Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Vývoj

Na to, aby hra mala ten správny európsky vizuál, jeden z vývojárov išiel na výlet do Prahy, kde nafotil materiál, z ktorého urobili textúry vo finálnej hre.

Tie boli potom použíté v prvej aj druhej hre.
Původní záměr Looking Glass Studios z roku 1996 bylo vytvoření inovativního RPG s názvem Dark Camelot, které se mělo odehrávat v potemnělé verzi doby Krále Arthura a mělo obsahovat alternativní interpretace klasických charakterů známých z románů Krále Arthura. Dark Camelot neměl oplývat stealth prvky, jenže Dark Engine příliš nezvládal fyziku bojů s meči. Většina misí tedy musela obsahovat spíše vloupačky do nepřátelských sídel a hradů. Vzhledem k těmto problémům se přeprogramovaly stěžejní mechaniky hry a po více než dalším roce vznikl Thief: the Dark Project.

Tvůrci

Stejný herec a hlasový dabér, Stephen Russell, daboval jak hlavní postavu Dishonored 2, Corva Attana, tak hlavní postavu trilogie Thief, Garretta. K tomu daboval i většinu vedlejších postav ve zmiňované trilogii Thief, včetně hlavního záporáka Thief II: The Metal Age Karrase. Dále daboval řadu méně významných postav ve hrách jako Arx Fatalis, Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide, Fallout 3, Fallout 4, Fallout 76, The Elder Scrolls V: Skyrim, Prey (2017), Underworld Ascendant apod.

Příběh

Podle designéra Steve Pearsalla ve hře hojně užívané oslovení "Taffer", které fanoušci považovali za skutečně existující, avšak zapomenuté slovo, vymyslela při tvorbě hry designérka Laura Baldwin. Mělo znamenat slangové označení pro kriminálníka.

Hardware

Minimální systémové požadavky:
CPU: 166 MHZ (uživatelské testy hovoří o možnosti spustit hru na Pentiu 133 MHZ)
RAM: 32 MB (uživatelské testy hovoří o možnosti spustit hru na 16 MB RAM)
VGA: 4 MB
HDD: 60 MB

Ostatní

Windows v průběhu let přestal podporovat audio technologii EAX, kterou využívala řada starších her, včetně právě Thief 1 a 2. Existuje však způsob, jak Thiefovi - stejně jako asi všem hrám závislým na EAX 1-4 - prostorový zvuk vrátit. Stačí stáhnout DSOAL plugin, jenž opět umožní emulaci EAX. Do hlavního adresáře s .exe souborem extrahujte soubory pluginu (zásadní jsou pouze tyto: dsound.dll, dsoal-aldrv.dll and alsoft.ini). Pro Thief 1/2 je zapotřebí následně v souboru alsoft.ini pod kategorií „Slots“ specifikovat maximální počet simultánních zvuků na 48, změnu uložit, a EAX nakonec zapnout i v samotném menu hry. Gratuluji! Opět jste svému Garrettovi spravili uši a můžete se orientovat v prostoru na základě zvuku, ať už jde o směr, intenzitu či echo.
Hra byla zařazena do knihy 1001 Video Games You Must Play Before You Die vydané nakladatelstvím Universe Publishing.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za rovných 26 minut. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.