Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 45
Největším problémem Deus Ex: The Fall je to, že se vyskytuje na PC. Na tabletu se možná jedná o celkem slušnou hru vzhledem k omezení daného HW. V tabletových hrách se příliš neorientuji, netuším, jestli existuje nějaká výrazně lepší FPS pro daný formát. Ovšem téměř všechna omezení původní verze jsou přítomna i na PC.

Na jednu stranu jsem byl příjemně překvapen, že Unity engine zvládne FPS žánr. Na druhou stranu je ono "zvládne" místy na úrovni pět a více let starých ruských béček. Velmi slabou grafiku bych ještě byl schopen překousnou, kdyby byly k dispozici nějaké rozumné nastavení. Ovšem krom rozlišení (nepodporuje například 1280x1024), antialiasingu, v-sync a window/fullscreen nenastavíte nic. Větší problém je nemožnost jiného než defaultního rozložení kláves (není úplně špatné, ovšem pár věcí bych stejně rád změnil). Největší problém stran ovládání je velmi podivná akcelerace myši i při maximálním nastavení citlivosti. Dědictví touchscreen je znát opravdu hodně, jednoznačně jeden z nejhorších pocitů při otáčení co u FPS pamatuju (a asi jediný titul, u kterého jsem začal cítit lehké náznaky motion sickness).

Velkým problémem číslo dvě je celkově podivný pocit ze střelby. Zbraně až na výjimky při každém výstřelu provedou podivný zoom-in/zoom-out, nejhorší je to u brokovnice, ale ani pistole není výjimkou. Nepřátelé na střelbu nereagují fyzikálně, v horších případech ani stran UI. Kryjí se klidně tak, že jim pětkrát střelíte třeba do nohy nebo do zad, aniž by se obtěžovali s tím cokoli dělat. Při střelbě je také vidět špatná detekce kolizí (neprůstřelné mezery mezi trubkami, nemožnost střelit těsně vedle dveří atd.). Mrtvá těla navíc po pár vteřinách mizí.

K dovršení veškeré legrace se hra ukládá pouze do jednoho saveslotu (takže autosave přepisuje ruční save a vice versa) a hra obsahuje další drobné nedodělky. U hackování sice existuje zoom out, ale často není možné odzoomovat tak, aby člověk viděl na obrazovce celé schéma. Možnost instantně nakupovat zbraně a náboje přes menu je také docela úsměvná, drtivá většina schopností je k ničemu a ve hře není možné skákat.

Celkově se jedná o odfláknutý port, který ovšem stojí polovinu toho, co vynikající (a násobně delší) Deus Ex: Human Revolution v Director's Cut verzi.

Pro: V Unity je možné vyrobit celkem slušnou střílečku, pořád je to se zavřením všech tří očí tak trochu Deus Ex HR (opravdu trochu)

Proti: ovládání, střelba, chyby, celkově značně odfláknutý port

+28 +29 −1
  • PC 85
Jakožto velký fanda hry Deus Ex: Human Revolution jsem se pustil do tohoto příliš neopěvovaného titulu a očekával jsem za málo peněz i málo muziky.

Nestalo se a přiznám se, že zatracení tohoto titulu příliš nechápu. Podobnost Human Revolution včetně její grafické stránky tu zapřít nelze a tato podobnost byla právě tím, co rozvášnilo moje vzpomínky na předchozí a mnou velmi oblíbený titul a užíval si naprosto vše - vymetání všech koutů ve snaze najít něco užitečného, hackování každého počítače, který jsem ve hře objevil a samozřejmě i dveří do neznáma, které leckdy ukrývalo něco, co jsem si s dětinskou radostí ukryl do svého inventáře. Střelnou zbraň jsem všeho všudy použil pouze jednou, kdy jsem si nějak nedovedl poradit se vzniklou situací a často kritizované podivné chování střelné zbraně tak nedovedu příliš posoudit, jelikož mojí nejčastější zbraní byl přechod z úkrytu do úkrytu a v nejhorším případě pak taser. Jedinou drobnou výtkou se tak stala nemožnost ukrývání těl nepřátel, které po eliminaci po pár vteřinách zmizí, ale na druhou stranu nutno uznat, že to poněkud usnadňuje postup a tím zmírňuje starosti s jejich úklidem. :-)

Co dodat? Nevím, jestli za tím stojí absence kvalitních stealth zaměřených her, ale hru jsem si doopravdy výborně užil a společně s Deus Ex: Human Revolution a Deus Ex: Human Revolution - The Missing Link tak The Fall zařadil k těmto dvěma titulům, které značku Deus Ex posunuli o další krůček výš.

Pro: kvality Human Revolution, stealth pasáže, celková zábavnost

Proti: mizení těl nepřátel

+24
  • PC 70
Ano, je to zabugovanej, znatelně lobotomizovanej mix Human Revolution a Invisible War, voice acting je úsměvnej a mobilní kořeny na hráče vystrkujou růžky na každým kroku.

Nicméně i přes všechny nedostatky se jedná o docela zábavnou záležitost, jež si díky dobrý hudbě (vykuchaný z HR) a lehce nelineárním levelům udržuje velmi dobrou atmosféru a hratelnost ne nepodobnou Human Revolution.

Čekal jsem neovladatelnej šit, ale nakonec jsem dostal celkem příjemnou jednohubku, která mě za ten jeden večer ani nezačala srát. Naopak bych si klidně hned zahrál druhej díl, protože konec je dost useklej s odkazem na případný pokračování.

(btw: Možná není špatný mít přečtenej Icarus Effect, protože celej The Fall se motá kolem postav s knihy)
+16
  • PC 50
Tak za dvě a půl eura příjemná hříčka z telefonů a tabletů předělána na PC. Nečekal jsem od ní mnoho díky negativním recenzím a hráčským reakcím. Hrála se ale překvapivě dobře.

Ze začátku si je třeba uvědomit, že nelze čekat zázraky od hry z mobilu. Grafika je jednoduchá, postavy a NPC taky jednají úplně nejzákladněji a od jejich AI nečekejte nic převratného.

Přesto hra v sobě něco má z Deus Ex. Kromě solidní hudby, i ta atmosféra města a augmentace, prolézání šachet, hackování, případný stealth postup a likvidace nepřátel ze zálohy. Jelikož přestřelky jsou opravdu špatně zvládnuté, zbraně a nepřátelé reagují všelijak. Občas došlo i na výpadek zvuku při dabovaných rozhovorech což taky nepotěší.

Hra tedy nese odkaz Deus Ex, ale je to fakt spíš hříčka z tohoto univerza a za ty 2,5 eura lze strávit s ní 5 a půl hodiny. Jen od ní nečekejte nic velkého.
+16
  • PC --
Ou, tak to bolelo. Né že by mě to nebavilo, ale ten utnutý a totálně nečekaný konec je možná to nejhorší na celé hře. Opravdu jsem se těšil, že se do Austrálie podívám a toho Sama ještě rozkopu...

Fallu jsem se vyhýbal, ale do pohrání HR DC a před rozehráním MD to chtělo ještě krátké odpočinkové intermezzo. A dobře jsem udělal. Příběhově Fall rozšiřuje universum o né příliš zajímavou postavu, za to dává nahlédnout pod pokličku skvadry Tyrantů před tím, než je Jensen všechny rozprasí. A možná přijde i Gunter Herrman! Příjemné odhalování různých ocásků příběhu patří k těm nejlepším momentům hry. A pokud mě paměť nešálí, tak na Vegu se můžu těšit i v Mankind Divided...

Díky tomu, že jsem hrál non-lethal stylem, mě přestřelky zase tolik nebolely. Ovládání bylo dost opraveno od prvního releasu, bohužel zůstali bullet-sponge enemies, kteří dost nepochopitelně morfují ihned po smrti/omráčení. Hřiště v podobně Panama hubu mělo místy pěkný feeling, díky použitým assetům z HR jsem se cítil jako doma. Místy mi přišla scéna dokonce komplexnější a hezčí, než některé výhledy v předchozí hře.

Jak mě The Fall překvapil hratelností na (telefonní hru), zklamal mě předčasným ukončením bez uzavření příběhu. Jmenovat se to Deus Ex: The Fall - Episode 1, ani neceknu. Ale takhle je to slušná podpásovka. A jak to vypadá, pokračování už se nikdo nikdy nedočká...

Hodnocení: ✰✰
+11
  • PC 70
Tahle hra mi nejvíce připomíná čínskou polévku. Prostě nudle s glutamátem. Oproti vývaru od manželky/maminky/babičky neobstojí, ale někdy má člověk chuť i na tuto ořezanou verzi z Tesca za 3,90,-. Atmosféra Deus Ex zde zůstává a příběh na úrovni herní povídky, byť je jednoduchý, tak není nesmyslný. Prostě sehnat léky. A tak jsem se plahočil až někde do Panamy, abych zjistil, že vlastně ani nevím jak to dopadlo. Prý pokračování příště. To jsem teda zvědavý, kdy to příště nastane. No nic. Hratelnost zůstává ve stylu Deus Ex, ovšem v dosti zjednodušené grafice. Hlavně to rozlišení textur je fakt někdy hrozné. Třeba taková textura povrchu stolu na terase u mořského pobřeží v Panamě má snad rozlišení 2x2 pixely :-). A ačkoli je hra dělaná hlavně na tablety, některé vyloženě nelogické prvky v úrovních si tvůrci mohli odpustit. Třeba přejdete z lokace do lokace, tzn. loading, a za váma jsou nějaké zátarasy. No tak bych za těmi zátarasy čekal nějakou cestu, chodbu, nebo dveře. Zkrátka nějaký ten průchod, odkud jsem zde přišel. A ono za mnou zeď. No nevěděl jsem že ty augmentace jsou až tak dobré :-). Další vyloženě srandovní věci byl dabing. Hlavně scéna v letadle. No ale to doporučuji slyšet na vlastní uši :-). No ale toliko asi hany. Teď už jen v dobrém. Ono totiž na druhou stranu za tu cenu to není špatná zábava na jedno odpoledne, zvláště pokud vás baví hrát stealth způsobem jako mě. Hra šla dohrát bez jediného zabití. Zůstaly i hackovavací intermezza, které jsou stejné jako v chutném vývaru Human Revolution. Zvuky a celkový styl lehce zlatavých barev a nasvícení přispívají k pocitu ze hry, že přeci jen to ten Deus Ex zkrátka je. Tož, toliko k této konverzi z upatlaných tabletů. A třeba to be continued. No jo, není to poprvé co "Chosé? Chosé! Chosé nepřijel."

Pro: Nudle s glutamátem...

Proti: ... ale vývar by byl lepší :-)

+8