Na druhém díle se podílela společně dvě studia Looking Glass a Irrational Games, a ačkoli se na jeho vývoji přímo nepodílel tvůrce prvního dílu, Warren Spector, titul na předchůdce úspěšně navázal a získal si početné zástupy příznivců.
Hráč je odkázán téměř výhradně sám na sebe a s trochou munice musí přežít několik děsivých hodin na zdánlivě opuštěných palubách vesmírné lodi zvané Von Braun.
System Shock 2 kombinuje směsici několika žánrů, především FPS a RPG. Jsou v něm ale zastoupeny i prvky stealth akce, díky tomu umožňuje, v kůži několika rozdílných postav, vždy trochu odlišný styl hraní a poskytuje tak znovuhratelnost. Stejně jako vzájemné kombinování všech stylů dohromady v průběhu jednoho hraní. To z něho dělá unikátní koktejl, namíchaný tísnivou atmosférou, variabilními úrovněmi, nelineárním řešením situací, strhujícím příběhem a odpovídající herní dobou.
Jako engine byl použit ten z Thief: The Dark Project pojmenovaný Dark Engine, proto toto pokračování nedisponovalo v době vydání dostatečnou technickou stránkou, jako ostatní hry té doby. Dnes je skrze moderskou komunitu možné se zbavit veškerých neduhů a problémů, způsobených migrací na nové operační systémy a výkonnější počítače. Výjimkou tak není podpora širokoúhlých rozlišení, 32bitové grafiky apod.
System Shock 2 je považován za jednu z nejhororovějších her v historii.
EE je v dobrých rukách - o čom som nikdy nepochyboval :)
Pro: Je táto kolonka nejako obmedzená, lebo toho je moc veľa. Možnosti voľby vývoja postavy, ZVUK, ZVUK, ZVUK..... Hlas Xerxesa je tak dokonale neživý ako hlas HAL9000. So znalosťou anatómie sa lepšie zabíja. Viac druhov munície na rôzne typy terčov . Atmosfér
Proti: Jediné čo môže vadiť sú technické problémy na nových hardwarových konfiguráciach, ale za to môže hlavne čas a nie gameplay hry ako takej takže nič skutočné sa nedá vytknúť.