Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Obsidian Entertainment

USA
Založeno 2003
Studio Obsidian Entertainment bylo založeno veterány ze zavřených Black Isle Studios - Feargusem Urquhartem, Chrisem Parkerem, Darrenem Monahanem, Chrisem Avellonem a Chrisem Jonesem. Zaměřují se na RPG žánr.

Jejich první dva projekty, Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lords (2005) a Neverwinter Nights 2 (2006) společně s datadisky Mask of the Betrayer (2007) a Storm of Zehir (2009), byly pokračování úspěšných značek od BioWare.

Jejich první samostatnou hrou bylo RPG/stealth akce Alpha Protocol (2010).

Pod záštitou Bethesdy vytvořili další hru ze série Fallout, Fallout: New Vegas (2010) společně se stahovatelnými příběhovými přídavky Dead Money, Honest Hearts, Old World Blues a Lonesome Road (2011).

V roce 2011 vychází Dungeon Siege III, volné pokračování úspěšných ačkních RPG od Gas Powered Games, a to na jejich vlastním enginu Onyx. V březnu 2014 vychází na stejném enginu RPG South Park: The Stick of the Truth vyvíjený pro South Park Digital Studios a o rok později pak tanková hra Armored Warfare pro My.com. Obsidian také ukázal přátelské vztahy s inXile Entertainment, se kterými je pojí společná minulost. Obě společnosti podepsali dohodu o sdílení technologií a Obsidian jim pomohl s vývojem hry Wasteland 2.

Po vydání South Park: The Stick of the Truth se studio dostalo do finančních problémů. Odměna za tuto hru nebyla dostatečně vysoká a navíc Obsidian přišel o bonusy od Bethesdy, protože Fallout: New Vegas nesplnil jedno z jejich kritérií, na Metacriticu získala pouze 84 bodů, zatímco Bethesda požadovala 85 bodů. Z tohoto problému se dostali až díky Kickstarterové kampani "Project Eternity", díky které vznikl duchovní nástupce slavných izometrických RPG běžících na Inifinity Enginu, Pillars of Eternity.

Pillars of Eternity byla první hra na Unity enginu od Obsidianu, stejném enginu, na kterém spolupracovali s inXile při vývoji Wasteland 2 a stejném enginu, na kterém poté vyšlo další Obsidianí RPG Tyranny a také další díl Pillars of Eternity financovaný pomocí Fig, Pillars of Eternity II: Deadfire. Obsidianem upravený Unity engine pro jejich izometrická RPG využil také inXile při vývoji Torment: Tides of Numenera.

V listopadu 2018 ohlásil Microsoft akvicizici Obsidian Entertainment společně také s inXile Entertainment a jen o měsíc později Obsidian ohlásil novou značku, The Outer Worlds.

Nejlépe hodnocené hry