Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Původní myšlenka tvůrců v raných fázích vývoje byla, že by hráče na cestě dobrodružstvím doprovázel malý mimozemšťan, který by se živil mrtvými nepřáteli. Myšlenka byla ovšem smetena ze stolu s tím, že by to nepůsobilo věrohodně.
Hra byla vyvinuta společně s enginem Source a systémem Steam. Hra byla jako vůbec první, která požadovala aktivaci přes Steam.
Německý hacker Axel Gembe, získal zdrojový kód Half-Life 2 ještě před vydáním. Měsíc před ukradením zdrojového kódu se infiltroval do vnitřní sítě Valve. Gembe jej podle svých slov sdílel s jinou osobou, která kód na začátku října dala online. Fanoušci brzy sestavili hratelnou verzi Half-Life 2 a odhalili, v jaké fázi je vývoj hry. Únik poškodil morálku ve Valve a zpomalily vývoj. Newell (Prezident Valve) spolupracoval s FBI, aby pozval Gembeho na falešný pracovní pohovor a plánoval ho zatknout ve Spojených státech; policie ho však zatkla v Německu. V listopadu 2006 byl Gembe odsouzen na tři roky podmíněně.
Na hře pracovalo 100 lidí po dobu 5 a půl roku. Spoluzakladatel Valve, Gabe Newel, rozhodl, že pro hru nebude striktně dané datum vydání a rozpočet bude takřka neomezený. V případě nutnosti byl připraven sponzorovat hru z vlastní kapsy. Rozpočet se nakonec zastavil na 40 milionech dolarů. V roce 2011 bylo prodáno 12 milionů kopií.

Gabe Newel prohlásil, že pokud se na Half-Life 2 nebude pohlížet jako na nejlepší počítačovou hru všech dob, bude většina členů vývojářského týmu zklamaná. V souhrnu všech relevantních recenzí se nakonec skutečně jedná o historicky nejlépe hodnocenou PC všech dob. Na Metacritic dokázalo Half-Life 2 překonat pouze Disco Elysium.

Tvůrci

Příběh

V roce 2017, deset let po vydání Half-Life 2: Episode Two, vydal Marc Laidlaw, bývalý zaměstnanec Valve a scénárista obou her Half-Life i Half-Life 2, na svém blogu krátký článek nazvaný Epistle 3. Jména postav i míst byla změněna, ale pro fanoušky série Half-Life je zřejmé, že se jedná o příběh navazující na Half-Life 2: Episode Two, tudíž Episode Three nebo Half-Life 3. Není jisté, zda uvedený text popisuje příběh, jak byl plánován pro oficiální pokračování, nebo Marcovu představu, jak by pokračovat mohl. Dle Marcova vyjádření se jedná o fanouškovskou fikci.

Hardware

HW nároky

Minimální hardwarové nároky
CPU: Info
CPU SPEED: 1.7 GHz
RAM: 512 MB
OS: Windows 98/ME/2000/XP (95 & NT not supported)
VIDEO CARD: DirectX 8.1 level Graphics Card
DIRECTX VERSION: 7.0
SOUND CARD: Yes
FREE DISK SPACE: 4.5 GB

Doporučené hardwarové nároky
CPU: Pentium 4 or Athlon XP
CPU SPEED: 3.0 Ghz
RAM: 1 GB
OS: Windows 2000/XP
VIDEO CARD: DirectX 9 level Graphics Card
DIRECTX VERSION: 9.0
SOUND CARD: Yes
FREE DISK SPACE: 4.5 GB
Navzdory komplexní grafice a ve své době pravděpodobně nejlepšímu zpracování fyziky ve video hrách, byl Source engine naprogramován tak, aby fungoval i na kartách s hardwarovou podporou pouze DirectX 6 se softwarovou emulací DirectX 9.0c. To znamenalo, že hru bylo možné spustit i na grafických kartách Intel 846g nebo Nvidia TNT z roku 1997. Spoluzakladatel id software, John Carmack, prohlásil, že v Half-Life 2 se stále skrývají zbytky kódu Quake.

Easter eggy

Pokud si přehrajete pozpátku skřeky zombií, zaslechnete větu: Oh my god, help me.
Když Freeman poprvé uvidí Alyx, tak ona řekne větu "Doctor Freeman, I presume?". Tohle je pravděpodobně odkaz na potkání objevitele Afriky Henryho Mortona Stanleyho s Davidem Livingstonem, který při potkání řekne "Dr. Livingstone, I presume?".

Ostatní

Hra je zapsaná do Guinnessovy knihy jako "Nejlépe hodnocená střílečka magazínu PC Gamer" nebo "První hra ve které se objevil Gravity Gun".
Pozadí úvodního menu se mění podle toho, v jakém levelu jste hru naposledy uložili.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 43 minut a 2 vteřiny. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.