Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Duty: United Offensive

  • PC 50
Já vyrůstal na Modern Warfare a Black Ops sérii, přičemž jsem nikdy nehrál ty původní 4 hry - tedy jedničku, tento datadisk k ní a dvojku. Trojka je jen na PS3, tudíž k té se nedostanu.
Musím však uznat, že ty původní hry mají stále něco do sebe, ačkoliv mě k nim neváže nostalgie. Konkrétně nabízí lepší gameplay, protože hra není tak těžce nascriptovaná, hráč není tak veden za ručičku a může čistit vesničku od nepřátel dle vlastního uvážení. Nepřátelé jsou docela pohotoví a na normální obtížnost to nějaká výzva je.

Pokud člověka zaujaly staré díly CoD, tak by United Offensive není radno vynechat. Jedná se o velký datadisk k prvnímu dílu, který v jistých ohledech převyšuje a v jiných ohledech zase zaostává za původní hrou (případně dvojkou):

Osobně bych řekl, že tu jsou rozmanitější mise a pamětihodnější momenty. Budeme střílet z džípu, motorky, lodi, kulometem z bombardéru na který útočí německé stíhačky, pojízdného tanku (přičemž budovy jsou ničitelné) nebo děl, kterými lze v poslední misi sestřelovat stíhačky, jenž na hráče nalétávají. Přibylo rovněž uspokojivých momentů destrukce a filmového spektáklu, které nastavují základ po cinematický prvek série, jenž byl rozvinut v Modern Warfare trilogii a prvních dvou dílech Black Ops. V jedné misi se třeba hráč musí prostřílet k mostu, kde zanechá nálože a pak se mu dostane odměna v podobě odpálení mostu v momentě, kdy po něm přejíždí nepřátelský vlak, čímž je hráč jaksi odměněn za vykonanou obtíž. - Osobně mám toto schéma docela rád a zde se mi ho dostalo více než v CoD 1 nebo 2.

Oproti nim však v United Offensive ubylo na volnosti (nejsou zde už mise, kde by hráč čistil vesnici od nepřátel dosti podle vlastního uvážení) a je rovněž hůře obtížnostně vyváženo. Několik sekvencí je ve hře poměrně frustrující (zdá se, že AI je nadesignované tak, že se otáčí k hráči jakmile na něj má hráč výhled, takže v hektické scéně je dáno málo prostoru k manipulaci a hráč se musí někde krčit, vykukovat, odstřelovat a zakukovat), což zážitek docela kazí a méně trpělivý hráč by to mohl vzdát. Hru jsem často manuálně ukládal (v některých sekvencích i četně za sebou), protože checkpointy jsou vzdálené a nechci zbytečně ztrácet čas. K tomu se váže i líný a otravný lvl design, který generuje nekonečné zástupy nepřátel, dokud hráč neudělá to, co se od něj očekává nebo brání pozici před vlnami nepřátel dokud nepřijedou na pomoc posily. Oproti CoD1 a CoD2 je UO více frustrující, ale v celku mě bavilo více díky výrazným pozitivům. Stejně jako ony však UO postrádá příběh. V tomto směru hra uspokojivá není.

Samozřejmě, že grafické zpracování je staré (postavy se hýbou jak z cartoonu), ale přesto to stále funkční a někdy mě to vyloženě překvapilo. Hra by byla skvělým zážitkem, kdyby dala hráči víc volnosti, kdyby nebyla z výše uvedených důvodů frustrující a kdyby obsahovala destrukci těl (odstřelování končetin) a větší destrukci prostředí. Snad byli tvůrci omezeni výkonem tehdejších strojů, ale kdyby šly budovy ničit nejen v tankových misí, tak bych byl velmi potěšen. Rakety i granáty by mohl dělat díry do stěn, což by gameplay ozvláštňovalo a dodávalo mu na dynamičnosti.

Pro: cinematické momenty, rozmanitost misí

Proti: nehrajeme za nácky, nevyvážená obtížnost v určitých momentech, absence uceleného příběhu - pouze průskoky několika málo vybranými momenty druhé světové, absence destrukce těl a stěn, koridorovka

+5