Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Counter-Strike

Half-Life: Counter-Strike

74
466 hodnocení Platformy
Žánr:
online > online akce *
akce > 1st person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
08.11.2000 PC
18.11.2003 Xbox
Vývojáři:
, (Xbox verze)
Oficiální stránky:
http://www.gearboxsoftware.com/games/half-…
Klasická "jedna-šestková" verze slavného Counter-Striku vydaná samostatně. Hra, která se vryla do historie progamingu jako nejznámější střílečka. Dvě základní strany: teroristé a "policisti" na všech možných mapách zápasí hned v několika modech.

V tzv. CS mapách budete zachraňovat rukojmí za stranu policistů. Na straně teroristů je musíte logicky hlídat. Dalším oblíbeným módem jsou tzv. DE mapy. Teroristé musí umístit bombu na důležité místo a policisté musí zabránit teroru. Dalším oficiálním modem hry jsou, dnes méně známé, AS mapy. Jeden člen policie se stane tzv. VIP, má jen pistoli a ostatní policisté ho musí doprovodit do bezpečí. Teroristé jim v tom musí zabránit. A posledním oficiálním módem jsou ES mapy. Vaším úkolem na straně teroristů je utéct do escape zóny. Problém je v tom, že nemáte žádné zbraně. Ty si musíte najít, nedají se kupovat. A i zásoby volných zbraní jsou velmi omezené. Policisté musí teroristům zabránit v útěku, můžou si kupovat veškeré zbraně. Poté je ve hře spousta neoficiálních módů.

Později vyšla předělávka Counter-Strike: Source, která z větší části převzala žezlo tak masově hrané online hry. Každopádně tato dnes již klasika se stále drží a na serverech stále nalezneme tisíce hráčů.


Poslední diskuzní příspěvek

DejvCZ youtube podivejte se a podpořte diky https://www.youtube.com/channel/UCBt0OiUPfzUKShM0bLWZpyg

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Akoby to bolo včera, čo sme celé prestávky plánovali, ako si po škole pôjdeme "k Majkovi" zahrať "céesko"... tie večné debaty o tom, kto bude robiť server, kto bude poliš, či "teráč"... Krásne boli tie momenty, kedy sme sa štyria, piati... ôsmi nahrnuli do dverí a všetci naraz začali hustiť do obsluhy, ako by sme za "dvacku" chceli ísť hrať to "céesko" :D

Pravdepodobne až s príchodom Counter Striku som plne pochopil význam slova multiplayer. Jednoduchý koncept dobra a zla: zásahová jednotka ide nakopať riť teroristom, ktorí:
a) plánujú niečo odpáliť do vzduchu,
b) držia rukojemníkov,
c) už si veru nepamätám.... asi niečo v zmysle: sú to teroristi, tak preč s nimi! :D
K tomu imo skvelý systém equipovania, založený na "plate" a samotný zbrojný arzenál, vymazlené mapy a možnosť tlačenia skillu do nechutných výšin one-shotov, head-shotov a podobných shotov...

Z môjho (a predpokladám, že nielen z môjho) pohľadu išlo, a vždy pôjde o výnimočný kus, ktorý si po celom svete aj dnes, viac ako desaťročie po jeho vytvorení nájde desiatky miliónov fanúšikov a noliferi ho deň čo deň púštajú a blbnú do nemoty... Stačí nakuknúť na strelecký koncert rôznych schroet kománd, kedy človek len s otvorenými ústami nechápe, čo sa vôbec deje :D

Keďže som bol vždy len priemerná sračka, s counter-strikom som udržiaval skôr priateľský a pohodový vzťah, ktorý nám však vydržal dodnes a občas ho predsalen na pár kôl pustím.

Pro: hrateľnosť, v určitých situáciach takmer nekončiaca zábava

Proti: žrút času, hlbší zážitok vyžaduje zohraný tím, progameri

+29+29 / 0
  • PC 100
Původně jsem hodnotil daleko níž, ale prostě nemůžu. Ta hra není v žádným případě dokonalá, ale mě uchvátila. Když si vemu, kolik času jsem u ní strávil a vůbec jak dlouho se obecně hraje se stále plnýma serverama, tak musí každý uznat, že prostě má něco do sebe. Na rozdíl od ostatních mutliplayerových akcí se mi zalíbila hlavně obrovská účinnost zbraní (fatální při zásahu do hlavy), střelba přes zdi a "kariéra", čímž myslím nákup zbraní před kolem. Vzhledem k obrovskému množství módů si přijde na své každý (já jako akčnější typ preferuju hlavně fy a gg hry). Nejdůležitější ale u téhle hry je, na jaké lidi natrefíte. Není nic horšího než cheateři a občas hra přímo vybízí ke kempení. Za své hráče však nemůže.

Pro: Silné zbraně, průstřelné zdi, dobře se to hraje (i na relax)

Proti: Občas debilní hráči

+24+24 / 0
  • PC 95
Ach ty CSko... Ty enfant terrible... Jaká jsi rozporuplná hra... Jak mě jeden čas bavíš a jeden čas na tebe nemám ani pomyšlení...

Já a CSko

K CSku jsem se dostal již dávno. Nejprve jsem hrál Source, až potom 1.6, ale to je jedno. Důležité je, že jsem se ho naučil hrát tam, kde 90% hráčů - ve škole. Ano, ty třídní souboje, které jsem ke konci ovládal. A potom bum! IVT nám zrušili nebo přesunuli do učeben neschopných rozjet CSko po síti...
Po zakoupení na Steamu jsem začal hrát na Gamesites, konkrétně na DustMaps, kde jsme se zhruba po čtvrt roce s kristmeistrem stali známými firmami.
Po roce hraní jsem CSko hrál pouze 20 min ráno před školou a asi půl roku jsem se v hlavním hracím čase neukázal. Nyní znova začínám hrát.

HRA
CSko, ať se na něj kouká každý jak chce. Mě to baví. Já vim, někomu to připadá jako "Jdi a vyvraždi všechno", ano skutečně tomu tak je, ale když to člověk začne brát vážně, stane se z toho pomalu sport. Hlídání si cestiček, hraní se sluchátkama (a následné zprávy od lam typu "karlos vypinej ten wh lamo cheaterska"), taktizovani s kamaradama.
Na DustMaps se hrajou pouze de_ mapy. Hra mě baví za oba teamy zhruba stejně, ale když je málo lidí, tak jsem radši CT.

HRATELNOST
Rok 2000, online střílečka... Hratelnost si člověk musí udělat sám. Strafing, backgriping... Co se nenaučíš, to nemáš. Anebo existuje hromada modů - Avatar, Zombie, Hide'n'Seek, Surf, JailBreak, Predator... Každej si vybere, co ho baví. Když mají admini dobrý modovací schopnosti, tak mody můžou bejt dokonalý.
Dobrá ptákovina je třeba i skinování zbraní - takový AWP jako kulka poletující nad rukou :D
Průstřelnost materiálů - je -> to třeba některý dnešní hry nemaj... mám pocit, že v BF3 se mi nepodařilo týpka zastřelit přes zídku... To je velký PLUS pro CSko...

GRAFIKA
Na vyblbnutí stačí... Je to 11 let starý! tak žádný zázraky... Účel to plní

CELKOVĚ
Zábava - dobrá
Najít si "in-game" kámoše - pohoda
Sranda s lamama - nejlepší!

Koho ta hra nechytne, nepochopí. Koho chytla, pochopí, že napsat komentář o CSku je těžký. Je to hra, kterou nemusíte chápat. Je to hra, kvůli který si z vás kámoši budou dělat srandu. Je to prostě Hra s velkym H.

Pro: Zábava...

Proti: Snad trochu ta grafika...

+24+23 / 0
  • PC 70
V prvé řadě upozorňuji, že nehodnotím původní modifikaci CS jako takovou (té bych dal 100%), protože zde se jedná pouze o samostatné vydání verze 1.6. K samotnému CS - modifikace je to takřka dokonalá, představuje propracovanou týmovou spolupráci a výborně kombinuje realističnost, taktiku s přijatelně svižnou a nepříliš náročnou hratelností. Navíc si jako jediná hra dlouho udržovala výsadu průstřelných zdí, což je dle mě naprosto geniální prvek a totální trefa do černého (do terče za zdí samozřejmě) co se hratelnosti i intuitivnosti týče.

Verze 1.6 přináší upravenou grafiku a hlavně nové zbraně. Clarion a Galil vhodně vyplňují cenové mezery, pokud vám na M4/AK chybí jen pár stovek a nechcete se trefovat přes půl mapy MP5kou. Ovšem přidání štítů ochráncům zákona už tak skvělým nápadem nebylo a tak není divu, že byl zanedlouho v zájmu záchování jinak vynikající balance, nemilosrdně hozen do starého železa.

Celkově je CS parádní modifikací, která překopala celý Half-Life od základů a stala se jak miláčkem milionů hráčů, tak inspirací pro herní tvůrce. Mimochodem dovednosti progamerů jsou snad spíše záležitostí obdivu a nikoliv opovržení ne? To jaký má kdo "real life" a jestli v něm posedává v hospodě, nebo se učí dávat co nejpřesnější headshoty v pc hrách je jen jeho věc. A hru to nekazí, nýbrž povyžuje na vyšší úroveň, skazil snad Beckham s Ronaldem fotbal?

HW: Minimum: 500 MHZ CPU, 96 MB RAM, 16 MB VGA / Doporučeno: 800 MHZ CPU, 128 MB RAM, 32 MB VGA

Pro: Inovativní teamová modifikace, prostřelitelné zdi, taktika, svižná hratelnost, modla profesionálního hraní

Proti: Verze 1.6 není až tak převratná (vzhledm k tomu, že má spec. vydání), štít se nepovedl

+21+23 / -2
  • PC 95
Ještě dnes si pamatuji jak moje závislost ke hrám začala právě díky této hře, ty doby kdy jsem ještě pařil starého Wolfensteina - Enemy territory a byl jsem her neznalej mi jeden spolužák vyprávěl jak to všichni hrají a jak je to super a ať si to stáhnu. U hry jsem po týdnu začal trávit nezdravé množství času, brouzdal jsem servery, nadával na to jak umírám kvůli "headshotům" a dokonce jsem se někdy ráno omylem ulil ze školy protože jsem se zažral do cska. Díky téhle dnes již upadající hře (ale pořád najdete spoustu serverů s lidmi) jsem poznal hru Half-Life a konvertoval jsem k téhle kultůře.

Tahle hra je čistě o skillu a vašich schopnostech reagovat, taktizovat a dobře mířit. Nenajdete tu žádné přebytečnosti které snižují nutnost používat skill jako přivolání helikoptéry, autoheal nebo nějaké trapné perky či nedej bože roboty. Ve hře proti sobě stojí klasicky dvě strany (poldové a teroristi) které se navzájem musí zabíjet nebo popřípadě vyhrát tak že zachrání rukojný či něco vyhodí do vzduchu, ve hře jsou ještě dva neznáme režimy ve kterých musíte eskortovat VIP hráče s pistolkou do určité zóny, v tom druhém se do zóny musí dostat pro změnu celý tým. Hře dominují 4 klasické zbraně a granáty: Deagle, AWP, M4 a pro bouchače AK47 a ten co si koupil brokovnici toho nazývali brokokotem... Časem se dostavil stereotyp z hraní stejných map a nuda z poslouchání že jsem lamka, noob a když mi to šlo tak pro změnu že jsem lucker či cheater co používá hlavostřel a stěnoviď a tak jsem se poohlížel po změně a jelikož dřív toho nebylo moc co se dalo hrát tak jsem se poohlídl po nových serverech a módech.

Z módu mě nejvíc zaujali ranné zombie a biohazard servery, ovšem nejvíce času jsem strávil u módů jménem Jail mod který udělal z teroristu vězně a z poldů bachaře konali se vzpoury a jejich potlačování. Co mě ale nejvíc na hře nudilo byly mapy všechny byli strašně jednoduché, nekreativní, prázdné a opakující se a tak jsem se rozhodl udělat si vlastní a naprosto mě ohromila jednoduchost jejich tvorby editor (Valve hammer editor se používá pořád stejně i na Portal 2, CS GO nebo na mod do HL) měl tolik možností, šli v něm dělat tajné cesty, vchody, teleporty, pasti, skrýše, vypínací světlo, výtahy, prostě všechno, kreativita byla ale sviňa jelikož mě nutila pořád vylepšovat mapy a většinu z nich jsem nikdy nedokončil. Jediná mapa která je interaktivní podle mého gusta a je obstojná je De_mesa, to byl vrchol mé tvorby.
Tahle etapa tvorby map byla půlka těch čtyř let co jsem to hrál. Více o tvorbě map a o tvorbě ostatních najdete v odkazech na hru.

Co na to říct... Csko pro mě znamená začátek mého hraní a mam na něj spoustu vzpomínek z jeho doby, co jsem se zasmál u situací a nebo dělání volovin na mapách který jsme si vyrobili pro sebe na server našeho webu (tvorby map) a nebo těch nervů z cheaterů a neustálého umírání že jsem měl chuť rozmlátit klávesnici jak na tom slavném videu z youtube. Pro mě nostalgická legenda na kterou rád vzpomínám a mam pro ní plant zónu na srdíčku, Ve své době legenda.

Pro: Jednoduchost, Hra ve které jde o zkušenost hráče, Zábava a neuvěřitelná legrace, Moddifikovatelnost a jednoduchá možnost mít vlastni mapy, Znovuhratelnost, průstřelnost objetků, Engine

Proti: Stereotyp, Prázdnost oficiálních map

+21+21 / 0