Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dark Messiah of Might and Magic

79
260 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
akce > stealth akce
RPG > nezařazeno
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
27.10.2006 PC
Vývojáři:
Arkane Studios, Kuju Entertainment (sekundární)
Oficiální stránky:
http://darkmessiahgame.uk.ubi.com/
Proroctví o temném mesiáši (napůl člověku, napůl démonu), který osvobodí vládce démonů z prastarého vězení a posléze společně uvrhnou zemi do chaosu, se blíží svému naplnění. Z Heroes of Might and Magic V se ho vydal zastavit temný elf Raelag a nemrtvý pán Arantir. Vám bude příslušet role čarodějova učedníka, Saretha, na jeho cestě za získáním Lebky stínů. Artefaktu umožňujícímu vůdce démonů osvobodit i navždy uvěznit. Musíte ji proto najít, zastavit Arantira od jeho snahy zabránění proroctví obětováním celého města a rozhodnout o budoucím osudu světa.

Dark Messiah kombinuje prvky FPS a RPG. Za plnění různých příběhových nebo bonusových úkolů hráč získává body, které může investovat do rozvoje postavy - jsou zde tři hlavní větve - bojová, magická a podpůrná - a tři hlavní bojové specializace (magie, boj s meči a luky, a boj s dýkami). Herní engine umožňuje zajímavé využití fyziky a interakce s prostředím - je například možné zmrazit kaluž vody, přičemž procházející nepřátelé na ledu uklouznou, využívat olej a oheň k zapálení nepřátel nebo je skopávat do dolů.

Multiplayer je koncipován podobně jako Counter-Strike a setkávají se zde 2 bojující strany: Nemrtví a Lidé. Jeho vývoj probíhal odděleně, podobně jako například u hry Return to Castle Wolfenstein, a stojí za ním studio Kuju Entertainment.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
K této hře jsem se dostal teprve nedávno vlastně úplnou náhodou, kdy jsem na YouTube narazil na trailer na tuto hru , který mě ihned oslovil. Okamžitě jsem tedy utíkal do obchodu a tento titul si koupil a musím říci, že jsem udělal dobře. Hra mě už zpočátku oslovila hlavně svojí originalitou, jedná se o fantasy fps s prvky rpg a takových her určitě neni mnoho a já osobně jsem nikdy dříve podobnou hru nehrál.
Hráč zde nezískává zkušenosti za zabíjení potvor, jako to býva v jiných rpg hrách zvykem, nýbrž vždy obdrží dovednostní body po splnění nějakého většího úkolu. Získané body následně může rozdelit do různých dovedností, kterých zde sice není mnoho, ale každá dovednost plní svůj účel na 100%. Hráč tedy ze své postavy může udělat silnou bojovou mašinu, která si libuje v kontaktních soubojích, či klidně podlého vraha, který pro postup hrou používa skrývání ve stínu a nepřátele zákeřně podřezává ze zálohy, nebo klasického fantasy mága, který vnese pořádek do řad nepřátel dobře mířeným fireballem:). Tímto si hra zachovává narozdíl od klasických FPS znovuhratelnost.
Další kapitola sama o sobě je samotný boj, který musím říct se autorům opravdu povedl, nepřítele tedy můžete likvidovat velkým množstvím různých komb a úderů a klidně si k porážce nepřátel můžete dopomoci i vlivem okolí (nabodnout na bodáky, shodit na něj nějaký předmět atd...).

Grafická stránka stránka hry je taktéž celkem povedená, hra běží na vylepšeném Source enginu, takže podobnost s Half-Life 2 je tu občas velmi znatelná. Tedy hlavně světelné efekty zde vypadají opravdu pěkně. Fyzika je též povedená, pro představu asi jako ve výše zmiňovaném half-lifu.
Zvuková stránka hry se jak jinak než povedla a skvěle dotváří už tak dobrou atmosféru (hlavně v kryptách je to opravdu zážitek). Hudební doprovod je tedy občas ve hře méně znatelný, ale i tak velice dobý a trefný do dané situace.

Možná někoho může zklamat kratší hrací doba , ale vězte, že na FPS (i když s prvky rpg) je to tak akorát, tady vás hra nezdržuje nějakými zdlouhavými rozhovory či vedlejšími questy a nákupem vybavení (zde si všechny předměty musíte najít sami).

Na závěr bych tuto hru tedy doporučil všem fps/fantasy pozitivním, skalní příznivci RPG možná budou zklamání menším důrazem na rpg prvky, ale řekl bych, že většina touto hrou též nepohrdne.

Pro: Souboje, Grafika, Jistá míra "originality" (tzn. podobných titulů není mnoho).

Proti: Menší důraz na rpg prvky, Délka hry .

+42
  • PC 80
Že má Dark Messiah zábavný combat jako málokterá hra, jsem si uvědomil ve chvíli, kdy jsem mrtvolu skřeta nechal zapálit u blízkého ohniště, abych ji vzápětí vrhnul na jeho pokřikující soukmenovce. Společně s ragdoll fyzikou, všudypřítomnými stěnami s ostny, případně hlubokými propastmi a také patřičnými kouzly - telekinezí a zejména možností proměnit jakýkoli povrch v ledovou skluzavku - mi hra nabídla nejeden absurdně legrační zážitek. Taky si nemyslím, že existuje jiná hra, kde by starý dobrý kopanec tvořil tolik esenciální součást vašich bojových dovedností jako právě v DM. Umím si i představit, že kdyby jeho použití nebylo omezeno staminou, dala by se hra projít víceméně jen s jednou pořádně odřenou podrážkou.

Ale souboje zdaleka nejsou všechno. Ta hra je na svou dobu stále nádherná, což vynikne zejména v částech, kdy prozkoumáváte starobylé chrámy nebo hrobky. Nejednou lze vidět, že Dark Messiah původně vznikal jako pokračování Arx Fatalis, se kterým sdílí i fantastický sound design. Hudba jako taková ve hře v podstatě není, ale zvuky prostředí ji bohatě zastanou. Když se takhle houpete zavěšení na laně uprostřed hrobky a koukáte do nekonečné temnoty, kam až se táhne, tak z toho ticha občas přerušovaného agonickými výkřiky (které by tu ale zaznívat neměly...) až nepříjemně mrazí. Super.

Škoda, že - podobně jako v případě Arxu - příběh za mnoho nestojí. Není to až taková tragédie, jakou bych dle reakcí čekal, ale faktem je, že je tu v podstatě jen proto, aby se hra někam hýbala. Přitom pár nápadů by tu bylo - společnice-sukuba Xana atd.

RPG systém je docela bohatý a nabízí tak dost možností, jak svou postavu směřovat - zda se soustředit na jednu věc pořádně anebo být spíše univerzální (což mi připadá jako lepší možnost, protože zdaleka ne všechna kouzla za ty obětované body stála a dýky jsou taky hrozně fajn...). Jen teda zase škoda, že u toho RPG složka hry končí (těch pár rozhodnutí, která musíte v průběhu učinit, opravdu nepočítám).

Jsou tu i vážnější nedostatky, jako například nevyvážená obtížnost (místy vystřelí příliš vysoko) a taky mi hra až moc často padala, ale to bude třeba konfigurací.

Otázka je, jestli vlastně mohl být Dark Messiah lepší. Jakože mohl třeba v tom příběhu. Ale i vzhledem k těm soubojům, ta hra se v podstatě brání tomu, aby ji kdokoli mohl brát vážně. Jako groteskní adrenalinová jízda v krásných kulisách však funguje výborně.
+40
  • PC 85
Když řeknu, že Dark Messiah se hraje podobně dobře jako Half-Life 2 a také ho svým způsobem připomíná, možná si někdo bude klepat na hlavu, ale nemůžu si pomoci. Flexibilní Source engine doslova kouzlí, designově je hra výjimečně přitažlivá, má jednoduchý, snadno srozumitelný příběh, snadno uchopitelný RPG systém s vývojovým stromem a vylepšováním vlastností postavy a v neposlední řadě atraktivní a hlavně funkční soubojový systém.

Nejvíce mě Mesiáš oslovil svým prostředím. Středověk je v 3D akcích dosti opomíjeným obdobím a v kombinaci s fantasy je pohádkový a zároveň drsný. Všude číhající skřeti, ghůlové, pavouci, nekromanceři a jiní nepřátelé jsou zpracováni do nejmenších detailů. Sem tam hráč narazí na obří pavouky, nemrtvé a nějaké kyklopy či draky. Parádní jsou všude možně nastražené pasti, které efektně dokáží nepřítele shodit z útesu nebo jej zavalí množstvím sudů či kamenů. Fyzika zde funguje dokonale a budete jí hojně využívat. Není nad skopnutí smradlavého skřeta z hradeb do nekonečné propasti.

Vůbec celý soubojový systém je něco, co se v 3D akcích příliš nenosí a je to škoda. Povědomí o vaší postavě je neustále přítomno díky viditelnosti vašich končetin a perfektní práci kamery při běhu či soubojích. Hlava se naklání přesně tak, jak byste očekávali. Kolébavý pohyb těla při rychlém běhu, či snadná manipulace se zbraněmi jsou příjemné na ovládaní. Meči a dýkami je možné zasadit smrtící údery při delším podržení tlačítka. A v případě, že jste v berserkovském stavu, jsou komba efektně zpomalena a není nouze o brutální přetváření skřetů v půlčíky. Zraněné postavy kulhají, utíkají se schovat a jejich zbroj dostává krvavě rudý nátěr. Působivé.

Kdo neholduje brutalitě sečných zbraní, může si zvolit cestu mága, který ovládá množství kouzel a zaklínadel. Od levitování s předměty, zmražení, očarování, přes různé firebally, ohnivé pasti, či neprostupné štíty. Není toho sice zase až tolik, ale na 3D akci je to dostačující a hráč se v tom neztrácí. Inventář ovšem není bezedný a musí pojmout několik druhů brnění, magických mečů, léčivých lektvarů, many, luků a třeba i potravin. Zajímavostí jsou kovárny, kde si hráč může čas od času ve zjednodušené formě vyrobit "vlastní" meč.

Příběh není složitý a dokonce nabízí 2 závěry na základě několika rozhodnutí. Dokonce narazíte i na nepovinné mise, které ale beztak splníte, protože by byla škoda to neudělat. Technická stránka hry je velice příjemná a rozhodně ani dnes neurazí. Dark Messiah je tak hrou, kterou by si žádný příznivce středověku, fantasy a 3D akcí obecně neměl nechat ujít. A hlavně se to báječně hraje.

P.S.: Mám doma polskou verzi hry, kde je možné hrát v originálním anglickém znění i s českými titulky. Navíc hra se mi přidala také do Steamu, ačkoliv to na krabici uvedené není.

Pro: Středověký mix s fantasy, bojový systém, RPG vývoj postavy, krásná prostředí, zábavní nepřátelé

Proti: Mohlo to být delší

+24
  • PC 90
Pro mě velice příjemné překvapení, přitom Dark Messiah vlastně přinesl "jen" přesně to, co se od něj čekalo. Možná ta kombinace RPG a FPS není tak světoborná, protože se spíš jedná o trošku sofistikovanější FPS s pár RPG prvky. Chodíte po světě M&M, objevujete, sbíráte, ničíte, vylepšujete se - na tomto poli žádná revoluce, ovšem hratelnost je skvostná. Souboje jsou výborné od počátku do konce, zprvu mi daly zabrat i dva základní vojáci, když jsem je chtěl na férovku usekat mečem ve stylu Barbar (C)onan, ale později člověk objeví mnohem více efektivnějších a zábavnějších způsobů, jak zabíjet. Od využívání fyziky, přes zkopávání, kouzlení až po moje nejoblíbenější headshotování s lukem s neomezeným počtem šípů ala Legolas.

Grafika byla, ruku v ruce s designem levelů, nádherná, i dnes po 3 letech budu raději preferovat dynamické HDR efekty, nad sebeblýskavějšími a sebeostrejšími, ovšem stále pouze statickými levely v novějších hrách. Herní svět je tak velice vtahující a atmosferický, z měst dýchá středověk, kobky jsou temné a u Orků na skalách sálá slunce skoro až z monitoru ven.

Předměty možná zprostředkovávají variabilní hraní, ale myslím, že hra měla hráče více nutit k jejich používání, protože stačí pořádný luk a hru jsem dohrál s 35 flaškami many, desítkami různých svitků, lektvarů, hub a já nevím čeho všeho ještě, aniž bych to kdykoliv potřeboval. Zvlášť mi není jasné, kde jsem mohl uplatnit ten "stealth" postup, ale to už mi ani moc nevadí, Dark Messiah byl prvotřídní zážitek.

HW: Minimum: 2 GHZ CPU, 512 MB RAM, GF FX5200/Radeon 9600 / Doporučeno: 3 GHZ CPU, 1 GB RAM, GF 6600GT/Radeon X800

Pro: Ztvárnění fantasy světa, grafika, design prostřední, atmosféra, chytlavá hratelnost.

Proti: Hra vyžaduje vlastní zájem hráče, pokud čekáte, že vás sama někam dokope, budete asi zklamáni.

+21
  • PC 90
Dlouho jsem se odhodlával k téhle hře. Jenom náhodou jsem tenkrát narazil na Youtubu na gameplay. Hned mě zaujala grafika. Vždyť, taky aby ne, když hra běží na mém oblíbeném Source enginu. Už jenom díky tomuhle faktu to snad nemůže být špatná hra. K tomu potřeba přičíst prostředí brutálního středověku (v tomhle případě fantasy středověku), a volba byla jasná. No, tedy až před nedávnem.

Do téhle doby nebyly kobky snad graficky hezčí. Jsou temné a mají úžasně ponurou atmosféru. K tomu určitě kromě grafiky pomáhá výborné ozvučení. Tohle se povedlo. Hra je trochu náročnější na hardware, než třeba taková episoda jedna. To se dá zdůvodnit tím, že se tu často můžete kochat velkými scenériemi. Ale hlavně. Kam dohlídnete často se i osobně podíváte. Ve větších arénách v bojích jsem musel osekat nějaké detaily. To už ale většinu z Vás vůbec nemusí zajímat.

Nejpodstatnějším faktorem hry je hratelnost. Ta je skvělá. Hlavně soubojový systém. Ve hře se můžete vydat na cestu několika povolání. Každé nabízí unikátní hratelnost. Já jsem si vybral cestu válečníka. Boje jsem si užíval. Je tu spoustu možností. Ať jsou to samotné komba, nebo skvělá fyzika a interakce s prostředím. Možností jak zabít nepřítele je tu hafo. Zkuste a uvidíte. Opravdu originální koncept. Jiní autoři by nejspíš zvolili pohled na záda. Tady to vidíte na vlastní oči. I s kýváním, otřesy a pohledem na vlastní břich.

RPG prvky fungují naprosto skvěle a nenásilně. Je to jednoduché, ale postava se špatným přerozdělováním dá skazit. Což je fajn. Holt, nemůžem mít všechno. Jedině prostor pro další hrání. Ten se i díky odlišným koncům skvěle nabízí. Hra je to krátká, a řekl bych dost krátká. Aspoň je ale menší pravděbodobnost nudy při dalším hraní. Třeba za jiné povolání. Možností je spousty.

Pro: atmosféra, grafika, interakce, fyzika, soubojový systém, znovuhratelnost, fungující RPG, různé konce

Proti: hodně krátké, za slunečních dnů hodně tmavé

+20 +21 −1