Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Black Isle Studios

Rok vzniku:
1996
Země původu:
USA
Toto Kalifornské studio bylo založeno v roce 1996 jako divize vývojáře a vydavatele počítačových her Interplay Productions. "Black Isle (Černý ostrov)" je skotským ostrovem, ze kterého pochází zakladatel studia Feargus Urquhart. Formálně studio navázalo na vývojářskou činnost skupiny lidí v Interplay, která tvořila RPG.

Studio se zapsalo do dějin herní historie vytvořením hry Fallout a spoluprací na hře Baldur's Gate se studiem Bioware. V roce 1998 opustilo studio několik klíčových lidí zodpovědných za Fallout a přidalo se ke studiu Troika Games. Důvodem bylo nedohodnutí se s Interplay na struktuře, jakou by měl mít jejich příští pracovní tým. Následovalo vydání hry Fallout 2, práce na Icewind Dale a jejích pokračováních, samozřejmě Planescape: Torment, spolupráce s Bioware na pokračováních Baldurs Gate a s Reflexive Entertainment na hře Lionheart: Legacy of the Crusader. Úzká spolupráce s Bioware je dobře patrná na tom, že Black Isle Studios samo vytvořilo hru Baldur's Gate: Dark Alliance II pro XBOX a PS2.

8.prosince 2003 bylo studio zavřeno kvůli velkým finančním problémům v Interplay - během práce na hře Fallout 3 (kódové označení Van Buren). Již o dva roky dříve, v roce 2001, byly zrušeny tituly Stonekeep II, Black Isle's Torn a Baldur's Gate 3: The Black Hound. Mnoho zaměstnanců odešlo po rozpadu Black Isle Studios k Obsidian Entertainment.

V roce 2012 bylo oznámeno znovuobnovení studia. Avšak, jedinými původními zaměstnanci, kteří se do Black Isle vrátili jsou Mark O'Green a Chris Taylor. V současnosti se studio soustředí na vývoj hry Project V13. Má jít o RPG, založené na zrušeném Fallout Online.

Zajímavost: Black Isle Studios označovalo své hry během vývoje kódovými jmény podle amerických prezidentů a vice-prezidentů.

Nejlépe hodnocené hry