Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallout


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 100
Možná se budu opakovat, možná už k této hře není co říct. Vzhledem k tomu ale jaká RPG dnes vychází, je potřeba si ukázat. Ano, je třeba si i po 16-ti letech ukázat, jak se to dělat má.
Je třeba všem vmést do ksichtu, že i přes obstarožní grafiku tu je stále neporažený šampión. Ten, který i po bezmála 16-ti letech kouká na konkurenci spatra a naprosto právem. Konkurence prchá do krytů a třetí bastard v této sérii bledne hrůzou a hanbou při pohledu na svého staršího brášku.
Proč?

První věcí je atmosféra. Post-apokalyptický svět říznutý děsivou dystopií, kde se "zlatý" předválečný svět zasekl stylizačně v 50. letech a v bahnech amerického kryptofašismu a kde je znatelný silný kontrast mezi boomem životní úrovně 50. let a protikomunistické hysterie spojené s nikdy nekončící studenou válkou...
To není svět ve kterém hrajete. Vy se procházíte jeho troskami, kde podzemní bunkry, sálové počítače, zříceniny měst a zaprášené americké reálie tvoří prostředí, na které se nezapomíná. A kterému se to věří.

Nemalou zásluhu na tom má hudba, která vyvolá úzkost a beznaděj i v tom největším rekovi pustiny. Ať už je to hudba doplňující se s foukáním pouštního větru nebo pípání přístrojů v bunkru Bratrstva oceli, leze mráz po zádech. Už hudba vám dá najevo, že v pustině vás nic hezkého nečeká a to je dobře.

Hra skoro nemá slabé místo, děj odsýpá a i když nehází na hráče přehnané romance, těžce stereotypní charaktery a neobsahuje dnes už nutný patos, pohltí daleko více než cokoli jiného. Lokace i vztah mezi frakcemi mají svou logiku, vše je tak má být a netrhá oči ani nedělá kudrlinky na rozumu. Aspoň ne na první pohled.

Takové věci jako systém vývoje postavy nebo soubojový systém nemá cenu snad ani komentovat. Obstály zkoušku časem a i když si hru zahrajete dnes, nebudou vám házet klacky pod nohy nebo. hru příliš zjednodušovat. Powergameři a ti co hru tisíckrát dohráli mohou namítat co chtějí, ale k ničemu to není. Hrát je zážitek na první i desáté dohrání. A i potom.
Už to možná potom není totiž o objevování, překvapeních a náročných soubojích. Ale o kochání se tím, jak je ta hra dobře udělaná a jak krásně se hraje. A o tom to je.

Pro: atmosféra, logika frakcí a lokací, vývoj postavy, zbraně, postavy, setting, hudba, vše

Proti: nic

+56(57-1)
  • PC 95
Fallout je dnes regulérní legendou. Jsem si více než jistý tím, že nikdy nevznikne hra, která by dokázala zpracovat svět po atomové válce lépe.

Hlavní devízou je neopakovatelná atmosféra, která nemá konkurenci ani po více než jedné dekádě od svého vzniku. Mohutně jí napomáhá pravděpodobně nejtrefnější hudební kulisa všech dob - hudba neruší, není zbytečně monumentální, mnohem spíše minimalistická a daří se jí zapadnou do vypilovaného celku.

Grafika, soubojový systém, herní svět, příběh, questy - vše je dle mého skromného názoru přesně tak, jak má být. U této hry nedochází k tomu, že by jedna složka přehlušila ty ostatní, jak se velice často stává v současnosti. Místo toho je vám servírován vyvážený koktejl, který místy upozorní na to, že byl namíchán v době, kdy měli hráči ještě trochu koule - nikdo vám neříká, kam máte jít, co máte udělat, s kým se spojit, komu nevěřit... vše je na vás. Máte najít vodní čip, je třeba to zvládnout do 150 dnů a... to je vlastně všechno:-)

Na svojí pouti zničenou Kalifornií potkáte spousty individuí, frakcí (BOS FTW:-)), navštívíte zajímavá města či osady, postřílíte pár floutků (nebo také ne, Fallout je možné dohrát bez jediného zabití) a mnoho dalšího a dalšího.

Fallout je jedno z těch nejlepších rpg, co bylo kdy vytvořeno. Nepřekoná to ani lepší grafika, ani větší rozpočet, ani větší vývojářské studio, ani dabing Liama Neesona (ahoj Bethesdo;-)). Pořádná hra musí mít duši, a Fallout jí má za deset her.

Pro: dokonalá atmosféra, herní mechanismy obecně, old-school feeling a kilotuna dalších věcí

Proti: technická zastaralost - problémové hraní v dnešních dnech, padání u Blades

+47(49-2)
  • PC 95
Premýšľali ste niekedy o tom, ako by vyzeral svet po globálnej jadrovej vojne? Dnes sa takýto svet už veľa filmových režisérov ale aj spisovateľov snažilo znázorniť čo najvierohodnejšie. Niektorým sa to podarilo takmer dokonale ale iným to moc nevyšlo. V roku 1997, teda v dobe, kedy už na túto tému existovalo už množstvo diel, sa o to pokúsilo vývojárske štúdio Interplay. To sa takýmto svetom inšpirovalo už vo svojej hre Wasteland (1988). Hra Fallout nebola pred svojim vydaním najočakávanejšou hrou, dokonca to nemal byť pôvodne ani áčkový titul. Ale keď nakoniec hra vyšla, tak prekvapila všetkých a čas ukázal, že sa stala jednou z najdôležitejších PC hier v histórií.

Ja som sa však k Falloutu dostal až nedávno. Teda 20 rokov po vydaní. Už dlhší čas som ho vlastnil na Score DVD, tak som sa rozhodol ho konečne skúsiť. Už počas úvodného tvorenia vlastného charakteru ma uchvátila obrovská možnosť roleplaya. Prekvapilo ma veľa možností tvorby postavy, alebo rozhodovania, či budem používať strelné zbrane alebo boj nablízko. Aj možnosť, či budem hrať za hlupáka alebo inteligenta, bola jedna z vecí, ktorými ma Fallout prekvapil aj v dnešnej dobe.

Ďalšia vec, v ktorej Fallout podľa mňa rozhodne exceluje, je atmosféra zničeného sveta. Tá naozaj pôsobí dojmom že sa prechádzam po krajine, ktorá bola vybombardovaná atómovými zbraňami. V mestách je cítiť, že civilizácia naozaj upadla, ale zároveň je pekne vykreslené, ako sa ju ľudia snažia zase pozdvihnúť. V pustine ale sídlia len nájazdníci, vrahovia a všelijaké gangy, ktoré rabujú a unášajú ľudí. Toto všetko sú podľa mňa veci, ktoré dodávajú Falloutu na vierohodnosti a vhodne dokresľujú atmosféru.

Grafické spracovanie považujem za skvelé. Táto hra je proste ďalším dôkazom toho, že izometrická 2D grafika pravdepodobne nikdy nezostarne.

Dialógy sú zväčša prepracované, ale občas ma sklamali. Napríklad po zničení obrovskej základne, v ktorej sa liahli mutanti, som sa vrátil za šéfom Bratstva oceli a on jediné, čo mi na to odpovedal bolo: "Dobre a teraz choď" . Takéto stručné odbytie za moju snahu by ma asi v reálnom živote urazilo. Toto mi osobne prišlo ako taká päsť na oko.

Ďalej musím pochváliť samotné questy. V hre naozaj nebolo veľa, ale tu platí, že menej býva niekedy viacej. Myslím, že na svoju dobu boli dobre prepracované a hlavne musím vyzdvihnúť fakt, že takmer každý quest sa dal dokončiť viacerými spôsobmi.

Ďalším dôležitým aspektom podobnej hry je príbeh. Ten mi vo Falloute osobne neprišiel nejako geniálne spracovaný. Chápem, že svojho času bol iste originálny, ale teraz, po množstve podobných hier, už podľa mňa takým dojmom nepôsobí. Teda aspoň hlavná dejová linka. Pokiaľ by som hodnotil spracovanie lokácii a rôznych sídiel, tak ich celkové zasadenie do príbehu a sveta pôsobí inak skvele.

Posledná vec, ktorú zmienim, je technická stránka hry. To je asi najväčší mínus hry. Pády boli časté a hlavne otravné. Koľkokrát ma naštvalo, keď mi počas náročného súboja hra spadla. Samozrejme som používal posledný neoficiálny patch, takže to nebolo až také strašné a hrať sa to dalo.

Fallout je naozaj výborné postapo RPG s vydarenou atmosférou, leveldizajnom a možnosťami roleplaya. Rozhodne má čím zaujať aj hráčov v dnešnej dobe a právom je považovaný za legendu. Síce nevyniká prepracovanou hlavnou dejovou líniou a skvelou technickou stránkou, ale inak to bol pre mňa neopakovateľný zážitok. Rozhodne odporúčam každému fanúšikovi RPG.

Pro: Atmosféra, stvárnenie postapokalyptického sveta, veľa možností roleplaya

Proti: Jednoduchší príbeh, nikdy nevyriešená nestabilita hry, občas slabšie dialógy

+41(42-1)
  • PC 90
Fallout. TA Legenda. Toto častokrát slýchávám ze svého okolí, když se baví o RPG. Skvělý svět, dialogy, příběh atd. Dostál však těchto přídomků i v roce 2015 pro hráče který tuto éru nezažil?

Prvně chci říct, že mám za sebou pouze jeden průchod hrou. Má hra byla na normální obtížnost, SPECIAL byl 5, 5, 5, 8, 7, 6, 4, rysy rychlostřelec, dobrák. Schopnosti byly zaměřené hlavně na lehké zbraně, doktora a řečnictví. A těď už k hodnocení.

První, co se vás zmocní po intru a brífingu je bezradnost. Úkol je jasný. Najít vodní čip. Nevíte kde ho sehnat a obecně co vás venku čeká. I přes to máte drobné nasměrování k dalšímu vaultu a pak už je to jen na vašem srdci dobrodruha. Volnost ve hře je opravdu hmatatelná. Skoro všechny úkoly jdou řešit více způsoby a můžete naplno projevit svou osobnost. Klaďas, neutrál i záporák. Vše je povoleno. Druhá věc, co na vás silně zapůsobí je atmosféra. Všude se rozprostírá nekonečná pustina a vy si říkáte, že je to tady fakt v háji. Na každém kroku vás může sundat nějaká zmutovaná kreatura nebo zákeřní nájezdníci. Jediná spravedlnost v tomhle světě je to, jak dobře se umíte ohánět bouchačkou.

Uvedu příklad:
Vejdete do hospody. Přejdete k baru a jeden chlápek se vás začne vyptávat na různé vám zrovna nepříjemné otázky. Vy služně odmítenete odpovídat na jakékoliv otázky. To dotyčného namíchne a vytáhne zbraň. Já vytahuji taky zbraň. Vystřelí se několik ran a nebožák leží na podlaze v kaluži své krve. A nikdo se nepozastavuje nad tím že jsem odpráskl člověka.
Tohle je jeden z mnoha případů které mohou nastat. Atmosféra je zkrátka nezaměnitelná. Ničím si nemůžete být jisti.

Vedlejších úkolů je ve hře dostatek. Svým jednáním si některé můžete odemykat ale i zavírat. Budiš příklad boje spravedlnosti a podsvětí v Hubu. Většina úkolů je skvěle vystavěna, ale narazíte v nich na prvek starého návrhářství. A to, že ne na všchny úkoly můžete vlítnout hned na začátku a čekat, že je v pohodě dáte. Zkrátka můžete narazit na nepřátele kteří jsou absolutně mimo vaše schopnosti. Já osobně to nevidím ani jako klad ani jako zápor, avšak jsou lidé kteří to vnímají jako zápor.

Cestou pustinou můžete narazit na lidi a v jednom případě na psa kteří se mohou k váší pouti přidat. Fajn věc, ale její provedení je vážně tragické. Umělá inteligence vašich parťáků je na bodu mrazu. Vůbec jim nevadí stát v řadě za sebou a střílet přes sebe na nepřítele a když už zasáhnou parťáka, ne aby se třeba přesunuli nebo něco jiného dál pokračují ve střelbě. Často se také stává, že se v budovách zastaví uprostřed dveří a nechcou uhnout. Pak musíte složitě běhat po místnosti a doufat, že se rozběhně za vámi a uvolní dveře. Dalším problémem je, že sice mohou příjmat nové zbraně ale brnění ne. Toto souvisí také s tím že tito společníci se nijak nevyvíjejí takže v takovém stavu v jakém najdete zůstanou do konce hry, takže žádné levelování.

Grafika po těch letech už trochu zestárla, avšak pořád je koukatelná. Bohužel se občas nevyhnete lovení pixelů.

Hudba je dalším kladem hry. Skvěle podtrhuje atmosféru zničeného světa a chvílemi vám až běhá mráz po zádech.

Poslední výtku, kterou bych měl je k dnes už hodně zastaralému rozhraní. Člověku zvyklému na modernější hry bude chvíli trvat než zcela pochopí ovládání. Avšak s trochou vůle to jde.

S klidným svědomím mohu prohlásit, že Fallout dostál své legendárnosti. Kde výborným světem, atmosférou a úkoly exeluje, hřeší nevydařenou umělou inteligencí a dnes již zastaralým rozhraním. Za mě 90%.

Pro: post-apo svět, atmosféra, hudba, možnost řešení úkolů více způsoby

Proti: špatná UI, zastaralé rozhraní

+32(33-1)
  • PC 90
Fallout, Fallout never changes.

I po mnohých rokoch od vydania je Fallout ojedinelou a podmanivou púťou po atómovymi zbraňami zničenom svete. "Road movie" jedného sólistu s trinástkou na chrbte a občasnými spoločníkmi. Bez auta, za to však i v dnešnej dobe úžasne malebnej grafike a nemenej atmosferickom zvukovom kabáte - ambiente , ktorý sa smelo môže zaradiť na predné priečky vo svojom žánri i mimo soundtrackovej scény.

Nádherne zničená Kalifornia a radosť z každej novej objavenej lokácie (miloval som ten pocit, keď sa na mape objavil nový zelený krúžok a ja som ho šiel preskúmať), vybavenia, dialógu, rozdelovanie bodov do skillov, každé vyberanie nového perku či úspešne zvládnutého questu. Komplexnosť a láska s akou boli questy vytvorené dáva človeku zabudnúť na to, že občas robí len poslíčka alebo likviduje špecifické ciele.

Boje. Ťahové a predsa odsýpali. To môže o sebe povedať máloktorá hra. Máloktorá hra má aj tak dobre zvládnuté a medzi hrami ojedinelé univerzum/mytológiu sveta. A tie zážitky: prvá návšteva Glow, prvé oblečenie si power armoru, prvé stretnutie s Deathclawom... keby som pokračoval, tak je tento komentár dvakrát tak dlhý. Množstvo (nielen) moderných RPG sa snažilo nadčasovosť Falloutu prekonať, no tie RPG, ktoré sa mu dokázali rovnať, je možné spočítať na prstoch jednej ruky. Fallout jednoducho nestarne, je ako dobré víno - trpezlivo čakajúce, kým sa vytiahne ďalšia dávka. Je síce pravdou, že kto hru už pozná, splní všetky questy veľmi rýchlo a kto chce hrať za záporáka, nedostane toľko priestoru ako klaďas. To je však len malá daň za tento zážitok. Tento komentár je chválospev. Inak sa však nedá. A ak o sebe niekto tvrdí, že má rád RPGčka, Fallout je must-play.

Pro: setting, originalita, dialógy, vývoj postavy, atmosféra, hudba, príbeh, questy...

Proti: raz to musí skončiť, za záporáka nie je zážitok úplne plnohodnotný, časový limit

+31(32-1)
  • PC 80
Možná budu znít jako z jiné planety, ale až teprve před pár týdny jsem se poprvé dostal k Fallout 1 (pokud nepočítám pár hodin kolem roku 2000 u kamaráda na jeho supr dupr PC). A vlastně je to bylo i moje první RPG před rokem 2005.

Hned ze začátku mě dostala samotná atmosféra, která je vskutku pohlcující a povede se jí vám navodit lehce nepříjemný pocit, který by postapokalyptický svět navozovat měl. Na každém kroku pociťujete lehký strach z nějakého ohrožení. I taková radioaktivní oblast vám může dost znepříjemnit život (kor když to statečně, ale hloupě, jako já ignorujete a pak se divíte). Navíc samotný svět působí tak nějak uvěřitelně, ač samozřejmě obsahuje jisté sci-fi/fantasy prvky.

Kupodivu grafická stránka hry příliš nezestárla a pořád se jedná o krásnou uměleckou práci. Možná na mě místy působilo prostředí trochu jednotvárně a nudně, ale pořád si drželo svojí atmosféru a hráč díky ní měl takový podivný, skličující pocit.

Hra má i slušný příběh, který mě pohltil. Každý hráč si přijde na své a může ve hře praktikovat svůj styl (agresivní, přemýšlející, srabácký, diplomatický, atd.). Dost mě chytly i herní mechaniky, soubojový systém a upgradování postavy, v tomhle směru mi přišla hra velmi dobře vyvážená. Sice představovala poměrně slušnou výzvu, ale zároveň, pokud je člověk ochoten věnovat čas a učit se, tak to časem dostane do ruky a ví, co a jak.

Slabší stránkou hry je možná její krátkost, kdy lze hru dohrát určitě do dvaceti hodin (i hráči méně zkušení na poli oldschool RPG), hlavní příběh je opravdu z těch kratších. Ale především mě opravdu štvalo neustále padání hry a to takové, jaké jsem zatím u žádné jiné hry nezažil (ano, zkoušel jsem různé patche, packy atp., trochu pomohly, ale ke spokojenosti bylo daleko). Někde jsem četl, že by jsme to po takových letech měli hře odpustit, ale ne, stejně jako nesouhlasím s převáděním hodnocení grafiky na dnešní poměry, tak na druhou stranu neomluvím ani toto. Opravdu mi to dost kazilo herní zážitek.

Celkově jsem ale se hrou velmi spokojený a lituji toho, že jsem se k této sérii dostal až po dvaceti letech, ten zážitek totiž mohl být ještě silnější. Ale to padání...
+30
  • PC 95
Fallout je post-apokalyptické RPG. Odohráva sa po veľkej Čínsko-Americkej vojne, ktorá skončila zhodením atómových bômb na Ameriku. Vskutku zaujímavý začiatok príbehu. Samotná hra je pekne graficky spracovaná, má výbornú hrateľnosť, zábavný bojový systém, geniálne questy a excelentnú atmosféru. Vlastnosti svojej postavy môžete vypiplať do najmenších detailov. Mínusom hry sú hlavne bugy. Fallout je proste jedno z najlepších RPG. Odporúčam všetkým, ktorý túto hru ešte nehrali.

Pro: atmosféra, príbeh, humor, vývoj postavy, zaujímavé questy, dlhá herná doba, boje, výborne spracovaný post-apokalyptický svet ,hratelnosť ,vysoká obtiažnosť (pre niekoho -)

Proti: nestabilita hry (často padá), bugy, vysoká obtiažnosť (pre niekoho +)

+29
  • PC 95
Pěkné post-apokalyptické RPG, které sice nevyniká kdoví jakým extra příběhem (alespoň co se hlavní linie týká), ovšem vše vynahrazuje obrovská volnost a množství voleb (především pak u vedlejších úkolů), které vám hra při svém putování nabídne, a které se navíc odrazí i v samotném závěru hry.

Pochválit musím především pak propracovanost a atmosféru onoho post-apokalyptického světa, který nemá v herním průmyslu obdoby. Lokace jsou většinou menší, čímž tolik nedochází ke stereotypu.
Co se soubojů a rozhovorů týká, ty jsou zpracovány poměrně pěkně a ve hře je jejich poměr velice vyvážený, čili ani jedno hráče zbytečně neubíjí. Vyzdvihnout musím i celkem propracovaný RPG systém, který již znám ze hry Lionheart: Legacy of the Crusader, takže jsem se zde cítil jako doma. Z postavy si tak můžete udělat například čestného a hbitého odstřelovače, či třeba silného a tupého (ano i hru za idiota Fallout nabízí) bojovníka na kratší vzdálenosti, nebo zlého a podlého vraha, který nepřátele zabíjí ze zálohy. Možností je zde zkrátka habaděj.

Mezi hlavní zápory bych snad zařadil jen časté pády a menší množství předmětů (většinu jsem našel během první poloviny hry). Zápory to jsou nicméně slabé a hru nijak závažně neshazují.

Čili ač jsem se ke hře dostal poměrně pozdě, byl jsem velmi mile překvapen a už teď Fallout řadím do své pomyslné top 10 RPG. Rozhodně doporučuji všem fanouškům sci-fi a RPG obecně, kteří si ale chtějí od všudypřítomného fantasy (které se v tomto žánru objevuje nejvíce) trošku odpočinout.

Pro: Atmosféra, Svět, RPG systém, volnost, soubojový systém, znovuhratelnost.

Proti: Slabší příběh, Často padá, Menší množství předmětů, Na RPG krátší herní doba.

+26
  • PC 95
Pamatuju si to jako by to bylo dnes. Koupil jsem si ráno před vyučováním časopis Level a během výuky jsem nakukoval pod lavici a četl základní informace o přiložené originální hře - prý nějaké kultovní postapokalyptické RPG.

Cestou domu jsem o tom debatoval s kámošem, který byl stejně zvědavý jako já. Ten pořád nevěděl jestli si má časopis s hrou koupit taky nebo ne, ale nechtěl čekat na to, až se do hry na pár dnů ponořím a sdělím mu svůj verdikt. Nakonec jsme se dohodli, že hru spustíme spolu, doma jsem jí nainstaloval, nastavil jsem nějak charakter, aniž bych tehdy věděl, jak to ovlivní můj celkový zážitek z hraní. Hrál jsem to cca hoďku a půl, dostal se do Shady Sands a ukecal Iana, aby se ke mně přidal. S kámošem jsme už tenkrát nevěřícně kroutili hlavama, jak je hra komplexní - že je ve hře denní cyklus, že se dá v podstatě s kýmkoliv promluvit, že dotyčný reaguje na způsob, jak s ním vedeme rozhovor, zadává nám questy, že můžeme krást, obchodovat, plížit se, léčit se, používat pěsti, chladné a střelné zbraně, vybavovat i sidekicky zbraněmi (to jsme ještě netušili, že jsme odkryli pouhou špičku ledovce možností tohoto skvostu). V tu chvíli kámoš řekl: "Tak jo, mně to stačí, dík, frčím si to koupit, zítra si ve škole řekneme kam se kdo dostal, čau..." Dál už si z toho období ve škole moc nepamatuju, jenom to, že se nám oběma začal výrazně horšit prospěch a docházka :D

Teď je o více než dvacet let později a já Fallout prošel po páté. Tenhle kousek totiž má co nabídnout i dnes. Stejně jako jsem psal u hry UFO: Enemy Unknown - když se tady v Databázi juknu na žebříček, vidím Fallout v první desítce nejlepších her všech dob. Zcela zaslouženě.

Pro: Komplexně propracovaná a skvělá hra - Hratelnost, atmosféra, originalita, grafika, zvuky a hudba, délka hry, chytře napsané questy, spousta možností jak hru hrát nebo splnit vedlejší i hlavní úkoly (díky tomu velká replayabilita), návykovost

Proti: Nefunkční savey v prvních verzích hry, bugy, pár drobností, které lépe vyřešil druhý díl, levely později naskakují dost pomalu (než si stačíte užít nějaké slušné perky, hra je u konce), nemožnost pokračovat ve hře po skončení hlavního úkolu

+24
  • PC 100
Poprvé jsem se k Falloutu dostal v roce 1999, když vyšel jako plná hra LEVELu č. 53, a to v češtině. Tehdy mě naprosto uchvátil. Těžká atmosféra zpustošeného postapokalyptického světa, která do té doby pro mě neměla obdoby. Tehdy jsem hru nadšeně dohrál a se stejným nadšením se vrhnul na druhý díl, který jsem prošel hned dvakrát po sobě.

Po více než 11-ti letech jsem se k prvnímu Falloutu vrátil a musím přiznat, že jsem měl obavy jestli mě ještě zaujme a neodradí svým zpracováním. Mé obavy se naštěstí nenaplnily a Fallout mě, tak jako kdysi, naprosto pohltil. Těžká atmosféra zůstala, spousta zajímavých úkolů a postav také. Neskutečně návyková hratelnost s velkým množstvím úkolů mě chytla a vždycky na několik hodin vytrhla z reality. Fallout je bohužel, ve srovnání se svým monstrózním pokračováním, hra poměrně krátká a dá se dohrát za relativně krátkou dobu.

Co se týká zpracování, nadčasová grafika dnes naprosto obstojí a evidentně nezestárla za ty roky ani o den. Další důležitou, atmosféru dotvářející složkou Falloutu je naprosto vynikající hudba. Asi jsem zvláštní, ale soundtrack občas poslouchám samostatně, třeba při řízení auta, pozdě v noci, dokáže vykouzlit docela tajemnou atmosféru.
Fallout je vynikající hra, ale bohužel má pihu na kráse v podobě technických problémů. Padání hry bylo, zejména v určitých lokacích, maximálně obtěžující. Postupně jsem jej trochu eliminoval, ale i přesto přetrvávalo, avšak už ne v takové míře.

O Falloutu se toho dá napsat opravdu hodně. Nezmínil jsem vynikající příběh, systém vývoje postavy nebo třeba brutální a krvavé turn-based souboje, které v současné době téměř vymizely. Fallout je jednou z her, která ani po letech neztratila nic ze své atmosféry, a to i přes obtěžující technické problémy.

Fallout je prostě zážitek.

Pro: Atmosféra, grafické zpracování, hudba, souboje, vývoj postavy ...

Proti: Technické problémy - padání hry, relativně krátké

+22
  • PC 95
Fallout předvádí post apokalyptický svět ve stylu retro scifi v temně drsné atmosféře. To je to hlavní, co z něj dělá tak skvělou hru a čím si i mě získal. Svět, ve kterém by jste nechtěli žít, ale do něhož se s chutí vracíte. A to navíc doplněno příběhem, který se ze začátku může zdát nic moc, ovšem na konci perfektně vrcholí, kromě jiného setkáním snad s nejlepším hlavním "záporákem" všech dob.
Samotná hratelnost pak stojí na vymakaném systému SPECIAL a jednoduchém, přes to neuvěřitelně zábavném tahovém systému soubojů, který snad nikdy neomrzí.
+20
  • PC 100
Nelze kritizovat, lze jen chválit. Pod pojmem dokonalá hra se mi navždy bude jako první vybavovat Fallout...Počáteční dojmy nepatřily zrovna k těm nejlepším, ale stačilo pár hodin a "nebylo cesty zpět". Atmosféra starého scifi na odpovídajícím hudebním podkladu se spoustou zajímavých postav a celkovou hráčskou svobodou na mne zapůsobily natolik, že jsem se po dohrání ke hře ještě několikrát vrátil. Nenapadá mne moc her, u kterých by byla znovuhratelnost na tak vysoké úrovni jako zde. Dodneška mívám nutkání se do onoho zničeného a beznadějného světa vracet, směřovat vývoj postavy jinak než minule, hledat vodní čip a kosit mutanty...absolutně zasloužených 100%.

Pro: Příběh, znovuhratelnost, RPG systém, tahový způsob boje, ATMOSFÉRA, možnost střelit protivníka do zvoleného místa na těle, (první winchesterovka :-),…

+19(19-1)
  • PC --
Je mnohem težší hodnotit kvalitní hru než nějaké béčko. V lidské přirozenosti je si snáz vybavit chyby než přednosti. Proto je logicky nejlepší hra taková, u které tě při psaní komentáře nic nenapadne.:) A to je přesně Fallout.

Grafiku nemá snad cenu hodnotit. Je to prostě stará hra a tak má starou grafiku. 2d hry byly kreslené a Fallout je nakreslený dobře.

Hlavní herní přednosti Falloutu jsou především v absolutní volnosti pohybu, zábavnosti questů jak hlavních, tak vedlejších, tahovém systému soubojů a skvělém vývoji postavy. Questy jsou místy skutečně úchylný a to je dobře. Špetka sarkasmu, zlehčování je jen k dobru věci, ale musí se to umět správně použít. Jakkoli bezvýznamný úkol se může zdát, stejně ho dříve nebo později splníte. Možná při prvním hraní, možná při druhém, možná při desátém. Tahový systém bojů není nijak dokonalý, ale co je nejdůležitější je proklatě zábavný. Jakto? Netuším.:) Vývoj postavy je vskutku široký. Od umění zbraní, přes sociální dovednosti po gemblení. Vynikající.

Při putování potkáte obrovské množství charakterních postav, která na vás budou promlouvat mistrně napsanými dialogy. Zde je prostě na každém kroku znát jak moc vývoj hry vývojáře bavil, jak hodně mají rádi svět šíleného Maxe.

Tahle hra je prostě neuvěřitelná, nepochopitelná, dokonalá. Co je skutečně magií Falloutu se říci nedá, musí se to prostě zahrát. Vývojáři zde nebyli nijak omezováni, Fallout totiž nikdy nebyl před vydáním braný jako áčkový titul. Jak moc se toho od té doby změnilo.

Pro: Hratelnost, dovednosti, svět, volnost, úkoly, postavy

Proti: padá:(

+19
  • PC 100
Při tvorbě této hry došlo k souhře několika okolností. Ta nastává maximálně jednou za 10 let a dává vzniknout dokonalý hrám. Tým lidí, co chtěl do počítačových her převést to nejlepší z papírových rpgéček, byl ponechán bez většího zájmu vydavatele. Mohl si tak plnit spoustu svých geniálních nápadů. Proto dnes můžeme obdivovat třeba originálně vymyšlené výtvarné ztvárnění světa, který vychází hlavně z 50. let a tehdejších představ o atomové apocalypse. Detailní herní systém který reaguje i na to, když hrajete polodementního vraha dětí.Užívat si temného světa, ve kterém má všechno své pevně dané místo a smysl.
+17
  • PC 80
S Falloutem jsem měl za začátku problém. Začal jsem vlastně jen díky vysokému hodnocení zde, vůbec mi ale nesedlo ovládání a aniž bych hru pořádně pochopil tak jsem ji vypnul a dlouho se k ní nevrátil. Nakonec jsem hře dal druhou šanci a po hodině hraní jsem si už naplno užíval atmosféru a hratelnost.

V prvním městě na mě čekalo milé překvapení - první parťák kterého se mi povedlo získat a který se mnou zůstal až do konce hry. Hodně mi hru usnadnil, především ale v začátcích (na konci už je slabší protože ovládá jen klasické zbraně). Díky limitu 150 dní (ne že by se to nedalo stihnout, stašilo mi nějákých 60dní ale takové limity nemám rád) jsem se ihned snažil plnit primární úkol a tady se dostávám k prvnímu mínusu (i když to je spíš moje chyba) - úkoly. Hlavní, vedlejší zkrátka všechny. Z takovýho Oblivionu jsem zvyklej na to že mi tvůrci hodí všechno až pod nos a na metr vím kam jít a co tam udělat, to tady není takže jsem s tím měl dost problém a musel jsem koukat do návodu ale jak říkám, to je hlavně moje chyba.

Dialogy jsou výborné. Nechybí jim vtip a spousta voleb takže se třeba boji můžete úplně vyhnout či postavu nějak obelhat. Bojování se mi líbilo, hlavně provedení (tahy) a hlášky postav. Vývoj postavy je taky něco, obrázky Pip-boye jsou nezapomenutelné. Zvuky průměr, grafika je 2D což znamená obrovské plus a na rozdíl od většiny 3D her té doby se na Fallouta pořád celkem pěkně kouká.

Největší mínusy jsou neustálé padání, navíc se občas hra ani nerozjela a chtělo to restart PC. Další jsou již zmiňované úkoly a občasné záseky, bez návodu bych to prostě nikdy nedohrál. Výborná hra a škoda že jsem se k ní nedostal dřív ale těch 90% si nechávám na druhé dohrání, které ale zřejmě bude velmi brzy.

Pro: systém vylepšování postavy, provedení bojů, dialogy, 2D grafika, příběh, atmosféra

Proti: často padá, místy hodně nejasný postup (zvlášť v závěru), místo ikonky musím koukat na držku nějákého programátora :)

+17
  • PC 100
Pohlcující příběh, dokonalá atmosféra a promakané prostředí podkreslené dokonalým soundtrackem od Marka Morgana zajistilo Falloutu stálé místo v herní síni slávy. Úplně každému hráči se při slovech "postapokalyptická atmosféra" vybaví Fallout a to už něco znamená. Neuvěřitelná volnost při řesšení questů nebyla dodnes překonána, takže termín znovuhratelnost asi nenajde nikde jinde (kromě druhého dílu) lepší uplatnění. K tomu jistě přispěl i skvělý systém tvorby a vývoje postavy, který vás i dnes, díky své propracovanosti a zároveň ale i jednoduchosti, zahřeje u Vašeho RPG srdce. Kouzelný retro atomový feeling padesátých let minulého století je třešničkou na dortu tohoto nesmrtelného RPG.

Pro: Atmosféra, postapokalyptické prostředí, tvorba postavy, volnost, znovuhratelnost, hudba... a skvělý černý humor

Proti: Skutečně vůbec nic

+15
  • PC 100
Kdyby tato databáze existovala před nějakýmy deseti léty, když jsem do téhle hry byl zažraný jak to jen jde. Když jsem jí dohrál snad desetkrát po sobě. Prohledal celou mapu, vypátral všechny questy a zkusil hodně možností vývoje své postavy. Napsal bych text snad na celou stránku.

Takhle musím jenom dál vynášet do nebes atmosféru apokalyptické hry, skvělý příběh, promyšlenost a funkčnost celého světa. Soubojový systém založený jen na tazích. Dialogy a různé jejich řešení v závislosti na typech postavy. Unikátní systém vývoje postavy založený na talentech, percích atd.. Supermutanty atd.atd... Ti co souhlasí z mým hodnocením už to stejně všechno znají. Ti kdo ne? Ať jdou do kráteru.

Jediné co trošku otravovalo, byla velká nestabilita programu. Takže častý load. Jen malá muška.

Pro: všechno co tuhle hru dělá hru

Proti: nestabilita programu (alespoň teda na mém pc)

+15(16-2)
  • PC 95
Falloutovskej svět, kterej nám v této hře prvne předestřeli, mě v té době naprosto pohltil. Skvělej systém vývoje postavy, herní svět reagující na činy postavy, ohromná znovuhratelnost, super dialogy.
Souboje na kola sice není to, co bych nějak vyhledával, ale ve Falloutu to prostě mělo něco do sebe. Moc rád jsem četl herní hlášení - občas i vtipný - např.: kriticky jsi minul a přitim náhodně zasáhl :)

Nakonec dám výbornejch 95%, protože na absolutní hodnocení, přecejenom dsáhla až vymazlená dvojka.

Pro: herní svět, design, znovuhratelnost, dialogy, atmosféra, vývoj postavy, odlišná hra za různé typy postav

Proti: systém na kola mi tak úplně nesedl, postava by mohla být schopna pohybovat se přímo nahoru/dolů - ne "cikacak", nemožnost běhání někdy otravovala.

+15(16-1)
  • PC 100
Moje nejlepší hra všech dob.Nikdy nezapomenu, když vyšlo v Levelu pokračování Fallout 2 - takhle moc jsem se domů ze školy nikdy netěšil : ).Dohrál jsem ho spolu s dvojkou celkem jedenáctkrát, a na Fallout 3 čekám od roku 2000 - snad Bethesda nezklame.Dokonalá atmosféra, příběh, svoboda...Fallout se nehraje, Fallout se žije!

Pro: Všechno - hratelnost, atmosféra, Ron Perlman a Richard Dean Anderson : )

Proti: Snad jen že to občas nepříjemně padalo.

+14
  • PC 90
Fallout je pro mě únosně dlouhý. Svět je vymyšlen dokonale plný malých drobnůstek a detailů. Hlášky jsou skvělé a celková atmosféra je jedinečná, opravdu.

RPG systém je pro mě jako jeden z mála naprosto srozumitelný, PERKy jsou výborný nápad. Systém boje je bezchybný. Je to pro mě rozhodně nejvíce přehledné rpg, co jsem kdy hrál...vlastně jediné, které jsem dohrál.

Pro: příběh, rozhodně atmosféra, rpg systém, syrovost prostředí, na svou dobu kickass závěr

Proti: sejvy se psaly jako na anglické klávesnici :-)

+14