Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

HROT

Nehotová verze
29.01.2021
81
34 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

HROT je česká retro first-person akce s vlastním enginem napsaným v Pascalu, vzhledově připomínající například hru Quake.

Děj je zasazen do Prahy roku 1986 po nespecifikované katastrofě. Hra každopádně žádný příběh nemá. Na začátku se objevíte v úkrytu civilní ochrany pod stanicí metra Kosmonautů a vydáte se vstříc nepřátelům v pláštěnkách, zabijákům ve skafandrech, psům, koním a kozám. Zavítáte na Vyšehrad, železniční most na Výtoni, do metra a pražského podzemí, kde, jak už v těchto hrách bývá zvykem, budete hledat klíče od zámků a různé přepínače, abyste pokročili dál ve spletitých chodbách hlavního města.

Na svou obranu budete používat pistoli, samopal, brokovnici, srp a kladivo, tarasnici, granáty, miny, bleskomet nebo třeba vypouštěč kulového blesku. Ve hře není auto-heal, ale hráč musí sbírat pytlíky s polotučným mlékem, které ho uzdraví.

HROT bude rozdělen na epizody, které budou vycházet postupně. Epizoda 1 obsahuje 8 levelů, 16 druhů nepřátel, 9 zbraní a 4 souboje s bossy.


Poslední diskuzní příspěvek

Ode dneška je možné vyzkoušet první, respektive třetí, level poslední epizody - Roztyly.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Jak příjemné je býti hrdý na svou vlast... A díky HROTu na ni můžou být hrdí i všichni počítačoví hráči. Zatímco Cyberpunk 2077 kraloval o Vánocích, HROT uzmul naše hráčské duše po Novém roce a zejména svým neuvěřitelně silným, věrohodným a emocionálním zpracováním totality zanechal krásné vzpomínky určitě v každém hráči, který měl tu čest HROT dohrát. HROT sice neoplývá volností Cyberpunku 2077 a nedisponuje ani tak zábavným městem, tudíž není tak trvanlivý, ale za to jeho hlavní příběhová linie a náplň misí nemá konkurenci. A v neposlední řadě mě také přijemně překvapilo velmi pěkné a věrohodné grafické zpracování, které by našincům mohlo závidět leckteré megalomanské, zámořské studio... zkrátka nezapomenutelná hra.

HW: OS: Windows XP
Procesor: 2.5 GHz Dual Core
Paměť: 2 GB RAM
Grafická karta: Intel HD 4400
Pevný disk: 200 MB volného místa

Pro: Singleplayerová kampaň, příběh, náplň misí, grafika, design.

Proti: Absence multiplayeru, po delším čase může sáhodlouhé procházení městem začít lehce nudit.

+43
  • PC --
Takové to jemné brnění v břiše z čisté radosti. Přesně takový jsem měl pocit při hraní Quake před 23ti lety a přesně takový jsem měl pocit po spuštění HROT. Melancholie, vzpomínky… všechno se mi vrátilo zpět a já byl HROTem naprosto unešený. Snad jediná slabší část – skákání na jezdících pásech – mě mírně štvala a nudila, ale jinak se jedná o maximální nářez od začátku až po hodně vzdálený konec.

Užil jsem si každou vteřinu tohoto mistrovského kousku. HROT dokáže vzbudit napětí, emoce. Dokáže vybudovat atmosféru, chytnout hráče a tlačit jej dál a dál v hraní, nenásilně, ale přitom tak návykově.

Příběh je velice přehledně a chytře servírován z pohledů několika kapitol, má drive a zaujme každou svou částí. Neexistují v něm slabé momenty. Ač jsem měl pocit, že mám nad hrou navrch a že znám odpovědi už od začátku, opak byl pravdou. Herní zvraty byly tak nečekané, že jsem jen seděl s otevřenou pusou v údivu.

Tady není moc co vyčítat. Množství práce, kterou autor za celou dobu odvedl, je naprosto ohromné a nechce se mi věřit, že za to nechtěl ani korunu (taky, že chce 3 kila, pyčo!). Všechno je předělané a upravené tak, aby to, s přihlédnutím k dnešním standardům, nepůsobilo legračně. Od propracovaného designu levelů až po detaily jako ovládací konzole a tlačítka (všimli jste si těch klíčků?). Zvuky, hudba, profi dabing, nesmrtelný Pascal engine… nemám slov, tleskám, klaním se a hledám Contribute button.

Drobné chybky rád přehlédnu a shledávám tuto hru, kterou je urážka nazývat nehotovu verzí, naprostou povinností pro všechny fps positivní.

Hodnocení: ✰✰✰✰
+29
  • PC 55
Drazí soudruzi, drahé soudružky - scházíme se dnes, v tento úžasný den, aby jsem spolu oslavili monumentální úspěch, kterým je jedním z mnoha v historii naší socialistické vlasti. Vydání nové hry HROT otřáslo samotnými základy známého světa. A už nyní o ní mluví i neschopní demokratičtí vůdci. Není tomu již tak dávno, co soudruzi z Ukrajinského Action Forms naprosto zdecimovali fenomenálním dílem Chasm: The Rift výtvor podřadné nesocialistické země - Žvejk byl pouze ukázkou chudobné kreativity, která byla pohlcena mocným stínem designové sovětské mašinérie.

Historie se opakuje - HROT je dalším čistočistým příkladem naší vytrvalosti, kreativity a technické dokonalosti. Vynikající soudruh, Spitihněv, dokázal s pomocí našeho lidu vytvořit dílo, jehož půvab uchvátí všechny vaše smysly. Hrot ukazuje krásy města Prahy v nevídaném detailu, kde zejména náš pokrokový kanalizační systém a fenomenální monumenty neuniknou pozornosti nikoho.

Zbraně, jež třímá JEDEN ze členů naší neohrožené armády jsou další ukázkou nezpochybnitelné dokonalosti naší armádní výbavy. Každá zbraň je vyobrazena s naprostou akurátností a střelba z nich evokuje pocit rozzuřeného boha hromu - každý soudruh nyní může tuto sílu okusit z pohodlí svého domova!. Nikdo a nic nezastaví odvahu a bojeschopnost našeho vojska! Ani celý batalion Spojených států by nedokázal zbrzdit, natož zastavit útok vetřelců.

Chytrost a elegance s jakou jsou místnosti ve hře konstruovány, je dokumentace neobvyklého umu naší dělnické třídy. Nikdy se neztratíte! Každá místnost překypuje objekty a detaily, rovněž konstrukce chodeb a místností je logická a poukazuje na pokročilé logistické smýšlení našich konstruktérů a inženýrů.

HROT je též kulturně založeným dílem, které obohatí mysl a zahřeje srdce. Připravte se na emoce - zradu, přátelství, soudržnost a lásku ke vlasti.

HROT je obrazem lidu, HROT je ukázkou moci - sociální, ekonomické a technologické nadřazenosti. Sláva Svazu Sovětských Socialistických republik!!!!
+20 +23 −3
  • PC 90
Rychlá akce jako Quake s hromadou odkazů na české prostředí. Důkazem kvalit HROTu z mého pohledu bylo i to, že vyhrál u mě jako frenetická akce oproti Doom Eternal.

Nejvíc mě na HROTu však překvapilo, jak mnoho maličkostí, které dávají smysl, ale přitom by se daly přehlédnout - netopýr se probudí, když rozsvítíte, level design dává smysl a kromě menších výjimek se vlastně ani nemotáte (gorilu jsem ale třeba hledal dost dlouho), bossové jsou rozdílní i vtipní (u vozové hradby jsem se vyloženě smál), dobrý zvukový design (často mi ladil přesněji na akci než ze zmiňovaného DE). A překvapivě mi často HROT fungoval i po horrorové stránce.

Za mě asi nejlepší hra ze staré školy a těším se na třetí epizodu. Něco malého mi tam chybí, ale nedokáži na to poukázat (možná výraznější zvuk vlastních zbraní, nevím). Z moderních her jsem i navykl na užívání útoku na blízko přes tlačítko, ale to to není.

Pro: hudba, levely, české odkazy a lokace

+19