Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Já tady s Chuckem souzním. Taky jsem do HL naskočil až s dvojkou. A Half-Life se okamžitě stal jednou z mých nejoblíbenějších sérií. Všechny další instance jsem si zahrál hned jak vyšly, včetně Alyx (kupoval jsem kvůli ní VR headset).
A samozřejmě, že jsem se za ty roky několikrát snažil dostat i do HL1, ale vždycky jsem to vzdal. Když člověk nemá tu nostalgickou vzpomínku, je to mnohem těžší. Alespoň jsem ale zkouknul spoustu dokumentů :-D Přínos HL1 je samozřejmě neoddiskutovatelný, ale to zní nedělá bohužel přístupnější zážitek. Až díky Black Mesa jsem do HL1 konečně pronikl i jako hráč a myslím, že je to výborná cesta pro lidi, kteří nebyli se sérií od začátku.
@Malignus (24.03.2024 11:47): na ten jsem zapomněl. Nicméně v 98 před vydání HL1 jsem demo samozřejmě hrál. Akorát mě to moc dobře na PC neběželo, to si pamatuji velmi dobře. :) Dohrál jsem taky s odstupem času, tedy až po HL1 ale rozhodně se mi demo líbí!

@Chuck (24.03.2024 11:47): viz můj HL1 komentář, já s touto hrou bojoval také! :) Vždy jsem byl primárně fanda Unreal ale nakonec po dohrání HL1, přes všechny těžkosti jimž jsem během hraní čelil, a že jich tedy bylo (!) - mrkni se do diskuze, jsem hru nakonec dohrál a musel chtě nechtě ocenit její přínos do žánru 3D akcí. Ten je naprosto nepopiratelný, bez HL1 by HL2 nikdy nevznikl.
Z tria Quake 2, Unreal je Half-Life bezkonkurenčně nejlepší, ačkoliv i zmíněné dva tituly stále mají své kvality, kdyby neměly tak bych s ovladačem v ruce nedrtil Q2 na Xboxu. :)

Já už nové hry, až na výjimky alá simulátory a pár akčních RPG, prakticky nehraji, doháním herní resty, Deus Ex je jedním z nich. Každopádně snažím se série které si chci opravdu zahrát, rozehrát od prvního dílu, abych se vyvaroval přesně toho co popisuješ. I proto jsem hraní The Witcher 3 přerušil dokud nedokončím TW1 a TW2. Mám malinko obavy abych nebyl zklamaný, ačkoliv na druhou stranu jsem odolný jedinec, mě stará grafika nebo design jen tak nerozhází. :) Ostatně chystám se zpětně dohrát Dune 2 a to bude asi trochu bolet po C&C, RA1 a Dune 2000 vzhledem k ovládání. Sorry za malou odbočku od tématu HL.
@Rapier (24.03.2024 11:41): Tak nejvíc člověka asi odrazuje postarší design jedničky. Jasně, není to všechno, ale bohužel aspoň pro mě je to hodně. Na druhou stranu jsem taky nejdřív hrál Deus Ex: Human Revolution a teprve pak se dokopával k Deus Ex, u kterého jsem taky dost dlouho trpěl i kvůli designu, ale nakonec jsem dokázal upozadit vizuál nad kvalitu všeho ostatního.

@Malignus (24.03.2024 11:47): Tohle pořadí dělá viditelně paseku! :-)
@Chuck (24.03.2024 11:31): měl by jsi si místo Black Mesa, bez ohledu na to jak je nebo není dobrý, nejprve zahrát originál Half-Life 1. Já to před časem udělal a nelituji. Rozhodně mám lepší startovní pozici pro zahrání Half-Life 2 a nejspíš více dokáži ocenit nakolik je HL2 lepší nebo horší než původní hra.

Nicméně je zajímavé, že jsi v krátkém časovém úseku již druhý člověk z DH který má raději HL2, přesně z těch samých důvodů, tzn. nehrál nejprve HL1 a teď hře nemůže přijít na chuť. :)
@Gordon (06.04.2018 19:49): tak treba ta zenska tady kolem casu 1:42 https://www.youtube.com/watch?v=EOsxPf0wr_w

proti tem dvoum veznum v case 30: 44 tady https://www.youtube.com/watch?v=n7bGGkdtRfY

ano kdyz to porovnam tak musim rict ze oproti tem dvou veznum ta zenska vypada jako z HL 1


ale co me fascinuje je to ze Riddick me sel uplne plynule krasne, ale treba Vampire:Bloodlines NE, pritom Riddick je daleko krasnejsi graficky
@Tommywise (06.04.2018 15:01): Vědci v saku... vědci v saku... jo ty myslíš HL1! :) Interakce, pohyby, to vše jsou taky animace a ano, jsou revoluční, zrovna s Doomem bych je nesrovnával, jinak ti doporučuji navštívit očního. :D Aspoň to obhaj obrázky nebo videi.

Riddick měl super mimiku a docela dobrý animačky, vo tom žadná, ale ten engine tomu nedával v té hře "smooth".
@Bursoft (06.04.2018 13:42):

nemyslel sem obliceje ale postavu, to jak vypada (textury) a jak se pohybuje,inerakce atd... hlavne ti vedci v saku sou celkem smesni, jakoby to bylo z jine hry... podobne jako treba Kingpin... na tu dobu super prostredi,grafika objektu, ALE TY POSTAVY ...
@Tommywise (05.04.2018 21:16): Moc ti nerozumím, myslíš jako že jsou matné? za to můžou texturys modelů, jinak si myslím že zrovna na zpracování postav v "nových" hl by se měli učebnicově učit animátoři.
ted EP 2 dohravam podruhe a musim rict ze jedine co na tak starou hru selhava v porovnanim s dnesnimi hry je design postav, hlavne tech lidskych, jejich chovani,zpracovani (prijdou mi takove male). To uz Riddick byl na tom daleko lip, cim to? Ze by achilova pata Source enginu?
@Tommywise (04.04.2018 21:17): o většinu modů stačí nakopírovat soubory do složky a restartovat Steam - uvidíš pak mod klasicky ve Steam knihovně. můžeš jich tam mít kolik chceš.

jinak se pořád jedná o Source engine, ale u epizod, hlavně pak u dvojky, dost razantně upravený - vypadá mnohem lépe, než u původního HL2.
@Tommywise (04.04.2018 21:17): @Tommywise (04.04.2018 20:47): Např. starej UT99 lze modifikovat na určitou mod konfiguraci, , ale více tam toho již nedám. To by ty příběhové mody nefachaly. Řešením je zkopírovat celou složku s hrou, tak do každé dát jiný příběhový mod a vše krásně pojede.

HL a spousta dalších her umožňují paralelní instalování a hraní příběhových add-onů, jak je libo. Vše je v samostatné složce.

Závislost na Ep2 je daná tím, že v modu je potvora a grafika, prvek, který základní HL2 neměl. I když dnes je snad potřeba hlavně Source SDK Base 2013.
ja to myslel vseobecne, ne na steamu. Jakoze kdyz mam nejakou hru a budu instalovat ruzne mody z ruznych stranek... dejme tomu ze budu mit 2 pribehove mody, tak to spolu asi tezko pojedou dohromady..
@Tommywise (04.04.2018 20:47): Steam verze to má nějak naroubované do sebe a nevím jestli je to od sebe oddělené i jako modely a textury nebo to bere všechno z jedné složky, pokud by si to ale bralo věci které jsou z původní dvojky plus nové modely a textury z nové, tak by stačilo omodovat jen tu hlavní složku, se shadery a novým contentem v epizodách bys musel už omodovat i ty složky. Pokud to bereš ze Steam Workshopu, tak se o to v podstatě nemusíš starat.
nemam s mody a jejich aplikacemi takovou zkusenost... ty vsechny mody hrajete vzdy jednotlive (jakoze na HL:EP2 naroubujete jeden, odinstalujete a pak dalsi,...) nebo se to da hrat i s nekolika mody najednou?

A nechapu nejak smysl modu do Episod k HL2? Vsak to bezi na stejnem Enginu jako HL 2 ne?
@Garret (30.07.2016 21:38): Já hrál kdysi první betu, která byla k mání snad v lednu 2008. Tam pár bugů bylo. Nicméně level design je asi stejný, ale líbí se mi to. Náramná střílečka :) I když je fakt, že pokud se ti to moc nelíbilo už dřív, těžko to oceníš napodruhé. Já si aspoň užiji parádní řežbu.
Po osmi letech jsem zase rozjel Offshore. Funguje a vypadá výtečně. Postupováno metodou 1, plus pár dalších úkonů, jak je uvedeno v readme té opravy z dubna.
@Gordon (18.07.2016 20:06): dohráno podruhé. autor vychytal ty propady fps a hned se to lépe hraje. je to majstrštyk. zbraně moc využití nemají, to máš pravdu. ale zase když se ti zadýchá gravity gun, taxe docela hodí
Aké by ste odporúčali iné mody k HL2 a EP2?
K HL1 som dohral už skoro všetko, plánujem prejsť Nightmare House 2, Grey, Alchemilla, Underhell, R&D a Black Mesa
jsem dohrál Research and Development mod, který už je sice postarší, ale třeba nalákám někoho, kdo to ještě nehrál...

Komentář:

Celý mod je zaměřen na řešení hádanek s fyzikálním enginem a na puzzlovatění mimo jeho rámec. Žádné střílení. První polovina je poněkud těžší a může odradit (stejně jako mě před x lety, kdy jsem mod zkoušel poprvé), druhá polovina je zase hektičtější.

Technické zpracování mi vyrazilo dech. Ačkoli je hra postavená na neustálé interakci s okolím, je kolidování postavy s předměty prakticky nulové. Při řešení hádanek se tak nemusím rozčilovat nad třepajícíma se bednama, které se snažím stackovat na sebe. Nemusím mít strach, že mě někde něco skřípne nebo že se dostanu do svízelné situace, ve které budu horko těžko hledat správnou polohu předmětů. Nejsou tady prázdné místa nebo špatně slícované zdi. Všechno funguje bezchybně.

Narace modu je taky neskutečná. Několikrát jsem si říkal, že už asi bude konec. Nejprve luxusní adrenalinová jízda ve vláčku. Pak souboj s vrtulníkem. Pak souboj se dvěma vrtulníky. Pak smart-bomby v skladišti a nutnost se dostat na druhou stranu. Kdepak, R&D zařazuje vyšší rychlostní stupeň a mám tady skládání pojízdného vozítka s vrtulí (to jsem se fakt začal řechtat), akční jízda a než se naděju, hraju fotbal s Antlioními královnami! Doslova! A to finále se striderem? A credits? Řezal jsem se jak debil. Studnice nápadů autorům nevyschla až do samotného konce.

Miluju ty detaily, úžasný level-design a způsoby, jakými tenhle mod stříká svěží vánek hráči přímo do xichtu. R&D je jeden z nejlepších modů, které jsem pro HL hrál. Možná nejlepší.
Zkuste si to modelovat a pak buzerujte tvl...
Je to opravdu časově náročné.
@pipboy (15.04.2016 10:22): designerský pokus bych to rozhodně nenazval, když to je mnohem propracovanější, než jakákoli jiná část z originálu nebo jiných modů. udělat otevřené industriální prostředí, částečně zničitelné a neskutečně sexy poskládané chce mnohem větší koule, než ty generické části Minervy, které byly viděny už milionkrát jinde.
@Garret (15.04.2016 10:03): bah, je tam par dobrych napadu, ale rada jich taky nefunguje zrovna idealne a celkove nelze s Minervou srovnavat. Spis takova prehlidka designerskych pokusu s nejakym prislibem do budoucna... snad.
Transmissions: Element 120 mod byl naprosto super. Ta finální část strká do kapsy cokoli, co vyšlo před ní, ve smyslu level-designu. Jinak krátké, tak na hodinku a docela dost se mi propadalo FPS. Klobouček...
@rom62 (11.04.2016 11:40): Já si před šesti lety užil tyhle modifikace @PavelU (02.09.2013 21:20):. K většině by měly být Source SDK 2013 záplaty, popřípadě něco podobného. A třeba toto se dočkalo zbrusu nové verze z letoška. Tu jsem zatím nehrál, ale ten mod byl fakt velmi zajímavý.

V tom prosinci 2010 to byl takovej maratón, že jsem těch modů do HL2 tehdy dohrál moc :)
@Garret (11.04.2016 12:14): Zrovna som to nainštaloval a začal hrať,no zistenie,že som to pred časom už hral ma prekvapilo.Mód patrí medzi tie kratšie a skúsim ho znovu prejsť.Ako som už nižšie písal - kratších módov som hral viac a trochu sa mi už pletú.
@Phoenix (11.04.2016 11:48): "Minerva" a "Research and Development" sú samozrejme tiež v mojej "topke" ale asi až za tými mnou spomínanými. Black Mesa som hral ešte ako free mod a že tam nebol(a ešte nie je)Xen mi nevadilo(v pôvodnej hre som ho tiež nemusel).
včera jsem koukal, že se mezi nejlépe hodnocené mody EP2 vyhoupl Transmissions: Element 120. hrál to někdo? zřejmě se na to vyvrhnu...
@M.a.t.t. (11.04.2016 11:41): jj, předpokládám, že vycházel při tvorbě právě z takových "What If" úvah ohledně nikdy nerealizované trojky. Proto se také mod jmenuje Closure.

@rom62 (11.04.2016 11:40): Black Mesa mi přijde s přehledem jako nejlepší mod (jenomže dnes už to není klasicky free mod, ale normální plná hra na Steamu, a nemá původní design, byť vlastních nápadů tam není málo). Takto nějak si představuju remake, kerý zachovává stěžejní vlastnosti originálu, aniž by byl jeho otrockou kopií. Jinak mě hodně bavila "Minerva" a "Research and Development". A Closure mi v některých místech svou "divností" trochu připomínal "G-Strings".
@Phoenix (11.04.2016 11:34): Ak sa nemýlim, svojho času sa špekulovalo o tom, že v Hal-Life epizóde 3 dôjde k prepojeniu oboch svetov a to by potom možno aj dávalo zmysel. Ak je to pravda, tak sa toho autor módu iba chytil. Ale nechcem zavádzať :)
@Phoenix (11.04.2016 11:20): Plne s tebou súhlasím,najviac ma prekvapila dľžka módu.Krátkych módov som odohral spústy a po čase sa mi to zlialo do jednej šedi.A za mňa top módy:Black Mesa,Get A Life a Nightmare House 2.
@M.a.t.t. (11.04.2016 11:24): To jsem sice také někde zaznamenal, ale stejně mi to přišlo vzhledem k původní Epizodě 2 moc mimo zajeté koleje. Nejde je o ty věžičky, ale dojem z layoutu úrovní a designu se popisuje dost špatně :-)
@Gordon (14.10.2015 12:15): Tak nakonec pomohlo pohrát si s grafickým nastavením, což byla taky celkem zábava, protože při změně některých položek mi pro jistotu zamrzla celá hra. Navíc jsem k tomu dostal slušnou sbírku grafických glitchů a v jeden moment se mi během hry původní chyba vrátila, stačilo však jen obnovit původní nastavení. Díky.
@Javor (14.10.2015 12:06): můžeš ještě zkusit změnit nastavení na minimum, zvolit kompabilitu na jinej windows, změnit rozlišení, dát hru do lišty a pak jí zase maximilizovat, rozjet to v okně, nebo zkusit načíst jinou epizodu či nějaký save z internet. Menu se ti normálně načte?
Taky teď mam podobný problém s black mesou...
Při spuštění nové hry po loadingu nevidím nic, než černou obrazovku, když mám štěstí, tak nápis "Half-Life 2: Episode Two". Zvuk běží normálně, jde slyšet i pohyb Freemana, ale stále černo. Pokusím-li se odejít do menu, objeví se mi kurzor a slyším zvuky při najetí na jednotlivé položky, ale pořád stále černo. Pomůže jen alt-tab. Jak jsem se rozhlížel po internetech, tak nejsem jediný s tímhle problémem, ale tipy s verifikací souborů, aktualizováním Steamu, vypnutím položek v grafickém nastavení a podobně mi nijak nefungují. Narazil někdo na tenhle problém či zná na něj řešení?
Achievement s trpajzlikem patří k mým nejoblíbenějším achievementovým počinům :)
Ufff, dal jsem si ep2 s trpajzlíkem, ač normálně ečívmenty mdu, jenže jsem nevěděl, že se maji zavřít dvířka a na konci jsem čučel jako puk, kdeže je trpajzličí ečívment. Ještěže jsem měl uloženou pozici kulivá závodnímu ečívmentu, i když teda normálně ečívmenty mdu.
Neni nad šťastnej konec.
U prvních pirátských verzí naprosto běžné. U her byly dokonce i návody a příkazy do konzole k "restartování" AI. Uzakoupené hry jsem tohle snad nezažil (nebo si minimálně nepamatuji).
Stalo se Vám někomu, že se zasekl skript? Mně nakonci Alyx nechce nastoupit do výtahu.
Skvělá hra tohle... jsem jí dneska rozjel a zatim jí projíždim jak nůž máslem ani chvilka nudy a to se mi do ní moc nechtělo. Lepší než původní HL2 ten mě trošku nudil ke konci a epizodu jedna asi hrát nebudu citadela mě nudila uplně nejvíc.
SPOILER ALERT!

Hm... Zlikvidovat strider s bednou raket není problém? Co takhle dva stridery a bedna bude v absolutně nekryté oblasti? Pořád málo? Co takhle proběhnout se bludištěm po nádraží, obtěžován řadovými vojáky a bedna zase není nijak extra krytá, navíc bez jakýchkoli hojítek a brnění? Pořád pohoda? Co takhle gunship a zlikvidovat půjde jen zpětným vrháním bomb, které po několika vteřinách po PRVNÍM dopadu k zemi samy explodují? Zvládáte? Ok, hráči, vytasíme nejtěžší kalibr - endurance fight bez raket, třináct striderů objevujících se v rychlém sledu za sebou (cože? mám MINUTU, abych objel všechny baráky se zásobami a připravil se na vlnu tří striderů zároveň?). Likvidujte je bombami, co explodují, pokud nedopadnou na stridera, a ještě se musí sestřelit klasickou zbraní? Do toho každý strider střílí jak o život, je doprovázen jedním, dvěma či třemi huntery, co taky střílí jako o život a to nejen po vás, ale i po těch bombách... peklo na nožičkách! Jsem se málem rozbrečel už u třetího stridera ;)

Ač hraju wowko, tak raidy a taktiky na bossy mě nikdy nebavily, takže mě nebaví učit se metodou pokus-omyl. Tohle už je fakt docela peklo a nechci vidět, s čím přijde Episode 3/Half-life 3.
Tak, dohráno... ten závěr (bitva se stridery a huntery naráz) musím ještě vydýchat, takhle dlouho jsem se už dlouho u hry nezapotil (na easy a to jsem si už při třech posledních striderech fakt zoufal)...