V roce 1988 oblastí Yellowstonského národního parku zmítá lesní požár nevídaných rozměrů. Požár, původně vzniknuvší jako několikero menších ohnisek, se vlivem větru a sucha rychle rozšířil na velké ploše parku a jeho plameny zuřící několikero měsíců poničily území o rozloze více než 3200 km čtverečních, pouze nástup zimy a chladného počasí zastavil šíření ohně a zabránil dalším škodám..
Píše se rok 1989, rok po velkých požárech a vy se ujímáte role Henryho, dobrovolníka požární hlídky, kterému byl přidělen dohled nad územím Shoshone National Forest. Během jedné rutinní vycházky naruší vaši práci poničení Henryho stanoviště neznámým jedincem a tato událost vás následně vtáhne do vyšetřování sledu tajemného dění v okolí.
Náplní titulu Firewatch je prozkoumávání herního světa, v němž hledáte indicie a stopy vedoucí k vyřešení celé záhady, během tohoto cestování je Henry zcela sám, má však neustále možnost kontaktovat pomocí vysílačky svou nadřízenou Delilah, která má téměř ke každé akci či předmětu/lokaci nějaké informace, či alespoň zajímavý dialog. Během konverzace může hráč volit možnosti jednání s Delilah, tyto odpovědi poté ovlivní tón, jakým Delilah bude dále jednat s hráčem..
Hra Firewatch vyšla 9. února 2016 a vytvořil ji jako svou prvotinu tým Campo Santo, jenž založilo několik ex-členů týmu Telltale Games, titul pohání nejnovější generace Unity Engine.
@JohnCZ (komentář): S tím nevyřčením máš jistě pravdu, ale stále myslím, že to byl účel a vyvolalo to přesně ty emoce, to co vyvolat mělo.
Pro: interakce mezi postavami, zajímavé prostředí, atmosféra, dialogy
Proti: hlavní náplní je hlavně chození, příběh je nakonec slabší, než jaký měl potenciál