Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Medal of Honor: Pacific Assault

04.11.2004
70
259 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Medal of Honor: Pacific Assault je pokračování úspěšné 3D akce Medal of Honor: Allied Assault. Hra se nyní, narozdíl od svého předchůdce, odehrává, jak už napovídá sám název, v oblasti Pacifiku. Hráč převezme roli Toma Colina a zúčastní se s ním bojů u Guadalcanalu i vítězné bitvy o ostrov Tarawa, pokud ovšem dokáže hned zkraje hry přežít útok na Pearl Harbor. K dispozici je celkově sedm dlouhých misí, které jsou ještě děleny na kratší úseky. Poměrně bohaté jsou i možnosti multiplayeru, který je možné hrát jak přes LAN, tak i po internetu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Proč jenom se to muselo pokazit, vždyť ta hra v sobě potenciál měla, ale všechno to zazdila neuvěřitelně nevyblancovana hratelnost a snad snaha tvůrců o realističnost. Nehledě na to, že zbraně zde sřílí opravdu pomalu a manipulovat s nima je docela oříšek ( přitom ve všech jiných MoH byli zbraně skvěle udělány ). Dalším mínusem je frustrace některých misích, kdy se Japonci objevují z ničeho nic z houští a ani nevíte jak jste umřeli.
Když to vezmu jako celek vychází mi jenom lehký nadprůměr přitom to mohli udělat daleko líp.

Pro: zbraně, místy hratelnost podobná původní MoH, hudba

Proti: nevybalancovaná hratelnost, výdrž nepřátel, střelba ze zbraní

+37 +38 −1
  • PC 70
Nuže dobrá, tak jsme se dostali opět o krok dále. MOHPA řadím zatím na druhé místo na PC. Hra se sice povedla, ale na MOHAA zdaleka nemá, co se týče mě. Každý to má jinak.

Nebudu tu opět rozebírat každý detail, protože se tu většina věcí rozebírala již několikrát, ale vypíchnu opět to, co mě zaujalo nejvíce a co méně. Jako první musím určitě zmínit Pearl Harbor. Je to skvělý nápad, ovšem určité pasáže byly trošku slabší jako například sestřelit pár letadel s těžkého kulometu. V této misi mohu dál navázat, že se povedla grafická i zvuková stránka, což je u téhle hry zkrátka povinnost.

Další věcí jsou zbraně. Tady bych se přikláněl k menšímu plusu. Trošku mi dělalo problém manipulování se zbraní. Chvílemi jsem kvůli tomu schytával jednu kulku za druhou a docela často umíral, ovšem výběr zbraní byl velmi bohatý a to já mám hodně rád.

A pak je tu samozřejmě hratelnost, hodně lidí s tím mělo problém, bohužel nejsem vyjímka, oproti Allied Assault jsem s tím měl obrovský problém a často jsem kvůli hratelnosti umíral.

No a samozřejmě věc, která mě hodně štvala, tak byla mise, kde ovládáte letadlo. Sice dobrý nápad na něco nového, ale tady se opravdu projevila hratelnost, kdy jsem měl opravdu problém. Misi jsem hrál asi hodinu a bylo to něco prostě strašného. Tady bych dal určitě mínus, bohužel. Možná jsem to prostě já, že jsem to neuměl ovládat, ale tuto misi bych označil jako nejhorší v Pacificu.

Kdybych měl hru shrnout. K dokonalosti je to určitě daleko, chyb je tam hodně, ale nejsem ten tip, který by byl odrazen od hraní. Pacific prostě na Allied podle mě nemá. I přesto se tato hra dohrát dá, i když tam ty chybičky jsou.

Pro: Pearl Harbor, zvuky, grafika, atmosféra, zbraně

Proti: Mise s letadlem, manipulace se zbraní, stereotyp, místy slabé mise

+24
  • PC 40
Tak jo, nebudu chodit kolem horké kaše, Pacific Assault se zkrátka oproti předchůdci moc nepovedl, proti kvalitním MoHAA se jedná o krok zpátky téměř ve všech ohledech.

Přestože většina z nás nejspíše uvítá přechod z klasických, už x-krát viděných lokací do oblasti Pacifiku, řekl bych, že to ve výsledku byla i herní slabina. Herní slabina především proto, neboť od zhruba poloviny hry se dostaví neuvěřitelný stereotyp... mise jsou podobné jako vejce vejci, ať už tedy co se prostředí týká, tak bohužel i jejich náplně. Vše se pak točí kolem „Najdi a vyhoď do luftu!“ Občas se sice zadaří a vy si užijete i nějakou tu originálnější misi (viz. mise Pearl Harbor a další), bohužel ve výsledku je to vcelku málo. Na celkovém dojmu nepřidají ani podivné skripty, kdy často vesele likvidujete respawnující se Japončíky v kulometném hnízdě, než zjistíte, že stačí ujít pár metrů, spustí se skript a hnízdo někdo vyhodí do povětří.

Samotné přestřelky už na tom tak špatně nejsou, pominu-li topornost některých základních ovládacích prvků viz. zpomalené odzoomování či vcelku nezvládnuté skrčení, plazení se, při němž se často zaseknete o nějakou překážku.

Zábavné to sice občas dokáže být, avšak drtivou většinu času to spíše štve než baví a některé pasáže jsou vyloženě na pěst.

Pro: Některé nezapomenutelné mise, Změna prostředí, Soundtrack.

Proti: Stereotyp, některé nezvládnuté skripty, krapet topornější ovládání.

+21 +23 −2
  • PC 80
Medal of Honor: AA sice nepokořil, ale perfektní válečná atmosféra se mu upřít nedá. Útok na Pearl Harbor, pocit bezmoci při útoku desítek japončíků křičících "banzai". Mise ve dne, v noci, na moři, ve vzduchu (jedna z mála koridorovek, nebo snad jediná, kde pilotujete letadlo) a převážná část samozřejmě na souši, ať už na pláži, v hustém nepravidelném stromořadí nebo v táborech Japončíků. Hru jsem si užil a několikrát se k ní vrátil. Na svou dobu celkem pěkná grafika i když místy trochu přesvícená, perfektní zvuky zbraní. Má to šťávu a grády, je to velkolepé a i přesto, že možná sem tam vlítne nějaký neduh a prostředí není tolik atraktivní jako boje v Evropě nebo východě. Jak je na tom multiplayer, nemohu říct, zatím jsem ještě nezkoušel, běhání v křoví mě zas tolik neláká. Ale singláč jsem si fakt užil a teď ho hraju znova. Člověk se do té pacifické atmosféry parádně dostane, což se o některých "konkurentech" říci nedá. Po AA druhý nejlepší díl na PC. Některá nízká hodnocení nebo zklamání z COD 2 nechápu :)

Pro: velkolepost, v rámci možností různorodost, soundtrack, zvuky, pacifická atmosféra

Proti: boje v "pralese" asi nikdy nebudou atraktivnější, než boje v Evropě či východě, místy přesvětlená grafika

+20
  • PC 80
Série Medal of Honor měla po prvním díle pěkně našlápnuto. Pak jí ale vypálil rybník Call of Duty a Medal of Honoru v tu chvíli nezbylo nic jiného, než se od Call of Duty trochu odlišit. Proto tvůrci ubrali na patosu. Napsali charaktery postav ve hře, ke kterým už ale bohužel nedodali nějakou zápletku.. Akci zpomalili a zbraně udělali méně efektivní. Ze hry je cítit jemný nádech týmové akce. Kromě léčení, ale žádné jiné příkazy moc nepotřebujete. Vojáci všechno dělají tak nějak automaticky. Občas trochu překážejí. Ale také někdy pomohou.

Celá hra je koncipovaná jako dobývání nového území. Jdete pořád vpřed a dobýváte zákopy, bunkry nebo něco naopak musíte ubránit. Střílení je postavené na preciznosti. Je potřeba dobře mířit a efektivně střílet. Nábojů v zásobníku je málo a jakmile zásobník dojde uprostřed vřavy, přijde často rychlá smrt. Smrt tady přichází hodně často. Jako voják toho moc nevydržíte a autoheal neexistuje. Tady nemůžete bezhlavě běžet vpřed. Hra vyžaduje spíš defenzivní postup a jemné taktizování. Každý zastřelený nepřátelský voják je takové malé vítězství. Pokud tedy nehrajete na lehkou obtížnost.

Kromě chození vpřed a střílení sebevražedných Japonců vám hra dovolí v jedné misi řídit letadlo. Musím ale říct, že tahle mise mě zoufale nebavila a frustrovala. Naštěstí to hra zachránila kulervoucím vyloděním na ostrově Tarawa. Dá vzpomenout na legendární vylodění v Normandii v prvním díle. Celá tahle mise je konečně pořádná válečná vřava a po rozpačitém průchodu džunglí mi napravila celkový dojem.

Level design se může zdát dost jednoduchý. Já jsem to ale neřešil. Vykoukl jsem z krytu, zastřelil Japonce, nabil, rychle přeběhl do dalšího krytu a u hry se výborně bavil. Vlastně mě místy Pacific Assault docela pohltil. Až mě to, vzhledem k místním hodnocením, překvapilo. Co si vybavuji, tak je to snad první střílečka z Pacifiku. Mě se to líbilo.

Reálná virtualita

Pro: střílení s taktickými prvky, neokoukané prostředí, zpracování zbraní, vylodění v Tarawě

Proti: rozpačité chození džunglí v Guadalcanalu, strašná mise v letadle, menší příběh by hře slušel

+20