Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Titanfall 2

28.10.2016
kompatibilní
83
133 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Become one.

Pokračování multiplayerově zaměřené střílečky Titanfall (2014) přináší mnohá vylepšení. Za všechny stačí jmenovat šest nových titánů, přepracovaný progresivní systém hodnocení vašich bojových výkonů či vystřelovací hák, který urychlí už tak vysokou dynamiku pohybu okolním terénem. Piloti disponují několika novými schopnostmi, jako například sebeprojekcí k oklamání nepřítele. Běhání po zdech a ovládání titánů z předchozího dílu zůstalo přitom zachováno. Titanfall 2 pohání upravený Source engine, jenž v minulosti asi nejvíce zapůsobil v Half-Life 2 (2004).

Nejvýraznějším přínosem dvojky je bezesporu kampaň. Vžijete se do role pěšáka Jacka Coopera, který se jako každý voják chce stát plnohodnotným pilotem titánů. Hluboko za nepřátelskými liniemi přišel Titan BT-7274 o svého pilota, a tak se Jackovi naskytla jedinečná příležitost nabrat zkušenosti a získat si přízeň ocelového velikána.

Rozhovory mezi nimi jsou interaktivní a máte možnost ovlivňovat dialogy. Ty se vedou podobně jako v adventuře Firewatch (2016). Robotovi lze tedy klást různé otázky a běžně se dostanete do situací, kde budete ovládat jak sebe, tak titána. Leveldesign je plný prostorových překážek, které se snaží využívat parkourového systému pohybu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Triviálně bych mohl Titanfall 2 popsat čtyřmi slovy: "Kupte si tu hru." Jelikož pánové a dámy, tato FPS si vaši pozotnost zasluhuje. Nebudu se rozepisovat zbytečně o mechanikách hry, nebot Titanfall 2 je v jádru zcela totožný, proto vás s dovolením odkážu na komentáře dílu prvního Zde..

Děkuji vám za toleranci mé mé literární lenosti. Nyní v krátkosti povím něco o jistých změnách.

Titáni: Je jich tu celkem šest, tedy dvakrát tolik co v jedničce. Titáni zde již nejsou takový nabouchanci, ale za to jsou daleko variabilnější (pozn. více schopností, markantní odlišnosti) štíty se již automaticky nedobíjejí. Místo toho musíte spoléhat na baterie, jenž se dají ukořistit ze zad nepřátelského titána a následně onou baterii penetrujete jádro Titána svého či přátelského. Díky těmto změnám se hra stává daleko strategičtější, což znamená nutnost cooperace a využívání sil svého titána na pokrytí slabin přátelského. Nedá se měnit "loadout" co zbraň, to titán, což je škoda, Na druhou stranu je to na úkor tohoto omezení dobře vybalancované a stále kurnik šopa zábavné.

Piloti - ta samá káva, více zbraní, více gadgetů a schopností, možnost úpravy brnění. Není více co dodávat.

Mapy jsou designovány mozkem. A to tak, aby bylo co možná nejvíce využíváno oné parádní dynamiky a pohybu.

Singleplayer: Krátký, dohrajete neúmyslně na jedno sezení, ale kurna! Je to velmi kvalitní sezení. Tahle kampaň má myšlenku. Je akční od začátku do konce, podpořena hádankami jako ovládání času, ovládání plošinek vás ale nezahltí, jelikož Respawn očividně tyto okamžiky vzal jako pouhý experiment, který bych velice úvítal v potenciálním třetím díle. Pčíběh je jednoduchý, jak jen jednoduchý může být. Dostaň se z bodu X do bodu Y. Zastav ničivou zbran. Over. Ovšem Dialogy jsou sepsány dostatečně kvalitně. Váš robot BT "Buddy Titan" je sympaťák a po chvilce si ho oblíbíte. Je tu minimum skriptů a když už se nějaká ta neviditelná páčka spustí, tak jen za jasným účelem. Jsou zde bosové, je zde 8 variant výzbroje "BTho" které lze přepínat za pochodu a to se vyplatí! Umělá demence je na normal zcela neškodná - Doporučená obtížnost hard a více. Slupnete to jako exklusivní jednohubku. Pochutnáte si, ale budete chtít více. Konečný odkaz na Call of Duty 4: Modern Warfare "Jump for it!" "Gotcha!" To jen pozlatil.

Na trhu není plynulejší střílečka než je tato, Servery jedou jako fretka a detekce zásahů je dokonalá. Je to nekonvenční záležitost, jenž se musí hrát nekonvenčně. Stát na místě nebo prdět někde v koutě je sebevražda. Titanfall 2 je jako čestvý závan mořského vzduchu do zatuchlé, smradlavé korporační záchodové mísy. Navíc bez seasson pasu či jiných pičičand. Mapy, mody, dlc zdarma. Až se nechce věřit, že za tím stojí EA. Za to máte o pádný důvod více, proč tuto střílečku roku podpořit!

EA nevyšel riskatní marketingový tah, tedy vydat TF2 mezi Battlefieldem a COD:IW. Je to jako hodit koťátko mezi dvě blížící se zdi. Ale i vzhledem k tomuto faktu EA hodlá Respawn a Titanfall podporovat dále a to o něčem svědčí.

Pro: Krátka, leč kvalitní kampan, plynulost, dynamika, hratelnost, větší obsah a variabilita, ŽÁDNÝ SEASSON PASS

Proti: Málo hráčů online (několik tisíc), umělá demence v kampani.

+23
  • PC 80
Hru jsem koupil až dva roky po jejím vydání za pár korun, takže jsem čekal, že mulťák už bude po smrti, ale chtěl jsem si po dlouhý době zahrát nějakou hru, kde se budu cítit velkej :) No, nedopadlo to úplně jak jsem čekal a místo svojí velikosti jsem poznal spíš svojí neschopnost. Uvnitř titána všechno v pořádku. Byl jsem nejsilnější, nejrychlejší a nejpřesnější, ale když jsem z něj vylezl? Umřel jsem tolikrát jako snad nikdy předtím. A dokonce nemyslím v soubojích. Mám namysli pasáže, kde skáčete po zdech, stropech, sloupech a dalších nástrahách, které by vyděsili i Laru Croft. Já jsem na tohle prostě levej, takže se divím, že hru jsem nakonec zdárně zdolal.

A to za necelých 7 hodin.
Ano, není to hra na dlouhý zimní večery - pokud si jí koupíte kvůli singlu, dá se dohrát za jeden večer (speedruny dokonce za hodinu), ale ten večer si celkem užijete. Ze začátku se seznamujete s ovládáním vašeho titána a vašeho... těla. Druhá část pro mě byla celkem utrpení kvůli častému umírání při hledání správné cesty. Můžete si nechat ukázat správnou cestu, ale to pak není zábava. Ale pak přišla další část, která mě dost překvapila. Mohl jsem vracet čas do minulosti. Do té kde nebyla půlka planety zničená. To si tak jdete místností, kde je pod váma ohromná díra po výbuchu - kudy dál? Vrátíte čas a projdete místností v době před výbuchem. Na druhý straně místnosti jsou ale zavřený dveře, jenže vy můžete zase posunout čas do dnešní doby po výbuchu, kdy jsou dveře už zničený. Takže tahle část hry mě bavila, asi hlavně proto, že jsem jí vůbec nečekal.

Na konec ale přišlo to, kvůli čemu jsem hru koupil.
Souboj titánů - ono sednout si do tý velký plechovky, a ničit všechno kolem sebe je prostě super pocit - škoda jen, že se nedá zničit i prostředí hry. Zdi jsou prostě nerozbitný, nehořlavý, titánoimunní. Ale i tak je super šlapat po těch mrňavech lidech, co si myslí, že vás dostanou z vašeho obřího robota a zabíjet ostatní titány jednoho za druhým. Bohužel člověk se nedočká žádnýho opravdovýho bosse. Sice se tu a tam objeví titán, kterýho vám hra společně s jeho majitelem představí, ale že by to byla nějaká výzva? To se říct nedá. Ani z konce si na zadek nesednete. V podstatě všechno co ve hře zažijete je takový nějaký - nedodělaný. Každou vteřinu vás napadne deset věcí, jak by ta hra mohla být lepší. Prostě by chtěla víc lásky.

To ale neplatí o mulťáku - ten je prostě zase skvělej , jako byl v jedničce. A navíc rozhodně ani po dvou letech od vydání rozhodně není po smrti. Do hry se připojíte za chvilku a pak už jen šíříte zkázu a nenávist. A je to zábava - nevím jestli je to kvůli skvělýmu pocitu ze střelby a spoustou možností úprav vás i vašeho titány, nebo kvůli zábavným mapám, nebo tím, že se musíte trošku snažit, aby jste si vašeho titána mohli přivolat - ale prostě všechno dohromady funguje skvěle stejně jako v jedničce.

Grafiku asi nemá cenu hodnotit, některý části hry vypadají super, některý už tolik ne - ale když si člověk vezme, že to jede na Source - hodně toho hře odpustí. Zvuky a hudba jsou takový, jaký by měly u AAA hry být, ničím nevybočují z dnešního standardu.

I když to ze začátku asi nevypadalo, tak hru rozhodně můžu doporučit. Druhá půlka singlu je rozhodně zábavná a i když není dlouhá, tak za zahrání stojí. Hlavní částí hry je ale multiplayer a tam nemám co bych vytknul. Technický problémy jsem se hrou žádný neměl, nepadala, nesekala se - takže celkově je to rozhodně nadprůměr a tedy 8/10


Pro: Multiplayer, druhá polovina singlu, pocit velikosti

Proti: Krátký singl, na můj vkus zbytečně moc skákání

+20
  • PC 100
No co mám říct na Titanfall 2 jsem se zezačátku moc netěšil i když mě jednička celkem bavila tak mi vadilo, že je to pouze multiplayerová hra ve které není příběhová kampaň, ale když jsem se dozvěděl, že ve dvojce bude tak už mě to začalo zajímat.
Takže jako první klad tu je právě single-player který je skvělý hlavně díky dvěma hlavní postavám jedním z nich pilot titána Jack Cooper který na rozdíl od jiných hrdinů ve střílečkách mluví a během kampaně si vždy během nějakého dialogu vyberete ze dvou možností co říct což je dost dobrý ale občas mi vadilo, že tahle možnost se objevila během nějaké přestřelky, takže jste se nemohly moc soustředit ale jako zápor bych to nedával. A tím druhým hrdinou je váš titan BT-7274 který je prostě skvěly a dokonce občas hodí nějaký ten vtip kvůli tomu, že je to prostě robot který nechápe lidské emoce, ale stejně jsem si ho zamiloval.
Jako další tu je grafika, která sice není žádná špička ale na to že běží už na trochu starším Source enginu tak vypadá dost dobře a k tomu si přidejte dost dobrou optimalizaci a pěkné prostředí. Když jsem zmínil grafiku tak musím i zvuky zbraní a soundrack který je také skvělý. Také nesmím zapomenout na mise, které mají skvělý  design a v jedné misi dokonce cestujete časem. A jako poslední klad ze singlu tu je perfektní dynamika během akce takže skákání, běhání po zdech je výborné a během akce když se to naučíte ovládat to dobře vypadá.
A teď multiplayer co bych k němu mel říct asi to, že mě prostě baví a to je celkem vzácnost třeba poslední multiplayer který mě bavil tak to bylo u Battlefield 3 a to už je dost dlouhá doba takže tuto hru budu hrát dál. A verdikt pro mě osobně je to dokonalá hra ano najdou se zde nějaké chyby, ale ty se dají skvěle přehlednou a já osobně doufám, že série Titanfall se rozroste aspoň o jeden díl 100%.

Pro: Příběh je sice klišé ale je zábavný, skvělý multiplayer, grafika, optimalizace, humor, hlavní postavy, prostředí, dynamická akce, hratelnost, zvuky zbraní a soundrack,

Proti: Nic mě nenapadá.

+18
  • PC --
Hra běží na hutně modifikovaném enginu Source, což by pravděpodobně nikdo nehádal. Na grafice je znát zub času a zastaralost, např. ve zobrazení tekoucí vody nebo určitých detailů, přesto hra vypadá xvětu a hlavně - hýbe se naprosto bezchybně. To bylo zřejmě hlavním cílem autorů, vzhledem k tomu, že se jedná primárně o MP záležitost.

Nejsem velkým fandou mechů, ale vychvalovaný single-player mě zaujal. Přesto jsem nebyl schopný se dostat dál než kousek za polovinu kampaně. Level-design je příliš humpolácký a účelový. Hromady plošinek, po kterých hráč může jezdit, obrovské místnosti a koridory, které jsou málokdy užší jak pět metrů a samozřejmě neutichající akce, která je mimochodem dost dobře zvládnutá. Souboje s bossy nepostrádají takový ten punc macho-debility, kdy se mě záporák nejprve snaží ohromit snůškou prázdných keců o tom, jak mě zabije na deset způsobů, aby pár vteřin poté zhynul trapně a rychle roztřesenou rukou na myši, která pálí zmateně všude kolem s nadějí, že nepřátelský health bar dojde rychleji, než ten vlastní.

Jakýsi divoký západ v dalekém vesmíru, kde se korporát střetává s osadníky homo-sapiens a místním faunou. Jednoduchý příběh, nepodstatný a dostačující. Nechybí ani přeskakování ve dvou časových rovinách, na což začínám být tak trochu alergický. Bohužel mám proti hrátkám s časem určité výhrady už od dob Singularity a nevidím je ve hrách rád. Dishonored 2 je aplikoval ještě relativně zajímavě, autoři Titanfall 2 měli stejný nápad (obě hry vyšly +- ve stejný čas), ale nedokázali jej aplikovat dostatečně poutavě a zábavně.

T2 na mě působí mixem Crysis 2 s Mirror's Edge, s poštelovaným volume akčnosti na maximum. To není špatné, nemůžu říct, že by vztah mecha a pilota nebyl zajímavý, ale level-design a vyprávění příběhu skřípou a celková macho-přebuřelost, obrovskost a naaranžovaná ukrutnost akce, hře spíše škodí.
+17
  • PC 70
Sci-fi FPS sú fajn. Na začiatku vám ukážu hlavného záporáka, ktorého je nutné spacifikovať a medzi úvodom a koncom je slabších alebo lepších 10 hodín (v tomto prípade 7) plných akcie. Počas tejto doby záporáka buď nevidíte, alebo sa tesne míňate, alebo vediete duchaprítomné macho rozhovory. Dostať do takejto hry kvalitný príbeh je trošku problém, ale s tým už žijem 20 rokov a nevadí mi to (rozumejte - je mi to už jedno).

Čo mi ale vadí je obľuba herných štúdií v záverečných bossoch. Možno som z toho vyrástol, alebo len proste nemám rád bossov (bude to najmä v tom), ale ja sa viem potešiť aj z obyčajného konca hry bez nutnosti do niekoho vystrieľať rovnaké množstvo streliva, ako to bolo nutné počas celej hry. Za mňa je jediným skutočným záporom tejto hry záverečný boss (teda bosska). Porazenie bossa ma neteší ale irituje. Prečo musí byť mojou odmenou zničenie špongie na strelivo ? Asi preto.

Zvyšok už je svižná (bez)myšlienkovitá akcia podobná tej v Bulletstorme. Miestami by pomohlo ubrať na počte protivníkov, ale autori si proste povedali, že tie zbrane tam nie sú len na parádu a treba nechať hráčov, aby sa vyblbli. A nie sú to len zbrane, ale aj možnosť behať po stenách a lá Prince of Persia a to je veľmi príjemná vec. Sprvoti som mierne váhal (holt savovanie cez checkpointy), ale keď som dostal ovládanie do krvi, tak to bolo ono. Nakoniec som si užíval aj (jednoduché) hádanky založené na pohybe po stenách.

Autori sa rozhodli, že hra bude čo najviac rozmanitá a to sa im podarilo. Väčšina hráčov isto počula o leveli s prepínaním časovej roviny, ale tu môžem poznamenať len jedno: dalo sa to využiť OVEĽA lepšie. Možno mi niečo uniká, ale z takéhoto riešenia hádaniek som nebol nijako odvarený: Vidím pred sebou zatvorené/zničené dvere, alebo je predo mnou príliš dlhá chodba plná plameňov. Riešenie ? Prepnúť časovú rovinu, kde je dané miesto v poriadku a ja môžem prejsť. Možno je to efektné, ale rozhodne nie uspokojujúce riešenie problému. Zato využívanie tejto drobnosti v súbojoch, to je úplne iná káva. Je preto veľká škoda, že prepínanie časových rovín možno používať iba krátko.

K variabilite hrania sa pridáva aj základný stavebný kameň Titanfallu – titáni. Kto hral Shogo (alebo trošičku iné Slave Zero), ten najprv zatlačí slzu v oku a potom začne rozsievať skazu. Kto by už len nechcel nasadnúť do obrovského robota a trošku si zablbnúť ? Len v titánovi sa dá zažiť pocit, že ste neporaziteľná kopa železa. Titán (ahoj BT-7274) má dokonca aj svoj rozum a dokáže hláškovať s takou ľahkosťou, ako to robil K-2SO v Rogue One. Bravo.

Zastrieľal som si, zabavil som sa, oči tiež dostali svoje (naozaj ide o Source engine !) a nakoniec som sa trochu nasral pri záverečnom bossovi. Taká klasická ale dobrá koridorovka, ktorej som odpustil aj jej účelový level dizajn.
Keby sa ma niekto spýtal, akú odporúčam jednoduchú sci-fi FPS, tak Titanfall 2 (číslovka je dôležitá, lebo 1ka je čisto multiplayer) by spomedzi tých novších zo mňa vypadol ako prvý.

Second run (máj 2021):
Nemôžem si pomôcť, Titanfall 2 je technicky fajn, ale je bez duše. Ani druhé hranie ma nechytilo tak, aby som povedal "wauuuu". Zastrieľal som si, zabavil som sa, ... ale nie je to proste ono. Vytvorenie si vzťahu ku tonám železa je veľmi ťažké, lebo všetko sa deje príliš rýchlo. Aj samotný úvod je skoro na smiech (alebo do plaču), pretože je nutné vybojovať si späť robota, s ktorým som si za tých pár minút nestihol spraviť vzťah. Btw. hranie v robotovi ma bavilo najmenej, zaujímavejšie bolo strieľanie sám za seba alebo skákanie po plošinkách.

Pro: Titán a jeho humor, Hrateľnosť, Svižná grafika

Proti: Otravný boss na konci, Príbeh (ako v každej sci-fi FPS)

+16 +17 −1