Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide

21.06.2003
73
58 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
rozšíření
Multiplayer
ano

Shadows of Undrentide je prvou expanziou Neverwinter Nights. Okrem pridania piatich prestížnych povolaní, rôznych prvkov pre tvorbu vlastných modulov (prevažne pre tvorbu snežného a púštneho terénu) prináša aj nový príbeh. Tu si síce hráč môže naimportovať postavu z pôvodnej hry, ale táto kampaň je predovšetkým stavaná pre postavy začínajúce od nuly. S tým súvisí aj fakt, že hlavná postava je vnímaná ako iná osoba, než tá čo bola v pôvodnej hre.

Hráč je jedným z učňov majstra Drogana, ktorý trénuje mladých hrdinov kdesi v zasneženom zapadákove severného Faerunu. Idylka netrvá dlho a hráč je pomaly ale isto vtiahnutý do príbehu, v ktorom pochopiteľne zohrá hlavnú úlohu. Nielen, že musí zachrániť majstra Drogana, ale aj získať mocné artefakty, ktoré mu boli odcuzdené v priebehu deja a ako to už v hrdinských príbehoch býva, prekaziť návrat jednej legendy. Okrem zasnežených hôr navštívi hrdina napríklad aj starodávnu púšť Anauroch a rôzne ruiny.

Herný ani audiovizuálny systém sa oproti pôvodnej hre nezmenil a takisto má hráč opäť možnosť pribrať k sebe jedného NPC pomocníka. Nikto z pomocníkov z pôvodnej hry sa nevracia, za to však hráč dostane na výber z troch nových včetne koboldieho barda Deekina.


Poslední diskuzní příspěvek

@Peach (komentář): Ta poznámka týkající se názvu hry byla rozhodně na místě. Já jsem to skutečně vždycky četl jako Undertide. Na tomto příkladu je patrné, že oči občas vidí spíš to, co předpokládají než realitu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Hráno v co-opu:

Shadows of Undrentide je prvním rozšířením pro Neverwinter Nights. Hráč si v něm má vytvořit novou postavu od první úrovně a příběh nemá žádnou návaznost na děj původní kampaně. To je nejspíše pro hráče, kteří se k Neverwinter Nights dostali z Infinity Engine her, poměrně nezvyklé, a tak mohou mít tendenci importovat si do rozšíření svého vymaxovaného Hero of Neverwinter, což hře vůbec nevadí, úplně v pohodě vás představí jako vysokoúrovňového studenta ve škole pro dobrodruhy a nechá vás zabíjet koboldy se skupinou amatérů. Ale jako výhodu to tedy nevnímám...

Také název tohoto rozšíření může být i pro fanoušky Forgotten Realms trochu oříškem. Zaprvé se asi neubráníte tendenci mu říkat Shadows of Undertide a za druhé je správné Undrentide poměrně neznámým pojmem. Jedná se o jednu z netherských létajících enkláv, dnes, po Karsově chybičce, pohřbenou v píscích Anaurochské pouště. Kdo má rád Netheril, může zajásat. Ale ne zas tak moc, protože v první polovině hry budete hledat ztracené artefakty pro svého trpasličího mentora Drogana. Ano, znovu hledáme čtyři předměty pro Aribeth, tedy pardon, Drogana, ale tentokrát je to lehce příjemnější, nad designem lokací se někdo i zamyslel. Trochu.

Druhá polovina hry vás zavede do pouště Anauroch, kde se po projití několika menších dungeonů konečně dostanete do samotného Undrentide. Poměrně propracovaný a docela obtížný dungeon, když tedy hrajete od první úrovně. Bohužel řada událostí a příběhových mechanik úplně neodpovídá loru tak, jak jej známe dnes, ale nebudu takový hnidopich. Ono už tehdy to nejspíš bylo špatně, BioWare scénáristi si asi nesplnili domácí úkoly, ale on Forgotten Realms stejně nikdy nebyl moc konzistentní. Celkově tak hodnotím Shadows of Undrentide o něco lépe než originální kampaň. Ale fakt jen o kousek. Je to však cesta k druhému rozšíření, Hordes of the Underdark.

Pro: O trochu lepší design než hlavní kampaň hry.

Proti: Kdyby toto rozšíření vůbec neexistovalo a Hordes of the Underdark navazoval na hlavní kampaň hry, tak by nikomu vůbec nescházelo.

+22
  • PC 70
Uběhlo necelých devět měsíců od odehrání původní hry a opět se vracím do světa Forgotten Realms, tentokrát však díky datadisku Shadows of Undrentide. Nebudu si nic nalhávat, u původní hry jsem se po většinu času silně nudil, a přestože měla i své světlejší chvilky, pro mě osobně byla spíše zklamáním. Do datadisků se mi tím pádem logicky moc nechtělo (proto ta devítiměsíční odmlka) , nicméně jsem se přesto k hraní nakonec dokopal a musím říci, že jsem dobře udělal.

Prakticky vše, co mi na původní hře vadilo, je v tomto datadisku opraveno/odstraněno. Hra již není celkově tak roztahaná, lokace jsou celkově menší, různorodější a po designové stránce zdařilejší (ač se to zpočátku nemusí zdát) a tím pádem i zábavnější. Obrovské množství otravných truhliček, bedniček a kdoví čeho všeho, bylo sníženo na únosnou mez a tentokrát se již konečně můžete (většinou) těšit i z jejich obsahu. Obtížnost je již značně zvýšena... lektvarů nacházíte opravdu málo, souboje jsou složitější a zajímavější (občas musíte i trochu taktizovat), složení nepřátelských skupin již logičtější, mají často v družině krom bojovníků i lučíšníky, mágy, kněze etc., už tedy žádné stejnorodé skupinky náhodně rozházené po mapě, zde už ty souboje mají opravdu šťávu.

V mých očích tento datadisk sráží snad jen (opět) slabší příběh (který je mimochodem snad ještě horší, jak ve hře původní) a některé chyby, táhnoucí se už s původní hrou... čili především slabší grafika a horší ovládání (na které se však lze poměrně rychle přivyknout). A v neposlední řadě mě krapet iritovala hláška „zde nemůžeš odpočívat, najdi si nějaké bezpečné místo“, kvůli čemuž musíte často utíkat přes několik obrazovek do „bezpečné zóny“, což hru zbytečně zdržuje (na druhou stranu to taktéž mírně napomáhalo zvýšení obtížnosti).
Nicméně tento datadisk mi nabídl to, co jsem očekával od původního NwN... a to porci kvalitní zábavy.
Po tomhle kousku se už opravdu těším na další datadisk (Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark), který se chystám rozehrát co nevidět.

Pro: Kvalitní souboje, svižnost (oproti původní hře), 3E DnD (a s tím spojený skvělý vývojový systém)

Proti: Slabší příběh

+14
  • PC 65
Poněkud mdlej, ale stále docela zábavnej datadisk. Staví především na drasticky velké změně prostředí od původní hry. Přeci jenom mrazivé Icewind Daleovsky připomínající pláně a horkou poušť nebylo něco, s čím jsme se mohli střetnout na severní části Mečového pobřeží. Pche, jaký to kontrast! Důvod, proč je tento přídavek takovej „meh“ tkví pravděpodobně v tom, že mnoho aspektů je zde hrozně průměrných. Příběh skromnej, ale nijak zvlášť napínavej. Společníci jakž takž, Deekina popravit. Dialogy se trochu zlepšily, furt se to ale někdy hrozně čte. Oceňuji však snahu tvůrců více zapojit vaše parťáky do dění, které se kolem vás točí. V původní verzi se společníci chovali jako praví žoldáci, bylo jim jedno, že svět bude ovládnut prastarou ještěří rasou, hlavně že budou zabíjet. Zde se vaši parťáci aspoň vyjadřují o nadcházejících či předešlých událostech, sdělují vám svůj názor a úhel pohledu, což je oproti původní verzi velmi příjemná změna. Už jen proto, že se s nimi víc sblížíte.

Atmosféra není špatná, ovšem Neverwinter to umí líp. Táhnoucí se dungeony tentokrát nebyly nějak zvlášť zajímavé, výjimku tvoří druhá kapitola, která je také nejlepší částí hry. Tam to jelo. A její konec? Prostě parádní. Škoda, že následná kapitola už tak dobrá nebyla. I přesto všechno se to ale celkem dobře hraje, souboje jsou furt hrozně prima, hudba taktéž a některé postavy jsou velice dobře napsaný. Smutný na tom akorát je, že jsem se nemohl dočkat na dohrání, abych mohl pokračovat s Hordes of the Underdark, což přídavek mnohonásobně lepší.

Není to hrůza, není to katastrofa. Je to prostě průměrný. Celkem jsem se bavil, takže to svůj účel v podstatě splnilo, ale mohlo to být udělaný líp. Možná mě jen nebaví archeologické poznatky o starém kouzelnickém království, na čemž je příběh dá se říct založen, nebo možná mi zkazil náladu ten uřvanej kobold. Vážně, popravit ho…

Pro: Pěkné lokace, otevřenější parťáci, lepší dialogy, boje

Proti: Občas nuda, nezáživný příběh, stereotyp dungeonů, vše je moc průměrné

+11
  • PC 60
2017-08-13
Dneska jsem to poprvý pořádně rozehrál (barbarian) a vidím větší potenciál než v předešlejch fantasy. Líbí se mi konkrétně ten zpusob boje. Žádný chaotický sekání, ani souboje na tahy, tak něco mezi. Retro grafika navozuje tu správnou atmosferu, připomíná mi to hry z devadesátek. Kamera je mnohem přehlednější než v DAO – žádný problémy s ní nemám. Další hra, kde se proháněj krysy. Nezapomněli ani na vyvolávání bestií ze záhrobí, který vám ušetří dost práce. Vlastně už jen recyklují prověřený RPG obsah. Jinak nesnáším velký skupinky, takže mi ani nevadí, že jdu na vlastní pěst.
Mám journal, do kterého si opět mužu sám zapisovat (!). Ted jsem se dohodnul s demony a bojoval na jejich straně (to v RPG nepamatuju), veliký plus!

Pro: Postavy mají příjemný hlas. Výrazná hudba.

+2