Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Firewatch

Žánr:
adventura > 3D adventura *
adventura > akční adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
09.02.2016
Vývojáři:
Campo Santo
Oficiální stránky:
http://www.firewatchgame.com/
V roce 1988 oblastí Yellowstonského národního parku zmítá lesní požár nevídaných rozměrů. Požár, původně vzniknuvší jako několikero menších ohnisek, se vlivem větru a sucha rychle rozšířil na velké ploše parku a jeho plameny zuřící několikero měsíců poničily území o rozloze více než 3200 km čtverečních, pouze nástup zimy a chladného počasí zastavil šíření ohně a zabránil dalším škodám..

Píše se rok 1989, rok po velkých požárech a vy se ujímáte role Henryho, dobrovolníka požární hlídky, kterému byl přidělen dohled nad územím Shoshone National Forest. Během jedné rutinní vycházky naruší vaši práci poničení Henryho stanoviště neznámým jedincem a tato událost vás následně vtáhne do vyšetřování sledu tajemného dění v okolí.

Náplní titulu Firewatch je prozkoumávání herního světa, v němž hledáte indicie a stopy vedoucí k vyřešení celé záhady, během tohoto cestování je Henry zcela sám, má však neustále možnost kontaktovat pomocí vysílačky svou nadřízenou Delilah, která má téměř ke každé akci či předmětu/lokaci nějaké informace, či alespoň zajímavý dialog. Během konverzace může hráč volit možnosti jednání s Delilah, tyto odpovědi poté ovlivní tón, jakým Delilah bude dále jednat s hráčem..

Hra Firewatch vyšla 9. února 2016 a vytvořil ji jako svou prvotinu tým Campo Santo, jenž založilo několik ex-členů týmu Telltale Games, titul pohání nejnovější generace Unity Engine.

Podpořte Databázi a kupte si hru přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Jsem ráda, že čestné místo poslední dohrané hry v roce 2016 získala právě hra Firewatch. Když se zpětně podívám do svého seznamu letošních dohraných her, můžu s klidným svědomím říct, že mě za poslední půl rok žádná hra neoslovila tolik jako tato.

Potulovat se sama po divočině je jedním z mých snů a zároveň noční můrou. Záviděla jsem hlavnímu hrdinovi bydlení ve věži s omračujícím výhledem a zároveň se děsila zranitelnosti, jež poskytovala omezená možnost kontaktu s jiným člověkem. Ten pocit, když jsem se vrátila z delší vycházky z neznámého prostředí a zahlédla z dálky svoji známou věž, mě vždy naplnil určitým pocitem bezpečí, který jsem snad u jiné hry ještě nezažila.

Skvělý vzhled hry a vizuál flóry však nedokázal nahradit až na pár výjimek chybějící faunu, která by hru oživila a jistě přidala více dobrodružných zážitků (marně jsem se těšila na medvěda grizzlyho).

Příběh vypadal ze začátku slibně, ke konci ve mně však vyvolal spoustu nezodpovězených otázek. Přesto jsem hru dohrála s nadšením a ráda si ji někdy znovu, ať už jen kvůli atmosféře, zahraji.
+36+36 / 0

Firewatch je více nevšední zážitek, než-li plnohodnotná hra. A za sebe musím říct, že se mi hodně líbí, kam tento žánr, možná trochu hanlivě označovaný jako "walking simulator", směřuje. Se stále menším množstvím času investovanému hraní totiž začínám upřednostňovat právě kratší a intenzivnější herní zážitky.

Firewatch nejspíše není hra, kterou si zahrajete vícekrát. S největší pravděpodobností pro vás nebude výzvou po herní stránce a strávíte u ní jen několik hodin. Na oplátku vám za to dá skvěle vykreslené postavy a hodně podnětů k přemýšlení. Spíše než nějaký konzistentní příběh jsou to právě ony, díky kterým si hru budu dlouho pamatovat.

Nádherná grafická stylizace a citlivé použití hudby pak společně brnkají na struny pocitu samoty, melancholie a jisté osudovosti života. Firewatch je totiž hra o lidech, kteří jsou nedokonalí, dělají chyby a občas od problémů utíkají, namísto toho, aby je řešili. O takových, které vidíte kolem sebe a v zrcadle den co den.

A právě díky tomu to celé působí tak nějak uvěřitelně a jednoduše lidsky. Pokud je tedy tohle něco, co ve hrách hledáte, určitě si Firewatch zahr... zažijte. :)
+32+32 / 0

Celou dobu jsem se modlil, aby z příběhu nevzešla nějaká nadpřirozená macho 3.14čovina, která by pozitivní dojmy, z jinak příjemné immersive chodičky, zadupala do země. A ne! Nestalo se. Příběh je opravdu uvěřitelný, stojící na reálných základech, bez zbytečných bejkovin kolem. Přikoval mě k monitoru tak silně, že jsem celou hru dohrál na jeden zátah.

Rozhovory mezi Henrym a Delilah jsou perfektně napsané a nadabované. Nestojí na provařených frázích a očekávaných reakcích. Naopak, každé zvednutí vysílačky posunuje příběh a celkový prožitek dál. Obě postavy jsou chybující, projevují emoce a nebojí se čas od času hodit do placu příjemný džouk, který dokáže pohnout s koutkem.

Firewatch je pro mě velkým překvapením. Jedinou věc, která mi tak trochu vadila, byla zvuková stránka. Např. došlapování snad úplně chybí, stejně tak zvuk lesa je dost utlumen a když člověk zesílí i to málo, nestojí to za nic.

Při hraní jsem si často říkal, jaké by to bylo, kdyby hru někdo předělal do Cryengine. Kdyby všechno to okolo vypadalo trochu "reálněji". Originální grafická stylizace není k zahození, ale přeci jen některé místa působila dost prázdně, což mě tlačilo k tomu danou lokací prostě proběhnout. Firewatch není o kochání se. Kdyby byl, byla by to jasně pětihvězdičková hra...

Hodnocení: ✰✰✰✰
+24+25 / -1

Já ty kluky z Campo Santa mám rád. Pár let jsem poslouchal jejich Idle Thumbs podcast a Walking Dead, jehož první sezónu psali, jsem si taky užil. Ale Firewatch mě nějak ne a ne zlákat..přeci jen, další Walking Simulator, už jsem jich nahrál dost a na další jsem neměl chuť. Ale když už je ta výzva, Matt mi to spolu s pár dalšími hrami doporučil a Steam to měl zrovna ve slevě..tak proč ne.
A Firewatch u mne zabodoval od začátku. Nastolení Henryho nezáviděníhodné situace je přirozené a hudebně skvěle podkreslené. Pak následuje samotné procházení parku Shoshone, a to se prostě nedalo nekochat. Nádherně zpracovaný svět z tabletu Ollyho Mosse je prostě radost prozkoumávat. Ale je fakt, že ve výsledku je park víceméně lineární a ke konci už mě ty dlouhé treky příliš nebraly, naštěstí Henry umí vytrvale sprintovat.
Každopádně v čem Firewatch vyniká nejvíc jsou dialogy a prokreslení Henryho a Delilah. Jejich vztah mě prostě zajímal a oceňuji že dialogy byly dost interaktivní a zároveň vždy výborně napsané a nadabované. Akorát mi celou dobu vrtalo hlavou odkud ten Henryho hlas znám, no samozřejmě je to Harry z Mad Men.
Mysteriózní zápletka působí skvěle, hlavně jak se začne komplikovat a Henry s Delilah začínají být čím dál zoufalejší. Že vše končí velmi civilně a posmutněle? To kvituji s povděkem.

Herní výzva #9
+22+22 / 0

Jelikož naprosto miluji Dear Esther a jiné artové hry, kde se "nic neděje", rozhodně nehodlám Firewatch vyčítat, že je málo akční a zábavná. Naopak, místy mi přišlo, že se děj odvíjí zbytečně rychle a ve hře se toho děje moc. To hlavní, na čem Firewatch staví, jsou dialogy mezi hrdinou a nikdy nespatřenou šéfkou, což je jednak výborný nápad a jednak jsou skvěle a přirozeně napsané a nadabované, a atmosféra. Atmosféra divočiny, která je po obrazové a zvukové stránce krásná, atmosféra znepokojení, která nepříjemně houstne a napětí, které skvěle funguje a je velmi zručně dávkováno... až do chvíle, kdy dojde na odhalení pointy. U hry, jejíž těžiště je vlastně jinde, totiž v imerzi, bych nebyla příliš přísná v kritizování logických trhlin v zápletce. Jenže tady odhalení toho/těch kdo/co za tím jak a proč stojí prostě nedává smysl. Proč Ned trestá Delilah, když obviňuje sebe a její podíl na neštěstí vůbec neřeší? Proč trestá Henryho, který s tím nemá nic společného? Pokud je pomatený, proč neškodí i ostatním hlídkám? Kde jakožto pohřešovaná a hledaná osoba sehnal všechny zásoby a materiál - ve hře není ani zmínka o tom, že by se rangerům něco ztrácelo? Proč škodí tak sofistikovaně a nákladně? Proč mu FFS stojí zato postavit celou falešnou "výzkumnou stanici", aby jednou vypsychoval hrdiny? Kde se tam vzal ten plot? Proč za sebou permanentně nechává jasné stopy a návodné indicie, když nechce, aby ho hledali, jak sám říká v nahrávce? Proč jim nechá klíč od jeskyně, když to poslední, co chce je, aby našli tělo? Proč vůbec Henryho v jeskyni zamkl, když musel vědět, že má i jiný východ? Východ, který vede přímo ke schovce jeho synka? Ne fakt, nemá to hlavu a patu. Což trochu zklame, ačkoli mě třeba ne zas až tolik. Co mě zklamalo poněkud víc bylo, že odhalení přichází v několika ne zcela dobře časově i obsahově dávkovaných částech, konec hry je příliš dlouhý a z hlediska atmosféry i děje řídký. Do té doby pečlivě budované napětí vyšumí a příběh dojíždí na setrvačník místo toho, aby opravdu vyvrcholil. To je velká škoda. Nicméně to nijak nesnižuje mé nadšení z té větší části gameplaye, která mě prostě pohltila, přinutila mě se jen tak pro flavour procházet a fotit přírodní krásy a zkoumat všechny detaily ve formě obrázků, plakátků a knížek, a následně mi způsobila i nepříjemné pocity ohrožení srovnatelné s leckterou hororovou hrou.

Pro: atmosféra, dialogy, budování napětí, výtvarná stránka, pomalé tempo

Proti: v závěru hra ztrácí dech, příběh "za tím" postrádá logiku

+17+17 / 0