Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Deus Ex: The Fall

56
31 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
akce > stealth akce
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
18.03.2014 PC
Vývojáři:
Eidos Montréal, N-Fusion Interactive (sekundární)
Oficiální stránky:
http://www.deusex.com/thefall
Děj Deus Ex: The Fall se odehrává v roce 2027, navazuje na novelu Deus Ex: Icarus Effect a předchází událostem Deus Ex: Human Revolution. Hlavním hrdinou je augmentovaný žoldák Ben Saxon, bývalý člen britských speciálních jednotek, jehož tělo implantáty odmítá. Musí proto pravidelně užívat speciální látku Neuropozyne, jejíž světové zásoby se podezřele ztenčují. S cílem najít nový zdroj nebo alternativní prostředky se vydá do Panamy. V příběhu nechybí různé zvraty a sledování vývoje postav.

Průchodem hrou jsou nabírány zkušenosti, které slouží k odemykání rozličných vylepšení. Hrdinu lze upravovat prostřednictvím implantátů a volit dostupné zbraně. Oproti Human Revolution jsou veškeré odemknuté zbraně vždy dostupné, stačí je zvolit v inventáři. Ve hře funguje systém pasivního krytí (cover base system), ze kterého pak můžete postřílet všechny nepřátele, avšak dle mnoha zdrojů jde hra dohrát i bez jediného možného zabití. Za celou hru potkáte mnoho NPC, se kterými si můžete promluvit. Na výběr z konverzace máte vždy ze 2-4 odpovědí. Ve hře není nutné hledat obchodníky, protože obchod je dostupný z hlavního menu. K cíli vždy vede několik cest (hlavní vchod, ventilační šachta nebo zamčená zadní vrátka). Mnohé z nich jsou přístupné, jen pokud máte odemknutou patřičnou schopnost. Také můžete hackovat zámky a počítače.

Hru na počítače portnul Square Enix, protože původně vyšla pouze na mobily a tablety. Oproti původní verzi byly zrušeny mikrotransakce, vylepšena umělá inteligence, přepracován tutoriál a odstraněno automatické zaměřování nepřátel. Rovněž byla grafická stránka vylepšena o full HD rozlišení a ovládání uzpůsobeno pro myš, klávesnici a Xbox controller.


Poslední diskuzní příspěvek

Dohráno podruhé a pořád si lámu hlavu nad tím, co je na té hře tak moc blbýho. Pro mě je to svými znaky připomenutí Human Revolution i dílu…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 45
Největším problémem Deus Ex: The Fall je to, že se vyskytuje na PC. Na tabletu se možná jedná o celkem slušnou hru vzhledem k omezení daného HW. V tabletových hrách se příliš neorientuji, netuším, jestli existuje nějaká výrazně lepší FPS pro daný formát. Ovšem téměř všechna omezení původní verze jsou přítomna i na PC.

Na jednu stranu jsem byl příjemně překvapen, že Unity engine zvládne FPS žánr. Na druhou stranu je ono "zvládne" místy na úrovni pět a více let starých ruských béček. Velmi slabou grafiku bych ještě byl schopen překousnou, kdyby byly k dispozici nějaké rozumné nastavení. Ovšem krom rozlišení (nepodporuje například 1280x1024), antialiasingu, v-sync a window/fullscreen nenastavíte nic. Větší problém je nemožnost jiného než defaultního rozložení kláves (není úplně špatné, ovšem pár věcí bych stejně rád změnil). Největší problém stran ovládání je velmi podivná akcelerace myši i při maximálním nastavení citlivosti. Dědictví touchscreen je znát opravdu hodně, jednoznačně jeden z nejhorších pocitů při otáčení co u FPS pamatuju (a asi jediný titul, u kterého jsem začal cítit lehké náznaky motion sickness).

Velkým problémem číslo dvě je celkově podivný pocit ze střelby. Zbraně až na výjimky při každém výstřelu provedou podivný zoom-in/zoom-out, nejhorší je to u brokovnice, ale ani pistole není výjimkou. Nepřátelé na střelbu nereagují fyzikálně, v horších případech ani stran UI. Kryjí se klidně tak, že jim pětkrát střelíte třeba do nohy nebo do zad, aniž by se obtěžovali s tím cokoli dělat. Při střelbě je také vidět špatná detekce kolizí (neprůstřelné mezery mezi trubkami, nemožnost střelit těsně vedle dveří atd.). Mrtvá těla navíc po pár vteřinách mizí.

K dovršení veškeré legrace se hra ukládá pouze do jednoho saveslotu (takže autosave přepisuje ruční save a vice versa) a hra obsahuje další drobné nedodělky. U hackování sice existuje zoom out, ale často není možné odzoomovat tak, aby člověk viděl na obrazovce celé schéma. Možnost instantně nakupovat zbraně a náboje přes menu je také docela úsměvná, drtivá většina schopností je k ničemu a ve hře není možné skákat.

Celkově se jedná o odfláknutý port, který ovšem stojí polovinu toho, co vynikající (a násobně delší) Deus Ex: Human Revolution v Director's Cut verzi.

Pro: V Unity je možné vyrobit celkem slušnou střílečku, pořád je to se zavřením všech tří očí tak trochu Deus Ex HR (opravdu trochu)

Proti: ovládání, střelba, chyby, celkově značně odfláknutý port

+24 +25 −1
  • PC 85
Jakožto velký fanda hry Deus Ex: Human Revolution jsem se pustil do tohoto příliš neopěvovaného titulu a očekával jsem za málo peněz i málo muziky.

Nestalo se a přiznám se, že zatracení tohoto titulu příliš nechápu. Podobnost Human Revolution včetně její grafické stránky tu zapřít nelze a tato podobnost byla právě tím, co rozvášnilo moje vzpomínky na předchozí a mnou velmi oblíbený titul a užíval si naprosto vše - vymetání všech koutů ve snaze najít něco užitečného, hackování každého počítače, který jsem ve hře objevil a samozřejmě i dveří do neznáma, které leckdy ukrývalo něco, co jsem si s dětinskou radostí ukryl do svého inventáře. Střelnou zbraň jsem všeho všudy použil pouze jednou, kdy jsem si nějak nedovedl poradit se vzniklou situací a často kritizované podivné chování střelné zbraně tak nedovedu příliš posoudit, jelikož mojí nejčastější zbraní byl přechod z úkrytu do úkrytu a v nejhorším případě pak taser. Jedinou drobnou výtkou se tak stala nemožnost ukrývání těl nepřátel, které po eliminaci po pár vteřinách zmizí, ale na druhou stranu nutno uznat, že to poněkud usnadňuje postup a tím zmírňuje starosti s jejich úklidem. :-)

Co dodat? Nevím, jestli za tím stojí absence kvalitních stealth zaměřených her, ale hru jsem si doopravdy výborně užil a společně s Deus Ex: Human Revolution a Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link tak The Fall zařadil k těmto dvěma titulům, které značku Deus Ex posunuli o další krůček výš.

Pro: kvality Human Revolution, stealth pasáže, celková zábavnost

Proti: mizení těl nepřátel

+18
  • PC 70
Ano, je to zabugovanej, znatelně lobotomizovanej mix Human Revolution a Invisible War, voice acting je úsměvnej a mobilní kořeny na hráče vystrkujou růžky na každým kroku.

Nicméně i přes všechny nedostatky se jedná o docela zábavnou záležitost, jež si díky dobrý hudbě (vykuchaný z HR) a lehce nelineárním levelům udržuje velmi dobrou atmosféru a hratelnost ne nepodobnou Human Revolution.

Čekal jsem neovladatelnej šit, ale nakonec jsem dostal celkem příjemnou jednohubku, která mě za ten jeden večer ani nezačala srát. Naopak bych si klidně hned zahrál druhej díl, protože konec je dost useklej s odkazem na případný pokračování.

(btw: Možná není špatný mít přečtenej Icarus Effect, protože celej The Fall se motá kolem postav s knihy)
+15
  • PC 50
Tak za dvě a půl eura příjemná hříčka z telefonů a tabletů předělána na PC. Nečekal jsem od ní mnoho díky negativním recenzím a hráčským reakcím. Hrála se ale překvapivě dobře.

Ze začátku si je třeba uvědomit, že nelze čekat zázraky od hry z mobilu. Grafika je jednoduchá, postavy a NPC taky jednají úplně nejzákladněji a od jejich AI nečekejte nic převratného.

Přesto hra v sobě něco má z Deus Ex. Kromě solidní hudby, i ta atmosféra města a augmentace, prolézání šachet, hackování, případný stealth postup a likvidace nepřátel ze zálohy. Jelikož přestřelky jsou opravdu špatně zvládnuté, zbraně a nepřátelé reagují všelijak. Občas došlo i na výpadek zvuku při dabovaných rozhovorech což taky nepotěší.

Hra tedy nese odkaz Deus Ex, ale je to fakt spíš hříčka z tohoto univerza a za ty 2,5 eura lze strávit s ní 5 a půl hodiny. Jen od ní nečekejte nic velkého.
+15
  • PC --
Ou, tak to bolelo. Né že by mě to nebavilo, ale ten utnutý a totálně nečekaný konec je možná to nejhorší na celé hře. Opravdu jsem se těšil, že se do Austrálie podívám a toho Sama ještě rozkopu...

Fallu jsem se vyhýbal, ale do pohrání HR DC a před rozehráním MD to chtělo ještě krátké odpočinkové intermezzo. A dobře jsem udělal. Příběhově Fall rozšiřuje universum o né příliš zajímavou postavu, za to dává nahlédnout pod pokličku skvadry Tyrantů před tím, než je Jensen všechny rozprasí. A možná přijde i Gunter Herrman! Příjemné odhalování různých ocásků příběhu patří k těm nejlepším momentům hry. A pokud mě paměť nešálí, tak na Vegu se můžu těšit i v Mankind Divided...

Díky tomu, že jsem hrál non-lethal stylem, mě přestřelky zase tolik nebolely. Ovládání bylo dost opraveno od prvního releasu, bohužel zůstali bullet-sponge enemies, kteří dost nepochopitelně morfují ihned po smrti/omráčení. Hřiště v podobně Panama hubu mělo místy pěkný feeling, díky použitým assetům z HR jsem se cítil jako doma. Místy mi přišla scéna dokonce komplexnější a hezčí, než některé výhledy v předchozí hře.

Jak mě The Fall překvapil hratelností na (telefonní hru), zklamal mě předčasným ukončením bez uzavření příběhu. Jmenovat se to Deus Ex: The Fall - Episode 1, ani neceknu. Ale takhle je to slušná podpásovka. A jak to vypadá, pokračování už se nikdo nikdy nedočká...

Hodnocení: ✰✰
+10