Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallout 3

28.10.2008
09.11.2015
75
567 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Po deseti letech první právoplatné pokračování (vývoj původního Fallout 3 z rukou Black Isle Studios, známý pod krycím názvem Van Buren, byl oficiálně zastaven v prosinci 2003) post-apokalyptické RPG ságy, která se stala možná nejklasičtějším a nejnapodobovanějším představitelem žánru počítačových her na hrdiny. Hra se již neodehrává na západním pobřeží ruin USA, nýbrž v oblasti Washington D.C., kde hrdina pátrá po svém otci, bez varování uprchnuvším z "oficiálně nepropustného" Vaultu 101. Vývojáři z Bethesda Softworks zajistili řadou rozhodnutí (výměna izometrického pohledu za modernější 1st person, tahový systém soubojů nahrazený systémem VATS, opuštění PC jako primární platformy apod.) svému dítku značnou pozornost dávno před vydáním.

Za zmínku stojí i přítomnost známých osobností coby dabérů některých postav. Najdeme tu Liama Neesona (Star Wars, Batman začíná) v roli otce, Malcolma McDowella (Hrdinové, Soudný den) v roli prezidenta či Rona Perlmana (Hellboy, Blade 2), který opět stojí za úvodním proslovem ke hře (aneb slavné konstatování: "War. War never changes.", které předchází každému dílu série Fallout).

Téměř rok po vydání Fallout 3 vyšla edice "Fallout 3: Game of the Year Edition", ve které najdete všechny vydané datadisky: Operation: Anchorage, The Pitt, Broken Steel, Point Lookout a Mothership Zeta.

V roku 2010 vznikl další plnohodnotný díl Fallout: New Vegas.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Fallout 3 je hra, na níž jsem čekal 10 let. Původní Fallout jsem si zamiloval ještě než u nás vůbec vyšel u Levelu, v angličtině, kdy jsem skoro ničemu nerozuměl. S vydáním české verze se moje obsese touhle sérií ještě prohloubila a hraju je cca jednou do roka od data vydání. Když Bethesda oznámila Fallout 3, byl jsem v euforii. Po fiasku s Van Burenem jsem už na trojku rezignoval...

No, a teď je Fallout 3 tady. Je to jiná hra než předchozí díly ? Co se "gameplay mechanics" týče, ano, je to úplně jiná hra.Místo izometrického pohledu "boha" a ovládání pouze pomocí myši se rozhodla Bethesda použít jejich oblíbený first/third person pohled, a udělat hru osobnější a immersivnější než byli její předchůdci.Zde je tedy rozdíl maximální.

Co se ale náplně samotného gameplaye týče, je to pořád starej dobrej Fallout.Stále jde o to, jít kamkoliv, dělat cokoliv a přitom rozhodovat jak co udělám, jak který quest splním, zda se budu chovat jako svatoušek, hajzl nebo člověk vychcanej jak díra do sněhu, ale v jádru dobrej (nebo zlej).Já nemám problém se změnou perspektivy, spíš naopak - už když jsem Fallout v roce 97 hrál poprvé, chtěl jsem si ten svět prohlédnout z vlastních očí - tehdy se mi ale ani nesnilo o tom, kam to nakonec technologie dotáhne. Takže procházení se zničenou pustinou, její prozkoumávání, kdy jdu, vidím v dálce nějakou budovu, přijdu k ní a hele, továrna na Corvegy...krásnej pocit.

Strávil jsem ve Falloutu 3 celkem 45 hodin perfektní zábavy, a pak přestal.Bez dohrání hlavní linie, s prozkoumanou sotva polovinou světa. Proč? Bethesda zase nezvládla vybalancování vývoje postavy. Dosáhl jsem totiž max. 20 levelu, plus jsem ve stejnou dobu získal nejsilnější brnění ve hře a jednu z nejlepších zbraní. A když jsem nesmrtelnej, plus už za questy nezískávám odměnu v podobě XP, zábava se podstatně zmenšuje...

Takže, ač je Fallout 3 úžasná a pro mě osobně téměř dokonalá hra (prkotiny jako animace nebo místy špatně napsaný dialogy mě nerozházej), tenhle jeden problém (příliš rychlé získávání zkušeností) způsobil, že hru ukládám do šuplíku a dám si jí znovu tak za rok (spolu s předchozími díly), až bude venku nějaký pořádný rebalance mod (pohled na fallout3nexus je příjemnej, mody vznikaj už teď...takže to možná bude dřív než za rok, pokud bude čas).

Pro: Atmosféra, svoboda, design, VATS mě (proti očekáváním) stále neomrzelo, změna perspektivy

Proti: Nevybalancovanost XP a dosáhnutí level capu příliš rychle, chybějící animace pro diagonální pohyb : )), místy dialogy

+33 +38 −5
  • PC 75
Je to již nějaký ten pátek, co jsem Fallout 3 hrála. Měla jsem štěstí - jako nepolíbená předchozími díly jsem vstoupila do světa Falloutu coby tabula rasa. Nečekala jsem nic, zároveň jsem po předchozím hraním Oblivionu spatřovala skoro ty samé mechanismy. Neubránila jsem se, jako mnozí jiní zde, dojmu, že je to takový Oblifallout.

Následující text obsahuje spoilery, mohl by zbabrat už tak zbabrané dojmy z celé hry.

Jelikož jsem hru dohrála několikrát a to před docela dlouhým časem, můžu hodnotit tak nějak s odstupem. Vyzdvihla bych samotný počátek hry. Originální, vtipný. Svůj osud v pustině jsem započala jako dítě, narozena v bezpečí Vaultu. Bezpečí, které nemělo dlouhého trvání. Útěk z vaultu, první výstup na povrch. Oslepující slunce a první pohled do pustiny. Pustina... dalo se v ní bloumat celé hodiny. Jedna z nejatmosferičtějších lokací, které jsem měla tu čest navštívit. Celý dojem skvěle podkresloval ambient, bez něhož by to byl zážitek poloviční. Podobně, jako v Oblivionu, paběrkovala jsem pustinou velice ráda. Bavilo mě objevovat její zákonitosti. Narážet na opuštěné osady, nahlédnou do polorozbořených domů a spatřit záblesky ze zlatých let před válkou. Potkávat její obyvatele. Po dlouhé cestě kamsi bez cíle, narazila jsem na zvláštní místo. Oáza. Zrnko naděje uprostřed pouště. Jeden z mála vedlejších questů, který měl cosi do sebe. Stromový muž jako z obrazu Hieronyma Bosche. Chrám přírody. Vedlejší questy byly poměrně pestré, v porovnání s hlavní dějovou linkou, která byla zoufale neoriginální. Opětovný nešvar současných her - osekané, kratičké rozhovory ještě více umocnil dojem z vůbec odfláknutého světa. Sice jsem místy měla pocit, že pustina žije svým životem (hlavně při prvním hraní, kdy mě pobavily momenty jako možnost manipulace voleb v malinké osadě, ochrana osady jiné před nájezdy mutantů, možnost přidat se k bujně rostoucímu zlu a zadupat tak náznaky klíčícího dobra... a robůtek požadující lístky v metru), všechno dokázala přebít právě ona stereotypnost, díky které jistě vím, že hru už nikdy více hrát nebudu.

Proto jsem raději rozehrála díly předchozí. Pak mi Fallout 3 trochu zhořkl v ústech. Nicméně 75% za první wau momenty ponechám. Přesto všechno, jaký potenciál pustina měla, autoři využili pouze zlomek. Onu bezútěšnost se snažili podtrhnout spíše lacinými věšeními mrtvol do obýváku (vždyť ten puch by nezvládli ani punkoví tvďáci z Doomsday. Navíc, škoda každého masa, které shnije!)
+33
  • PC 50
F3? Hra, která mě baví (bavila, teď sem ji pustil z hlavy ) a hrát se nějak dá. Bethesda se snažila, to zase jo. Ale pravdě do očí. S Falloutem má společnou akorát Pustinu a názvy některých věcí. Tento počin je jménu FALLOUT NEhodný! Tolik ve stručnosti...

Co se mi tedy líbí...
• Nenáročnost na HW.
• Kamera v režimu V.A.T.S.!
• AI většiny NPC (i když ne vždycky), ale krytí za překážkami či obcházení úkrytů potěší.
• Pip-Boy (i když hodně nezvyk oproti předchozím dílům).
• 3D atmosféra Pustiny (ta Falloutem opravdu dýchá).
• Perfektní modding, který hru uzpůsobí (částečně) mým představám. Toto je asi jediný důvod, proč jsem se u tohoto kousku pozastavil a strávil tak přes 100 hodin různými úpravami.
• Chytlavost při prvním hraní. Podruhé už to asi nedám... Narozdíl od Falloutu 2 (který si zahraji kdykoliv a kdekoliv po Xté a pořád mě kupodivu baví).

Co už pořešily modifikace či DLC, a chybělo mi?
∙ Traity (finesse, gifted...) a s tím snížení Intensive training na 6 ranků.
∙ Pokračování po splnění main questu.
∙ Rychlejší chůze (někdy mě fakt unavovalo trmácet se na neobjevenou lokaci... a navíc nenarazit na něco zvláštního, jak přes kopírák) .
∙ Větší postih při zlomení nohy nebo ruky.
∙ Eh... Uchylné oddělování hlavy od těla omezit na minimum.
∙ Desert Eagle, moje oblíbená Gaussova puška a pistole či YK Plasma technologii Bratrstva.
∙ Možnost opravování věcí součástkami a ne jenom stejnými věcmi (např. pušku spravit pistolí na stejné náboje, koženou bundu zalátat páskem...).
∙ Zrušení nesmrtelnosti v režimu V.A.T.S.
∙ Odstranění bambulek! Tohle akorát narušuje systém SPECIAL! Klasický Fallout je na tom stavěný, tady už to tak nějak ztrací význam. Jestli máš charismu 10 nebo nebo 4, je to fuk, postavám maximálně zmizí pár už tak chudých řádků textu.
∙ Implantáty.

A nakonec co mi opravdu chybí? (a vůbec ,,duchu" Falloutu; možná už na něco je mód, nevím nesleduji to denně.)
◦ Možnost střelby do očí a mezi nohy.
◦ Trvalé postihy, jako např. oslepnutí.
◦ Boje v ringu, díky kterým budu mít svoje ucho v inventáři...
◦ Možnost přidávat se k různým klanům a tím vlastně maximální ovlivnění chování ostatních vůči mě...
◦ Větší možnosti dialogu závisející na S.P.E.C.I.A.L. a chování během hry... Dialogy jsou opravdu pro debilky co se hrou chtějí co možná nejmíň proklikat.
◦ Několik způsobů jak splnit jeden quest.
◦ Náhodná setkání (teda nevím jak moc jich tam je ale já na moc takových lokací nenarazil).
◦ Rychlejší cestování po Pustině (tzn. dopravní prostředky jako je auto či motorka), pro které musím udělat kotel vedlejších questů na sebe navazujících... A tím samozřejmě zrušit ,,Rychlé cestování".
◦ Možnost získání nejrůznějších titulů (vykradač hrobů, vrah dětí nebo šampión ringu...).
◦ Lepší hlášky a poznámky NPC.
◦ Trochu sexuálního podtextu (jako by tam už ani něco takového neexistovalo, Amíci si 18+ za hromady krve a nesmyslného násilí dají, ale sex?).
◦ Alieni a jiné fallouťácké příšerky.
◦ Výběr v režimu V.A.T.S. dávky nebo výstřelu u jednotlivých zbraní a vůbec... Proč nemá NPC možnost dělání akcí během spuštěnyého tahového módu?
◦ Fallout engine! Dolní lišta, puntíky na AB, výběr skillů...
◦ Jelikož je to plně 3D hra, nebylo by problém udělat na výběr z pohledů. Izometric jak tomu bylo v předchozích dílech a pro FPSáky momentální 3D.
◦ Nějaké pořádné město nebo zázemí! Neexistují tam kolonie lidí, která má svoje problémy a ani popularita v městech! Např. Megatuna: Zkáza (po její odpálení), River City: Idol... Pustina není pustá, ona je mrtvá.
◦ Duchaplnější odměny za ,,velice" vypadající lokace.
◦ Menší přímočarost děje a vůbec X možností dohrání hry, včetně následků počinů hráče v jednotlivých lokacích a městech (ne 4 ale 250 jak je tomu u F2).
◦ Logiku postrádající svět.

Nebýt názvu Fallout, troufám si říct, že bych hodnocení možná o 10% zvýšil, ale kdo ví, jestli bych o tomhle kousku (jako neznalec FPS) vůbec věděl.

(1.7 + všechny DLC + mnoho modifikací)

Pro: Atmosféra pustiny (grafická).

Proti: S Falloutem má společné akorát ty názvy věcí a Pip-boye...

+28 +39 −11
  • PC --
Pokračuju v probírce her, které jsem si pořídil už před léty v různých slevách, ačkoliv jsem tenkrát (pro samou práci) neměl čas je hrát a ani jsem neměl stroj, na kterém by běhaly. Teď přišla řada na Fallout3.

Tak tedy: druhá polovina třiadvacátého století, dvě stě let po Apokalypse. Konkrétně rok 2277... Což mě poněkud udivilo. Z F1+2 (které jsem dohrál před téměř dvaceti roky, ale mám je v živé paměti) jsem nabyl dojmu, že Apokalypsa nastala v alternativních sedmdesátých letech dvacátého století. Tomu odpovídala architektura, design předmětů denní (předapokalyptické) potřeby, vraky benzinožravých bouráků, atd. Ale asi jsem tehdy nedával pozor, nebo to tenkrát bylo jinak. Prostě je rok 2277, 200 let po jaderné válce. .. Děj se odehrává ve Washingtonu DC a v jeho severozápadním okolí. Konkrétně ve čtverci, který je úhlopříčně rozdělený vyschlou řekou Potomac. Při hraní jsem občas otevíral mapu na Seznamu a díval se, kde zrovna jsem. Také jsem googlil pamětihodnosti obsažené ve hře (byť ve hře jsou poněkud v nabořeném stavu). Vizuální stránka se mi líbila, ta se povedla. Jinak mě ale spousta věcí prudila. Asi 2x jsem chtěl hru odinstalovat a podívat se na závěr na Youtube, ale nakonec jsem to dohrál až do (hořkého) konce.

Jedním z hlavních opruzů je ošoupávání používaných zbraní a zbrojí. Kvéry, které vydržely celých 200 let, začnou podléhat korozi, erozi, hnilobě, plísni a bůhví čemu ještě, jen co je váš hrdina vezme do ruky. Můžou vám je opravit obchodníci, to je však natolik drahé, že vás to okamžitě zruinuje. Nebo si je opravíte sami, pokud máte tu dovednost. K opravě však potřebujete dvě stejné věci, z nichž jednu opravíte a druhá zmizí. Tady nastává slabina raritních zbraní: získáte čuprovou ostřelovačku, která se vám po 25 výstřelech změní v hromadu šrotu. Oprava u obchodníka stojí majlant a vlastnoručně si ji opravit nemůžete, protože nemáte náhradní. Za celou hru jsem našel/získal snad jen 3 kousky... Má postava po celou hru (až do konce) používala obrněnou valoutí kombinézu, kterou zdarma získala od kšeftsmanky (spíše od kšeftswomanky) v Megatuně a kterou každý obchodník opravil za pár šušňů.


Po vzoru F1, F2 má vaše postava hafo vlastností a schopností, ale drtivá většina z nich je k ničemu. Věda je k ničemu. Paklíčování je k ničemu. Skoro všechno je k ničemu, jen některé vlastnosti jsou klíčové a bez nich se prostě neobejdete. Důležité je opravování. Ještě důležitější je schopnost lehkých zbraní. Převážnou většinu hry jsem prošel s pistolkou a loveckou puškou s příležitostným využitím ostřelovačky, brokovnice a (při nedostatku nábojů do ostatního) značně neúčinné útočné pušky. Energetické zbraně využijete na samém konci, tj v posledních cca 2 hodinách hraní. Talent pro těžké zbraně je také k ničemu. S jednou jedinou situaci, kdy potřebujete použít těžké zbraně, se vypořádáte metodou save/load, prostě to zkoušíte, až to vyjde.

Extrémně výhodná je ovšem schopnost plížení. Pokud dáte headshot z módu utajení, jde na jedinou ránu k zemi i supermutant speciál, do kterého byste jinak museli vyprázdnit 3 zásobníky z útočné pušky.

Systém VATS je, kulantně řečeno, prapodivný. O tom už tady řekli své jiní. I já jsem se o něm zmínil u F:NW, takže to nebudu rozpatlávat znova.

K hratelnosti: F3 je slepenec několika žánrů, které jsou sešité poměrně horkou jehlou. V prvé řadě je tu open world RPG ve stylu Morrowindu. Však je F3 také přeskinovaný Morrowind. To mi ale nevadilo, já mám Morrowind rád. Toulky pustinou patřily k tomu, co mě drželo u hry.

Občas se F3 změní v koridorovou střílečku. Postupujete ulicí ohraničenou neprostupnými troskami NEBO tunelem metra NEBO chaotickými chodbami některého z vaultů... a kydlíte vše, co se hýbá. Největší radost vám v takovém případě udělá, když ve slepé odbočce najdete místo pro odpočinek, tedy matraci. Jediná hodina spaní vaší postavě vyléčí všechna bebí. Prasklá lebka, zlomená ruka, utržená noha, nic z toho není fatální. Stačí hodina spánku a všechno je hned OK. Spací místa jsou však rozmístěna značně chaoticky (nebo možná zlomyslně). Někdy se musíte vracet lán světa, abyste si dopřáli svoji hodinku odpočinku.

Ve třetí řadě je F3 adventura. Mimořádně roztomilá (a nápaditá) je simulační pasáž, ve které se z vaší postavy stane dítko v idealizované ulici amerických padesátek. Klidně bych si dal celou hru v tomhle stylu. Adventurní vložky jsou však sporadické a víceméně nečekané viz závěrečný kód, který musíte vydedukovat z citátu z Bible.

F1+2 vynikaly vedlejšími questy, jenže ve F3 jsou vedlejší questy, řekněme, neinspirující. Splnil jsem všehovšudy 2 (jeden z nich byla oprava prasklého potrubí v Megatuně). Dalších 6 - 8 mi zůstalo zapsaných a nesplněných. Pokud jsou tam ještě nějaké vedlejší questy, tak jsem je neobjevil. Ani jsem neměl potřebu je objevovat. Kromě plnění hlavní linie jsem opakovaně vyrážel do pustiny, vyhlédl jsem si nějaké dárce nábojů a zbraní a pak jsem si od nich zbraně a náboje vybral - a to jsem dělal pořád a pořád.... Nenašel jsem psa. Nenašel jsem žádného společníka s výjimkou supermuťáka, který mě doprovázel až poslední hodinu hraní.

A hlavní příběh? Ten byl celkem obstojný - s výjimkou závěru, který dám raději do spoileru. Už jsme ve spoileru? Můžeme? Tak jo... Závěr spočívá v tom, že se vydáte do smrtící radiace, obětujete se a zachráníte lidstvo. Nebo požádáte jednu náhodnou kolemjdoucí, aby se obětovala a zachránila lidstvo místo vás, avšak tohle vy neuděláte, protože jste správňák a gentleman. JENŽE přímo za zády vám stojí váš věrný supermutantí parťák, kterému (zničující) radiace nic neudělá a který by klidně mohl zachránit lidstvo - a taky ghůlstvo a mutantstvo - a ani by mu z toho nevyskákala vyrážka na zadku. Už to koneckonců jednou udělal. Ze zamořené oblasti vám přinesl G.E.C.K. a ještě si u toho vesele pískal. Ten ale vaši prosbu odmítne s vysvětlením že "tohle je tvůj osud". Hra vás prostě za každou cenu tlačí do extrémního hrdinství a sebebětování.


Shrnuto a podtrženo: F3 v mnoha směrech nesahá po kotníky svým předchůdcům, ať už je to F1, F2 a nebo Morrowind, jehož je klonem. Musíme ale myslet pozitivně. F3 by nebyl špatným počinem a jeho neduhy by se daly překousnout, kdyby nebylo závěru, který mu dal ránu do vazu -viz spoiler. No ale všechno zlé je pro něco dobré. Bez F3 bychom pravděpodobně nedostali Borderlands, které jsou, domnívám se, parodií na F3, vybraly si z F3 vše zábavné a odvrhly vše otravné.
+26
  • PC 80
Od Falloutu 3 jsem moc nečekal, neb oba díly TES mi přišly dost nemastné neslané a prostě jejich přístup ke hrám se mi nezdál jako to pravé ořechové pro Fallouta. Ale nakonec to překvapivě nezkurvili a FO3 je tak pro mě důstojným nástupcem série a patrně taky nejlepší hrou od Bethesdy kterou jsem hrál.

Atmosférou světa mi hodně připomíná Fallout 1. Hratelností z pochopitelných důvodů už tolik ne, což je asi hlavní důvod, proč dávám jen 80. First-Person realtime má prostě jiný feeling a tolik mě nebaví - když člověk musí někam dojít "vlastnoručně" tak tráví až moc času rutinou jménem chůze.

Pustina je vymodelovaná celkem pěkně a skrývá nemálo zajímavých lokací. Hlavní linie vás ale zavede jen do několika z nich a obtěžovat se průzkumem se mi při pěší chůzi dvakrát nechtělo,takže jsem spoustu lokací (např. i Tenypenny Tower nebo Underworld) vůbec nenavštívil. Hra je tedy svým způsobem dost rozlehlá, ale necítil jsem tolik potřebu prozkoumávat každý kout.

Questy mají více řešení a rozhovory jsou bohatší než ty Oblivionské a berou v úvahu vlastnosti postavy, ale na Fallout 2 nemají - není mezi nimi tolik souvislostí a často se nelze zabývat jejich pozadím po splnění. Takhle jsem nezjistil kdo je Andriod, protože jsem dědkovi dal kus nějakého šrotu. Stal jsem se díky tomu členem jakési organizace, ale prd z toho. Vůbec některé větve jsou tak trochu odfláknuté. Menší vedlejší questy se pak ani nezapisují do pipboye.

Hlavní příběhová linka není zlá, ale námět Water Purifieru mě nijak nezaujal - v žádném Falloutu, ani v tomhle, jsem neměl pocit, že by přeživší lidstvo nějak trpělo kvůli nedostatku vody, takže ta otcova posedlost tu blbost postavit mi přisla tak nějak trapná. Zájmy Enklávy na tom projektu byly pro změnu zajímavé. Co mě totálně dožralo byl konec, kdy se musím já nebo ta ženská obětovat. A podle všeho není jiná možnost. A to vedle mě stál ten supermutant co mi přines GECK. Pro něj by to patrně nepředstavovalo větší problém, ale néé on to "není jeho boj" nebo co. Taková debilní výmluva. I tak tam bylo víc než dost času zdrhnout.

Souboje baví, VATS funguje skvěle. Jen nechápu, proč má skill vliv na sílu střelných zbraní a třeba přesnost sniperky se ve VATS v potaz nebere. To samé lockpick a hackování - 4 úrovně - buď to jde, nebo nejde. Trapně odfláknuté.

Inventář není zrovna přehledný, uvítal bych ikonky místo názvů. Po nějaké době se člověk naučí obsah inventáře nazpaměť, takže to přestane vadit, ale ideální to vážně není. Příjemný je systém oprav skrz kombinaci dvou stejných/podobných věcí, jen mi přijde, že třeba takový Enclave PA a a Tesla Armor by mohly být vzájemně opravitelné.

Level cap 20 je... hm... no věřím, že někomu, kdo hodlá prozkoumat každý kout mapy, zdaleka stačit nebude, já dohrál hru tuším na levelu 15. Po konci nelze pokračovat v hraní, což docela zamrzí. Prý aby se hráč do toho konce víc vcítil, či co. Blbost.

I když ještě nevyšly oficiální nástroje, na internetu už jsou k nalezení desítky modů. Já využil dva - menší písmo na interface (které je nesmyslně veliké, takže v rozhovorech jsou bez scrolování vidět tři možnosti) a vylepšení/odstranění negativních efektů z Power Armors.

Hudba občas sedí, občas vážně připomíná soundtrack Oblivionu. Docela špatná je mimika postav, hlavně v oblasti očí. Hodně potěší humor, kterého je ve hře dost - milý a černý.

Celkově vzato, bavil jsem se. Fallout 3 je opravdu Fallout, nesrovnalosti v reáliích snad ani nestojí za zmínku. Questy jsou nápadité a jejich řešení variabilní. Ne tolik jako v FO2, ale srovnání s FO1 bych se vůbec nebál. Atmosféra též hodně připomíná FO1, i když nebudu popírat, že pár maličkostí připomíná Oblivion. Mě ale pro fallout přece jen víc vyhovuje ono 2D iso, kde se víc zabývám tím důležitým, což je asi hlavní důvod, proč dávám "jen" 80. Rozhodoval jsem se mezi 80 a 85 už od Megatonu (btw úvod ve vaultu je dost žůžo), ale nic dál ve hře mě nepřesvědčilo posunout tohle hodnocení nahoru. Nebo dolů. Nakonec tedy dávám velmi dobrých 80, možná to s odstupem změním na 85.

Pro: afmosféra, humor, vats, systém oprav, modifikace, rozsáhlost, nezkurvili Fallout

Proti: mimika postav, inventář, Todd Howard, páčení a hackování, mizerný a definitivní konec, fist-person perspektiva mě osobně nevyhovuje tolik jako 2D iso, FO2 byl holt lepší :)

+25 +27 −2