Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Aliens versus Predator 2

Aliens vs. Predator 2

22.10.2001
82
350 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Aliens versus Predator 2 nebo také AVP 2 je sci-fi střílečka z první osoby a pokračování Aliens versus Predator. Hra je opět založena na souboji lidí, Predátorů a Vetřelců, přičemž všechny rasy jsou hratelné a jejich cesta se prolíná.

Příběh je datován 50 let po filmu Vetřelec 3. Společnost Weyland-Yutani právě objevila planetu posetou ruinami pradávné civilizace, nazvanou LV-1201, v níž mají Vetřelci své útočiště. Společnost zakládá výzkumné centrum vedené doktorem Eisenbergem. Komplex obsahuje primární operační centrum plus pět podů (závěsných budov) a pár výzkumných objektů. Hra začíná zničením Podu 5.

V kampani za člověka se ujmete role desátníka Andrewa „Frosty“ Harrisona z jednotky kolonizovaných mariňáků. Ti byli vysláni na LV-1201, jelikož společnost ztratila kontakt s jednou ze základen. Ovšem po přistání je čeká zjištění, že základna je zamořená Vetřelci. Jediné na co se proto můžou spolehnout je jejich palebná síla. Vyzkoušíte si známou pulzní pušku M41A s přídavným granátometem, brokovnici, raketomet či minikulomet. Všechny zbraně také mají alternativní mód střelby. K vybavení dostanete či naleznete například hackovací zařízení pro luštění a otevírání bezpečnostních zámků, svítilnu, zesilovač obrazu pro jasné vidění ve tmě, svařovací lampu pro odpalování zámků nebo také detektor pohybu, který funguje v úhlu 180 stupňů na 30 metrů.

V roli Predátora přiletíte na planetu se třemi dalšími společníky. Původně sem tato skupinka zamířila pouze na lov. Ovšem nedlouho poté jsou Predátoři uvězněni ve výzkumném centru pro pozorování a další pokusy. Predátor disponuje nejmodernějšími plazmovými zbraněmi například vrhačem plasmy či plasmovou pistolí. Z chladných zbraní například zápěstní čepele, jež skrývá pravá rukavice, disk nebo dvojitá harpuna. Při lovu vám pomáhá generátor neviditelnosti, vaše maska, která obsahuje 4 módy vidění a speciální vize pro každou rasu, a také medicomp, což je něco na způsob příruční lékárničky. Všechno vybavení a zbraně (vyjma čepelí a harpuny) vám spotřebovává energii. Tu lze dobít pomocí přídavného zařízení Energy Sift.

Příběh Vetřelce je vlastně počátkem celého příběhu. Ještě jako vejce jste uvězněni v přepravním boxu, jež má být převezen na výzkum. Ovšem nešťastnou náhodou se box překlopí a z vejce se vyklube Facehugger. Jako toto první stádium vývoje musíte nalézt osamoceného hostitele, postupně se vyvinout do poslední fáze a pokusit se zastavit doktora Eisenberga, který má v úmyslu unést vám královnu. Jako Vetřelec nemáte žádné dalekonosné zbraně, čili se budete muset hlavně plížit a taktizovat. Nepřítele můžete likvidovat pomocí drápů (trháním těla oběti lze navýšit zdraví) a svého ocasu nebo využít čelistí, které vám mohou doplnit i život. Jako poslední útok jsou pařáty, kterými soupeře roztrháte na cáry, ovšem poté již nezbyde nic pro obnovu zdraví. Vetřelec může také pomocí drápů šplhat po jakémkoli materiálu a dokonce spadnout z jakékoliv výšky. Díky čichu mají také nepřátelé okolo sebe barevnou auru, což ale neplatí v navigačním módu vidění, který užijete zejména ve tmě.

Hra také obsahuje multiplayer s mnoha módy. Krom klasického deathmatch a team deathmatch například Hunt, kde jsou hráči rozděleni do dvou skupin: Lovec a kořist. Mód Survivor, který všechny hráče označí jako obránce. Pokud je některý hráč zabit, stává se mutantem. Do třetice například mód Overrun, časovaný zápas podobný módu Survivor, ovšem zde má hráč omezený počet životů.

V roce 2002 byl vydán datadisk Aliens versus Predator 2: Primal Hunt, který doplňuje příběh původní hry a vysvětluje zničení Podu 5.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Prvé dve časti filmových Votrelcov (dvojka s najlepším finálnym súbojom ever) a prvý Predátor sú pre mňa už od 6 rokov ideálne večerníčky. Na hre AvP sa mi páči, že ponúka kampane za mojich obľúbených vesmírnych zmrdov a pridáva aj zraniteľného mariňáka.

Votrelec.
Prekvapil úvod. To, že som začal ako facehugger, musel som si nájsť svoju obeť a potom som sa musel za malého votrelca vlastnoručne porodiť a vyrásť na obávaného zabijaka bolo úchvatné a radím to k mojím najpamätnejším herným zážitkom. Ovládanie je potom kus nemotorné, Votrelec je rýchly a tak na to treba trochu tréningu. Inak to je zaujímavé, no asi najmenej atmosférické.

Predátor.

Za môjho druhého najobľúbenejšieho zmrda vesmíru (sorry, Votrelec je proste top) to bolo zaujímavé tiež. Planéta plná nástrah, bohatá výbava, schopnosti a zábavné lovenie bezradnej koristi. Oproti ľudom má Predátor rozhodne na vrch, no Votrelci už dokázali zavariť podstatne viac. Každopádne dobrá kampaň, ale asi zo všetkých najslabšia.

Mariňák.
Najlepšia kampaň. Preplnená parádnou atmosférou a desivá. Rozhodne som sa cítil ako lovná zver vyspelejších lovcov. Mrazivé zvuky, tma, častá streľba, zraniteľnosť a strach o život.

Aj vďaka mojím obľúbeným vesmírnym postavám a nezabudnuteľnej kampani za Mariňáka sa jedná o veľmi vydarenú FPS.

Pro: dobrá atmosféra, kampaň Mariňáka, nezabudnuteľný úvod za Votrelca

Proti: krátke kampane, za votrelcov a predátora občas slabšie momenty

+27
  • PC 90
Vím, že je často první díl považován za povedenější a atmosféričtější, ale nemůžu s tím souhlasit (ale rád ho mám i tak moc).Dvojka má totiž na poměry fps dost dobrej příběh (oproti jedničce), a kampaň za mariňáka je po stránce atmosféry něco neskutečnýho.Nikdy nezapomenu, když jsem hrál demo, a ti vetřelci se ke mně dobývali skrz dveře, aby se nakonec vyloupli ze šachty za mnou...do toho ještě ta dokonalá hudba, a koná se fakt skvělá akce.Navíc - kampaň za vetřelce má taky to svoje - už jen začátek jako facehugger a chestburster neměl chybu.A Predátor? Ten si to tak štrádoval krásnou krajinou s vodopádama, skákal mezi stromy, občas nabodnul někoho na kopí..pohodička :).

Kampaně se hezky prolínaj, Lightech odváděl svojí práci skvěle (hlavně pěkně detailníma texturama), a Monolith tehdy ještě věděl, jak udělat zajímavej level design.Škoda, že místo pořádnýho pokračování AvP dělaj pořád nějaký rádoby Strachy a Condemnedy..ty tomuhle nesahaj ani po instalační obrazovku.Fakt ne.

Pro: A.T.M.O.S.F.É.R.A, level design, příběh, Harrison vypadá jak Arnie : ).

Proti: Nikdy nevzniklo pokračování na Doom3 enginu, které jsem si přál tak dlouho.

+25
  • PC 100
Oproti jedničce je u mě AVP2 100%. Především kampaň pro mariňáka je výborná (když zapomenu na trapnýho robota na konci.

Jak já se bál, když jsem uháněl z hnízda. Opravdu jedna z mála z her, kde se člověk bojí otevřít dveře a moc rád je za sebou naopak zavírá.

Pro: atmosféra, hudba, 3 kampaně, příběh, design, strach

Proti: délka, trapnej robot v předposlední misi mariňáka

+15
  • PC 80
Zajímavá FPS, která je originální hlavně díky rozdílnému hraní za 3 různé charaktery: Hra za nebezpečného netvora Aliena (lezení po stěnách, ukusování hlav), za Predátora (být nebezpečným lovcem, v pozdější fázi hry i být loven:)) a pěkné atmosferické a strašidelné (ala survival horor) hraní za mariňáka. Bohužel hra je docela krátká a po čase trochu stereotypní (téměř se nedá hrát vícekrát). Hlavním pilířem této hry je ovšem multi-player, který je hlavně díky velkému výběru postav (Alien, Mariňák, Predátor) tak zajímavý, není nad to neviditelny kosit houf mariňáků, nebo nenápadně ze stropu překvapit nepřítele Alienem. Jako plus bych určitě přidal i skvělou Atmosféru, při které jsem si často vzpomněl na starý dobrý film Alien:) (a nebylo to pouze tím, že tam občas pobíhali vetřelci:)). Zkrátka kvalitní hra a jedna z mých nejoblíbenějších co se multi-playeru týče.

Pro: Multi-player,Atmosféra, Hra za Aliena a Predátora (originalita) a kvalitní hororová akce za mariňáka.

Proti: délka hry, znovuhratelnost(prakticky není).

+14
  • PC 90
Tak a po celonoční pařbě dohráno. Výsledek? Mnohem lepší dojem než z prvního dílu. Tvůrci měli dva roky na vypilování chyb a jakoby četli moje výtky k jedničce. Ubylo nesmyslného respawnu (i když vetřelci se občas teleportují přímo mě za záda, to není jinak možný). Ukládat se dá normálně, bludiště se změnily ve víceméně lienární a smysluplné levely.

A je tu příběh! Samozřejmě nelze čekat nějaký oskarový scénář, ale kampaně jednotlivých postav se zajímavě prolínají, objevují se v nich stejné postavy akorát v jiných rolích a dojde i na parádní scénu z laboratoře, kterou si prohlédnete hned třikrát. A přesto jsou jednotlivé kampaně soběstačné, nezávislé a dějově si neodporují. Navíc tvůrci zařadili spoustu ingame animací, rozhovorů, naskriptovaných scén a je na to radost koukat.

Grafika se také za dva roky zlepšila a to snad o sto procent, takže bez problémů můžu říct, že hra vypadá skvěle i dnes. Všechny ty vesmírné lodě, cizokrajné planety, nehostinné kolonie i vypulírované stanice vypadají k sežrání, všechno se to krásně hýbe a akorát na animacích postav je vidět, že jde o rok 2001.

A hratelnost? Inu tvůrci poladili, vylepšili a překvapili (pravda občas i nepříjemně).

Začnu u vetřelce. Tady se moc nezměnilo. Vetřelec pořád umí rozsápat soupeře během vteřiny, nahoře a dole pro něj nic neznamená a zdraví si doplňuje žraním nepřátel. Přibyl brutální skok, který udělá ze soupeře kaši (když se trefíte), ubylo šílené bloudění a vetřelec se pohybuje v celkem reálných prostředích. Navíc první level si vyzkoušíte i hraní za facehuggera a poté za malého červovitého vetřelce, což je zas úplně jiný zážitek.

Predátor se moc nezměnil, ale tvůrci nám nedají nic zadarmo. Kdo čeká, že zapne modrý mód a bude lovit lidi, má smůlu. Zbraně dostáváme postupně, predátor se ze začátku musí spolehnout jen na kopí a zápěstní ostří (protože disk je na hovno a vrhači oštěpů brzy dojdou náboje). Po zajetí likvidujete vojáky dokonce jen ostřím. Ale samozřejmě se dočkáme a přijdou scény, kdy se z predátora stává smrtící stroj a likviduje nepřátele po desítkách. Z novinek mě potěšil doplňovač energie, což v kombinaci s doplňováním zdraví energií znamená skoro nesmrtelnost.

A nakonec mariňák. Mariňák má asi nejintenzivnější příběh. Nechybí překvapivá zrada, odříznutí od vlastní jednotky, opravdu intenzivní akce a celkem nečekaný konec. Vetřelci přichází odevšad, všude je tma, kterou prosvítíme jen drobnou baterečkou (noční vidění moc žere), stále se snažíte někam rychle dostat, kolem Vás se něco hroutí, padá nebo vybuchuje. Obzvláště na začátku si tvůrci hrají na horor typu "neviděné zlo" a docela se jim to daří. Aby to nebylo tak hutné, tak má mariňák spoustu nových hraček, některé k ničemu (pomalu brokovnice, zbytečná sniperka), některé výborné (rotačák, raketomet). Nejlepším pomocníkem je ale stále samozaměřující Smart Gun.

Celkově je AvP2 špičková záležitost, která napravila všechny chyby prvního dílu a nabídla prvotřídní akci.

Pro: Opět skvělá atmosféra, hratelnost se spoustou drobných novinek, slušný příběh.

Proti: Občas neférové odebírání zbraní, stále zbytky respawnu (teleportu) za záda.

+14