Já odehrál ten Ravenholm, je to hodně náročný ale podařilo se mi z toho vykřesat 60fps při slušný kvalitě obrazu a za mě super, ikdyž jako jo, tu luminescenci bych u nějakých zdrojů světla ubral, Ravenholm má být temnější. Jinak ale (až na tu náročnost) špičkovej remaster/remake, je strašně cool že je něco takovýho zdarma, je v tom vidět tuna práce.
Diskuze
@SimonEndt (19.03.2025 10:44): A používáš pro DLSS ten nový transformer model? Na DF to tam právě týpek přepínal a ten rozdíl v kvalitě byl fakt velkej.
Já koukal na gameplay videa a ne vše se mi na tom nasvícení líbí.
Jinak já to ani nestahoval. Bylo mi jasný že to s 3060ti smysl mít nebude. Navíc 80Gb na demo. Nechám to na nekdy v budoucnu stejně jako Portal RTX.
Jinak já to ani nestahoval. Bylo mi jasný že to s 3060ti smysl mít nebude. Navíc 80Gb na demo. Nechám to na nekdy v budoucnu stejně jako Portal RTX.
Stáhl jsem 80GB pro demo verzi HL2 RTX, nové drivery, pustil hru a jede mi to na 30-40 fps. DLSS tvoří artefakty a blur po celé obrazovce a působí to jak kdybych se díval na AI video v 360p. Zkoušel jsem si s tím trochu hrát a nenašel jsem optimální řešení. Mám teda jenom 3060, ale nečekal jsem tak špatné výsledky. Holt to chce alespoň 4070 kartu nebo doporučovanou 5k řadu.
@MCZ (17.03.2025 21:38): Tak tak. Když už nějaký mod na změnu gunplaye tak MMod. A před nějakou dobou vyšla i jeho varianta pro jedničku.
Opravdu jsem nevypíchnul jednu věc, už předtím jsem viděl ten trailer, který je hrozný celý. Nejvíce mě "baví", jak výstřel z kuše hráče doslova oslepí. Proti novým assetům samozřejmě nic nenamítám.
@AlieN (17.03.2025 00:16): O Cinematic Modu jsem samozřejmě slyšel, resp. viděl jsem pár kritických reviews a vlastně si myslím, že to byla větší zábava než mod samotný. Uvažuju, že jestli si někdy HL2 zase zahraju, bude to spíše s MModem, který by měl především zlepšovat gunplay.
@AlieN (17.03.2025 00:16): O Cinematic Modu jsem samozřejmě slyšel, resp. viděl jsem pár kritických reviews a vlastně si myslím, že to byla větší zábava než mod samotný. Uvažuju, že jestli si někdy HL2 zase zahraju, bude to spíše s MModem, který by měl především zlepšovat gunplay.
@AlieN (17.03.2025 00:16): Plně vymodelována. :) Context: Autor toho modu modelu Alyx vymodeloval i děložní hrdlo...
Každopádně zkouknul jsem to video a vypadá to fantasticky. Baví mě, jak MCZ vypíchnul tu jedinou opravdu do očí bijící věc - nepěkný oheň, který asi opravdu dost přesvětluje. Ne že by to nešlo pár klikama někde tweaknout, všehovšudy to není hotový, ale jako celek to působí fakt skvěle. Plus bych neřekl, že tam cokoliv ruinuje atmosféru, naopak mi přijde, že se dost drží originálu a snaží se všechno to osvětlení napasovat, aby to působilo stejně.
A některý ty maniakálně detailní assety jsou taky bomba. Tak třeba nějaká RTX 8060 za 6 let to dá nějak uspokojivě, tou dobou bych si mohl postavit nový rig :D
A některý ty maniakálně detailní assety jsou taky bomba. Tak třeba nějaká RTX 8060 za 6 let to dá nějak uspokojivě, tou dobou bych si mohl postavit nový rig :D
@Bursoft (17.03.2025 09:23): tak, lightmapy se sice bejkujou do textur od prvního Quake, ale ten moderní RT baking se začal používat kolem 2014, mám dojem že AC Unity, Order 1886 atd byly jedny z prvních her co to měly. Proto vypadaj dodnes srovnatelně s novými hrami, ale je tam ta nevýhoda totální statičnosti osvětlení.
@Gordon (16.03.2025 13:54): Hele, abys mohl dělat prebaked raytracing, tzn. vzít tu scénu, vyrenderovat ji přes RT a podle toho si to nasvítit, namalovat textury atd. podle mě není věc éry HL2. Na takový výpočty potřebuješ material-based textury, který se rozhodně v roce 2004 nepoužívaly. Neříkám, že se nikdo nezamyslel nad celou scénou, jak by asi vypadala a asi tam najdeš nějaký nabarvený textury podle toho, jak si grafik myslel, že budou vypadat za takovýho a makovýho světla, ale s RT jako takovým to nemá nic společnýho. Plus bych řekl, že to není úplně běžný ani dnes. Nelze to používat ve hrách, kde máš dynamický čas např.
@AlieN (17.03.2025 00:16): to je jedna z negativních věcí, tj. ta sexualizace. ale jinak tam jsou dobré úpravy hratelnosti. jinak ty modely postav se dají změnit do normálnější podoby
@Garret (16.03.2025 23:00): Já si HL2 dávám zhruba každé tři roky, od jeho vydání, víckrát jsem dohrál snad jen HL1 :)
Cinematic Mod jsem jednou hrál. No. Jestli MCZtovi vadil HL2 RTX že to není jako originál, tak u něj by si asi prostřelil hlavu brokovnicí, co si pamatuju tak ten mod působí jako by ho dělal patnáctiletý MAGA incel :D
Cinematic Mod jsem jednou hrál. No. Jestli MCZtovi vadil HL2 RTX že to není jako originál, tak u něj by si asi prostřelil hlavu brokovnicí, co si pamatuju tak ten mod působí jako by ho dělal patnáctiletý MAGA incel :D
@AlieN (16.03.2025 20:22): nejsem žádnej snob, stačí mi rock solid fps a 1440p, klidně na low details. HL2 jsem dohrál už 4x a RTX mě na něj nenaláká, to už bych spíše doporučoval Cinematic Mod. má svoje mouchy, ale celkově zintenzivní přestřelky a vdechne tomu dost jinou atmosféru
@Garret (16.03.2025 19:29): Když to budeš chtít v 8K ve VR jako Alyx, tak si ten deset let starý Half Life nezahraješ ještě dalších 5 let :)
@H34D (16.03.2025 19:59): Čo je to RTX? Pripomína mi to Ruskú skratku Raketovačkaja Turbovova Xystěma.
Ja si pichám AMD....
Ja si pichám AMD....
@Garret (16.03.2025 19:29): Tak vypneš RTX.
@H34D (16.03.2025 15:05): otázkou je, jestli to na tom tvém kompu pojede aspoň 100fps, jinak o to ani nezakopnu!
@MCZ (16.03.2025 01:46): nejhorší to mají ti, co si to nemohli zahrát před dvaceti lety, protože měli slabé PC a dneska si novou verzi zase nezahrají, když koukají na 5090ku, co sotva udrží 60fps...
vypadá to hezky, minimálně detaily. teď už by to snad mohl dohrát i @Ross:
@MCZ (16.03.2025 01:46): nejhorší to mají ti, co si to nemohli zahrát před dvaceti lety, protože měli slabé PC a dneska si novou verzi zase nezahrají, když koukají na 5090ku, co sotva udrží 60fps...
vypadá to hezky, minimálně detaily. teď už by to snad mohl dohrát i @Ross:
@SimonEndt (16.03.2025 17:20): Já tím myslel tu původní hru - a díky tomu je právě na HL2 možné spoustu věcí zlepšovat, co se týče grafiky. Tj. grafický remaster je prima počin a RT s tím nemá nic společného (ale dobře se to prodává, stejně jako AI).
Tj. dejte RT do původního HL2 a hru to rozhodně (visuálně) nezachrání.
Tj. dejte RT do původního HL2 a hru to rozhodně (visuálně) nezachrání.
Fascinuje mě ta míra detailu, jak i titěrné součástky jsou promodelované do nejmenšího detailu. Na druhou stranu to podle mě bude člověk obdivovat tak prvních 10 minut a pak mapou prolítne aniž by drtivé většině věnoval větší pozornost. Je fakt, že Half-Life 2 je low-res s málo detaily, ale tohle mi s ohledem na gamepaly přijde zase zbytečně moc. Je otázka, o kolik to zlepší herní zážitek a nakolik to bude jen nostalgická vzpomínka v lepším kabátu.
@AlieN (16.03.2025 14:57): Také si nemyslím, že by to bylo nějak zásadně nebo nevkusně přesvícené, trochu to zkresluje ta světelná mlha.
Za mě to vypadá skvěle a jestli bude čas, zahraju si to.
Víc světla tam místy logicky musí být, protože v originále oheň žádné světlo nevydával a zrovna v Ravenholmu je ho hodně. Ale on až na pár momentů nikdy nebyl nějak zásadně tmavý, nebyl to Doom 3 - kdyby v tom videu trochu stáhnul brightness, tak valná většina scén je originálu úplně věrná.
Už aby to bylo venku (a abych na to měl hardware), to svícení a hlavně textury vypadají fantasticky.
Už aby to bylo venku (a abych na to měl hardware), to svícení a hlavně textury vypadají fantasticky.
@Bursoft (16.03.2025 12:04): Ovšem ten raytracing tam je, jen je "prebaked" a na tvrdo a možná i dost jednoduchej s absencí nějakých odrazů paprsků a emisemi, světlo, jeho vektory atp se vždy kompilovalo při dokončování mapy a trvalo ze všeho nejdýl. To je ten rozdíl mezi rasterizací a rt v reálném čase, že může reagovat na modely a změny prostředí. Případně simulovat i rozostřování stínů podle jejich vzdálenosti od objektu, který je vrhá, atd. Takže tvrdit, že se tehdy nemyslelo při tvorbě map na fyziku světla je krapet mimo mísu, je pravda, že ten level design by valve s RT tehdy asi krapet pozměnilo, aby byl součástí gameplaye.
@Red (16.03.2025 11:07): Jj. Ono je třeba si taky uvědomit, že tyto starý hry nebyly vyvíjený s raytracingem in mind, proto když do nich prostě plácneš RT bez nějakýho přemýšlení, tak z toho kolikrát lezou divný scény. Aby hra fungovala stejně dobře s RT a neztratila atmosféru, tak je potřeba kolikrát předělat celou scénu/mapu, aby bylo světlo takový a makový a aby se odráželo od stěny baráku, který v původní hře ani není atd.
Já jsem jednoduchej člověk, HL šel mimo mě a když vidím ta videa tak slintám a dal bych tomu druhou šanci.
@Kwoky (16.03.2025 02:12): To jsou ale spíš věci, které nesouvisí s RTX (pokud tedy není v tomhle případě RTX "líné" řešení). To, že HL2 vypadá místy extrémně hnusně (příšerné low res textury) jsem kritizoval už v den, kdy vyšel :)
@MCZ (16.03.2025 01:46): Vybavila se mi éra všudypřítomného bloomu. Co na tom, že to nedává smysl? Vypadá to "dobře", tak se to musí pořádně vohulit. A pak se to uklidnilo. Snad tam taky směřujeme.
Každopádně co jsem tak proklikal, tak mi některé scény připadaly fakt hezké. Takže potenciál tu je.
Každopádně co jsem tak proklikal, tak mi některé scény připadaly fakt hezké. Takže potenciál tu je.
@MCZ (16.03.2025 01:34): Dá sa to upraviť cez tú utilitku, ktorú v tom videu ukazovali.
Ale hej, tiež by som stiahol, no tie assety vyzerajú výborne!
Ale hej, tiež by som stiahol, no tie assety vyzerajú výborne!
@Kwoky (16.03.2025 01:39): Tak to dopadá, když je to jen o technologii, a jakéhokoli estetické cítění chybí.
Kdybych byl více jízlivý, tak řeknu, že za tím vidím jen potřebu mainstreamových hráčů ospravedlnit si ty peníze, co dali za své high-end RTX karty, když jako lumíci už zase naskákali na nejnovější hype train.
Kdybych byl více jízlivý, tak řeknu, že za tím vidím jen potřebu mainstreamových hráčů ospravedlnit si ty peníze, co dali za své high-end RTX karty, když jako lumíci už zase naskákali na nejnovější hype train.
@MCZ (16.03.2025 01:34): Přesně. Místo toho, aby to osvětlení udělali hezčí a přirozené, tak to přehánějí, aby to "vypadalo hezky ve videích". Tohle video mě nijak nenalákalo.
Vždyť je to strašně přesvícený (přesvětlený?), úplně to ruinuje atmosféru; v tom videu třeba okolo 1:00:15.
Realistické osvětlení, to sotva.
Realistické osvětlení, to sotva.
@Paul (14.03.2025 21:13): Sakra, ten rozdíl detailů při porovnání, ušli jsme dlouhou cestu.
@Paul (14.03.2025 21:13): Kéž by to vypadalo takhle i na AMD grafikách... Byl bych rád za dokončení příběhu. :-)
Digital Foundry testuje remaster a teda vypadá to fantasticky.
https://www.youtube.com/watch?v=QHRS0TO89UI
Jak nový osvetlení, tak nový assety. Snad se podobnýho remasteru dočkaj i epizody a Valve konečně někdy vydá nějaký to conclusion.
https://www.youtube.com/watch?v=QHRS0TO89UI
Jak nový osvetlení, tak nový assety. Snad se podobnýho remasteru dočkaj i epizody a Valve konečně někdy vydá nějaký to conclusion.
@Fritol (05.03.2025 15:59): Mne to príde ako brutálne veľká investícia, risk a následné enormné kvantum zdrojov, ktoré by do toho muselo ísť.
@Bragi (05.03.2025 15:44): Tam si zas neviem predstaviť ten zážitok z takej hry, na takom malom displeji, ale chápem ako to myslíš. :)
@Bragi (05.03.2025 15:44): Tam si zas neviem predstaviť ten zážitok z takej hry, na takom malom displeji, ale chápem ako to myslíš. :)
@Tulareanus (05.03.2025 15:37): Jasné, je to nepravděpodobné. Jen říkám, že pokud si někdo může dovolit takhle zamávat s trhem, tak Valve. Jim bude jedno jestli se toho prodá 100k nebo 10M, v té záplavě peněz co se na ně denně valí to sotva půjde vidět. Ve výsledku by to byla služba zákazníkům tohle zkusit, byť jen třeba jako časová exkluzivita. V případě HL by mohla být klidně jen měsíční a mělo by to obrovský dopad. :D
@Tulareanus (05.03.2025 15:37): OS by som kvôli HL3 nemenil. Ale ak by bol HL3 Steamdeck exclusive, tam by som asi neváhal.
@Fritol (05.03.2025 14:39): Imho to zmysel podmieňovať HL3 nedáva. VR aj Steam sú doplnkové veci k existujúcim systémom. Výmena OS je radikálny krok, ktorý sa dotýka všetkého softwaru, ktorý je napr. na windowsoch podporovaný alebo kompatibilný. Zrazu by si navyše nemusel mať kompatibilných 99% produktov, ktoré na Steame existujú. A to sa nebavíme o bežných veciach ako drivery pre HW, browser, word/excel/office a všetky iné programy.
Valve teraz skôr ide tou cestou, že chce rozšíriť svoje steamdeck portfólio a podporu aj na handheldy mimo steamdecku.
Valve teraz skôr ide tou cestou, že chce rozšíriť svoje steamdeck portfólio a podporu aj na handheldy mimo steamdecku.
@MarezCZE (05.03.2025 14:29): Tak ono by to dávalo smysl i kvůli případnému Steam Decku 2. Konzole prodávají exkluzivity a Steam Deck je svým způsobem konzole. Vydat to jako launch titul by boostlo prodeje neskutečně. Bylo by i zajímavé sledovat jak se ten Deck prodává v konkurenci PS6. Bych se i vsadil, že by to byl větší tahák než nějaké exkluzivity od Sony.
@Fritol (05.03.2025 13:30): Jj, nedokážu odpovědět, jestli bych byl ochotný k tomu přistoupit, popřípadě druhy os na jednom PC není problém.
Rozdíl je v tom, že jiná digitální distribuce v té době nebyla.
Rozdíl je v tom, že jiná digitální distribuce v té době nebyla.
@Bragi (05.03.2025 14:11): To si mýliš s Bethesdou. :D
@MarezCZE (04.03.2025 20:32): Zozbierajú módy zo Steamworku, zabalia do jedného balíka, dajú tomu nálepku Half-Life 2: Enhanced VR Edition a cenovku 59,99 USD. :)
@MarezCZE (05.03.2025 10:29): Nebylo to zrovna Half Life, které nutilo hráče používat Steam? Taky vlna nevole a vida jak to dopadlo... to by byl naopak hodně dobrý krok. Jasně, první kopec nadávek, ale o 5 let později.... Valve si takové věci může dovolit. Game changer by to byl brutální a popravdě bych si i přál, aby se něco takového stalo. Nabourat ten MS monopol si mohou dovolit snad jen oni a prospělo by to všem.
Akože nebudeme si klamať. HL 3 by extrémne potešil, ale roky ma tu naučili, byť absolútne skeptický., kým niečo reálne neuvidím. :)
Dnes jsem někde četl, že se spekuluje ohledně případného uvedení pouze na Steam OS. To by byl dobrý poser.
V připadě pokračování a Valve touhy po inovaci se tu přímo nabízí dynamické AI pro postavy. Ostatně mody pro Skyrim nádherně ilustrují potenciál takovýchto NPCček.
@MarezCZE (04.03.2025 20:32): Vidím to tak, že dvojitě věřím. Věřím, že brzy něco oznámí. A zároveň se trochu obávám, protože tohle je opravdu výzva. Jak překonají sami sebe? Jak překonat HL:A? Druhé věření je věření v kvalitu teamu, že to dokáží.
Tak jak to vidíte? Těch spekulací je nějak hodně poslední dobou. Datamining a soubory označené jako HLX, G man, promluvil, že máme očekávat neočekávané, zmínka z konce roku o White sands...
@BUMTARATA (16.02.2025 20:54): Ach shit, taký mladý. Ale fakt vynikajúci umelec. Škoda ho.
Vzhledem, že jsem nedávno dohrál zase všechno co oficiálně vyšlo tak bych to pokračování příběhu bral všemi deseti. Snad se to potvrdí o čem se spekuluje :-)
@Indian (01.01.2025 16:18): Vzhledem k souborovým leakům, loňské megaaktualizaci dvojky a Gabenové sebereflexi, ve které vyjádřil omluvu a pochopení pro to, že fanoušci vlastně chtěli hlavně vidět ukončení skvělého příběhu a nějaké technologie je tolik netankovaly, tak je to pravděpodobnější než kdy jindy.
@Indian (01.01.2025 16:18): Muj tip: oznami tri epizody Alyx VR, vydaji klasicky jen dve.
Tak co, oznamí letos tu trojku nebo ne? :-) nebo to bude spíš dalšá VR Alyx?
Tak jsem zjistil, že mody lze jednoduše instalovat přes steam workshop. Je to docela pecka:).
@Tulareanus (18.11.2024 12:38): Ajaj :) To zabolelo.
@Mendoza (18.11.2024 12:01): A teraz si predstav, že zlúčením episode two s half-life 2 sme o ten achievement prišli, lebo teraz je vyresetovaný. :(