Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 60
Proč jenom se to muselo pokazit, vždyť ta hra v sobě potenciál měla, ale všechno to zazdila neuvěřitelně nevyblancovana hratelnost a snad snaha tvůrců o realističnost. Nehledě na to, že zbraně zde sřílí opravdu pomalu a manipulovat s nima je docela oříšek ( přitom ve všech jiných MoH byli zbraně skvěle udělány ). Dalším mínusem je frustrace některých misích, kdy se Japonci objevují z ničeho nic z houští a ani nevíte jak jste umřeli.
Když to vezmu jako celek vychází mi jenom lehký nadprůměr přitom to mohli udělat daleko líp.

Pro: zbraně, místy hratelnost podobná původní MoH, hudba

Proti: nevybalancovaná hratelnost, výdrž nepřátel, střelba ze zbraní

+38 +39 −1
  • PC 70
Nuže dobrá, tak jsme se dostali opět o krok dále. MOHPA řadím zatím na druhé místo na PC. Hra se sice povedla, ale na MOHAA zdaleka nemá, co se týče mě. Každý to má jinak.

Nebudu tu opět rozebírat každý detail, protože se tu většina věcí rozebírala již několikrát, ale vypíchnu opět to, co mě zaujalo nejvíce a co méně. Jako první musím určitě zmínit Pearl Harbor. Je to skvělý nápad, ovšem určité pasáže byly trošku slabší jako například sestřelit pár letadel s těžkého kulometu. V této misi mohu dál navázat, že se povedla grafická i zvuková stránka, což je u téhle hry zkrátka povinnost.

Další věcí jsou zbraně. Tady bych se přikláněl k menšímu plusu. Trošku mi dělalo problém manipulování se zbraní. Chvílemi jsem kvůli tomu schytával jednu kulku za druhou a docela často umíral, ovšem výběr zbraní byl velmi bohatý a to já mám hodně rád.

A pak je tu samozřejmě hratelnost, hodně lidí s tím mělo problém, bohužel nejsem vyjímka, oproti Allied Assault jsem s tím měl obrovský problém a často jsem kvůli hratelnosti umíral.

No a samozřejmě věc, která mě hodně štvala, tak byla mise, kde ovládáte letadlo. Sice dobrý nápad na něco nového, ale tady se opravdu projevila hratelnost, kdy jsem měl opravdu problém. Misi jsem hrál asi hodinu a bylo to něco prostě strašného. Tady bych dal určitě mínus, bohužel. Možná jsem to prostě já, že jsem to neuměl ovládat, ale tuto misi bych označil jako nejhorší v Pacificu.

Kdybych měl hru shrnout. K dokonalosti je to určitě daleko, chyb je tam hodně, ale nejsem ten tip, který by byl odrazen od hraní. Pacific prostě na Allied podle mě nemá. I přesto se tato hra dohrát dá, i když tam ty chybičky jsou.

Pro: Pearl Harbor, zvuky, grafika, atmosféra, zbraně

Proti: Mise s letadlem, manipulace se zbraní, stereotyp, místy slabé mise

+24
  • PC 40
Tak jo, nebudu chodit kolem horké kaše, Pacific Assault se zkrátka oproti předchůdci moc nepovedl, proti kvalitním MoHAA se jedná o krok zpátky téměř ve všech ohledech.

Přestože většina z nás nejspíše uvítá přechod z klasických, už x-krát viděných lokací do oblasti Pacifiku, řekl bych, že to ve výsledku byla i herní slabina. Herní slabina především proto, neboť od zhruba poloviny hry se dostaví neuvěřitelný stereotyp... mise jsou podobné jako vejce vejci, ať už tedy co se prostředí týká, tak bohužel i jejich náplně. Vše se pak točí kolem „Najdi a vyhoď do luftu!“ Občas se sice zadaří a vy si užijete i nějakou tu originálnější misi (viz. mise Pearl Harbor a další), bohužel ve výsledku je to vcelku málo. Na celkovém dojmu nepřidají ani podivné skripty, kdy často vesele likvidujete respawnující se Japončíky v kulometném hnízdě, než zjistíte, že stačí ujít pár metrů, spustí se skript a hnízdo někdo vyhodí do povětří.

Samotné přestřelky už na tom tak špatně nejsou, pominu-li topornost některých základních ovládacích prvků viz. zpomalené odzoomování či vcelku nezvládnuté skrčení, plazení se, při němž se často zaseknete o nějakou překážku.

Zábavné to sice občas dokáže být, avšak drtivou většinu času to spíše štve než baví a některé pasáže jsou vyloženě na pěst.

Pro: Některé nezapomenutelné mise, Změna prostředí, Soundtrack.

Proti: Stereotyp, některé nezvládnuté skripty, krapet topornější ovládání.

+21 +23 −2
  • PC 80
Série Medal of Honor měla po prvním díle pěkně našlápnuto. Pak jí ale vypálil rybník Call of Duty a Medal of Honoru v tu chvíli nezbylo nic jiného, než se od Call of Duty trochu odlišit. Proto tvůrci ubrali na patosu. Napsali charaktery postav ve hře, ke kterým už ale bohužel nedodali nějakou zápletku.. Akci zpomalili a zbraně udělali méně efektivní. Ze hry je cítit jemný nádech týmové akce. Kromě léčení, ale žádné jiné příkazy moc nepotřebujete. Vojáci všechno dělají tak nějak automaticky. Občas trochu překážejí. Ale také někdy pomohou.

Celá hra je koncipovaná jako dobývání nového území. Jdete pořád vpřed a dobýváte zákopy, bunkry nebo něco naopak musíte ubránit. Střílení je postavené na preciznosti. Je potřeba dobře mířit a efektivně střílet. Nábojů v zásobníku je málo a jakmile zásobník dojde uprostřed vřavy, přijde často rychlá smrt. Smrt tady přichází hodně často. Jako voják toho moc nevydržíte a autoheal neexistuje. Tady nemůžete bezhlavě běžet vpřed. Hra vyžaduje spíš defenzivní postup a jemné taktizování. Každý zastřelený nepřátelský voják je takové malé vítězství. Pokud tedy nehrajete na lehkou obtížnost.

Kromě chození vpřed a střílení sebevražedných Japonců vám hra dovolí v jedné misi řídit letadlo. Musím ale říct, že tahle mise mě zoufale nebavila a frustrovala. Naštěstí to hra zachránila kulervoucím vyloděním na ostrově Tarawa. Dá vzpomenout na legendární vylodění v Normandii v prvním díle. Celá tahle mise je konečně pořádná válečná vřava a po rozpačitém průchodu džunglí mi napravila celkový dojem.

Level design se může zdát dost jednoduchý. Já jsem to ale neřešil. Vykoukl jsem z krytu, zastřelil Japonce, nabil, rychle přeběhl do dalšího krytu a u hry se výborně bavil. Vlastně mě místy Pacific Assault docela pohltil. Až mě to, vzhledem k místním hodnocením, překvapilo. Co si vybavuji, tak je to snad první střílečka z Pacifiku. Mě se to líbilo.

Reálná virtualita

Pro: střílení s taktickými prvky, neokoukané prostředí, zpracování zbraní, vylodění v Tarawě

Proti: rozpačité chození džunglí v Guadalcanalu, strašná mise v letadle, menší příběh by hře slušel

+21
  • PC 80
Medal of Honor: AA sice nepokořil, ale perfektní válečná atmosféra se mu upřít nedá. Útok na Pearl Harbor, pocit bezmoci při útoku desítek japončíků křičících "banzai". Mise ve dne, v noci, na moři, ve vzduchu (jedna z mála koridorovek, nebo snad jediná, kde pilotujete letadlo) a převážná část samozřejmě na souši, ať už na pláži, v hustém nepravidelném stromořadí nebo v táborech Japončíků. Hru jsem si užil a několikrát se k ní vrátil. Na svou dobu celkem pěkná grafika i když místy trochu přesvícená, perfektní zvuky zbraní. Má to šťávu a grády, je to velkolepé a i přesto, že možná sem tam vlítne nějaký neduh a prostředí není tolik atraktivní jako boje v Evropě nebo východě. Jak je na tom multiplayer, nemohu říct, zatím jsem ještě nezkoušel, běhání v křoví mě zas tolik neláká. Ale singláč jsem si fakt užil a teď ho hraju znova. Člověk se do té pacifické atmosféry parádně dostane, což se o některých "konkurentech" říci nedá. Po AA druhý nejlepší díl na PC. Některá nízká hodnocení nebo zklamání z COD 2 nechápu :)

Pro: velkolepost, v rámci možností různorodost, soundtrack, zvuky, pacifická atmosféra

Proti: boje v "pralese" asi nikdy nebudou atraktivnější, než boje v Evropě či východě, místy přesvětlená grafika

+20
  • PC 70
Tak dneska jsem to teda dokončil. První díl byl ve své době hit a samozřejmě jsem ho i já ve své době dohrál jedním dechem. Pokračování z pacifiku mě sice ničím až tak neuráží, nicméně z chválou budu dneska sakra šetřit.

Graficky i zvukově je na tom hra dobře – už Pearl Harbor dokazuje, že je zde snaha o atmosférickou akci typu Call of Duty. Bohužel si kromě atmosféry bere hra příklad i v těch aspektů, který se CoD nejčastěji vyčítaj:

Velkým problémem jsou zde velmi úzké hrací prostory - taková džungle je prostě uzoučká chodbička. Nepřítele nějak obejít je většinou prostě nemožný a hráč tak musí proti čelní palbě. Respawn nepřátel (naštěstí ne nekonečnej) je taky otravnej, především když hráč narazí na místo M – tam kde se japonci rodí jeden za druhym. Za jednu misi pod vaší hlavní zahynou klidně i stovky japonců ačkoli se téměř nestalo, že by byl zmařen americkej hrdinej život. Japonci jsou zde vyobrazeni jako tupý stáda rodících se blbečků, jejichž úkolem je nabíhat pod hlaveň. Vaši kolegové taky moc inteligence nepobrali, člověk mnohdy až žasne nad jejich neschopností, kterou musí řešit jejich absolutní nesmrtelnost. Boje celkově tak nejsou rozhodně něčím, čím by se hra mohla pochlubit.

Náplň misí potom spočívá v prostém – jdi kupředu a zabij vše (až na vyjímky). Některý levely v džungli tak prostě byly nemastný a pořád stejný. Co musím na soubojích pochválit je možnost absolutně vypnout HUD, poměrně slušně zpracovaná střelba včetně zamíření optikou.

Příběh a postavy v něm mi přijdou příliš naivní, celkově mi ladění cutscén připomínalo filmy od Walt Disneyho (už se hrozím novejch SW, snad si na to Lucas dohlídne) naše družstvo se chová trochu jako parta Rychlejch šípů a to k válce tak nějak nepatří.

Hudba dobrá, některý skladby v loadingu mají až vynikající témata, k akci se ale místy nehodí a ruší.

Celkový shrnutí – pro ty co žerou akce z druhý světový je to vhodná zábava - obstojná akce, já hodnotím spíš jako lehčí nadprůměr – hra, ke které se již nikdy vracet rozhodně nebudu.

70%

Pro: Grafika, střelba optikou, možnost vypnout HUD

Proti: Boje, UI, náplň misí, až nezdravě úzkej herní prostor

+19
  • PC 55
Hra je to výborná, ale klasikou se nestane. Takto, nebo nějak podobně zněl verdik k Allied Assault od Tomáše Zvelebila s hodonocením 87 procent v dobové recenzi ve Score. V podstatě bych se pod to mohl podepsat. Ali se zmílil jen v tom, že AA se klasikou stal.

V podstatě jem očekával od pokračování stejnou, nebo alespoň téměř tak dobrou řežbu jak AA. Nestalo se. Bohužel.

PA začíná útokem na Pearl Harbor a ocitáte se v kůži hrdiného Amerického vojáka naprosto tuctového jména jehož příběh mě ani v nejmenším vůbec nezajímal, protože je ještě tuctovější než samotné jmeno výše zmíněného kokana. Tato mise je celkem zajímavá, ale naprosto neinteraktivní a jedná se v podstatě o Dear Ester říznoto Moorhuhnem, kde jen chodíte občas zatočíte ventilem a sestřelíte nekolik ledadel stacionárem, takže celkem slabota. Zapomenul jsem zmínit naprosto klasický tutorial, který byl šíleně nudný a natahovaný, a to ja tutorialy rád.

První ostrá mise, tma, žluťáci nejsou vůbec videt, gameplay hodně slabý, neustálé se zasekávání o smetí na zemi, neviditelné zdi, zvláštní pocit ze střelby, snaha o realismus se autorům povedla jen tak napůl. Kdybych měl hodnotit v této době nebránil bych se vůbec 20 procentům.

Poté následuje série nekolika průměrných až chvalitebných misí převážně typu search and destroy. Zbraně se střídají prostředí téměř na jedno brdo, grafika na svou dobu ujde, ikdyž Q3:A engine použitý v minulém díle by byl dostatečný , toto nijak neohromilo už ve své době.

Před poslední misí bych byl hře ochoten smrnout bez problemů kolem 70 procent. Ale autoři si nechali to nejlepší na konec. Frustrace která nastoupila v poslední misi jsem ještě jinde nazažil a to nejsem žádný zelenáč, začínal jsem na Wolfikoj, takže nahráno mám. Zhebnul jsem tolikrát, že Dark Souls hadr... Kecám, ale bylo to fakt mnohokrát, ale ne protože jsem lama, ale nevyditelné zdi zde nepřételé chrání až moc, dále bukry s kulometčíky se zorným úhlem 180°, není šance obcházení, čemuž brání nevyditelné zdi, žlutáci v techto bunkrech vám sežerou 100 procent zdraví během půl vteřiny, a jsou přesní jak Vinetou. Neuvěřitelný respawn nepřátel přímo před očima, netrefení cíle s křížem ostřelovačky mezi očima, atd. atd. A to jsem hrál na drouhou ze čtyř.

Uff, a mohlo to být fakt dobré, za mě tuctový průměr.

Metascore: 80

Pro: Prostředí, místo nácků japonci, tak napůl snaha o realismus

Proti: Neviditelné zdi, zasekáváni o bordel na zemi, jalové zbraně

+18
  • PC 95
Nedávno jsem se vrhl na sérii MoH od začátku, s cílem zahrát si hry, které jsem svého času vynechal z nedostatku času a financí. Od minulého dílu jsme se posunuli do Pacifiku, udělalo mi radost, že změna to není jen kosmetická. Hra je skutečně plná pralesů a hlavně Japonců! Grafická stránka hry i zvuky jsou na jedničku, jako tradičně u MoH. Od předchozího dílu jsme se ovšem posunuli do užších koridorů, což trochu zamrzí. Tohle se dá pochopit u Call of Duty, plného naskryptovaných událostí, ale zde vzhledem k menšímu počtu filmových okamžiků u MoH to není tak lehce ospravedlnitelné. Také obtížnost od minule na "normální" dosti klesla. Střetnutí tváří v tvář s kulometem nebo odstřelovačem stále končí skoro jistou smrtí, ale přece jen možnost využít služeb vašeho zdravotníka v týmu a to i po smrti hru výrazně ulehčila. Osobně tento systém ale považuji za nápadité a zcela vhodné řešení. Připadalo mi to důvěryhodnější než systém lékarniček nebo dokonce autohealu.

Hra se asi nevyhne srovnání s o rok starším CoD, ale já se tomuro moc rád vyhnu. Obě hry jsou dobré a každá si jistě najde své publikum. Já si velice užil hraní jak MoH tak i CoD.

Příběh je dlouhý tak akorát. Je tu jen pár hlavních postav, takže se rychle zorientujete, po dlouhé době jsem měl pocit že na to nejsem sám. Je pravdou, že mise v pralese jsou si dosti podobné, ale nemůžu souhlasit s kritikou bugů, já se s tím za celou dobu hry nesetkal. Rád bych vypíchl misi v Pearl Harboru a tu odehrávající se na letišti. Tyto dvě se opravdu povedli jak atmosférou, tak úkoly. Opět trochu škoda že není mise i za Japonce. MoH se posunulo ve vývoji o pořádný kus, rozhodně pochopím, že tento směr se spoustě hráčů nemusel líbit a vím i proč, ale já jsem si tuto hru užil o trochu více než předchozí díl. Proto si dovolím jít trochu proti proudu a dát 95%.

Pro: Grafika, ozvučení, atmosféra, systém léčení, příjemná hratelnost, mě osobně nenudila ani vteřinku.

Proti: Úzký koridor, občas zlobí AI spolubojovníků, ale nic zásadního.

+16
  • PC 45
No tak panové s tímhle jděte do prdele!

Přece to nemůže být tím, že je ta hra už staršího data nebo ano? To dřív bylo normální?

O čem mluvím?! O tom, že hru jsem si nastavil na těžkou obtížnost a nesmím dělat chyby. Ale aby bylo možné si hru užít a zachovat si příčetný stav, tak ani ona nesmí dělat chyby!!!

A v této střílečce jsou chyby tak hratelnost zničující, že by to toho jeden kop!

Nuže:
Skripty - japončíci se objeví mávnutím kouzelného proutku kolem mě! Nebo tam kde nebyli, dalekohled nedalekohled!
Přestože mám zcela jasný výhled (jasnou mušku), kulky lítají do kmenu, zábradlí, kapradí atd.
Ony kapradí kolikrát ani neprostřelí!!!!
Zbytečně řvu na medika, že chci obvázat. Cintá si pentli 2 metry ode mě.
Neustále se zasekávám o banální nebo žádné překážky!

Těchto pár výše psaných skutečností mi hru kousek po kousku otravovalo, až ve mně převážil negativní zážitek.

Těchto pár řádků se mi vybaví, když se řekne Medal of Honor: Pacific Assault. Proto víc nepíšu.

Bohužel.

Ps: na nižší obtížnost a s ukládáním podle sebe by ty chyby asi šly přežít, ale to není můj styl:)

Pro: hudba

Proti: čáry máry fuk -japonec, zasekávání postavy o maličkosti, medik často nereaguje, kulky neprostřelí kapradí a naráží kde nic není...

+15 +19 −4
  • PC 80
Předně chci říct, že se v komentáři nehodlám snižovat k označování Japonců jako šikmoočkové, rejžožrouti a další. Někdo tu potřebu má a přijde mu to nejen vtipné, ale i vhodné, ovšem já na takovém jednání vidím leda tak neopodstatněnou představu o podřadnosti či směšnosti východoasijských národů. K něčemu podobně ubohému se zkrátka nesnížím ani v prostém komentáři k PC hře.

Je škoda, že mnoho her ze série MoH se PC verze nedočkalo. Po odehrání AA jsem se začal zajímat o další hry ze série a musel se slzou v oku minout Underground, Frontline, Rising Sun… a zakotvit až u PA, kterému se povedlo něco, čím se může chlubit jen zlomek válečných FPS – neudělat z hlavního protagonisty nezničitelný postrach protivníků, ale obyčejného chlapíka, který už na první pohled a po pár slovech vypadá jako týpek odvedle, co prostě vlezl do válečné mašinérie, kterou zavinila jak Osa, tak nepřímo i Spojenci. Samozřejmě vám ve hře nikdo neřekne, že obchodní embargo Japonce kdovíjak nepotěšilo – stále černobílá hra, ale podaná lidštěji. Tom Conlin vypráví svůj příběh viděný očima člověka, nikoli superhrdiny, jenomže i když má u mě PA za tenhle nápad jednoznačné plus, nedokázal to dotáhnout do konce. I když tu máme trojici hlavních hrdinů, kteří mají odlišný charakter a Conlin má k nim hodně blízko, chybí jakákoli osobní interakce s nimi. Vše se dozvíte v několika málo animacích, emoce nejsou, nebojové (seznamovací) mise také ne, zvraty za nic nestojí a nějaké poválečné zakončení typu pokecáme a zachlastáme (jako třeba ve Flashpointu) taktéž chybí. Vše ohledně příběhu tak zůstalo někde na půli cesty a to je věčná škoda.

Opustit Evropu a zasunout dějiště bojů do Pacifiku je velmi dobrý nápad, jak druhou světovou válku zpestřit. Rozbombardovaná města nahradila džungle, ovšem nadále je vše lineární a to může dělat problém. Když vás hra vypustí v džungli, asi začnete mít pocit, že jste vlastně hrozně svobodní a neustále máte kolem sebe X metrů čtverečných prostoru k prozkoumání, jenomže vše je stále silně koridorové, jen okolní stěnu netvoři cihlová zeď, ale na sebe nahuštěný neprostupný porost. A tak zatímco v reálu byste porostem prošli, tady máte smůlu a to je asi hlavní důvod, proč PA vypadá otevřeně, ač je to stejná klec jako v AA. A jakmile tuhle iluzi prokouknete, zamrzí to.

Podrobný rozpis dojmů z misí se blíží, takže si na něj nechám dost postřehů, avšak nemůžu nezmínit něco, co se vleče celou hrou – větší příklon k realitě, který však na jedné frontě boduje, na té druhé je k smíchu. Shrnu to v bodech…

1. Hlavním bodem, co se mi na oné realitě líbil, je spolupráce se členy party – máme tu řadu příkazů a navíc systém léčení od zdravotníka. Nemůžete však svoji brýlatou záchranu volat donekonečna, ale máte vždy jen určitý počet ‚zákroků.‘ To člověka donutí si dávat pozor a nehnat se do akce. Jinak tu ale stále máme starý dobrý systém lékárniček, čili PA nadále vládne stupňující opatrnost a za to jsem rád.
2. Zbraně se nechovají jako Vinnetouova puška – mohou minout. Když hraji při vypnutém zaměřovači a ve hře není pohled přes mířidla, čeká mě řádka dynamických přestřelek. Když jsou mířidla zakomponovaná, je sice střelba stále zajímavá, ovšem přesnost mi rapidně vzrůstá. V PA to takový zázrak není, a když na Japonce zamíříte a vystřelíte, nemáte jistotu, že půjde k zemi. Navíc zbraně se nedají nabít nebo prohodit během sekundy – působí těžkopádně a skutečně. Mně se to líbí a považuji to za další bod k dobru – PA prostě není zběsilá akce, a kdo je odkojen svižnými hrami typu CoD, tady pohoří.
3. Letadla nic nevydrží, létají pomalu a nízko. To způsobuje, že jich i běžnou ruční zbraní odpálíte strašně moc. Amíci z PH byli v reálu tak vyjukaní, že nesestřelili skoro nikoho a já chápu, že pokud by se tato skutečnost měla promítnout do hry, pak bude první mise o ničem, jenže takhle je to až moc předimenzované.
4. Japonci jsou vyobrazování jako stádo valících se zvířat. K banzaj útokům docházelo a Japončíci byli mnohdy zfanatizovaní a ovládnutí představou vlastní nesmrtelnosti, jenomže cpát banzaj útok do každé druhé úrovně je na palici. Kdyby byli Japonci v situaci, kdy jsou obklíčení nebo nemají munici pak dobrá, chápu to, ale jaký má smysl sebevražedný útok proti velké skupině vojáků nebo dokonce proti řadě kulometných hnízd? S tím může souviset i AI jako celek – nepřátelé i spojenci jsou tupci. Ale jsou hry, kde to bije do očí a pak jsou hry, kde se vše snaží vykompenzovat scripty a rozmístění nepřátel. PA se naštěstí přibližuje druhému případu, byť se představy stáda všude okolo nezbavíte.

Doménou Medalu je pochopitelně zisk ocenění za plnění vedlejších úkolů. Zatímco některé vedou stejně jako v AA k medailím, jiné (tzv. hrdinské úkoly) do vaší truhličky přidávají různé předměty, k nimiž se váže vykonaný úkol. Jsou to zkrátka archievementy podané příjemným způsobem – uděláte něco navíc, ne že jen splníte omezující kravinu, co si tvůrci vycucali z prstu (ano, mluvím tu o stupidních archievementech typu zastřel X nepřátel touhle zbraní).

Dojmy z misí:

Výcvik
Je to zvláštní, ale hra vás na úvod plácne do útoku na Tarawu, čili až do pokročilé fáze války, kdy už Japonci pouze ustupují. Byl jsem překvapen a věděl, že něco nehraje. Navzdory snažení jsem na pláži padl k zemi a myslel, že je čas na loading, jenže do toho začnou mluvit jakési vnitřní hlasy a je evidentní, že jde jen o příběhový… zvrat či zvratek? Ono dát hráči představu, že musí restartovat a přitom tomu tak není je hodně ošklivé. Ta ‚smrt‘ měla být v animaci, o tom žádná.

Mám tutoriály rád, ale mám radši, když nejsou povinné. Proto jsem byl zprvu rozčarován, čemuž nepomohl ani důstojník se zelenou kaší místo mozku. Ale brzy se ukázalo, proč je výcvik tak důležitý a nejde jen o naučení se některých netypických věcí jako třeba udávání rozkazů. Hlavní důvod povinného tutoriálu bezpochyby tkví v seznámení se s trojicí hlavních hrdinů – už po výcviku mi bylo jasné, že Jimmy bude vyděšený doktor, Frank odhodlaný velitel a Willy frajírek se zalíbením ve sniperkách. Zároveň se načne jejich vzájemné přátelství, takže povinný trénink nakonec beru jako rozumnou věc.

1 - Pearl Harbor
Čekal jsem o hodně víc, než jsem dostal. Útok Japonců se mění ve frašku ve chvíli, kdy dostanete do ruky zbraň, se kterou nějakými pěti výstřely sundáte letadlo. Kdyby bylo alespoň těžké ho zasáhnout, ale to není, takže polovina mise je jen střelnice, kde sestřelíte klidně stovku letadel jakoby nic. Druhá polovina patří pobíhání po lodi a záchraně námořníků. Je to nepřehledné a zběsilé, ale to je asi záměr.

Celá ta atmosféra nečekaného útoku a zkázy spousty techniky je podaná skvěle. Jenomže po stránce hratelnosti to skřípe. Z PH se dalo vytěžit podstatně víc, ostatně ta událost má potenciál, jenomže to by se MoH nesměl soustřeďovat výhradně na akci a klidně hodit hráči pod nohy pár jiných prvků – dialogy, řízení vozidla, určitou volnost, útěk bez možnosti opětovat palbu… To co tu máme je u mě za pomyslný bronz, ale kvalita misí se naštěstí začne rychle zvedat.

2 - Atol Makin
Hra konečně vytahuje klasiku – střelba ručními zbraněmi a pochod z místa A do místa B. Konečně se ke slovu dostává trojice hlavních postav a o zábavu se starají Japonci i nepřehledné prostředí. Vše je zabaleno v hávu tajné operace a likvidace důležitých míst na ryze nepřátelském území. Úseky v noci mě zase tak nenadchly, i když vyžadovaly zvýšenou opatrnost a ještě pomalejší postup. Jakmile však vysvitlo slunce, po džungli se pobíhalo více než dobře. Misi oživuje i častá návštěva vesniček, skladišť či nepřátelských opevnění. Hráč si konečně naplno vyzkouší potenciál velení a týmové hry. Pěkná mise.

Užil jsem si to a jediné, co bych misi vytknul, je první třetina, která postrádá nápaditější prostředí – jen temná džungle s minimem staveb a stacionárních zbraní. Pomyslné stříbro.

3 - Guadalcanal
Nejdelší mise, která strčí všechny ostatní do kapsy svými nápady. Guadalcanal se tvůrcům povedl a krom typického chození po džungli a občasné návštěvy vesniček, či skladišť tu máme řadu perliček. Tou první je obrana Hendersonova letiště – odrážení pěchoty a likvidace letadel. Druhá perlička je obrana linií proti vlnám Japonců. Pak tu máme řadu úrovní, kde se ničí obranné věže, či dokonce tanky. A na závěr mise vytasí bombu - let ovladatelným letadlem! Sice jsme na úrovni arkády, ale celkem pokročilé, co se ovládání letadla i obtížnosti bojů týče. Zničení letadlové lodi pomocí kulometu je sice trapárna, celkový pocit z úrovně je však více než dobrý.

Guadalcanal se opravdu povedl, a i když se prostředí od Makinu nezměnilo, plejáda povedených úrovní misi hodně povznáší. Pro mě nejlepší mise hry a pomyslné zlato.

4 - Tarawa
Po nepřehledné džungli přichází změna v podobě rozbombardovaného kusu pískem pokryté země. Laťka obtížnosti narostla, a i když jsem hrál jen na střední, čelil jsem mnoha obtížným situacím. Na vině není jen pokročilá výzbroj a počet nepřátel, ale také jejich umístění za kulomety, či rovnou do opancéřovaných pevnůstek, které je možné zničit pouze náloží. K tomu časté bránění se vlnám nepřátel a mnoha banzaj útoků. Navíc všechny úrovně jsou poměrně dlouhé, takže hrozí i využití všech zákroků doktora. Zjistil jsem, že ač mise všemi těmi výbuchy a pohybem vojáků nabádá k rychlému postupu, opatrnost a likvidace nepřátel z co největší vzdálenosti je stále klíčová, stejně jako v minulých misích.

Tahle mise postrádá nápaditost a boduje především změnou prostředí a mohutnou válečnou vřavou. Bavila mě o chlup více než Makin, ale na špičku tomu něco chybí, takže za stříbro.


Na závěr musím říct, že mě PA nezklamal. Sice nedosahuje takových kvalit jako AA, ale podařilo se mu udržet slušnou akci s výbornou atmosférou, stylovou hudbu na pozadí, i dobrou hratelnost, ve které všechno pěkné odsýpá a nehrozí nuda. S designem map už je to horší, ale ostrovy v Pacifiku zkrátka nenabízejí takovou variabilitu prostředí jako Evropská bojiště. Myslím, že z těch mála FPS, co se pokusili zachytit válku v Pacifiku, se to Medalu povedlo nejlépe.

Pro: Atmosféra, týmová hra - spojenci všude okolo, lidsky podaný příběh, zbraně, stylová hudba, let v letadle

Proti: Celkem slabá AI, občas nevhodný respawn nepřátel, opakující se prostředí, nedotažený příběh

+15
  • PC 80
Za posledné dva roky jedna z mojich top hier. Páni z EA Games sa rozhodli spracovať vojnu v Tichomorí a podarilo sa im to podľa môjho názoru na jedničku. Vaša postava má meno Tommy Conlin. Už úvodná misia v Pearl Harbore je fakt namakaná. Celý útok vidíte z prvej ruky, z hliadkového člnu tu zostrelujete japonské Zerá a nakoniec zachraňujete zranených námorníkov na ťažko poškodenom križníku USS West Virginia. Pokračujete dobývajním ostrovu Makin, potom dosť dlhú dobu bojujete v historickej bitke o Guadalcanal a nakoniec atol Tarawa. Dokonca je tu jedna letecká misia, kde lietate so strmhlavým bombardérom Douglas Dauntless. Hra má úžasnú atmosféru boja. Napríklad v jednej misii sa tu plahočíte bažinami plnými komárov, všade je mlha a zamaskovaní Japončíci tu na vás len číhajú. Ku skvelému zážitku z tejto hry prispieva vydarené grafické spracovanie. Čo sa týka zbraní, máte tu dosť veľký zbrojný arzenál. Legendárny samopal Thompson tu máte vo verzii s klacikcým 30 nábojovým zásobníkom a aj verziu s bubnovým s 50 nábojmi. Puška M1 Garand tu má nasadený bajonet. Menšie výhrady by som však mal ku slabému účinku granátov. Občas som si pripadal že hádžem tenisové loptičky. Veľmi ma bavila predposledná letecká kapitola, kde sa z hry na chvíľu stáva dokonalý letecký simulátor. Veľký atribút je, že oproti minulým dielom tu pracujete v tíme ako je to napríklad v hre Vietcong. Máte tu k dispozícii Medica (len nevýhoda je že má k dispozícii len 3 lekárničky), Odstrelovača a Gulometčíka. Plus pár vojakov, ktorí vám kryjú záda. Inak čo sa týka nepriateľov, tak tí su fakt strašne zákerné kurvy. Najhoršie keď sa vám minú náboje a už vás Japík ide špikovať bajonetom pri banzaj útoku. Týchto útokov si najviac užijete pri záverečnej misii. Každopádne je tento kus zo série Medal of Honor fakt podarený.

Pro: Zbrane, hudba, skvele zachytená atmosféra bojov v pacificku, úvod v Pearl Harbore, letecká misia, herný príbeh, hlášky

Proti: slabý účinok niektorých zbraní (M1 carbine, granát), málo lekárničiek

+13
  • PC 55
Druhý díl Medal of Honor mě v hlavě moc neutkvěl, snad jen tím že mě to nebavilo. Není divu, druhý díl je průser jak prase, ve kterém tvůrci vyhodili všechno zajímavé z jedničky a přidali absolutně dementní snahu o realismus.

Přitom příběhově by to nebylo špatné. Jsou tu filmové sekvence střídané s dokumentárními scénami, čtveřice hlavních hrdinů s Vámi jde celou hrou. Je to sice klišé (všechny ty řeči o bratrství, vtípky, ukazování fotek milé) a kýč (americká vlajka na konci!) a hojně si to půjčuje s Pearl Harbour i Bratrstva neohrožených, ale čert to vem. Horší je, že narozdíl od jedničky v podstatě o nic nejde, prostě dobýváte nějaké bezejmenné ostrůvky uprostřed ničeho.

Graficky je to už horší. Ani jednička nebyla úplně zázrak, dvojka vypadá víceméně stejně a v konkurenci dalších 3D akcí roku 2004 vypadá jak chudý příbuzný.

Velkým průserem je samotná hratelnost. Ale začnu pozitivně tím co se mi líbilo. Neustále máte po ruce jednotku ve které je medik, který Vás párkrát za misi uzdraví a když máte štěstí tak i vyléčí. Členové jednotky můžou být zraněni, ale medik je dá dokupy, takže se o ně díkybohu nemusíte starat. Jednotka má občas světlé, občas horší chvilky, ale většinou se o sebe postará a nemáte pocit, že celou vesnici čistíte sami.

A moc se mi líbil nápad se skrytými úkoly a hrdinskými činy, na základě čehož Vám přibývají medaile a památeční předměty, o to více mě naštvalo, že celá mise Guadalcanal je zabugovaná a z 8 splněných vedlejších úkolů se započtou tři.

Horší je samotné prostředí, většinou jdete pořád tou samou džunglí, kterou střídají chatrče a ve finále se podíváte pro změny mezi zákopy a ruiny. Ani stopa po rozmanitosti prostředí jedničky či nedejbože zajímavých úkolech, z 99% budete prostě ničit.

A naprosto zásadní průser je samotná akce, kterou zabíjí nedomrlý pokus o realismus. Takže unesete jen dvě zbraně a když si tvůrci usmyslí, tak strávíte půlku jedné celé kampaně s naprosto nepoužitelnou puškou. Většina zbraní má hned pryč zásobník, ale nepřátel je hodně a zatímco NEKONEČNĚ dlouho přebíjíte, vrhnou se na Vás japončíci ze všech stran s bajenoty.

A především netrefíte ani vrata od stodoly! Než se dostanete stabilně k samopalům, budu se Vám stávat, že zaměříte puškou nepřítele, budete ho mít v kříži, vystřelíte a nic. Když už jsem netrefoval pomalu ani na dva kroky, popadlo mě zoufalství a začal jsem likvidovat nepřátele bajonetem. Nefungují ani ostatní věci - zaměřování přes hledí Vám zakryje zbraní půlku výhledu, stacionární zbraně jsou ještě nepřesnější než ty obyčejné a navíc se při palbě bůhvíproč rozostřuje obraz. Navíc nepřátel je opravdu hodně, zhusta se respawnují, v džungli nejsou většinou ani pořádně vidět a tak místo na své schopnosti budete často spoléhat na jednotku a hlavně na medika.

Aby to nebyla nuda, tak první mise (útěk z Pearl Harboru) je jiná, ale je to totální chaos, navíc jeden z vedlejších úkolů je sestřelit 60 Zer (a realismus dostává pěknou sadu). A pak si pro změnu vyzkoušíte pilotování letadla (jako mariňák, realismus je definitivně v prdeli), se kterým máte třeba potopit křižník a letadlovou loď. Špatně se to ovládá a se 4 bombami a torpédem se mi to ne a ne podařit a tak sem si asi po 100 pokusech odletěl do dáli a začal pálit kulometem, aby zničil otravné věžičky - a najednou asi po minutě je loď v plamenech!! Chachá, prej realismus.

V druhé půlce se dostanete k samopalům a ke konci to zaměřování nějak zázračně začalo fungovat (nebo jsem si zvykl), takže mise na Guadalcanalu a hlavně celá poslední brutální řežba na Tarawě mě celkem bavily. Ovšem i přes pár zajímavostí je dvojka jen slabým odvarem prvního dílu s naprosto nefuknčním bojem.

Pro: Filmový nádech, medik a jednotka o které se nemusíte starat

Proti: Nefukční míření, pomalé přebíjení a vůbec nefunkční boje. Stále stejné prostředí i úkoly.

+13 +14 −1
  • PC 70
Po výborném Allied Assaultu a jen o něco málo méně povedených datadiscích přišel roku 2004 Pacific Assault, který je tak trochu kontroverzní. A to proto, že se výborné části hry střídají s těmi horšími, kde nastupuje trochu nuda a stereotyp.

Ano, některé mise jsou zkrátka slabší a je to poprvé v rámci celé série, co píšu něco takového. Je zde zkrátka ten stereotyp, kdy mise spočívají ve vyhození do vzduchu toho a toho, stále dokola, navíc často ve tmě, kdy není nic vidět, což však neplatí o japonské ostrostřelce, kteří mají mušku dokonalou. K tomu je potřeba připočíst fakt, že zbraně zde nejsou příliš povedené, jsou pomalé, slabé, zkrátka o řád horší, než v AA. Pacific Assault má ale i svá světlá místa, kterých není vůbec málo a často je dojem ze hry perfektní - mluvím například o úvodu a o pozdějších částí hry.

Grafika vypadá i na dnešní dobu poměrně solidně, zvuky a hudba jsou pořád stejně skvělé, atmosféra bojů rovněž neztratila nic ze svého kouzla. Pochválit musím umělou inteligenci svých vojáků, kteří bojují velice solidně, kryjí vás a často vystřílí oblast i za vás. Na stranu druhou je inteligence japončíků vyloženě dementní, banzai útoky používají opravdu šíleně často a působí to dost divně.

Pacific Assault není špatná hra. Jen má oproti skvělému Allied Assaultu občas nudné a stereotypní mise, mizernou umělou inteligenci nepřátel a celkově se nehraje tak dobře. Pokud jste ale schovívaví, přežijete nudnou přibližně 1/4 hry (bez úvodu), čeká vás slušná válečná střílečka, která zabaví i po letech...

Pro: Umělá inteligence týmu, slušná grafika, perfektní hudba a zvuky, většinou zábavné mise

Proti: Umělá inteligence nepřátel, občas nudné a stereotypní mise, ne tak dokonalá hratelnost jako v MOHAA

+12
  • PC 70
Oproti předchůdcům celkem dobrá změna co se týče prostředí. Jinak je hra chvílema nudná a nereálná. Největší nudou byl pro mě asi trénink. Zbytečně dlouhý. Nereálná hra byla při útoku na Pearl Harbor, kdy cestou k jedné lodi sestřelíte Thompsonem víc japonských stíhaček než ve skutečnosti celá americká armáda. Skoro celá hra se odehrává v dzungly. Jen chodíte, zabíjíte a sem tam něco odpálíte. Jako zajímavá mise mi přišla mise ve stíhačce, ta mě celkem bavila.

Pro: Jedna z prvních her z období druhé sv. války z Pacifiku.

Proti: Hra je chvílema nudná a nereálná. Hratelnost neni sice nejhorší, ale nejlepší taky ne.

+11 +12 −1
  • PC 70
Válka v Pacificu, přenesla sérii Medal of Honor zase o kousek výše. I když se nejedná o nic světoborného a oproti MoHAA se jedná o krok spíše vzad, Pacific Assault mne zaujal a chápu, že jsem jeden z mála. Protože některé chyby tam určitě jsou a mohly být odstaraněny, alespoň beta testem.

Pacific Assault je trošku jiný, i přesto se dobře hraje a nabízí jiného nepřítele a působí okázaleji.

Pro: soundtrack, válka v Pacifiku, slušná herní doba

Proti: prkenost,

+11
  • PC 70
Když pominu fakt, že Pacific Assault je především arkáda, i když jsem čekal něco jiného, tak se budu bavit docela dobře. Jenže problém je, že já jsem tomu pořád tak nějak nechtěl uvěřit a snažil se to hrát vážně, což se také dá, ale pak si neužijete veškeré ty speciality, které hra přináší. Já jsem na to přišel až tak po polovině hry a opravdu jsem neměl náladu se k tomu všemu znovu vracet. Dle mého by se ale tvůrci měli orientovat spíše na skutečnou válku, než na zábavu. Vždyť se to dá zkombinovat. Oni to přecijenom s původní hrou Medal of Honour ví nejlépe. Nicméně je pravda, že jsem u hry skejsnul dlouho, na druhou stranu není chvíle, na kterou bych si nějak závratně vzpomněl, a rád. Snad jenom na ty předem připravené barely, které jsem po asi pěti hodinách hraní rozstřelil a zjistil, že to funguje i takhle a hlavně, že to funguje především takhle...

Pro: parádní hudební doprovod, válečná atmosféra

Proti: nutnost hledat speciální pomůcky na zabití nepřátel, jinak si hru neužijete

+8 +9 −1
  • PC 75
Téhle hře musím dát velké plus za to, že jako první se rozhodla pro tichomořskou frontu. Vždyť po nesčetných bojích v oblíbené Normandii ... no řekněte kdo by se nechtěl prodírat skrz džungli třeba na Guadalacanalu? Já tedy - alespoň ve hře - ano. Bohužel to má i své minusy. Stále jedno to samé, stereotypnost džungle. Proto jsem uvítal i letecké bitvy a ještě jednu misi, a to vylodění na Tarawě. To mě doslova nadchlo - nejdříve kulomet ale pak to vysazení, vyčištění mola od Japonců, poté nástup na ''bárku'', rána z minometu a a .... No, vylodění pro mě skvělá záležitost.
Ještě negativa - zbytečně dlouhý trénink. Sice kecy toho ''velitele'' družstva, byly zábavné a lehce úsměvné, bylo jich zbytečně moc. A než se dostanete do akce. Mise v Pearl Harbor sice nebyla špatná, ale čekání až si budu moci podržet ruční zbraň bylo nepříjemné.
A to bych nebyl já, abych na konec nenapsal nějak pozitivum. Soundtrack? Bez komentáře :-)

Pro: první hra z tichomoří, letecká mise, mise na Tarawě, soundtrack

Proti: dlouhý trénink, stereotypnost, zdlouhavý začátek

+7 +8 −1
  • PC 60
Tak toto byla dobrá hra, jak sem tam střílelo po těch Číňanech v lese, akorát bylo divný jak sem chtěl jít dál do lesa tak tam bylo asi tvrdé listí a nešlo my jít dál a ti nepřátele někdy nešli zabít, jak sem do nich střílel i zblíska. Jednou sem viděl jak se Číňan oběvil v křoví zničeho nic, takto se mi moc nelíbilo. Jo a jednou sem omylem bouchl puškou vedoucího do hlavy, ale on nic neřekl jen dělal jakožehoto bolí, jo a pak sem střílel po Čínskích letadlech a hodně sem strefoval i ty naše ale to nevadí protože sme pak vyhrály a já dostal medajly.

Pro: super zbraňe, střílení s kulometu na letadla

Proti: tvrdé listí, nemoch sem se strefit zblíska do Číňanů, než sem nabyl pušku tak sem umřel

+5 +13 −8
  • PC 55
Podobne jako u CoD2 velke zklamani.Zacatek na treningu celkem dobry i dale pri utoku na Pearl harbor,ale po case jak zacnete brazdit dzungly plnou sikmookych panacu tak to velice rychle prestava bavit.Napln misi nic moc,atmosfera nic moc,strileni taky.....Po vyydarenem AA sem myslel ze se vysvihnou,ale hra to nedokazala,ale ani se ji nedivim,kdyz na tom meli podil "odbornici" z EA:)
+2 +6 −4
  • PC 80
Tuhle hru asi před měsícem rozdávali zadarmo na Originu a já si jí stáhl nečekal jsem nic světoborného ale hra mě mile překvapila, protože Pearl harbor je moje druhá nejoblíbenější událost druhé světové války.

Pro: grafika na rok 2004 super pořád vypadá dobře, džungle, zvuky, rozkazy, útok na Pearl harbor.

Proti: letecká mise.

+2 +9 −7