Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Monolith Productions

USA
Založeno 1994
Monolith byl založen v říjnu 1994 v Kirklandu ve státu Washington malou skupinkou jednotlivců se zkušenostmi s vývojem naučných a počítačových her. Monolith poprvé upoutal pozornost herní scény kontroverzní střílečkou Blood, kterou vydalo GT Interactive a od roku 1998 si Monolith začal své hry vydávat sám (Get Medieval, Shogo: Mobile Armor Division).

Zatímco zakladatelé Monolithu stále pracovali ve společnosti Edmark, rozhodli se vstoupit na Evropskou demo scénu s ukázkou herní grafiky pro Windows, o které se mělo v té době za to, že je možná jen v DOSu. Toto demo zaujalo Microsoft, se kterým následně Monolith začal spolupracovat na rané verzi LithTech 3D Enginu (Blood II).

Během 90. let se Monolith rozdělil na dvě poloviny. Lithtech (neboli Touchdown Entertainment) se zaměřil na vývoj herních OS a Monolith na vytváření her pro herní operační systémy. Nejznámější je Jupiter engine použitý v NOLF 2 a Triton engine v Tron 2.0.

Nejlépe hodnocené hry