Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Black Isle Studios Black Isle Studios Black Isle Studios Black Isle Studios Black Isle Studios Black Isle Studios Black Isle Studios
USA
USA
USA
USA
USA
USA
USA
Založeno 1996, zrušeno 2003
Založeno 1996, zrušeno 2003
Založeno 1996, zrušeno 2003
Založeno 1996
Založeno 1996
Založeno 1996, zrušeno 2016
Založeno 1996
Toto Kalifornské studio bylo založeno v roce 1996 jako divize vývojáře a vydavatele počítačových her Interplay Productions. "Black Isle (Černý ostrov)" je skotským ostrovem, ze kterého pochází zakladatel studia Feargus Urquhart. Formálně studio navázalo na vývojářskou činnost skupiny lidí v Interplay, která tvořila RPG.

Studio se zapsalo do dějin herní historie vytvořením hry Fallout a spoluprací na hře Baldur's Gate se studiem Bioware. V roce 1998 opustilo studio několik klíčových lidí zodpovědných za Fallout a přidalo se ke studiu Troika Games. Důvodem bylo nedohodnutí se s Interplay na struktuře, jakou by měl mít jejich příští pracovní tým. Následovalo vydání hry Fallout 2, práce na Icewind Dale a jejích pokračováních, samozřejmě Planescape: Torment, spolupráce s Bioware na pokračováních Baldurs Gate a s Reflexive Entertainment na hře Lionheart: Legacy of the Crusader. Úzká spolupráce s Bioware je dobře patrná na tom, že Black Isle Studios samo vytvořilo hru Baldur's Gate: Dark Alliance II pro XBOX a PS2.

8.prosince 2003 bylo studio zavřeno kvůli velkým finančním problémům v Interplay - během práce na hře Fallout 3 (kódové označení Van Buren). Již o dva roky dříve, v roce 2001, byly zrušeny tituly Stonekeep II, Black Isle's Torn a Baldur's Gate 3: The Black Hound. Mnoho zaměstnanců odešlo po rozpadu Black Isle Studios k Obsidian Entertainment.

Zajímavost: Black Isle Studios označovalo své hry během vývoje kódovými jmény podle amerických prezidentů a vice-prezidentů.
Toto Kalifornské studio bylo založeno v roce 1996 jako divize vývojáře a vydavatele počítačových her Interplay Productions. "Black Isle (Černý ostrov)" je skotským ostrovem, ze kterého pochází zakladatel studia Feargus Urquhart. Formálně studio navázalo na vývojářskou činnost skupiny lidí v Interplay, která tvořila RPG.

Studio se zapsalo do dějin herní historie vytvořením hry Fallout a spoluprací na hře Baldur's Gate se studiem Bioware. V roce 1998 opustilo studio několik klíčových lidí zodpovědných za Fallout a přidalo se ke studiu Troika Games. Důvodem bylo nedohodnutí se s Interplay na struktuře, jakou by měl mít jejich příští pracovní tým. Následovalo vydání hry Fallout 2, práce na Icewind Dale a jejích pokračováních, samozřejmě Planescape: Torment, spolupráce s Bioware na pokračováních Baldurs Gate a s Reflexive Entertainment na hře Lionheart: Legacy of the Crusader. Úzká spolupráce s Bioware je dobře patrná na tom, že Black Isle Studios samo vytvořilo hru Baldur's Gate: Dark Alliance II pro XBOX a PS2.

8.prosince 2003 bylo studio zavřeno kvůli velkým finančním problémům v Interplay - během práce na hře Fallout 3 (kódové označení Van Buren). Již o dva roky dříve, v roce 2001, byly zrušeny tituly Stonekeep II, Black Isle's Torn a Baldur's Gate 3: The Black Hound. Mnoho zaměstnanců odešlo po rozpadu Black Isle Studios k Obsidian Entertainment.

Zajímavost: Black Isle Studios označovalo své hry během vývoje kódovými jmény podle amerických prezidentů a vice-prezidentů.
Toto Kalifornské studio bylo založeno v roce 1996 jako divize vývojáře a vydavatele počítačových her Interplay Productions. "Black Isle (Černý ostrov)" je skotským ostrovem, ze kterého pochází zakladatel studia Feargus Urquhart. Formálně studio navázalo na vývojářskou činnost skupiny lidí v Interplay, která tvořila RPG.

Studio se zapsalo do dějin herní historie vytvořením hry Fallout a spoluprací na hře Baldur's Gate se studiem Bioware. V roce 1998 opustilo studio několik klíčových lidí zodpovědných za Fallout a přidalo se ke studiu Troika Games. Důvodem bylo nedohodnutí se s Interplay na struktuře, jakou by měl mít jejich příští pracovní tým. Následovalo vydání hry Fallout 2, práce na Icewind Dale a jejích pokračováních, samozřejmě Planescape: Torment, spolupráce s Bioware na pokračováních Baldurs Gate a s Reflexive Entertainment na hře Lionheart: Legacy of the Crusader. Úzká spolupráce s Bioware je dobře patrná na tom, že Black Isle Studios samo vytvořilo hru Baldur's Gate: Dark Alliance II pro XBOX a PS2.

8.prosince 2003 bylo studio zavřeno kvůli velkým finančním problémům v Interplay - během práce na hře Fallout 3 (kódové označení Van Buren). Již o dva roky dříve, v roce 2001, byly zrušeny tituly Stonekeep II, Black Isle's Torn a Baldur's Gate 3: The Black Hound. Mnoho zaměstnanců odešlo po rozpadu Black Isle Studios k Obsidian Entertainment.

V roce 2012 bylo oznámeno znovuobnovení studia. Avšak, jedinými původními zaměstnanci, kteří se do Black Isle vrátili jsou Mark O'Green a Chris Taylor. V současnosti se studio soustředí na vývoj hry Project V13. Má jít o RPG, založené na zrušeném Fallout Online.

Zajímavost: Black Isle Studios označovalo své hry během vývoje kódovými jmény podle amerických prezidentů a vice-prezidentů.
Toto Kalifornské studio bylo založeno v roce 1996 jako divize vývojáře a vydavatele počítačových her Interplay Productions. "Black Isle (Černý ostrov)" je skotským ostrovem, ze kterého pochází zakladatel studia Feargus Urquhart. Formálně studio navázalo na vývojářskou činnost skupiny lidí v Interplay, která tvořila RPG.

Studio se zapsalo do dějin herní historie vytvořením hry Fallout a spoluprací na hře Baldur's Gate se studiem Bioware. V roce 1998 opustilo studio několik klíčových lidí zodpovědných za Fallout a přidalo se ke studiu Troika Games. Důvodem bylo nedohodnutí se s Interplay na struktuře, jakou by měl mít jejich příští pracovní tým. Následovalo vydání hry Fallout 2, práce na Icewind Dale a jejích pokračováních, samozřejmě Planescape: Torment, spolupráce s Bioware na pokračováních Baldurs Gate a s Reflexive Entertainment na hře Lionheart: Legacy of the Crusader. Úzká spolupráce s Bioware je dobře patrná na tom, že Black Isle Studios samo vytvořilo hru Baldur's Gate: Dark Alliance II pro XBOX a PS2.

8.prosince 2003 bylo studio zavřeno kvůli velkým finančním problémům v Interplay - během práce na hře Fallout 3 (kódové označení Van Buren). Již o dva roky dříve, v roce 2001, byly zrušeny tituly Stonekeep II, Black Isle's Torn a Baldur's Gate 3: The Black Hound. Mnoho zaměstnanců odešlo po rozpadu Black Isle Studios k Obsidian Entertainment.

V roce 2012 bylo oznámeno znovuobnovení studia. Avšak, jedinými původními zaměstnanci, kteří se do Black Isle vrátili jsou Mark O'Green a Chris Taylor. V současnosti se studio soustředí na vývoj hry Project V13. Má jít o RPG, založené na zrušeném Fallout Online.

Zajímavost: Black Isle Studios označovalo své hry během vývoje kódovými jmény podle amerických prezidentů a vice-prezidentů.
Toto kalifornské studio bylo založeno v roce 1996 jako divize vývojáře a vydavatele počítačových her Interplay Productions. "Black Isle (Černý ostrov)" je skotským ostrovem, ze kterého pochází zakladatel studia Feargus Urquhart. Formálně studio navázalo na vývojářskou činnost skupiny lidí v Interplay, která tvořila RPG.

Studio se zapsalo do dějin herní historie vytvořením hry Fallout a spoluprací na hře Baldur's Gate se studiem BioWare. V roce 1998 opustilo studio několik klíčových lidí zodpovědných za Fallout a přidalo se ke studiu Troika Games. Důvodem bylo nedohodnutí se s Interplay na struktuře, jakou by měl mít jejich příští pracovní tým. Následovalo vydání hry Fallout 2, práce na Icewind Dale a jejích pokračováních, samozřejmě Planescape: Torment, spolupráce s BioWare na pokračováních Baldur's Gate a s Reflexive Entertainment na hře Lionheart: Legacy of the Crusader. Úzká spolupráce s BioWare je dobře patrná na tom, že Black Isle Studios samo vytvořilo hru Baldur's Gate: Dark Alliance II pro PlayStation 2 a Xbox.

8. prosince 2003 bylo studio zavřeno kvůli velkým finančním problémům v Interplay – během práce na hrách Fallout 3 (kódové označení Van Buren) a Baldur's Gate III: The Black Hound. Již o dva roky dříve, v roce 2001, byly zrušeny tituly Stonekeep II a Black Isle's Torn. Mnoho zaměstnanců odešlo po rozpadu Black Isle Studios k Obsidian Entertainment.

V roce 2012 bylo oznámeno znovuobnovení studia. Avšak jedinými původními zaměstnanci, kteří se do Black Isle vrátili, byli Mark O'Green a Chris Taylor. Znovuzrozené studio se soustředilo na vývoj hry Project V13, plánovaného RPG založeného na zrušeném Fallout Online. Z projektu však nic nevzešlo a studio bylo opět zrušeno v roce 2016.

Zajímavost: Black Isle Studios označovalo své hry během vývoje kódovými jmény podle amerických prezidentů a viceprezidentů.
Toto kalifornské studio bylo založeno v roce 1996 jako divize vývojáře a vydavatele počítačových her Interplay Productions. "Black Isle (Černý ostrov)" je skotským ostrovem, ze kterého pochází zakladatel studia Feargus Urquhart. Formálně studio navázalo na vývojářskou činnost skupiny lidí v Interplay, která tvořila RPG.

Studio se zapsalo do dějin herní historie vytvořením hry Fallout a spoluprací na hře Baldur's Gate se studiem BioWare. V roce 1998 opustilo studio několik klíčových lidí zodpovědných za Fallout a přidalo se ke studiu Troika Games. Důvodem bylo nedohodnutí se s Interplay na struktuře, jakou by měl mít jejich příští pracovní tým. Následovalo vydání hry Fallout 2, práce na Icewind Dale a jejích pokračováních, samozřejmě Planescape: Torment, spolupráce s BioWare na pokračováních Baldur's Gate a s Reflexive Entertainment na hře Lionheart: Legacy of the Crusader. Úzká spolupráce s BioWare je dobře patrná na tom, že Black Isle Studios samo vytvořilo hru Baldur's Gate: Dark Alliance II pro PlayStation 2 a Xbox.

8. prosince 2003 bylo studio zavřeno kvůli velkým finančním problémům v Interplay – během práce na hrách Fallout 3 (kódové označení Van Buren) a Baldur's Gate III: The Black Hound. Již o dva roky dříve, v roce 2001, byly zrušeny tituly Stonekeep II a Black Isle's Torn. Mnoho zaměstnanců odešlo po rozpadu Black Isle Studios k Obsidian Entertainment.

V roce 2012 bylo oznámeno znovuobnovení studia. Avšak jedinými původními zaměstnanci, kteří se do Black Isle vrátili, byli Mark O'Green a Chris Taylor. Znovuzrozené studio se soustředilo na vývoj hry Project V13, plánovaného RPG založeného na zrušeném Fallout Online. Z projektu však nic nevzešlo a studio bylo opět zrušeno v roce 2016.

V roce 2021 se ukázalo prostřednictvím Twitteru, že Black Isle Studios stále existuje jako značka Interplaye a (pravděpodobně bez vlastních vývojářů) vydali porty hry Baldur's Gate: Dark Alliance od zrušeného Snowblind Studios pro moderní platformy.

Zajímavost: Black Isle Studios označovalo své hry během vývoje kódovými jmény podle amerických prezidentů a viceprezidentů.
Oficiální stránky vývojáře (http://)
Oficiální stránky vývojáře (http://)
Oficiální stránky vývojáře (http://)
Oficiální stránky vývojáře (http://www.blackisle.com//)