Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Counter-Strike: Source

11.08.2004
74
303 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Remake populární online akční hry Counter-Strike, která původně vznikla jako modifikace pro 3D akci Half-Life. Je postavena na Source engine, který byl poprvé použit u hry Half-Life 2. Nové modely a grafika, jinak vše při starém. Fyzikální engine umožňuje střílení skrz bedny a podobné věci.

Hra proti sobě staví týmy teroristů a protiteroristické jednotky. Ti mají za úkol položit bombu, respektive ji zneškodnit, popřípadě osvobodit rukojmí. Na hru existuje spousta módů měnící pravidla a tvář hry.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Jak zmínili někteří přede mnou, tahle hra je opravdu zbytečná, přitom potenciál pro novinky (díky engine) by tu byl - pro začátek by stačily dvakrát větší mapy a také aspoň trochu komplikovanější úkoly, ve srovnání s TF2 je totiž tahle hra při vyšším počtu hráčů neskutečně primitivní deathmatch, kde splnit zadání týmy v podstatě nic nenutí.

A docela teda žasnu - ani ne tak kvůli snaze Valve prodat tu stejnou věc dvakrát (oproti staré verzi je tu tak 5 rozdílů), to je zejména v herní branži vcelku běžná věc - ale ochotě hráčů si to koupit za cenu vyšší než těch cca 100 Kč (platí pro současnou akci), jelikož právě tahle cena zhruba odpovídá hodnotě hry. Být součástí Orange Boxu - podobně jako tomu bylo u původního vydání HL2 - tak samozřejmě ni neceknu.

Jinak nechápu, proč mají některé zbraně fiktivní jména, nějak se mi totiž nezdá, že by to bylo z licenčních důvodů, když v X desítkách her (původní CS nevyjímaje) jsou ty názvy správně. Že by Valve byli takoví škrti? To snad né... anebo jo?
+15
  • PC 65
Chyba CS: Source spočívala v tom, že se hrál trošku jinak a přesto pořád stejně. Trošku se rozhodilo chování některých zbraní (kombinace aim+recoil, souhrně bych to nazval jako rozptyl), upravil se pohyb hráče, zredukovala se možnost střílet přes tlustší zdi a bylo změněno chování granátů (směr hodu za běhu a odrazu od zdi). Jedinou skutečnou výhodou byl kvalitnější kouřový granát a propracovanější oslepovák. Ve výsledku tyhle drobné změny znamenaly, že průměrný hráč nepoznal nic, ale veteráni 1.6 se přesto museli učit znovu. To nevyhovovalo ani jedné hráčské kategorii.

Dalším problémem bylo, že s novým grafickým enginem se muselo předělat spoustu neoficiálních map, což se ne vždy stalo nebo to zabralo moc času, během kterého hráči raději zůstali u 1.6… Jistě vzpomínáte na spoustu zábavných aim serverů s mapami jako Iceworld, Pool a mnoha, mnoha dalšími. Pokud jste si chtěli jen občas zablbnout v těchto téměř až deathmatchových srandičkách, pak pro vás tím tuplem nemělo význam přecházet na Source… Zkrátka CSS je docela zbytečná hra. Na druhou stranu je třeba dodat, že CSS nejspíš nikdy neměl ambice způsobit revoluci, byl to jen součást tehdy hi-tech balíčku Half-Lifu 2. Podobně jako Lost Coast se chtěl jen pochlubit novým enginem, nic víc. Když se řekne „za hodně peněz málo muziky“, tak chyba CSS je spíše v těch hodně penězích, než v malém množství muziky…
+12
  • PC 80
Dlouho jsem nikde nepsal komentář a vidím, že u CéeSka jsem nic nenapsal. Tož to musím napravit. Pařba jak cyp, nemyslíte?

Kántr Source je v podstatě remake 1.6 do Source enginu a 3D prostředí. Docela dobře se mu to daří. Každopádně, když jsem se Source začínal, měj jsem velké problémy s hraním. Mapy jsou takové jiné, propracované a upravené. Vypadají ale krásně a libí se mi jejich propracovanost, jako zvonicí zvony, zničitelné objekty, možnost zabít rybičky díky granátu a podobné cypoviny :) Fyzika se od 1.6 radikálně změnila, proto jsem měl ty oné problémy.

V 1.6 jsem to kosil s M4 bez tlumiče. V Source to bez tlumiče nejde. Aspoň mě :)
Styl mého hraní není třeba rozepisovat. Prostě hraju na jistotu, proto sem dostal nedávno ban, prý wh. Ale to sem nepatří, ale naštvali mě stím tehdy docela dost. Já poctivý synek a wh? Ale co. Ať si to užijou, no ne?

Co se týče zbraní, jsou celkem modernější než v předchozím díle. Bohužel není žádná nová, ale pár věcí zmizelo, třeba taktický štít (což je celkem škoda, byla sním sranda).
Libí se mi, že když padne flash, tak nejen, že oslepnete, ale i ohluchnete-bude vám pískat v učích. A to i po výbuchu granátu ve vaší blízkosti. To se chlapcům povedlo.

Na některé mapy jsem čuměl, protože Nuke se změnilo k nepoznaní. Skály jsou pryč, nyní je tam továrna jak prase. Inferno dostalo pěkný městký kabátek a nebylo takové chudé tajak v 1.6. A o Infernu z 1.5 ani nemluvím :) A spousta dalších map, jako Assault, Dust, Dust 2, Militia, Prodigy.. také mají nový kabátek :) Ze hry se pomalu vytrací cs_ mapy, es_ a as_ mapy jsou v tahu úplně. Přitom as_ je celkem sranda. Es_ se moc nehrálo už v 1.6, ale taky to nebylo špatné. Jsou pryč i drsné old school mapy jako storm, survivor, quary, oilrig. Nějaké si stáhnete, ale to se nedá počítat, že.

Zvuky zbraní i chůze a všecho jsou jiné, lepší :) Sice chybí radio v Italy, ale co se dá dělat :)
Někdy si zastřílíme ;)

Pro: Zbraně, grafika, fyzika zbraní. Propracovanost map na úkor...

Proti: .. toho, že nějaké staré pecky chybí, AS a ES módy jsou úplně pryč, CS mod mapy se pomalu ztrací. Chvíli baví pak stereotyp, i když ste dobří a nebo vám to nejde. I když jste první v seznamu v počtu killů, stereotyp se někdy dostaví, což by nemělo.

+10
  • PC 70
Je velká škoda, že samotná hra nabízí minimální počet možností, jak někoho položit, rychle se vytváří stereotyp typu AK, M4 nebo AWP, což je škoda, protože hra obsahuje plno dalších zbraní, a ty by mohly být lépe vyváženy. Oproti první verzi se hra prakticky nezměnila, ale grafika se posunula s dobou.

Potenciál pro novinky tu byl, jak se tu již psalo, ale nejspíš si tvrdé hráčské jádro CS vymohlo svoje, aby hra zůstala ve starých kolejích - a vývojáři je raději poslechli.
Tak už to dopadá...

Oproti CS 1.X prakticky zanikly některé herní mody jako např. capture the flag, nebo knife mody.

Hru jsem hrál přesto skoro 2 roky

Pro: grafika, přiměřené HW nároky

Proti: nevyváženost zbraní, občasné nesmysly, malé mapy

+9 +10 −1
  • PC 100
Kvality CSS při jeho vydáni jako multiplayeru k Half-Life 2 byly velice sporné. Pouze jeden skin diskutabilní kvality na každé straně, divné chováni zbraní, sporné úpravy předělaných map a jejich množství, atd.

Ale s přibývajícími patchi se tato hra začala čím dál více podobat svému předchůdci a to je jenom dobře. Stále mám sice výhrady k přílišnému zjednodušení pro masy, ale klady jednoznačně převyšují zápory.

Pro: grafika, fyzika, hratelnost, akce.

Proti: přiblížení hry masám, nevyužití potenciálu Source enginu.

+8 +9 −1