Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Half-Life 2: Episode Two

87
544 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
10.10.2007 PCX360
20.12.2007 PS3
20.10.2016 XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://orange.half-life2.com/hl2ep2.html
Poté, co se Alyx s Gordonem podařilo utéct z City 17 v Half-Life 2: Episode One, musí společně najít cestu do základny White Forest, kde sídlí hlavní hnízdo odporu proti Combine. Narozdíl od předchozí epizody budete tentokrát procházet a projíždět přírodou, která City 17 a základnu odděluje. Se změnou prostředí se mění i taktika boje - už nelze spoléhat na to, že se vám nikdo nemůže dostat do zad, zvlášť ne u nových záludných Hunterů, kteří jsou opravdu hbití a nadělají vám řadu problémů. Opět se vrací jízdní sekvence a hra plynule střídá jízdu a akci. Grafika doznala řadu vylepšení a i přes stáří Source engine drží krok s dobou.


Poslední diskuzní příspěvek

Gordon: na minimalne texturama je to neporovnatelne, ta zenska je proste uplne prazdna, podivej se na ruku jeji a toho vezne

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Musím na rovinu říct, že Episode Two je pro mě vrcholem Half-Life 2. Hru je možno rozdělit na dvě části, na slabší prohledávání důlních šachet a strhující akci prokládanou jízdou v autě. Hned na úvod mě potěšilo shrnutí předchozího děje v krátkém videu, přesně jak se na seriál patří. Sice první část v dolech považuji za slabší, avšak jen vůči zbytku hry. Celkově jsou doly dost povedené a zásadně se svojí atmosférou liší od zbytku hry. Občas mi dokonce připoměly Xen ze závěru prvního dílu. Avšak souboj se dvěma Antlion Guard, jako završení důlní akce, měl ten správný náboj, který od Hlaf-Life očekávám. Ovšem to co následovalo po usednutí do vozidla mě absolutně dostalo. Jak jsem neměl jezdící části v Half-Life 2 rád, tak tady jsem si je naplno užil. Zejména souboje s Huntery jsou naprosto strhující. Konečně nepřítel, který mi tolik chyběl v původní hře. Další novinkou, vedle již zmíněných Hunterů je přidání achievementů. Pro někoho naprosto zbytečná věc, pro mě motivace k přejíždění nepřátel a házení věcí po nich. Nedostával jsem se už jen z místa A do místa B tou nejkratší cestou, ale snažil jsem se přejet co nejvíc zombíků. Konečně i ti zombíci tu k něčemu jsou a dokonce je s nimi docela zábava. Jako další musím zmínit Combine Advisors. Nenadálé setkání s nimi na jedné ze zastávek a jejich vliv na vidění okolního světa je dalším prvkem, který umocňuje již tak hutnou atmosféru. A co se týče diskutabilního závěru se Stridery? Mě se líbil. Sice byl trochu hektický, ale takový má závěrečný souboj být.
Ale abych pořád jen nechválil, musím zmínit dvě věci, které mi trochu vadily. Za prvé mi připadlo, že se v dolech příliš opakovala situace, kdy Gordon musel něco udělat a ostatní se k němu připojí až poté. A za druhé se jedná o chybu ve hře, kdy po souboji s Antlion Guards se mi stalo, že se moji přátelé Vortigaunt a Alyx zasekli na místě a mě nezbývalo, než nahrát předešlou pozici a uvolnit jim cestu, tak jak jsem se dozvěděl někde na webu. Ještěže hru notoricky ukládám.
Pokud bude Episode Three kráčet stejnou cestou, bude to jedině dobře.

Pro: Atmosféra, Hunters, Combine Advisors

Proti: Občas repetitivnost úkolů, chyba ve hře

+43+43 / 0
  • PC 95
Druhá epizoda Half-lifa mi přinesla jeden velký smutek, a to fakt, že nevznikl další díl. Hra v nejlepším skončí, a my se můžeme dohadovat už 5 dlouhých let, jak to asi dopadne. Sakra, to mě vážně štve, ale co s tím nadělám. Možná jenom autoři čekají na nové konzole, aby se mohli technologicky posunout. Aby ale nezastihli Alyx na mateřské a Gordona jak se s pivem a pupkem nudí u televize.

Je to škoda, protože hra se prezentuje ve skvělé formě. Po, pro mě rozporuplné první epizodě, tu autoři nešetří skvělými nápady a strhujícím spádem. Každý detail hry je tu maximálně promyšlen. Děj tu navíc doprovází skvělé, někdy až trochu epické skripty. Hru jsem dohrál jedním dechem. Je to napínavé s strhující a hlavně o dost těžší než předchozí díly. Po stránce hratelnostní určitě nejlepší díl.

Příběh se tu opravdu hodně posunul, a hlavně se tu dozvíte spoustu odpovědí a pikantností. Měl jsem pocit, že jsem platná součást jednoho velkého týmu. Celé se to navíc odehrává v pěkné přírodě. Hra obsahuje nejlepší konečný souboj co jsem kdy hrál. Jde opravdu o hodně, a já jsem se po vítězství přistihl, že se klepu. Byla to opravdu adrenalinová jízda.

Bohužel je to ale krátký seriálový díl, který nemá pokračování..

Pro: strhující představení se vším všudy, obtížnost

Proti: bohužel jenom krátký seriálový díl, který nemá pokračování

+40+41 / -1
  • PC 95
V pořadí druhý a vypadá to, že asi nadobro poslední datadisk ke hře HL2 (kéž bych se mýlil).

Jak se povedla Epizoda druhá ? Udrží si kvalitu předchozích dílů hry ?

Po pozvolném začátku této epizody nastane opět dobrodružná a napínavá akce. Děj se odehrává ve velmi zajímavém prostředí a mnohdy navozuje pocit beznaděje a deprese.
Tvůrci hry se rozhodli pro zavedení řekněme novinek, které mění hratelnost hry a dle mého se jim to vyvedlo náramně.
Čekaly na mě rozsáhlá údolí, lesy, boj pod širým nebem, plynulý přechod mezi tematickými celky, jako je právě zmíněný les a následně továrna. Zbraně ve hře jsou staré známé osvědčené, Alyx je nám opět na blízku.
Z novinek ve hře bych jmenoval nový druh nepřítele, Huntera, jež byl pro mě doslova hrozba. Takový řekněme menší potomek Striderů, mrštný, chytrý. V určité fázi se dostane do hry opět vozidlo v podobě rezavě vytuněného sporťáku.

Jeden by si řekl, že když přijde hra po X letech s tím samým enginem, že bude hra působit zastarale. Omyl, i po takové době je vše perfektní a je se na co koukat. Prostředí mě opět dokázalo plně pohltit, hra jako celek se výtečně a plynule hýbala, mimika postav se mi zdála zase o malinký kousek vylepšená. Zvuky si opět drží laťku vysoko jako minulé díly.

Takže ano, Druhá epizoda si opět podle mě udržela kvalitu, po zhruba 4-5 hodinách intenzivní akce je zase konec a kéž by přišel další díl, či epizoda …

Pro: krásné prostředí, grafika po těch letech si drží kvalitu, napínavost příběhu

Proti: opět kratší .. a touha po dalším pokračování !

+35+35 / 0
  • PC 90
Dnes je to na den přesně 10 let, milých pár dam a pánové, od vydání posledního dobrodružství notoricky známého flegmouše Gordona Freemana, co spatřilo světlo světa. A jelikož všichni víme, co následovalo potom, respektive nenásledovalo, pojďme si tedy teď připomenout tento vynikající přídavek, který si ten předchozí s klidem strčil do kapsy.

Valve si umanulo, že Gordymu už ze všech těch stísněných vědeckých místností, zatuchlých podzemí, ruchu města a depresivních mimozemských základen musí být krapet mdlo, tak se rozhodli mu dopřát trochu dovolené do lesů. (Na pláži je totiž furt narváno ant-liony). Není ovšem žádné překvapení, že žádného oddychu se tam nedočká. Blbý pro něho. Super pro nás. Epizoda 2 je rozhodně vynikajícím přídavkem, které znamenitě prospívá změna prostředí.
Ta rozmanitost je vynikající, prolejzání hnízdem v obsidianové jeskyni plné zabijáckých brouků (Mějte mě klidně za hloupoučkýho hippíka a trávožrouta, ale těm chudinkám světélkujícím larvičkám jsem se celou dobu snažil neubližovat, ovšem někdy to v rámci postupu bylo nutné, což mi rvalo srdce :( ), projíždění říčkami a kopci ze stanice ke stanici, s občasným přerušením Hunterů, nových zmetků, které je nesmírně uspokojující vidět umírat, atd. Hra má navíc opět sérii klasické parádní efektní podívané a cool momentů - bitva s brouky u tunelů je jeden z nejlepších momentů celé série, dále také honička s vrtulníkem a parádní zkopnutí rychlo-zombie vždy sympatickou Alyx (která zde opět tvoří skvělého a užitečného parťáka), je taky blaho pro oko. A samozřejmě samotný závěr je taktéž dost působivý, sám jsem si po titulcích říkal: ,,No panejo, díky bohu, že jsem to hrál o něco později než ostatní hráči, aspoň nebudu muset na třetí epizodu čekat tak dlouho...“ …. :(
A hra si s vámi zase krásně hraje. Líbí se mi jak tvůrci moc dobře vědí, že když hráč uvidí kontejner, ve kterým něco podezřele hýbe s krabicemi, tak tam “jen tak pro jistotu“ hodí granát, což v ní vytriggeruje hořící rychlou zombie, která se na hráče v mžiku vrhne.
Všechno to doplňuje opět vynikající hudba, která především při těch bitevních sekvencí pořádně nakopává.

Zápory se opět nehledají snadno, oproti původní hře a prvnímu přídavku jsem čekal nějaký novinky v Gordonově arzenálu, plus možná i umělá inteligence některých nepřátel krapet pokulhávala. Délka mi přišla adekvátní.

A tak nám skončil Half-life. Nebo spíše – tak nás opustil Half- life. Jako holka, se kterou chodíte, a která vám jednoho dne zcela přestane odepisovat na fejsu, nebere vám telefony a doma věčně není. Žádné uzavření tudíž nemáte. Pouze vzpomínky. Proto, moji milí přátelé mé oblíbené databáze, pojďme si dnes všichni na tuto sérii zavzpomínat nějakým menším činem. Buď si dejte maraton, zahrajte si jednu kapitolku z kteréhokoliv dílu, pusťte si soundtrack, poslechněte si „Gordon Freeman saved my life“ od Miracle of Sounds, nebo někde schrastěte páčidlo a jděte něco rozbít. Ať už z toho uděláte cokoliv, sérii Half-life, v toto jubilejním smutném výročí, uctíte znamenitě. A nebo jen pohlédněte do nebes a potichu zašeptejte: ,, I want to believe...“

P.S. Achievement s trpaslíkem jsem splnil ještě před tím, než jsem se vůbec dozvěděl, že takový achievement existuje, cha!

Pro: Hratelnost, originalita, efektní podívaná, souboje

Proti: ne příliš mnoho novinek, občas AI

+35+35 / 0
  • PC 85
Episode One byla pro mě docela zklamáním a proto jsem od dvojky nečekal absolutně nic. A to byla chyba...

Druhá epizoda navazuje přímo na příhodu s vlakem - tedy konec první epizody. Od začátku vám vyrazí dech úžasný design prostředí, který v E1 místy pokulhával. Je to možná tím, že se celá hra odehrává v přírodě a tedy mimo City 17. Na počátku E1 mi vadilo, že jste skoro třetinu hry de facto beze zbraně. Tady dostanete zbraň v prvních 10 minutách a určitě se využije :)

V první části hry zraní Hunter Alyx a tak se kvůli její záchraně podívate do opuštěného dolu, který je zárověň líhništěm brouků. Tady mě překvapily dva nové typy nepřátel. Za prvé, již zmiňovaný, Hunter a za druhé nový typ brouka, který na vás fluše něco jako kyselinu. Příběh má, narozdíl od E1, tempo a vaším cílem je dostat se do oblasti s názvem White Forest. A celá hra je vlastně o této cestě plné překážek. Také se zde objevují, pro HL2 typické, fyzikální hádanky, které jsou opět zábavné a hlavně nápadité, takže byla radost je plnit.

Graficky je neuvěřitelné co 5 let starý, byť krapet vylepšený, engine dokáže. Některé scenérie byly opravdu moc pěkné. Příroda vypadá opravdu uvěřitelně. Design prostředí se tedy namíru vyvedl. Jízdní model auta mě přišel lepší, než v původním HL2. Možná je to ale tím, že jsem si na něj zvykl, nevím. Fyzika je stále stejně skvělá. Ještě musím zmínit zajímavé achivementy. Engine je opět tedy velmi stabilní, jen mě vadilo docela časté zamrzání při načítání nové lokace. Jelikož je engine staršího data, HW nároky jsou opravdu dost nízké a hra se mi ani jednou nezaškubla. (FFFUUUU, teď se zas bude blbě zvykat na GTA IV).

Památné herní momenty:
1. Probodnutí Alyx.
2. Boj s brouky, kteří se valili ze 4 tunelů a vy jste je museli za pomoci AI věžiček likvidovat. To jsem si naprosto užíval. (chytlo mě to tak, že jsem si to ještě potom 2x zopakoval)
3. Jízdá malebnou přírodou a přepadení Combine vojáky.
4. Závěrečný a docela obtížný souboj se Stridery.
5. Vtípek s antikoncepcí a vnoučaty.
6. Samotný velmi filmový závěr. Věděl jsem, že se něco podělá, ale až takhle?! Titulky jen sloužily k vydejchání zážitku.

E2 je určitě o mnoho lepší než E1. Nabízí plynulou hratelnost s kvalitní atmosférou. Jen by to mohlo být ještě o kus delší. 87% (zaokrouhleno tedy na 85%)

Pro: design prostředí, filmovost, památné herní momenty, nízké HW nároky a přesto skvělá grafika

Proti: docela často mi to zamrzalo při načítání nové lokace, délka, bůhví kdy bude Episode Three

+30+30 / 0