Příběh hry se odehrává v post-apokalyptickém světě, který prošel atomovou válkou, vyvolanou nedostatkem nerostných surovin. Ze světa se stala nehostinná pustina. Ti šťastnější nalezli úkryt v podzemních krytech zvaných Vaulty. Váš Vault s číslem popisným 13 však stihne pohroma, čip na úpravu vody je zničen a zásoby vody vydrží jen 150 dní. Najde se dobrovolník, který dokáže všechny zachránit?
Jedná se o RPG, se vším, co se očekává - rozsáhlý svět, spousta úkolů a možností. Postupně procházíte zničeným světem a zjišťujete, jak moc se změnil. Zvířena i rostlinstvo se v okolí kvůli radiaci změnilo, zmutované krysy či obří škorpióni tvoří jen malou část problémů ve vašem putování. Zvuková stránka hry jen podtrhává atmosféru.
Falloutí sága pokračuje Falloutem 2 a mírnou odbočkou v podobě taktické akce Fallout Tactics: Brotherhood of Steel, ve 3D pak Fallout 3, Fallout: New Vegas a Fallout 4. Za pozornost také stojí totální konverze Falloutu 2 Fallout 1.5: Resurrection, která se dějově odehrává mezi prvním a druhým dílem.
[přesunuto z komentářů]
Jako fanoušek minulých dílů jsem byl z kraje poněkud rozčarován soubojovým systémem - pokud se to dá vůbec nazvat systém. VATS je jakási berlička, která má chránit autory od obvinění, že nedokázali udělat nic jiného než 3D akci. Pokud by jste totiž tento režim nepoužívali, je F3 opravdu prakticky jen 3D akce. Bodíky můžete rozdat jak chcete, na konec vždy (na rozdíl od RPG staré školy) dojdete. Tohle ale představuje téměř jedinou vadu hry. Pustina, ale hlavně město na východě mapy je vymodelováno naprosto úžasně, a z atmosféry (kterou jsem umocnil vložením hudby z minulých dílů) mi šel mráz po zádech. Opravdu jsem se přes třicet hodin skoro dokonale bavil. Tajně ale doufám, že fanoušci pomocí GECK editoru tohle hru předělají na úroveň starých dílů, to bych si jí dal okamžitě znovu.
Pro: Atmosféra, značka Fallout byla zachráněna
Proti: Dnes už víme že značka Fallout byla Bathesdou spíše "zachráněna"
Jako fanoušek minulých dílů jsem byl z kraje poněkud rozčarován soubojovým systémem - pokud se to dá vůbec nazvat systém. VATS je jakási berlička, která má chránit autory od obvinění, že nedokázali udělat nic jiného než 3D akci. Pokud by jste totiž tento režim nepoužívali, je F3 opravdu prakticky jen 3D akce. Bodíky můžete rozdat jak chcete, na konec vždy (na rozdíl od RPG staré školy) dojdete. Tohle ale představuje téměř jedinou vadu hry. Pustina, ale hlavně město na východě mapy je vymodelováno naprosto úžasně, a z atmosféry (kterou jsem umocnil vložením hudby z minulých dílů) mi šel mráz po zádech. Opravdu jsem se přes třicet hodin skoro dokonale bavil. Tajně ale doufám, že fanoušci pomocí GECK editoru tohle hru předělají na úroveň starých dílů, to bych si jí dal okamžitě znovu.
Pro: Atmosféra, značka Fallout byla zachráněna
Proti: Dnes už víme že značka Fallout byla Bathesdou spíše "zachráněna"
Pro: atmosféra, logika frakcí a lokací, vývoj postavy, zbraně, postavy, setting, hudba, vše
Proti: nic