Příběh druhého dílu se odehrává 20 let po skončení Half-Life. Gordon Freeman se probouzí ze stáze ve vlaku na cestě do City 17. Mimozemská rasa Combine se pokouší převzít vládu nad světem a Gordonovým úkolem je pomoci hnutí odporu, které se snaží síly Combine, vedené z majestátní citadely uprostřed města, porazit a získat svobodu. Gordon záhy potkává Alyx, dceru doktora Eliho Vance z prvního dílu, která mu bude pomáhat na jeho nelehké cestě.
Half-Life 2 byl vyvíjen dlouhých 5 let, během kterých hra byla několikrát odložena (mimo jiné i kvůli úniku zdrojových kódů na internet). Hra je založena na novém Source engine, který nabídl na svou dobu propracovanou grafiku a pokročilou fyziku, kterou je často nutné využívat pro další postup. K tomu vám bude nápomocna nová zbraň Zero-Point Energy Field Manipulator (zkráceně Gravity Gun). Zbraň slouží k manipulaci s herními objekty - jejich přesun, vystřelování, krytí se s nimi atp. Budete procházet velmi různorodými lokacemi a s dlouhými přesuny bude místy pomáhat vznášedlo nebo buginka. Vašimi nepřáteli budou z velké části vojáci Combine, ale také staré známé zombie nebo nově se vyskytující "létající brouci" - antlioni.
Další pokračování vycházela epizodicky, a to v podobě Episode One a Episode Two.
Transfotmer model podle mě spíš zlepšuje kvalitu než výkon. Ale taky tomu dám šanci.
Překvapivě teď dohravam Cyberpunk, kde jsem si kromě pathtracingu zapnul všechno a jede to 40-52. A jo vypadá to dobře. Když si vypnete fps counter, tak se to dá a vlastně to působí plynule zkrz VRR. Ono i hodně pomáhá, že člověk dal v 25fps dooma 3.
Překvapivě teď dohravam Cyberpunk, kde jsem si kromě pathtracingu zapnul všechno a jede to 40-52. A jo vypadá to dobře. Když si vypnete fps counter, tak se to dá a vlastně to působí plynule zkrz VRR. Ono i hodně pomáhá, že člověk dal v 25fps dooma 3.
Pro: jedinečná grafika, akce, zbraně, příběh
Proti: některé typy nepřátel