Xzone.cz – Vyhrajte luxusní PlayStation herní koutek v hodnotě 250 000 Kč!
Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Medal of Honor: Pacific Assault

71
218 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
04.11.2004 PC
Vývojáři:
, (sekundární)
Oficiální stránky:
http://www.ea.com/uk/medal-of-honor-pacifi…
Medal of Honor: Pacific Assault je pokračování úspěšné 3D akce Medal of Honor: Allied Assault. Hra se nyní, narozdíl od svého předchůdce, odehrává, jak už napovídá sám název, v oblasti Pacifiku. Hráč převezme roli Toma Colina a zúčastní se s ním bojů u Guadalcanalu i vítězné bitvy o ostrov Tarawa, pokud ovšem dokáže hned zkraje hry přežít útok na Pearl Harbor. K dispozici je celkově sedm dlouhých misí, které jsou ještě děleny na kratší úseky. Poměrně bohaté jsou i možnosti multiplayeru, který je možné hrát jak přes LAN, tak i po internetu.


Poslední diskuzní příspěvek

Kašlu na to. Mrzí mě, když nějakou hru nedohraju, ale to se nedá. Nemůžu brát zbraně na zemi, někdy hra nejde savenout, čekal bych, že…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Proč jenom se to muselo pokazit, vždyť ta hra v sobě potenciál měla, ale všechno to zazdila neuvěřitelně nevyblancovana hratelnost a snad snaha tvůrců o realističnost. Nehledě na to, že zbraně zde sřílí opravdu pomalu a manipulovat s nima je docela oříšek ( přitom ve všech jiných MoH byli zbraně skvěle udělány ). Dalším mínusem je frustrace některých misích, kdy se Japonci objevují z ničeho nic z houští a ani nevíte jak jste umřeli.
Když to vezmu jako celek vychází mi jenom lehký nadprůměr přitom to mohli udělat daleko líp.

Pro: zbraně, místy hratelnost podobná původní MoH, hudba

Proti: nevybalancovaná hratelnost, výdrž nepřátel, střelba ze zbraní

+35+36 / -1
  • PC 40
Tak jo, nebudu chodit kolem horké kaše, Pacific Assault se zkrátka oproti předchůdci moc nepovedl, proti kvalitním MoHAA se jedná o krok zpátky téměř ve všech ohledech.

Přestože většina z nás nejspíše uvítá přechod z klasických, už x-krát viděných lokací do oblasti Pacifiku, řekl bych, že to ve výsledku byla i herní slabina. Herní slabina především proto, neboť od zhruba poloviny hry se dostaví neuvěřitelný stereotyp... mise jsou podobné jako vejce vejci, ať už tedy co se prostředí týká, tak bohužel i jejich náplně. Vše se pak točí kolem „Najdi a vyhoď do luftu!“ Občas se sice zadaří a vy si užijete i nějakou tu originálnější misi (viz. mise Pearl Harbor a další), bohužel ve výsledku je to vcelku málo. Na celkovém dojmu nepřidají ani podivné skripty, kdy často vesele likvidujete respawnující se Japončíky v kulometném hnízdě, než zjistíte, že stačí ujít pár metrů, spustí se skript a hnízdo někdo vyhodí do povětří.

Samotné přestřelky už na tom tak špatně nejsou, pominu-li topornost některých základních ovládacích prvků viz. zpomalené odzoomování či vcelku nezvládnuté skrčení, plazení se, při němž se často zaseknete o nějakou překážku.

Nu, přestože se komentář jeví veskrze dosti kriticky, pravdou je, že jsem se u hry i tak po většinu času bavil, přestože mě bohužel krapet zklamala a v určitých pasážích i vyloženě naštvala.

Pro: Některé nezapomenutelné mise, Změna prostředí, Soundtrack.

Proti: Stereotyp, některé nezvládnuté skripty, krapet topornější ovládání.

+20+22 / -2
  • PC 80
Medal of Honor: AA sice nepokořil, ale perfektní válečná atmosféra se mu upřít nedá. Útok na Pearl Harbor, pocit bezmoci při útoku desítek japončíků křičících "banzai". Mise ve dne, v noci, na moři, ve vzduchu (jedna z mála koridorovek, nebo snad jediná, kde pilotujete letadlo) a převážná část samozřejmě na souši, ať už na pláži, v hustém nepravidelném stromořadí nebo v táborech Japončíků. Hru jsem si užil a několikrát se k ní vrátil. Na svou dobu celkem pěkná grafika i když místy trochu přesvícená, perfektní zvuky zbraní. Má to šťávu a grády, je to velkolepé a i přesto, že možná sem tam vlítne nějaký neduh a prostředí není tolik atraktivní jako boje v Evropě nebo východě. Jak je na tom multiplayer, nemohu říct, zatím jsem ještě nezkoušel, běhání v křoví mě zas tolik neláká. Ale singláč jsem si fakt užil a teď ho hraju znova. Člověk se do té pacifické atmosféry parádně dostane, což se o některých "konkurentech" říci nedá. Po AA druhý nejlepší díl na PC. Některá nízká hodnocení nebo zklamání z COD 2 nechápu :)

Pro: velkolepost, v rámci možností různorodost, soundtrack, zvuky, pacifická atmosféra

Proti: boje v "pralese" asi nikdy nebudou atraktivnější, než boje v Evropě či východě, místy přesvětlená grafika

+20+20 / 0
  • PC 70
Tak dneska jsem to teda dokončil. První díl byl ve své době hit a samozřejmě jsem ho i já ve své době dohrál jedním dechem. Pokračování z pacifiku mě sice ničím až tak neuráží, nicméně z chválou budu dneska sakra šetřit.

Graficky i zvukově je na tom hra dobře – už Pearl Harbor dokazuje, že je zde snaha o atmosférickou akci typu Call of Duty. Bohužel si kromě atmosféry bere hra příklad i v těch aspektů, který se CoD nejčastěji vyčítaj:

Velkým problémem jsou zde velmi úzké hrací prostory - taková džungle je prostě uzoučká chodbička. Nepřítele nějak obejít je většinou prostě nemožný a hráč tak musí proti čelní palbě. Respawn nepřátel (naštěstí ne nekonečnej) je taky otravnej, především když hráč narazí na místo M – tam kde se japonci rodí jeden za druhym. Za jednu misi pod vaší hlavní zahynou klidně i stovky japonců ačkoli se téměř nestalo, že by byl zmařen americkej hrdinej život. Japonci jsou zde vyobrazeni jako tupý stáda rodících se blbečků, jejichž úkolem je nabíhat pod hlaveň. Vaši kolegové taky moc inteligence nepobrali, člověk mnohdy až žasne nad jejich neschopností, kterou musí řešit jejich absolutní nesmrtelnost. Boje celkově tak nejsou rozhodně něčím, čím by se hra mohla pochlubit.

Náplň misí potom spočívá v prostém – jdi kupředu a zabij vše (až na vyjímky). Některý levely v džungli tak prostě byly nemastný a pořád stejný. Co musím na soubojích pochválit je možnost absolutně vypnout HUD, poměrně slušně zpracovaná střelba včetně zamíření optikou.

Příběh a postavy v něm mi přijdou příliš naivní, celkově mi ladění cutscén připomínalo filmy od Walt Disneyho (už se hrozím novejch SW, snad si na to Lucas dohlídne) naše družstvo se chová trochu jako parta Rychlejch šípů a to k válce tak nějak nepatří.

Hudba dobrá, některý skladby v loadingu mají až vynikající témata, k akci se ale místy nehodí a ruší.

Celkový shrnutí – pro ty co žerou akce z druhý světový je to vhodná zábava - obstojná akce, já hodnotím spíš jako lehčí nadprůměr – hra, ke které se již nikdy vracet rozhodně nebudu.

70%

Pro: Grafika, střelba optikou, možnost vypnout HUD

Proti: Boje, UI, náplň misí, až nezdravě úzkej herní prostor

+17+17 / 0
  • PC 55
Hra je to výborná, ale klasikou se nestane. Takto, nebo nějak podobně zněl verdik k Allied Assault od Tomáše Zvelebila s hodonocením 87 procent v dobové recenzi ve Score. V podstatě bych se pod to mohl podepsat. Ali se zmílil jen v tom, že AA se klasikou stal.

V podstatě jem očekával od pokračování stejnou, nebo alespoň téměř tak dobrou řežbu jak AA. Nestalo se. Bohužel.

PA začíná útokem na Pearl Harbor a ocitáte se v kůži hrdiného Amerického vojáka naprosto tuctového jména jehož příběh mě ani v nejmenším vůbec nezajímal, protože je ještě tuctovější než samotné jmeno výše zmíněného kokana. Tato mise je celkem zajímavá, ale naprosto neinteraktivní a jedná se v podstatě o Dear Ester říznoto Moorhuhnem, kde jen chodíte občas zatočíte ventilem a sestřelíte nekolik ledadel stacionárem, takže celkem slabota. Zapomenul jsem zmínit naprosto klasický tutorial, který byl šíleně nudný a natahovaný, a to ja tutorialy rád.

První ostrá mise, tma, žluťáci nejsou vůbec videt, gameplay hodně slabý, neustálé se zasekávání o smetí na zemi, neviditelné zdi, zvláštní pocit ze střelby, snaha o realismus se autorům povedla jen tak napůl. Kdybych měl hodnotit v této době nebránil bych se vůbec 20 procentům.

Poté následuje série nekolika průměrných až chvalitebných misí převážně typu search and destroy. Zbraně se střídají prostředí téměř na jedno brdo, grafika na svou dobu ujde, ikdyž Q3:A engine použitý v minulém díle by byl dostatečný , toto nijak neohromilo už ve své době.

Před poslední misí bych byl hře ochoten smrnout bez problemů kolem 70 procent. Ale autoři si nechali to nejlepší na konec. Frustrace která nastoupila v poslední misi jsem ještě jinde nazažil a to nejsem žádný zelenáč, začínal jsem na Wolfikoj, takže nahráno mám. Zhebnul jsem tolikrát, že Dark Souls hadr... Kecám, ale bylo to fakt mnohokrát, ale ne protože jsem lama, ale nevyditelné zdi zde nepřételé chrání až moc, dále bukry s kulometčíky se zorným úhlem 180°, není šance obcházení, čemuž brání nevyditelné zdi, žlutáci v techto bunkrech vám sežerou 100 procent zdraví během půl vteřiny, a jsou přesní jak Vinetou. Neuvěřitelný respawn nepřátel přímo před očima, netrefení cíle s křížem ostřelovačky mezi očima, atd. atd. A to jsem hrál na drouhou ze čtyř.

Uff, a mohlo to být fakt dobré, za mě tuctový průměr.

Metascore: 80

Pro: Prostředí, místo nácků japonci, tak napůl snaha o realismus

Proti: Neviditelné zdi, zasekáváni o bordel na zemi, jalové zbraně

+16+16 / 0