Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Garret

Garret

Bernard Dean / Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Momentálně rozehráno


Herní výzva 2018

  1. "Tehdy to začalo" v plánu - Cryostasis

  2. "Krize identity" (komentář) What remains of Edith Finch
    HC varianta - ženská, a ještě k tomu těhotná!

  3. "Lidem vstup zakázán" v plánu - Shelter

  4. "Hru nezastavíš!" (komentář) The Typing of the Dead
    HC varianta - herní doba cca 1hod.

  5. "Nervy z oceli" (komentář) Spintires: MudRunner
    HC varianta - Hardcore obtížnost byla opravdu výzvou.

  6. "Sousedy si nevybereš" v plánu - Stalker: Lost Alpha; HC varianta (Maďarsko)

  7. "Nejen PC živ je člověk" (komentář) God of War
    HC varianta - PS4

  8. "V zemi nikoho" (komentář) Shadow of the Colossus

  9. "Nerozbalený dárek" (komentář) Detroit: Become Human

  10. "Válka periferií" (komentář) The Typing of The Dead: Overkill
    HC varianta - menu se ovládá myší, ale jinak je to klávesnice only


Profil

Komentáře k dohraným hrám, které nemají na DH svůj profil:

Brutal Doom 64

Objeven teprve až s releasem Brutal konverze, Doom 64 byl pro mě velkou neznámou. Prakticky jsem o něm nikdy neslyšel. Nikdy jsem z něj neviděl jediný screen, nečetl jediné slovo v časopise. Doom 64 je víc creepy, než původní hra. Hororověji laděné sprity nepřátel, větší ponurost, hra světel a stínů i v originální verzi N64 hrála hodně na atmosféru. Hra obsahuje klasických 32 map, z toho 1 supertajný, 3 tajné a 3 bonusové. Ty měly být zpřístupněny po dohrání hry v jakémsi spešl menu, to jsem ale v Brutal verzi nenašel.

Na začátku mě nakrkl StMarkIV, který si vydal savově nekompatibiliní update, dost zásadních rozměrů, hned několik dní po vydání první verze. Upravené účinnosti a vlastnosti zbraní (např. motorovka už žere benzín, pistole je silnější, dvojbrokovnice může střílet z každé hlavně zvlášť...), lépe viditelní neviditelní nepřátelé (rozdíl jsem nepoznal), přejmenovaná obtížnost... no není toho málo. Změny samozřejmě k lepšímu, ale to si měl panáček pohlídat už při vydání.

Takže jsem to celé rozehrál znova, s tím, že alespoň navštívím super secret level z první mapy. Hectic fucking shit! Tajný level natolik nepříjemný, že má hned na startu button na okamžité ukončení levelu, což mluví samo za sebe... No, nedal jsem to. V tajných úrovních je možno najít runy upgradující novou zbraň - Unmaker. Ten StMark trochu modifikoval, i taxe ale jedná o naprostý overkill, se kterým jde Cyberdemon k zemi po několika výstřelech a finální boss lehl dřív, než stačil říct borůvkovej koláč. Další novou zbraní je Lasergun, který staví plasmovku na vedlejší kolej. Z nepřátel je nový pouze Nightmare Imp (pokud nepočítám bosse), což je varianta neviditelného prasete.

Prvních osm map bylo spíše průměrných, ačkoli nemůžu říct, že bych se dloubal nudou v nose. Poté začíná mnohem zajímavější a záživnější peklo. Začátek 9. levelu byl fenomenální. Tajný level 30 byl overkill a očividně upravený pro coop hraní, protože v originálu hráč na začátku levelu nemusí likvidovat hromadu Revenantů místo Impů. Díky tomu jsem se potýkal s dost kritickým nedostatkem munice. StMark vůbec udělal hromady designových změn, které zvedají dost razantně obtížnost a např. aréna v levelu 17 je bez odstraněné středové části, docela brutal.

Celkově byl Doom 64 solidní střílečkou a dokážu si docela dobře představit, že v době vydání bych se z něj posral. Dneska už level-design nepůsobí tak nápaditě, ačkoli se autoři v několika prvních levech snažili napasovat i jakési texty a snimi spojené plnění úkolů pro postup do tajného levelu. Hudba se soustředí pouze na ambient a nemůžu říct, že bych jí během hraní nějak vnímal.

Doom 64 mě bavil a fandové by jej rozhodně měli vyzkoušet. Když se nad tím zamyslím, doporučil bych možná spíše Doom 64 EX, než StMarkův Brutal mod a to právě z již zmiňovaného důvodu - nešťastné úpravy level-designu.


Portal Stories: Mel

Kdyby to Valve vydalo oficiálně jako datadisk k Portal 2, nikdo by si snad ani nevšiml, že se jedná o dílo několika nadšenců ze studia Prism. Byť obyčejný mod zdarma, jedná se o nadprůměrně kvalitní adyšn do universa Portalu.

Příběh naprosto parádně předchází druhý díl, autoři si dali práci i s povedenými videosekvencemi a profesionálně znějícím dabingem.

Hádanky oproti původní hře opravdu hodně přitvrdily a několikrát jsem se ocitl v úzkých, nakonec jsem to ale zvládl bez návodu. Samozřejmě mluvím o Story modu, který by měl být lehčí, než původní Advanced mod.

Tak jako tak se jedná o skutečně úctyhodný počin, řekl bych možná nejlepší mod, který jsem kdy hrál. A říkám to opravdu nerad, protože nazývat tohle modem je troufalost.

Herní doba se dá srovnat se singlem P2 a rozhodně mám chuť si to dát ještě jednou.


Brutal Doom: Hell on Earth Starter Pack
První epizoda mi přišla nejlepší. Interiéry a stísněný level-design mi sedí. Ve spojení s Brutal Doomem o to víc, že jatka mnohem lépe vyniknou a člověk tak může ohromovat návštěvy tapiseriemi na zdech. Ze střev a tak. Autoři se snažili tvořit jednotlivé levely víc doreálna, což prostě mělo svoje kouzlo.

Druhá epizoda, odehrávající se v urbanizovaných částech, nebyla špatná, ale příliš mi do dům univerza nesedí. A často jsem se potýkal s poklesem framerate, což by mohlo být vyřešeno restartem levelu, ale nakonec jsem to dycinky nějak doklepal až do konce.

Třetí pekelná epizoda zařadila vyšší rychlostní stupeň. Hromadný útok na pekelnou tvrz se svými komrédz ve zbrani byl ukrutný. Krvavé kaskády, mokvající zdi a umírající mariňáci všude kolem... Nepřátel jsou hromady a v úrovních už jsem se zase cítil jako doma, v důmovi. Finální boss nebyl špatný, docela obtížný, ale na pátý pokus jsem ho udolal. I tak by si ho někteří bossové z WG Realms 2 dali xnídani.

Celkově hodně dobrá sada úrovní, bavilo mě to víc, než dvojka samotná.


/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Procentuální stupnice se za nějakou dobu stala naprosto zkrouceným a zdeformovaným způsobem hodnocení, kde 75% je průměrná hra a 50% už je naprostý propadák. Řídí se dle něj i samotní developeři, a hráči to přijali jako normální a správné. Takové hodnocení neuznávám a ignoruji ho.


Hodnocení:
používám pětistupňové (resp. sedmistupňové) hodnocení, řekněme hvězdičkové, kde:

✖ - odpad!
✰ - špatná hra
✰✰ - horší hra, zklamání
✰✰✰ - dobrá hra, spokojenost
✰✰✰✰ - velmi dobrá hra, překvapení
✰✰✰✰✰ - skvělá hra
❤ ❤ ❤ ❤ ❤ - srdeční záležitost


/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Na čem hraju:

myš: Roccat Kone XTD
klávesnice: Steelseries Apex 350
sluchátka: Logitech G933 Artemis Spectrum

Master gaming rig:
"May our framerates be high and temperatures low."
Intel Core i7-8700, 16GB RAM (3200Mhz), Gigabyte 1070GTX G1
SSD Crucial 250GB & 500GB
Philips 27"

Second-rate gaming rig:
"Thank you for choosing Sony Airlines, enjoy your meltdown."
PS4 PRO