Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Shogo: Mobile Armor Division

30.09.1998
05.05.2001
72
65 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V Shogo: MAD se zhostíte role mladého hrdiny jménem Sanjuro, se kterým projdete provázaný a složitý příběh na pozadí války o planetu Cronus a rudu nazývanou kato, která se na ní nachází.

Shogo zaujme na první pohled svým anime zpracováním. Co se týče herní stránky, hra nabízí neobvyklou možnost plnit mise jak "po svých", tak za pomoci obrovských mechů a to vše v anime stylu. Zbraní je tu velké množství, od malých palných zbraní po obrovské multiraketomety k likvidaci obrovských mech robotů.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak jsem ji po několika letech před třemi dni nainstalovala, do hry jsem se zase jako před lety vžila. Ale, byla jsem zhruba v polovině hry, když při střelbě se mi z ničeho nic hra vypla a házelo mi to chyby, když jsem hru znova spustila, veškeré hry co jsem měla uložené se mi smázly :/

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Tahle hra se hodně podobá Blood 2. Však je taky vydaná skoro současně a na stejném enginu. Podobné zvuky střelby. Pohyby vojáků, výstřiky krve. Vlastně to má úplně stejnou grafiku. I s chybami, které měl Blood. Zasekávání o zdi a střílení vojáku do vykukující ruky s následkem smrti je i zde.

Shogo, ale podle mě žánr FPS obohatil víc, než jeho souputník. Dva herní styly znemožňují dostat se do nějakého stereotypu. V roli mecha je to přeci jenom kratší a o dost jednodušší. Připadal jsem si jak král, když jsem v klídku rozséval destrukci a snad ani jednou neumřel. Vzpoměl jsem si na hru Slave Zero. Výbornou, podobnou, hratelnost to mělo.

Druhý, klasický styl, je mnohem delší a taky těžší. Nepřátelé mají hodně pohotové reakce a dokonce i nějaký náznak inteligence. Utečou do jiné místnosti, kde si vylepší palebnou pozici. Skvělý nápad s kritickou střelou. Dobře se trefíte a ještě vás to uzdraví. Kritickou střelu můžete dostat i vy. Tady už jsem umřel víckrát. Občas to bylo dost rychlé.

Příběh je docela. No, je tam příběh. To se u střílečky z devadesátek počítá. Dokonce jsou tady i dva konce. Bohužel je to jen o dvou volbách a spíš to vypadá jako hrubá záplata na krátkou hru. Stačí si to uložit někde v půlce a za den můžete dát i ten druhý konec.

Shogo je svižná a zábavná hra bez nudných míst. V designu se sice často vracíte, ale díky parťákovi na telefonu víte kam. Takže dlouhé záseky nehrozí. Nejdůležitější je, že pocit ze střelby je zábavný. Je to krvavé a stylizované. Na svou dobu to má i pěknou, svižnou grafiku a na střední se to dá dohrát za 2 odpoledne.

Konec byl teda hodně divně useknutý.

Pro: svižná střelba, hra v mechu, klasik hra, hra odsýpá a nenudí

Proti: střílení do vykukujících polygonů nepřátel, zasekávání nepřátel, délka, konec

+17
  • PC 70
Shogo a Sin jsou v mých očích taková dvojčata, která od sebe dělí pár měsíců. Obě hry jsem si zahrál v poměrně krátkém čase od sebe a přinesly mi skoro stejný hráčský zážitek. Ten komiksový styl, neustálé otravování s někým po vysílačce, podobná grafika, nezajímavý hlavní hrdina, až překvapivá možnost volby chování i cest umožňující i přeskočit některé levely (Shogo navíc má dva různé konce!) atd.

Shogo má však něco víc, a sice levely, kdy se vtělíte do role obřího mecha. Musím říct, že to má svůj potenciál, ale ta hra na to podle mě ještě nestačila graficky a technicky, abych uvěřil, že jsem skutečně obří stroj, a neměl jsem pocit, že se nacházím spíš někde v nepovedeném modýlku neživého města složeném z nevzhledných kvádrů. Naopak grafika při klasickém pochoďáku a v interiérech je na svou dobu v nadprůměru, lepší byl roce 1998 už jen snad Unreal, Half-Life a na úrovni s Bloodem 2. Grafice však ubírají přílišné ostré úhly a vyprázdněnost prostředí.

Díky dvěma typům misí (hra za mecha a klasického člověka) se jedná v podstatě o dvě 3D akce v jedné s kompletně odlišným zbrojním arzenálem a částečně odlišným typem nepřátel. Přesto mi přišla zábavnější klasická chůze po nohou, neboť je (krom nevzhledné grafiky) hra za obřího robota možná až příliš snadná, což je ale na druhé straně realistické :-)

btw. a jen tak na okraj....nepochopil jsem systém critical hitů, které když se hráči podaří, doplní se jim jejich health/energie. Čekal jsem, že to bude třeba při střele do hlavy, ale není tomu tak, přijde mi, že ta systematika je náhodná, což je škoda.
+14
  • PC 100
Ještě teď si pamatuju, kdy jsem poprvé otevřel číslo nějakého herního časopisu (Level nebo Score - R.I.P.) a uviděl recenzi na Shogo. Po jejím přečtení jsem měl obrovitánskou chuť si ji zahrát - to se mi splnilo teprve až s originálkou u jednoho z časopisů. Pařba, která neměla obdoby s takovou hratelností a atmosférou, jakou mělo jen málo klonů Dooma. Nejvíc mě bavilo projíždění misí v mechu, kdy jsem zabíjel nepřátele o velikosti mušího trusu. Nádhera. Shogo mělo i výborný příběh, který byl západ-friendly a skýtal řadu netradičních questů, jako záchrana kočičky ze střechy domu. Nedávno jsem si sehnal soundtrack, jehož stopáž sice není nejdelší, ale hudba je na něm skvostná a až tak nevadí, když těch tracků je pomálu. Celkově se jedná o dokonalou střílečku ze zajímavého prostředí. Moje srdcová záležitost.

Pro: střídání mech/botasky, ježdění v mechu, atmosféra

Proti: před koncem je zásekové místo, které asi bez návodu nejde udělat

+10 +11 −1