Thief: The Dark Project byl ve své době revoluční hrou. Hlavní postavou je Garrett, profesionální zloděj, jeho hlavním úkolem je tedy krást, nikoliv zabíjet (ač i to je na nižších obtížnostech možné). Ne však krást na tržišti váčky, či dělat podobné vylomeniny, hráč plní rozličné a rozsáhlé mise, v nichž není nouze o různé cenné artefakty. Ale ani o nebezpečí, které je na zakázaných místech temného, středověkem inspirovaného steampunkového světa všudypřítomné.
Vše běží ve 3D "Dark Enginu". Nabízený arsenál je odpovídající zaměření hry - obušek, meč, luk, různé speciální šípy a oslepovače... Později vyšla i re-edice a to pod názvem Thief: Gold. V roce 2000 pak vyšel druhý díl.
@Longin (17.05.2024 10:51): S tím nezbytným Tfixem, jak říká PavelU, a DSOAL pluginem pro simulaci EAX, je to dost v pohodě. Snad bych radši jen třeba zamknul framerate na nějakou nižší hodnotu, výrazně doporučeno je 60 FPS. Ale třeba ten Black Parade, který je na Dark Enginu jedničky, jsem hrál na 90 FPS cap, protože šedesátka mi už v dnešní době způsobuje estetickou epilepsii, a žádný movement stuttering jsem neregistroval.
Zde je kdyžtak ucelený guide, zmiňuje i Bentraxxův HD Textures mod, který mnozí v dnešní době preferují před původními texturami. Na druhou stranu, původní low-res textury jsou z materiálů nafocených v Praze, což je pro našince dost cool, a mají pestřejší barevné kontrasty - jinými slovy s novými HD texturami dle mého názoru některé lokace působí poněkud fádněji, méně kontrastně a barevně a více jednolitě a temně. Ale minimálně jednou za zkoušku určitě stojí, co si vzpomínám, tak ten mod vylepšuje i některé LODy a efekty.
@PavelU (17.05.2024 11:21): Docela zajímavé, že v těch dojmech stavíš Thieves' Guild z Goldu kvalitativně na vrchol. Osobně mě mise taky bavila a začátek, který byl v demu, jež jsem hrál svého času pořád dokola, je pro mě klasika, ale obecně je to fandy považováno za jednu z nejnenáviděnějších misí. Podle mě by z Goldu stačila Song of The Caverns a Thieves' Guild, jinak bych nejradši scratchnul cokoliv dalšího, především mám na mysli přiblblé Mage Towers a úpravy existujících misí, jako přidání lidských nepřátel do The Lost City.
Zde je kdyžtak ucelený guide, zmiňuje i Bentraxxův HD Textures mod, který mnozí v dnešní době preferují před původními texturami. Na druhou stranu, původní low-res textury jsou z materiálů nafocených v Praze, což je pro našince dost cool, a mají pestřejší barevné kontrasty - jinými slovy s novými HD texturami dle mého názoru některé lokace působí poněkud fádněji, méně kontrastně a barevně a více jednolitě a temně. Ale minimálně jednou za zkoušku určitě stojí, co si vzpomínám, tak ten mod vylepšuje i některé LODy a efekty.
@PavelU (17.05.2024 11:21): Docela zajímavé, že v těch dojmech stavíš Thieves' Guild z Goldu kvalitativně na vrchol. Osobně mě mise taky bavila a začátek, který byl v demu, jež jsem hrál svého času pořád dokola, je pro mě klasika, ale obecně je to fandy považováno za jednu z nejnenáviděnějších misí. Podle mě by z Goldu stačila Song of The Caverns a Thieves' Guild, jinak bych nejradši scratchnul cokoliv dalšího, především mám na mysli přiblblé Mage Towers a úpravy existujících misí, jako přidání lidských nepřátel do The Lost City.
Pro: hratelnost, atmosféra, zvuky okolí, videa a Garrett
Proti: pár bugů