Thief: The Dark Project byl ve své době revoluční hrou. Hlavní postavou je Garrett, profesionální zloděj, jeho hlavním úkolem je tedy krást, nikoliv zabíjet (ač i to je na nižších obtížnostech možné). Ne však krást na tržišti váčky, či dělat podobné vylomeniny, hráč plní rozličné a rozsáhlé mise, v nichž není nouze o různé cenné artefakty. Ale ani o nebezpečí, které je na zakázaných místech temného, středověkem inspirovaného steampunkového světa všudypřítomné.
Vše běží ve 3D "Dark Enginu". Nabízený arsenál je odpovídající zaměření hry - obušek, meč, luk, různé speciální šípy a oslepovače... Později vyšla i re-edice a to pod názvem Thief: Gold. V roce 2000 pak vyšel druhý díl.
@hanak_v_exilu (10.05.2021 20:54): @Tarhiel (10.05.2021 21:04): No, to je zajímavé, že Escape byla právě naopak první mise, kde jsem stealth postup nedělal. Ono těma tunelama se opravdu moc proplížit nedá. Resp. co jsem viděl supreme ghosting od Klateramuse na Youtube, tak on to samozřejmě nějak zvládl, ale to jsou zdlouhavé posuny po milimetrech, to není moc zábava pro běžné hráče.
Takže já jsem v tom levelu, myslím, schválně vše zabil. Jako pomstu za zradu. :) Zabíjel jsem vše mečem na blízko a docela v pohodě. Musíš vždy ve vhodnou chvíli použít vyklánění dopředu. Tím můžeš promáchnout do větší vzdálenosti před sebe a pak ustoupit, aby ti pavouk nevrátil ránu. Stejným způsobem jsem zabíjel i ty opičí strážce. A ještě myslím, že jsem využíval to držení myšítka na "nabití" větší rány, aby nepřítel padl na 2 rány. Ale možná ne vždy, ono to zpomaluje pohyb a někdy je lepší třeba proti 2 pavoukům současně rychleji couvat...
Takže já jsem v tom levelu, myslím, schválně vše zabil. Jako pomstu za zradu. :) Zabíjel jsem vše mečem na blízko a docela v pohodě. Musíš vždy ve vhodnou chvíli použít vyklánění dopředu. Tím můžeš promáchnout do větší vzdálenosti před sebe a pak ustoupit, aby ti pavouk nevrátil ránu. Stejným způsobem jsem zabíjel i ty opičí strážce. A ještě myslím, že jsem využíval to držení myšítka na "nabití" větší rány, aby nepřítel padl na 2 rány. Ale možná ne vždy, ono to zpomaluje pohyb a někdy je lepší třeba proti 2 pavoukům současně rychleji couvat...
Pro: hratelnost, atmosféra, zvuky okolí, videa a Garrett
Proti: pár bugů