčšinou len na nových mapách.
Avšak všetky mapy z pôvodnej hry sa dajú hrať aj cez datadisk, takže mapy sa len tak rýchlo neohrajú.
Navyše tu máme akýsi systém hodností, ktorý spočíva v tom, že čím máte vyššiu hodnosť, tým viac nábojov dostanete po respawne, spresní sa vaša muška, znesiete viacej zásahov a moja najobľúbenejšia novinka - môžete posielať delostreleckú podporu.

Celkovo ide o podarený datadisk, ktorý prináša nové nápady aj do singleplayeru, aj do multiplayeru.

Pro: atmosféra, akcia, ozvučenie, spracovanie

Proti: ku koncu vyššia obtiažnosť

+26
  • PC 80
Datadisk k veleúspěšnému CoD se nese v duchu svého základu, ale přesto přináší celou řadu inovací. Opět se podíváme na bojiště druhé světové války a opět v roli třech vojáků různých národností. Kampaně jsou tedy tři a následují za sebou stejně jako u základní hry – USA, GB a SSSR. Na konci každé kampaně je filmeček, který připomene ty nejdůležitější momenty a také mapka s vyobrazením míst, kde se bojovalo. Mezi misemi nechybí známé dopisy, či zprávy z velitelství, které osvětlí nadcházející akci.

Vzhledem k tomu, že jde o datadisk, není se čemu divit, že misí je méně (13) a celková herní doba je zhruba poloviční oproti základu. Náplň misí je však snad ještě lepší – obrana linií u Kursku, útok na Sicilskou pobřežní pevnost nebo let bombardérem! Hráče čekají boje v Belgii, v Itálii i na východní frontě. Především Sovětská kampaň je tentokrát mnohem obtížnější, ale ani ty ostatní nezůstávají pozadu a laťka obtížnosti celkově stoupla. Také se změnil styl hry - už první značně hektická a akční mise totiž předvede, že hráč bude muset být stále ve střehu, neboť se ocitne v daleko větší (a také atmosféričtější) válečné vřavě než jak tomu bylo u základu. Hra je akčnější, drsnější a plná působivých momentů, které se opět dokážou zarýt hluboko do paměti. Při obraně linií u Kursku spojenci trefili Německou Stuku. Hořící letadlo chvíli kroužilo okolo bojiště a já si říkal, kam že to tedy vlastně spadne. Asi tušíte, že jsem stál tak nešikovně, že mi málem urazila hlavu, ale ten moment, kdy se na mě řítí padající letadlo se jen tak nezapomene.

Menší vylepšení prodělala grafická stránka hry, která nyní nabízí lepší efekty v popředí s kouřem, který se opravdu povedl. Procházení zničených budov Kharkova, jejímiž chodbami se valí hustý rozpínající se kouř, opravdu stojí za to. Ozvučení zůstalo taktéž velice dobré a nemám k němu výtky.

Herní mechanismy se nijak zvláště nezměnily, ale přibyla možnost, sice omezeného ale užitečného, sprintu. Není nečekané, že tu jsou nové zbraně a nutno podotknout, že jde opravdu o něco extra. Máme tu různé raketomety a hlavně kulomety, se kterými je radost kosit nepřátele. I když tyto metly lidstva mají podstatné omezení – není možné s nimi střílet ve stoje či v kleče. Díky tomu se na světlo derou pistole, neboť mohou kulomet krásně doplňovat – není čas přebít nebo je nerovný terén? Nevadí, rychle vytasím pistoli a blížícího se nepřítele pošlu, kam patří. Pak tu máme ještě dva speciální kousky a to dalekohled (jež nahrazuje pistoli) a plamenomet, který si bude chtít zřejmě vyzkoušet každý, aby zjistil, že má využití ještě omezenější než kulomet. Právě plamenometu je velká škoda, neboť se objeví jen v jediné misi a uplatnění najde snad až na jejím samotném závěru.

Už v základní hře bylo pár momentů, kdy hráč dostal za úkol ubránit se po určitý čas přílivům nepřátel. Tyto úseky patřily k nejlepšímu a nejinak je tomu u UO. Chvíle, kdy bráníte kupříkladu vlakové nádraží proti přívalům nepřátel (pěchotě, tankům, stíhačkám,…), mají atmosféru, která by dala krájet.

Zřejmě největší neduh UO je však nekonečný respawn nepřátel, který se přeruší až po překročení určité linie a tak je hráč vyloženě tlačen do akce. Už v druhé misi jsem pochopil, že budu nucen ve spoustě případů změnit svůj pomalý a opatrný herní styl. Jednotka dostala za úkol obsadit křižovatku a vyčistit zákopy a palpost. Vzal jsem si tedy dříve nalezený kulomet, zalehl na kopci a radoval se z toho, jak bez problémů vyčistím celou oblast jenže ouha – kulomet se hladově domáhal dalšího zásobníku, jinak že prý nevystřelí a nepřátel na křižovatce bylo stále stejně, ne-li ještě více. Nezbylo než vytáhnout pušku a vrhnout se z parádního krytu do naprosto nesmyslného útoku. 'Obyčejný' respawn zase tak nevadí, ovšem tenhle je vyloženě omezující a hlavně zbytečný!

Postřehy:
1)Stejně jako u základu, tak ani zde nechybí mnoho pasáží ve vozidlech – v džípu, člunu, na motorce a dokonce i v tanku, který je navíc říditelný.
2)Britská kampaň přinese opravdovou lahůdku – obranu bombardéru proti Německým stíhačům. Po mém zásahu si Britské RAF připsalo 42 zářezů. Nevím, jestli je to málo nebo hodně, ale na vítězství to stačilo.
3)Plamenomet je zajímavá záležitost, která se vyskytuje zřejmě jen v první misi Sovětské kampaně. Sice se zdá, že je úplně k ničemu, ale při závěrečné obraně vesničky mi skvěle posloužil. Škoda, že není třeba v Kharkově, kde by našel větší uplatnění.
4)Kulomet se dá umístit i na některé předměty (bedny, pytle s pískem, parapety oken,...)
5)DP28 je Sovětský kulomet jež se dá sehnat snad jen na konci poslední mise. Snadno se může stát, že ho přehlédnete - právě proto upozorňuji, že tam skutečně je.

Pro: Ještě silnější válečná atmosféra, mnoho nových zajímavých zbraní, povedené efekty kouře

Proti: Nekonečný respawn nepřátel, mnohdy zbytečně hektické mise

+24
  • PC 85
United Offensive je dle mého vcelku málo známá věc, a to je docela škoda.

Člověk čeká, že se mu dostane na chlup toho samého, jako v samotném první díle. Není tomu ale tak. Mise v United Offensive jsou delší, rozsáhlejší a obvykle obtížnější. Ta hra je zkrátka více realistická. Musím říct, že i o něco nudnější. Přesto je to stále velmi slušné. Když jsem to hrál poprvé, hru jsem si začal výrazně užívat po pádu z letadla a následném spolčení s partyzány.

V grafice jsem zaznamenal jedinou změnu, a sice v kouřových efektech. V prvním díle byl kouř udělán pomocí jednobarevné poloprůhledné textury, v UO je ovšem udělán jakýsi obrázek kouře, který se postupně zvětšuje. Z popisu to možná není jasné, ale kdo hrál, určitě si všiml. Navíc to tak mají COD tuším dodnes.

Ve hře nicméně už nejsou ty srdcervoucí okamžiky. Datadisk je zkrátka slabší než základní hra, ale pořád se jedná o velmi povedenou záležitost. Chce to neočekávat nic a být mile překvapen, než očekávat stejně dokonalé pokračování a být zklamán.

Pro: Prodloužení zážitku, některé mise

Proti: Někdy dost velká obtížnost misí a jejich délka, vyšší hw nároky oproti prvnímu dílu, po většinu času nebaví tak dobře, jako první díl

+20
  • PC 80
Ještě více Call of Duty, tak by se dal jednou větou zhodnotit tento datadisk. Pokud se vám první díl líbil, měl by se vám líbit i přídavek, jedině snad, že by došlo ke stavu přesycení CoDem. Válečná atmosféra je znovu výborná, zastřílíte si dosytosti, občas někde i zhebnete. V této souvislosti musím podotknout, že mě osobně ta obtížnost přišla o milimetr lehčí, než v Call of Duty, což je v rozporu s většinou ostatních komentářů. Ale možná, že jsem už tak nějak víc tušil, jak některé zapeklitější situace řešit. Plus má u mně i těch pár "nestandardních" misí (bombardér, člun), které příjemně rozbíjejí možný počínající stereotyp.

Jedinou výtku tak mám stejně jako u původní hry k podání příběhu. To smíchání tří nesouvisejících příběhových linek, ve mě moc velký zájem o ten příběh neprobudilo a o nějakém "souznění" s hlavním hrdinou, resp. hrdiny se vůbec nedá mluvit. Po pár měsících po dohrání si vlastně z příběhu nevybavuji skoro nic. Herní doba je sice kratší, ale na datadisk podle mě dostatečná, a pocitem, že toho bylo málo jsem rozhodně netrpěl. Takže pokud chcete ještě více Call of Duty, tak si pusťte United Offensive.
+20 +21 −1
  • PC --
Sám tomu nemůžu uvěřit, ale ač jsem říkal, že je první díl COD nejlepší, není tomu tak uplně pravda. United Offensive je sice pouze datadisk ale co na tom záleží. Pravdou je, že je v mnoha ohledech vyladěnější, atmosféričtější a zábavnější než originál.

Kvalitou level designu se originálu bez problému vyrovná (což bylo pro mě asi největší překvapení), válečnou atmosféru posouvá na novou úroveň (takhle to má, IW, vypadat!), mise jsou zpracované velmi vkusně - zde si vývojáři byli naprosto jisti čeho chtějí docílit, žádné mise narvané indivuduálními úkoly, většinou je jediným úkolem dostat se na pozici a udržet ji ať to stojí co to stojí. Prostě velmi věrně zpracovaný 'život' pěšáka. Dokonce se tu objevuje pár věcí, které se v jiné podobě objeví i v dalších dílech COD - mise v letadle je vynikající, vojáci občas 'hláškují' a debatují což se ukázalo jako velmi důležitá součást dalších dílů COD apod.

UO nepostrádá slabší místa, ale většinou narazíte na věc, která vás nadchne a přes to určité slabší místo vás přenese. Stále je to typciké COD, tedy 'stupidní' koridorovka, ale přišlo mi, že je zde kladen větší důraz na opatrnější postup než je tomu u jiných dílů. Samozřejmě z části je to kvůli oldschoolovému způsobu zdraví, které se doplňuje pouze lékárničkami, takže vás to občas donutí se některým územím například proplazit, ale také je to výsledek promyšleného designu úrovní. Nakonec mi zbyla pouze jedniná výtka (zato docela důležitá) a to je nedostatek kvalitních zbraní. Resp. zbraní je tu dokonce o pár kusů více než tomu bylo v originále, ale většina těch opravdu dobrých zbraní je po většinu hry nedostupná. Arzenál, který je vám dodán na počátku mise (resp. kampaně) stojí za pendrek a ty dobré buď nikdo nepoužívá, nebo používá, ale nábojů do nich je asi jako cihel zlata.

Tak nakonec nejlepší díl COD přeci jen nepochazí z rukou vývojářů z IW.:)

Pro: level design, atmosféra

Proti: přespříliš lineární

+16 +17 −1
  • PC 85
Co si budeme nalhávat-datadisk je výtečný. Je akčnější než původní hra. Obsahuje velmi zajimavé a rozmanité mise a hodně pěkné videa na závěr, takové rychlé ohlednutí se zpět :)
Hned první mise je pekelná přestřelka v zasněžených lesích, objevujeme nové zbraně, jako je bazuka a přenosný kulomet. Další mise jsou také hodně atraktivní, například továrna na traktory, přestřelky na člunech, bombardér, sabotáž mostu (s luxusní animaci explozi mostu s vlakem), mise u majáku, který taky krásně vybuchne. Během hraní objevujeme několik novinek, již zmíněný kouř, ale i nové zbraně, některé jsem už zmínil. Potěšil mě Sten s tlumičem a hlavně plamenomet, se kterým sem usmažil asi tři Němce. Moc ho ve hře neuvidíte, což je celkem škoda.

Hra se drží svého standardu a to se nedá ani vytknout. Je to pořádná akční hra se skvělými momenty a úkoly. Doporučuji pro všechny fandy prvního a druhého dílu, kdy byl CoD ještě normální.

Byly opraveny i neduhy z minula, jako je třeba AI, grafika se zlepšila a i efekty jsou dost dobré. Hlavně ty exploze. Destruknce je v tomto datadisku víc než dost.
Nějaké věci jsou i špatně, třeba opět hlaveň a tělo přes zeď.
Tentokrát mě bliklo v očích, že vyhýbky nemají srdcovky. Což mě celkem zkazilo dojem pěkné trati. I vlaků a vláčků je zde dost. Bohužel vlaková mise jako taková není.

Pro: Nové zbraně, vylepšená grafika a efekty, drží se svého standardu, dobrý datadisk. Videa. Je celkem akční a místy obtížný.

Proti: Grafické chybky, chybějicí srcovky (a celkově nějaké divné vyhýbky), mohlo to být o chlup delší.

+16
  • PC 95
Myslím že nebudu mluvit z cesty když řeknu, že toto je nejlepší díl série Call of Duty "Ever Made". Ač je to pouze datadisk k prvnímu dílu, tváří se jako samostatná hra a je dokonce obsáhlejší a přidává mnohem více věcí než nalezneme původním dílu, nemluvě o větší obtížnosti. Proto ho také nenazývám datadiskem, nýbrž dalším uceleným dílem. Byl to, pokud se nemýlím, poslední expansion pack v této sérii, kde potřebujete instalovat soubory do původní hry. Tato hra mě zasáhla u stejného kamaráda, který mi ukázal Gothic 2. Bylo to rok po vydání United Offensive a když jsem viděl epickou bitvu v Ardenách byl jsem omámen. Do té doby jsem neviděl dynamičtější hříčku. Ještě ten den jsem musel CoD mít i s prvním dílem doma. Okamžitě jsem však spustil UO a zahrál si ho jako první.

Hra je klasicky jako první díl rozdělena na tři kampaně. Americkou, britskou a sovětskou. Mně osobně bavila nejvíce americká část. Ve hře je oproti prvnímu dílu, více misí, zbraní, deployovatelný kulomet, možnost sprintovat a mnohem lepší a rozmanitější multiplayer ve stylu Battlefield. Do hry více hráčů přibyla možnost ovládat tanky, jeepy a jiná vozidla, včetně obsluhy děla. Hráč tak měl možnost zažít opravdu epickou bitvu když se sešel maximální počet hráčů (Někdy i 120 lidí). Diverzní jednotky jsou samozřejmostí. Nechápu ten nelogický krok zpět co se týče multiplayeru u Call of Duty 2, který se již soustředil i na konzole, stejně tak i pozdější díly. Co dosáhlo v UO vrcholu, bylo následně odstraněno a to je velká škoda. Příjemný překvapením a malou změnou byla mise v bombardéru B 17 v britské kampani, kde se účastníte vzdušné bitvy nad Holandskem coby kulometčík. Sovětská kampaň byla pro mne nejméně zábavná a možná to bylo kvůli tomu, že mi přišla nejtěžší a neměla tak zajímavé prostředí. Celkově mi rusáci nikde nepřišli sympatičtí (No one step backward comrades. If you know what i mean).

Call of Duty United Offensive je pro mě nejenom nejlepším dílem a vrcholem série, ale také jednou nejlepších FPS her, které jsem kdy hrál a to také díky vydařenému multiplayeru. Hře bych mohl maximálně vytknout jen již zmíněnou nezábavnou sovětskou kampaň a občasný spawn nepřátel do nekonečna, dokud nesplníte daný úkol. Skvělá věc, kterou si dávám s potěšením znovu a znovu.

A jedna skvělá hláška z druhé americké mise: Soldier: "Hey Sarge, we got us prisoner right here! Looks like an Officer." - Sgt. Moody: "What the hell...Salute him...I'll be right up."

Pro: Dynamika a akčnost, obsah misí, atmosféra, muzika, "PING" co dělá M1 Garand, Sgt. Moody, multiplayer.

Proti: Nezábavná sovětská kampaň, občasný spawn nepřátel do nekonečna.

+16
  • PC --
Čím sa hlavne líši je veľkosť map. AI nepriateľov sa zlepšila oproti základu ale nie dostatočne aby som to považoval za kladnú vec. Obtiažnosť sa zvýšila ale s tým prišla aj lepšia AI spojencov (tuto AI považujem za kladnú) Ako zvyčajne sú vám ponúknuté 3 strany. Atmosféra strhujúca, viac výbuchov, viac mŕtvych, viac techniky atd. Niekomu sa nepáči krátkosť hry ale na datadisk je to pre mňa dostačujúce. Zamýšľal som dať vyššie hodnotenie ako má základná hra ale nakoniec som si to rozmyslel. Dôvod ? Bugy. Niekedy mi znemožňovali postupy v hre. A to si myslím že je najväčší zápor na hre. Myslím si, že v niektorých aspektov prekonala základnú hru a preto ju aj Odporúčam.

Pro: Rosiahlosť máp, zaujímavé misie, atmosféra

Proti: časté bugy, AI (sice sa oveľa zlepšila ale stale tam ma medzery)

+14
  • PC 70
Jako datadisk se Call of Duty: United Offensive od prvního dílu této válečné série v mnohém neliší. Mise, které jsou nové opět nezklamaly, mezi ně bych hlavně zařadil misi v letadle a následné mise v Holandsku a na Sicílii, kde se opravdu povedlo prostředí (pobřeží, městečko a celkově to venku bylo pěkné). Mise občas nudily a poslední mise za Rusy byla těžší, ale jinak hodně povedený datadisk ke skvělé jedničce.

Pro: Mise, prostředí, atmosféra.

Proti: Občas nuda, větší obtížnost poslední mise za Rusy.

+12 +14 −2
  • PC 90
Stejná, ne-li lepší zábava. Po hře jednoho hráče, která nabízí stejně slušnou zábavu jako původní Call of Duty se i United Offensive skvěle hraje, především po multiplayeru ;)

Multiplayer je zkrátka boží a nabízí daleko více zábavy. Jedná se vlastně o stejný multiplayer jako u původního CoD, ovšem s tím rozdílem, že zde se dají ovládat různé vehikly a tanky, což multiplayeru strašně dopomáhá ke skvělé a neutuchající zábavnosti.

Pro: Hra pro jednoho hráče i multiplayer,

Proti: Grafika má už svá léta,

+12 +13 −1
  • PC 90
Bylo prakticky jasné, že na tak obrovský úspěch původní hry musí následovat datadisk. A taky že přišel během chvíle. Já osobně jsem se nemohl dočkat až hru pustím a přiznám se, že jsem u ní zkejsnul delší dobu než u původní hry. Opět totiž přinesla fantastickou zasněženou krajinu s brutální válečnou atmosférou a nezapomenutelnými scénami včetně bitvy o Výběžek. Navíc ale donesli možnost ovládání vozidel a tak se stala hra okamžitě zábavnější. Multiplayer (když nebudu brát z původní hry v potaz mapu Caranten, která se prostě mastila furt) jsem hrál snad více než u původní hry. Hrál jsem ho ale buď po internetu s různými lidmi nebo doma přes dva počítači, jeden proti jednomu. Vzpomínky na to jsou obrovské a co více, kolikrát se vyřádím i dnes. Tady totiž vůbec nejde o grafiku, ale o hratelnost, která bude na stoprocent platit i za sto let.

Pro: precizně odvedený datadisk se vším všudy, výborné mapy, řízení vozidel, stále perfektní válečná atmosféra a nezapomenutelné scény

Proti: smutně kraťoučké

+11 +12 −1
  • PC 100
Pokud jsem o prvním Call of Duty napsal, že je to nejlepší FPS všech dob, pak o United Offensive platí, že je to nejlepší datadisk pro FPS všech dob :-) Jen málokdy se stane, že datadisk přinese všechny výhody hlavní hry a okoření je příjemně vyšší obtížností a ještě větším zahuštěním atmosféry.

UO se opět může pochlubit úžasnými misemi, kterých je zde sice o poznání méně než v původní hře, ale za to jsou všechny opět výborné a dojem z hraní je v některých momentech ještě lepší, byť se čas od času quickloadu zřejmě nevyhnete. Nejde ale vůbec o nic tragického, s frustrujícím MOHAA: Breaktrough se to nedá vůbec srovnávat.

Protože jde o datadisk, je herní doba přirozeně poměrně krátká, ale těch několik misí, co hra obsahuje, využili vývojáři na maximum a vůbec nemáte pocit, že by vás jakkoliv šidili. Naopak. To, co se mi líbilo na původní hře je zde znovu, jen trochu okořeněné a vylepšené. Dokonalost, herní nirvána, až je škoda, že je to jenom datadisk.

Pro: Všechny klady původního CoD, občas ještě hustější atmosféra

Proti: Je to jen datadisk...

+11 +12 −1
  • PC 85
Jestli nebyla Call Of Duty ta nejzábavnější a nejautentičnější střílečka z prostředí druhé světové války tak ať se propadnu do Východního Německa. Rozšířená verze United Offensive je prakticky plnohodnotnou hrou a stejně jako v případě originálu to byl zážitek a hra se hrála s intenzivní radostí.  

Jako  ústřední, a také jediné nepřátelé tu samozřejmě představují nacisté, proti nimž je vedena trojkampaň prostřednictvím tří spojeneckých armád – britské , americké a sovětské a hráč si plní povedeně postavené mise z pohledu tří hrdinů výše zmíněných národností. Scott Riley je prvním hratelným protagonistou v americké kampani a díky němu se zúčastníte kampaně v Bastogne, budete bránit Bois Jacques, anebo dobývat a chránit křižovatky a města Foy. Seržant  James Doyle je hratelná postava v britské kampani a je střelcem Royal Air Force, jehož aero bylo sestřeleno nad Nizozemskem na první misi. Odchytne a před Němci ho zachrání nizozemský odboj a společně se vydáte na Sicílii vyřadit několik obrovských děl, usazených na útesech – pamětníci vzpomenou na film Děla z Navarone.  No a soudruhy zastupuje Yuri Petrenko a s ním budete bránit sovětské zákopy během bitvy u Kurska, zajišťovat ulice Ponyri, ničit německé tanky a nakonec dobývat a bránit Charkov před příchodem sovětských posil ( jak ironické v dnešní době ).

Vše doplňuje nejen skvělý hudební doprovod, ale především zvuky válečné vřavy ať z pohledu střelby nebo explozí, tak i křiku a povelů vojáku. Potěší přítomnost různorodých zbraní, obtížnost je tak akorát, prostě i po letech super zábava a jsem zvědavý, jak si povedou další díly, z nichž některé mě minuly – 85 %
+8
  • PC 70
V podstatě by se dalo říct plnohodnotnej datadisk, ale já jsem se nebavil zdaleka tak, jako u původní hry – respawn nepřátel mi teda v CoD nepřišel nekonečnej, snad kromě několika míst.

V datadisku nás autoři nutí, aby hráč šel kupředu v situacích, kdy by každej rozumnej člověk ustupoval, popřípadě volal o podporu. Opravdu mě vyloženě sralo, že se musím plížit držkou v bahně v nepřátelské kulometné palbě přes most, aby hra přestala donekonečna tvořit tuny dalších němců. Bohužel se obdobné opakuje častokrát v jiných situacích. Nebo třeba obrana američanů v tom baráku proti stonásobné přesile byla hrozně trapná – ty tanky by ten barák srovnaly se zemí už i ze třech kilometrů!

Nemůžu však tvůrcům upřít kus odvedené práce – zvuky, zbraně, mise v letadle (ačkoli nalítávání letadel ze stran při plné rychlosti bylo dost nereálný). Taky levely jsou slušný (jen místo těch minovejch polí by mohli vymyslet nějakou lepší neviditelnou stěnu.

Kdo sežral CoD, bude se mu líbit i tohle. Kvalit původní hry ale z výše uvedených důvodů přídavek dosáhnout nemůže.

70%

Pro: Atmosféra, optika, zvuky, hezký levely

Proti: Nekonečnej respawn nepřátel, nelogický přesily, stejná hudba, stále nejde vypnout HUD

+7 +9 −2
  • PC 50
Já vyrůstal na Modern Warfare a Black Ops sérii, přičemž jsem nikdy nehrál ty původní 4 hry - tedy jedničku, tento datadisk k ní a dvojku. Trojka je jen na PS3, tudíž k té se nedostanu.
Musím však uznat, že ty původní hry mají stále něco do sebe, ačkoliv mě k nim neváže nostalgie. Konkrétně nabízí lepší gameplay, protože hra není tak těžce nascriptovaná, hráč není tak veden za ručičku a může čistit vesničku od nepřátel dle vlastního uvážení. Nepřátelé jsou docela pohotoví a na normální obtížnost to nějaká výzva je.

Pokud člověka zaujaly staré díly CoD, tak by United Offensive není radno vynechat. Jedná se o velký datadisk k prvnímu dílu, který v jistých ohledech převyšuje a v jiných ohledech zase zaostává za původní hrou (případně dvojkou):

Osobně bych řekl, že tu jsou rozmanitější mise a pamětihodnější momenty. Budeme střílet z džípu, motorky, lodi, kulometem z bombardéru na který útočí německé stíhačky, pojízdného tanku (přičemž budovy jsou ničitelné) nebo děl, kterými lze v poslední misi sestřelovat stíhačky, jenž na hráče nalétávají. Přibylo rovněž uspokojivých momentů destrukce a filmového spektáklu, které nastavují základ po cinematický prvek série, jenž byl rozvinut v Modern Warfare trilogii a prvních dvou dílech Black Ops. V jedné misi se třeba hráč musí prostřílet k mostu, kde zanechá nálože a pak se mu dostane odměna v podobě odpálení mostu v momentě, kdy po něm přejíždí nepřátelský vlak, čímž je hráč jaksi odměněn za vykonanou obtíž. - Osobně mám toto schéma docela rád a zde se mi ho dostalo více než v CoD 1 nebo 2.

Oproti nim však v United Offensive ubylo na volnosti (nejsou zde už mise, kde by hráč čistil vesnici od nepřátel dosti podle vlastního uvážení) a je rovněž hůře obtížnostně vyváženo. Několik sekvencí je ve hře poměrně frustrující (zdá se, že AI je nadesignované tak, že se otáčí k hráči jakmile na něj má hráč výhled, takže v hektické scéně je dáno málo prostoru k manipulaci a hráč se musí někde krčit, vykukovat, odstřelovat a zakukovat), což zážitek docela kazí a méně trpělivý hráč by to mohl vzdát. Hru jsem často manuálně ukládal (v některých sekvencích i četně za sebou), protože checkpointy jsou vzdálené a nechci zbytečně ztrácet čas. K tomu se váže i líný a otravný lvl design, který generuje nekonečné zástupy nepřátel, dokud hráč neudělá to, co se od něj očekává nebo brání pozici před vlnami nepřátel dokud nepřijedou na pomoc posily. Oproti CoD1 a CoD2 je UO více frustrující, ale v celku mě bavilo více díky výrazným pozitivům. Stejně jako ony však UO postrádá příběh. V tomto směru hra uspokojivá není.

Samozřejmě, že grafické zpracování je staré (postavy se hýbou jak z cartoonu), ale přesto to stále funkční a někdy mě to vyloženě překvapilo. Hra by byla skvělým zážitkem, kdyby dala hráči víc volnosti, kdyby nebyla z výše uvedených důvodů frustrující a kdyby obsahovala destrukci těl (odstřelování končetin) a větší destrukci prostředí. Snad byli tvůrci omezeni výkonem tehdejších strojů, ale kdyby šly budovy ničit nejen v tankových misí, tak bych byl velmi potěšen. Rakety i granáty by mohl dělat díry do stěn, což by gameplay ozvláštňovalo a dodávalo mu na dynamičnosti.

Pro: cinematické momenty, rozmanitost misí

Proti: nehrajeme za nácky, nevyvážená obtížnost v určitých momentech, absence uceleného příběhu - pouze průskoky několika málo vybranými momenty druhé světové, absence destrukce těl a stěn, koridorovka

+5