Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Zase se přesouváme do 2.světové války. Od této hry jsem čekal hodně a musím říct, že se to docela vyvedlo. Od začátku v chatrči u mučeného vojína Pyla (ano opravdu si čtu jména v CoD) až po Němce zmasakrovaného seržantem Reznovem. Jedna z nejlepších věcí na hře je grafika. Je až fascinující jak se po grafické stránce hra rovná těm novějším. Nejlepší mise byla nad Atlantickým oceánem ,kde jste hráli za letadlového střelce. Kamikaze ,Hellcaty a ty bombardéry byli prostě úžasné. Za sověty tady řídíte tank T-38 a opravdu mi to řízení a střílení připomíná World of Tanks s lepší grafikou. Dostavuje se sem hodně velké až skoro nepřeberné množství brutality od plamenometných a koktejlových popálenin až po ustřelenou ruku ,hlavu ,trup ,nohy zkrátka jakoukoliv končetinu na kterou si vzpomenete. Atmosféra vesniček ,Berlína ,vymláceného Stalingradu a Okinawi je okouzlující. Nakonec je zde spousta zbraní typických pro 2.světovou válku a samozřejmě zombie mod ,u kterého jsem se trochu bál těch zmrzačených nacistů se svítícíma žlutýma očima. Ta hra na mě hodně zapůsobila.

Pro: Grafika s velkým G ,Atmosféra ,Prostředí ,Zombie mod ,Arsenál zbraní a Možnosti zabíjení ,které až děsí svou krvelačností

Proti: Je toho moc málo

+12
  • PC 70
Je to už pár let, kdy jsem věřil tomu, že postupně sjedu celou sérii CoD a po každém dílu vyplivnu komentář. Přežil jsem ve zdraví 4 díly a měl potlačování fašismu i oslavování Ameriky dost. Ale nastal čas chytit druhou mízu...

Nejprve tu máme CoD 5 aneb World at War (aneb po kolena v patosu). Svět je zpátky ve válečné vřavě druhé světové a máme tu dvě fronty. Na jedné bojují hrdinní Amíci proti zlým Japoncům na druhé bojují hrdinní Sověti proti zlým Němcům. Blbé je, že kampaně jsou navzájem provázané a tak hráč neustále skáče z jednoho prostředí do druhého (střídají se postavy, lokace, zbraně… prostě všechno). Nechápu proč. Něco jiného to bylo u MW, kdy byla tahle neucelenost podřízena příběhem, takže jednotlivé události byly provázané, přestože jejich dějiště byla od sebe vzdálená přes půlku světa. Obě fronty ve WaW ale příběh postrádají a navíc jsou od sebe oddělené. Proč tedy nemohou být dvě jednotlivé kampaně jako v CoD 2, aby si hráč mohl vybírat, po jakém prostředí sáhne?

WaW je pokus o návrat ke starším dílům z druhé světové. Nejde jen o zasazení do doby válečné, ale i o některá stará známá bojiště (Stalingrad, kancléřství v Berlíně…), o projížďky v tanku, o absenci příběhu, o hrdinné vlastenecké blekotání a tak podobně. Zatímco půlka hry se zaměřuje na Evropská bojiště a musím přiznat, že hra za Rusy mě opět velmi potěšila, druhá část se věnuje boji Amíků s Japonci a tady už jsem moc nadšený nebyl.

Ono je to vlastně stejné, obě kampaně jsou zkrátka ve své podstatě totéž, jenomže při pobíhání na Peleliu či Okinawě jsem si nemohl nevybavit MoH: PA a to byl kámen úrazu. Válečných akcí z Tichomoří je prostě málo a tak jsem nemohl jinak, než srovnávat…

CoD oproti svému staršímu konkurentovi sice boduje v grafice, ozvučení, prostředí a atmosféře, ale v otázce hratelnosti, příběhu, postav i herních možností a mechanismů těžce skomírá. Je to holt podřízené dnešnímu trendu. Ty známé obrázky z internetu, kdy vývoj člověka dnešního typu plynule přechází zpátky na opici, jsou v případě CoD více než trefné. Slabý scénář, ukazatele úkolů, kompas s nepřáteli, autoheal, přehršel granátů, indikátory munice… Neměl jsem pocit, že hraju hru ale arkádu pro dospělé děti, či průměrně inteligentní Američany. Když mám v kulometu ještě asi 50 nábojů a mě přes obrazovku neúnavně svítí žluté rušivé tlačítko ‚málo munice‘ opravdu mám pocit, že je něco špatně.

Pár slov ke kampaním…

USA
- chování Amíků si v ničem nezadá s brutalitou Japonců. Ač to hra přechází tak nějak s klidem, nenávist, vulgarismy, pomstychtivost a krutost je na obou stranách stejná. Vlastně ani jedna z válčících stran ze hry nevychází v nějakém mírotvorném světle a tak to má být – když válka, pak nehezké věci hezky na obou stranách
- vynalézavost nepřátel, která ač pramení ze scriptů, dovede hráče přimět mít se na pozoru. Japonec na stromě, Japonec ve vysoké trávě, Japonec s odjištěným granátem, Japonec a banzaj útok,… a pak řada ryze naskriptovaných akcí jako exploze mrtvých těl, přepady atd. Zkrátka na Japoncích je vidět ohromná vynalézavost, která hráči rychle nasouká do hlavy, že je třeba na ně dávat mnohem větší pozor než na Němce.
- Neustále a nejen v kampani za USA jsem bojoval se samotnou hrou o to, že nebudu tancovat podle toho, jak píská. Vojáci se ženou dopředu, velitel mě po desáté pobízí, abych si pospíšil, tanky mě předbíhají a já… já si běhám po pláži a hledám, který Japonec měl ten pěkný kulomet. Ač se hra vehementně snaží tvářit, jako že je nutné se neustále hnát vpřed, není to pravda. A pokud se vám podaří tohle divadýlko prohlédnout, nic vám nebrání v 80% hry nasadit pomalý opatrný postup a prolézat každý kout herního světa.
- Motivaci Amíků jim nežeru. U Rusáku ano, tam ta chuť dorážet plazící se Němce určitě je, ale v případě Amíků je to takové… příliš hrdinského patosu a příliš ideologického boje dobra se zlem, řekl bych. Ono 'národ' jehož historie začíná příjezdem roztodivné sebranky do Ameriky, vybitím indiánů a zabráním jejich země, těžko může mluvit o vlastenectví a boji za milovanou rodnou zemi.
- A pak tu je množství neviditelných stěn držící hráče v ohradě. Být tam val, skála, hustá džungle… ani neceknu, ale otevřené prostranství, či dokonce vchod do budovy zahrazen neviditelnou stěnou? To by se stávat nemělo!

SSSR
- masové scény, hrdinství a pocit boje za vlast jsem Rusákům mnohem více věřil. Horší to je s Reznovem, který má na jednu stranu mé sympatie díky vizi spravedlnosti aneb oko za oko… ale u hromadného Urá už nedokážu jinak než kroutit hlavou. Ať tak nebo tak, Reznov je v sérii CoD (prozatím) rozhodně nejzajímavější postava a řadím ho ještě před Price.
- jízda v tanku zprvu potěšila, ale vzápětí rychle zklamala. Že má i tank autoheal nějak přejdu, ale očekával jsem, že boje půjdou řešit střelbou z dálky a že nebude nutné jet ke každému nepříteli a střílet z bezprostřední vzdálenosti.
- atmosféra Ruské kampaně je skvělá. A nejde jen o scény ve Stalingradu, ale třeba průchod ústavem, boje v metru, či dorážení utíkajících němců v ulicích Berlína… to všechno jsou momenty, se kterými se takové vylodění na pláži Peleliu nemůže měřit.
- Nejen Ruská, ale i Americká kampaň jsou prošpikovány scénami, kdy je hráč na poslední chvíli zachráněn svým kolegou. Být to ve hře 2x řeknu: fajn, prima zpestření, vidět to popáté, už jen kroutím hlavou.

Velmi mě potěšila přítomnost Coop režimu. Byl jsem až překvapen tím, že CoD vytáhne takovou fičuru, nicméně u mě má za to jednoznačně body k dobru. Tím spíše, že je Coop mod ozvláštněn přítomností třinácti karet, které musí hráč nalézt a poté je může na počátku následující mise aktivovat. Karty mohou hru zlehčit i ztížit a to například mým oblíbeným omezením HUDu.

Pak tu máme ještě survival mod se zombíky. Na vytyčené ploše hráči likvidují neustálé přívaly zombíků a za získané body si kupují zbraně nebo odemykají cestu dál. Tenhle mod má ale jednu ‚drobnou‘ vadu – je nekonečný.

Pojďme na klasické postřehy…
1) V druhé misi na pláži jsou tři díry po granátech s vodou. Zprava doleva do každé skočte a chvilku v ní setrvejte (10-15 vteřin). Odměnou bude speciální mimozemská zbraň :)
2) Pouze ve Stalingradu narazíte na pejsky – nepřátele známé už z CoD:MW
3) V Sovětských řadách nejsou ženy! :( A tak pro mě CoD2 stále zůstává jedinou válečnou akcí s ženami v roli spolubojovníků… zajímavé prvenství.
4) S přenosnými kulomety už lze střílet i ve stoje, na rozdíl od CoD:UO. Stále je ale lze připevnit na vybrané překážky a mít lepší stabilitu při střelbě.

Takže jo, CoD 5 není špatná hra. Ač jsem to nečekal, docela jsem si hraní užil a nepovažoval to jen za jakousi herní povinnost či masochistický týden. Milovník historického konfliktu přemodernizovaných hvězd a pruhů se zfanatizovaným sebevraždu páchajícím krvavým sluncem se ze mě sice nestal, ale jsem fakt rád, že někdo měl tu odvahu zase sáhnout po lavině kladiva a srpu valícího se na Berlín. Přiznávám, že v roce 2008, kdy se již rádo zapomínalo na stěžejní roli SSSR ve válce, bych hru podobného ražení nečekal.

Pro: Atmosféra, válečná vřava, prostředí, hudba, Coop režim, Japonci, Sověti

Proti: Autoheal, arkádovost, hrdinský patos, respawn, omezené lokace (hlavně Tichomoří), nepřehlednost bojiště, pokus o lekci dějepisu po Americku (kecy v kleci)

+12
  • PC 85
do hry som sa pustil po precitani zopar komentarov, trochu som vrastil obocie pri nie prilis lichotivom priemernom hodnoteni 72%, ocakavania teda neboli velke. o to viac som bol prijemne prekvapeny, ked som hru dohral. obsahuje to najlepsie, co od podobnej hry mozno cakat - absolutne skvelu grafiku (na to, aky bol pouzity engine a vzhladom k roku vydania), vybornu hudbu, kopec nackov, rozmanite zbrane z obdobia WWII, pestre striedanie misii (na striedacku hra za Amikov a Rusov). viaceri tu spominali, ze tych protivnikov je poctom privela...to ano, inak by to nebolo dost narocne. cim viac, tym lepsie. a ak by clovek len cakal kdesi schovany v kute, daleko by sa nedostal. takze hre nechyba dynamika a sustavny tlak ist vpred. nebyt mierne (aspon v istych momentoch) nizkej AI oponenta a faktu, ze mi hra uplne pohlcovala cely procesor (zrejme kvuoli vysokemu nastaveniu), coho vysledkom bolo sekanie videa, dal by som kludne este o 5-10% lepsie hodnotenie. prostredie vojny mi absolutne vyhovovalo (po viacerych odohratych tituloch, kde serie vymenili vojnu za "novodobe" lokacie typu Afganistan), pacila sa mi tiez vyvazenost co-op, tj spolubojovnici to so svojou akcnostou prilis neprehanali, nechali gro spinavej roboty na mna. spestrenim boli misie, kde je hrac v ulohe tankistu, resp. gulometcika stihacky. ceresnickou na torte je samotny zaver, vyvrcholenie naozaj super, az ma clovek pocit, ze zachranil cely svet, vylozeny dojak :) pozitivne hodnotim aj videa medzi misiami okorenene autentickym filmom. skutocne jedna z tych dobrych FPS.

Pro: grafika, dabing, hudba, autenticke videa medzi misiami, vyvazena narocnost a miera kooperacie

Proti: obcas velmi nizka AI protivnika, extremna linearita

+11 +14 −3
  • PC 90
Já očekavál od páteho pokračování Call of Duty opravdu hodně, a potěšilo mě že byla hra opět zasazena do prostředí Druhé světové války.Moje očekávání hra naplnila mise za sověty byla úžasná, jediné zklamaní přinesla celková herní doba a docela mizerná umělá inteligene protivníků.Hodně se mi líbila hlavně celková dynamika hry a sem tam nějaké ty filmové scény.Grafika byla stejná jako v předchozím dílu, ale to mi až tolik nevadilo.Call of Duty : World at War je pro mě druhá nejlepší hra z celé serie, hned po CoD:MW2;-)

Pro: Dynamická hratelonost,mise za sověty,druhá světová válka

Proti: mizerná umělá inteligence,krátká herní doba

+8 +10 −2
  • PC --
Japončíci aj Skopčáci v jednej hre to bude určite super ! Ale pocity mi ostali zmiešané. Hra sa začína parádne dej sa mi páčil i ked je skoro žiadny. Niektoré misie mi pripomínali niečo čo som niekde videl vo filme alebo som hral v nejakej hre. Hracia doba je fakt moc krátka a za jedno popoludnie to dáte bez problémov. Čo som nečakal tak bolo pomerne veľa bugov( v žiadnej inej CoD som na tolko nenarazil). Čo sa mi páčilo bolo, že v hre bolo dosť krvi (takže fungovalo odstrelenie nejakej časti tela). Linearita čo je pre CoD už typické. Márne som čakal nejaký malí prales, kde sa dá zablúdiť. AI je pomerne hlúpa, vojaci sa správaju ako keby mali ešte k dispozícii 10 životov. Misie boli pomerne zábavné ale sklamalo ma to, že napr. začínate prvú misiu za rusov v Stalingrade a potom hned skočíte do Nemecka s výhovorkou, že Rusko nič nezastavý a bla bla bla. Zombie mod ma moc neoslovil na to mám iné hry. Môžem povedať s skľudným svedomím, že toto je najslabšie CoD čo som hral.

Pro: 2 sv. vojna, Loading screen, vojnový krvak

Proti: Bugy, nehorazne krátke, prílišná lineárnosť, AI

+8
  • PC 85
Oproti Call of Duty 4: Modern Warfare bylo pro mne World at War příjemnou změnou. I přesto, že plno lidí považuje pátý díl za černou ovci série, já jsem si ho prostě oblíbil. Veliké plus je pro mě prostředí z období druhé světové války, která mne jen tak neomrzí. Pestrost misí je také parádní. Narozdíl od předchozích dílů zde není žádný nudný trénink, který by drtivou většinu hráčů jen zdržoval. Co se týče jednotlivých misí, tak bych pochválil asi hlavně ty za Sověty. Taková první mise Vendetta musela nadchnout i ty nejnáročnější hráče FPSek. Celkově to děj jako takový moc nemělo, ale to hry z období druhé světové války přeci nepotřebují. Ve hře se mi také líbila nová možnost boje s ohněm (plamenomet, molotovy koktejly atd.) a hudební doprovod, který krásně dolaďoval celý děj.
Navíc po dohrání misí je bonus s jménem Nazi Zombie, který v případě co-op modu určitě jen tak neomrzí a zaručí další hodiny hraní (aspoň tak se stalo v mém případě).
K multiplayerové části hry už tolik kladných připomínek mít nebudu. Je to více méně ve stylu CoD4 a to ve všech případech není to pravé ořechové (tím mám na mysli hlavně styl vybírání zbraní, který byl pro mě jako pěstí na oko). Dalším problém byly také bugy a celkem dost temné prostředí, které mně osobně moc nevyhovovalo. Ale na druhou stranu musím pozdvihnout veliké a celkem krásně propracované mapy a také možnost bojů s tanky.

Pro: Hratelnost, grafika, zvuky, efekty, skvělá atmosféra, bonus Nazi Zombie, co-op ve 4 lidech

Proti: Umělá inteligence, ta se opravdu moc nepovedla.

+7 +10 −3
  • PC 70
Zrovna nedávno jsem si dal pátý díl znova. A opravdu se jedná o ten nejhorší díl, co zatím vyšel na PC. Střílení sice baví pořád a věřím, že si hru třeba někdy v budoucnu zahraji znova, ale bude to opravdu z důvodů nouze. Jelikož se páté pokračování snaží jít v totožných šlépějích jako první Call of Duty 4: Modern Warfare, nedaří se. Vývojáři z Treyarch zkrátka neumí to, co kolegové a požitek je tak pryč.

Nedá se ale pochváli určitá snaha o zajímavost a pestrost, ale všechno už se hrálo, popř: odehrávalo v některém z předchozích dílů. Patrně nejoriginálněji byla pojata mise na Rudém náměstí, které ač už bylo obsaženo v prvním díle, zde má daleko tísnivější a uvěřitelnější atmosféru. Osobně u mě vítězí válka v Pacificu v konkurenčím Medal of Honor: Pacific Assault. Uvidíme, co se nám představí v nadcházejícím sedmém díle.

Pro: pořád zábavné střílení, mise na Rudém náměstí,

Proti: chování zbraní, nesympatická hudba, krátká kampaň,

+7 +8 −1
  • PC 90
U žádné jiné střílečky z druhé světové války na mě tak silně nedolehla tíživá a temná atmosféra války, násilí, brutality, ukrutnosti, syrovosti a především zbytečnosti, jako právě u World at War. Už jen samotné menu a hudba, která při něm hraje, vás úplně pohltí a dává vám vědět, co vás čeká za herní zážitek. A já jsem velice vděčný, že jsem díky této hře mohl alespoň vzdáleně a virtuálně prožít peklo zvané válka...

Pro: jeden z nejsilnějších herních prožitků

+7 +11 −4
  • PC 60
Mě se CoD: WaW líbil. Tolik mi nevadí už po něklikáté zasazení do druhé světové války. Spíše mi vadí málo misí v kampani. Pátý CoD sice nepřekonal CoD 4, ale i tak je CoD 5 plný vynikající atmosféry. Za další klady bych považoval skvělé prostředí(hlavně mise za Američany v Pacifiku), pěknou grafiku a asi podle mně nejlepší mise Vendetta(první mise za Rusy), ale i ostatní mise stojí za to.

Pro: Atmosféra, prostředí, grafika, většina misí, ale hlavně mise Vendetta.

Proti: Málo misí v kampani.

+5 +8 −3
  • PC 75
EDIT:

Předem chci říci, že multiplayer v této recenzi nehodnotím a zaměřuji se výhradně na singleplayer a coop.

Po úspěšném 4. díle, kdy se série přenesla do blízké budoucnosti, což podle mého názoru sérii prospělo, se ke kormidlu vrací vývojářský tým Treyarch, který je zodpovědný za nepříliš úspěšný, konzole only, třetí díl a vracejí tuto sérii do druhé světové války.
Abych pravdu řekl, po prvním dohrání jsem tuto hru odsoudil a už se k ní nechtěl vrátit, neboť, řekněme si to na rovinu, singleplayer za moc nestojí (oproti svým bratříčkům od IW). Z tohoto důvodu zde o něm napíšu jen ve zkratce. Zahrajete si za dvě postavy; amerického vojáka v Pacifiku, kde budete bojovat proti vojákům z císařství vycházejícího slunce, a v Evropě, za ruského vojáka, s kterým postupně osvobodíte Berlín a po vzoru Call of Duty 2 vyčistíte a obsadíte Reichstag. *SPOILER* Po vzoru CoD na něm taktéž vyvěsíte slavnou rudou vlajku. *SPOILER* Singleplayer se dle mého názoru v zásadě neliší od toho, který znáte z předchozích dílů, samozřejmě až na boje v Pacifiku (které zase můžete znát z MoH Pacific Assault). Zajezdíte si v tanku, zastřílíte z těžkých kulometů, odstřelíte pár hlav sniperkou a tak dále.

Ale teď se dostáváme k tomu hlavnímu. Tam, kde „singl“ ztrácí, to dohání skvělý Nazi Zombies mód. Ano, jak jste možná poznali, budete zde zabíjet nacistické (popř. na jedné mapě japonské) zombíky. Jde zde prakticky o survival, kdy se postupně musíte bránit vlnám zombíků, kterých s přibývajícími úrovněmi přibývá a přibývá.

U tohoto módu jsem se velmi bavil a musím říct, že se vážně velmi povedl, hlavně při hře v kooperaci s více spoluhráči, kteří můžou být až 3. Avšak čím více je hráčů, tím je obtížnost a počet zombíků vyšší, nicméně tím i přímo úměrně stoupá hratelnost a zábavnost tohoto módu. Vyzkoušel jsem to jak sám, tak s jedním, dvěma i třemi spoluhráči a nejvíc mě to asi bavilo ve třech, neboť jsme byli sehrání a domlouvali se přes TeamSpeak.

Poslední herní částí, o které se chci zmínit, je coop singleplayer, kdy hrajete mise ze singleplayeru, ale opět ve 2 – 4 hráčích. Musím však říct, že se tento coop nepovedl a například Modern Warfare 2 ho má mnohem propracovanější. Avšak toto je hlavně neduh toho, že se hraje singleplayerová kampaň a tudíž to není upraveno pro hru dvou až čtyř hráčů. Navíc zde některé mise z kampaně úplně chybí.

Celkově singleplayer projedete asi za takových 8 hodin (nemyslím coop), ale tuto dobu hravě navýší Nazi zombies mód, u kterého strávíte, troufám si říct, klidně i dvojnásobek času co u singleplayeru.

Graficky hra nijak neoslní, avšak ani nenaštve. Engine je stále stejný, pouze se vyvíjí, proto nelze čekat žádné zazráky. Avšak oproti CoD 4 MW mi přijdou některé efekty, textury i osvětlení vylepšené a hezčí. Ale jinak je vše prakticky při staru.

Co se mi však velmi líbilo, jsou pěkné modely a zvuky zbraní. A těch není ve hře vůbec málo, přičemž zde nechybí ani pár futuristických kousků, na které narazíte zejména v zombie módu (např. paprskomet).

Ještě jedním z kladů, které bych chtěl zmínit, je pěkná fyzika těl, která dovoluje odstřelení nohou, rukou nebo hlavy z těla. Oproti CoD 4 pěkná „fíčurka“.

Kdybych teď měl napsat ještě něco o záporech, tak to ani moc smysl mít nebude, neboť jeden a největší zápor je zde singleplayer, který opravdu za moc nestojí. Může za to nejspíš i ten fakt, že v době vydání už byla druhá světová válka velmi ohraná a už toho neměla moc co nabídnout, neboť boje v Pacifiku jsme už viděli dříve u konkurenčního Medal of Honor Pacific Assault a boje za sověty zase v předchozích dílech call of duty (1 & 2). No a příběh byl taktéž slabý.

Tímto jsem se dostal na konec mojí recenze, a jelikož nemám nic, co bych dodal, hodnotím všeho všudy hru 75%.

Délka:
Singleplayer - asi 15 misí, herní doba asi 8 hodin na střední obtížnost
Coop – singleplayerová kampaň, dá se dohrát tak za 4 hodiny + spousty hodin při hraní zombie módu (4 mapy)
HW nároky:

40 – 250 fps, občasné propady na 15 fps, zejména při plamenech, vše na max. grafické nastavení

Pro: + Zombie Mód + pěkné modely a zvuky zbraní, výběr zbraní + fyzika postav +vylepšená grafika, textury, efekty

Proti: - singleplayer (příběh, WW2)

+5 +7 −2
  • PC 80
Stokrát škoda, po tak dobrém vykročení se čtvrtým dílem, návratu do stokrát profláklé 2. světové. Osobně ji začínám nenávidět, střílet pořád ty samý panáky těma stejnýma flintama už prostě není zábava. Tato serie her má však výhodu v obrovském prožitku, atmosféře a dynamice hry. Snad všechno tu funguje na skriptech. Ano, někdo může nadávat, ale minimálně při prvním hraní vás tak potkávají vyjímečné zážitky.

Obrovské štěstí tohoto dílu je v tom, že je půlka situována na ostrůvcích a krutých bojích s Japonci. Je to sice pořád druhá světová, ale jediné co zůstavá stejné, jsou zbraně spojenců. Nabízí se komplet nové prostředí, neokoukané japonské zbraně (ikdyž kolikrát to jsou jen přeskinované spojenecké bez výraznější odlišnosti) a uplně jiná morálka a styl hraní. Pobíhání po pralese, čištění bunkrů plamenometem a boj o holý život při Banzai útoku stojí za to. Japonci jsou vychcaní zákeřní sviňáci a boj s nima je opravdu zábava. Tato část se mi líbila na hře nejvíc.

Druhá polovina se odehrává za Rusy a to už je repete, až to pěkné není. Klišé co Rus-to sniper už mě začíná unavovat, stejně jako dobývání Stalingradu a tankové intermezzo. V ruské části není nového vůbec nic. Snad jen takové obsazení Berlína nepamatuju nikde.

Nejblíž má hra k prvnímu Call of Duty s datadiskem United Offensive. Stejně jako tam, i tu vás dokáže štvát nekonečný respawn příliv nepřátel, dokud prostě nesplníte úkol. Najednou se pak nekonečně zásobená tepna ucpe a nikdo nikde, vypadá to divně. Dalším neduhem je i herní doba, celá hra mi na normal trvala slabých pět hodin a to ještě relativně pomalým stylem. Hra je daleko víc brutální, všude se válí utrhané končetiny a nepřátelští vojáci se někdy doslova rozprsknou. Může to vypada samoúčelně, to však není pravda, pokud zrovna probíhá boj, vy jste v první linii, kolem vás se válí zmrzačení a řvoucí spolubojovníci, jen to přidá na atmosféře.

Celkově je to pořád to staré poctivé Call of Duty. Poctivá práce plná filmových momentů bez nějaké velké inovace, nijak vyčnívající nad zbytkem serie. Jak to přijmete, je pouze na vás, já se pobavil slušně.

Pro: Atmosféra, některé mise jsou opravdu zážitek

Proti: Herní doba, II. světová válka, některé mise tu už byly asi 100x

+4 +6 −2
  • PC 50
Po 4tem dilu je tohle velke zklamani a urcite krok vedle. Mise za americany byly nudne a nezajimave, zato za Sovety to bylo perfektni. Grafika prumerna, AI velmi spatna, napl misi jit z bodu A do bodu B a jedine mozne zdrzeni je to, ze na vas bude nabihat neuveritelne mnozstvy respawnujicich se vojaku. Jako dalsi minus beru nesmrtelnost, a kratkou herni dobu (5 hodin hrani za 1200, dobry ne?). Celkove se 5ty dil moc nepovedl a jsem hodne zvedavy jak tato serie na konec dopadne

Edit: Hrál jsem část hry znova a snižuji svoje hodnocení o 10%, zejména kvůli technickým problémům a neuvěřitelné nudě

Pro: Mise za Rusy, obcas pekna grafika

Proti: Mise za americany, hloupa AI, skripty, respawn nepratel, cena!!!, problémy s multiplayerem

+4 +8 −4
  • PC 40
Pátý díl je ostudou pro Activison. Opravdový paskvil s mizerným level-designem a snad nejhorší AI, jakou jsem za poslední roky ve hře viděl, to vše mezi kulisami druhé světové války, která už je natolik provařená, až to působí trapně. Ztráta času.
+2 +10 −8
  • PC 85
Zajímavá hra kterou jsem odehrál už 4x a pořád mě neomrzela . Zkrátka je tam spousta zbraní, masakru a brutality jenž se tam jen hemží . Není co víc dodat .
-15 +1 −16