Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallout 1.5: Resurrection

76
72 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
freeware
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
03.10.2013 PC
Vývojáři:
Resurrection team
Oficiální stránky:
http://resurrection.cz/
Fallout 1.5: Resurrection je totální konverzí Falloutu 2 se zcela novým příběhem. Dějová linie se odehrává v období mezi prvním a druhým Falloutem v lokalitě východně od právě se rodící NCR, zhruba tedy v Novém Mexiku. Ve hře tak narazíme pouze na nové, originální lokace.

Hráč se probouzí na dně temné jeskyně s těžkými zraněními. Neví, jak se tam ocitl, a ani neví, kdo je vlastně zač. Začíná tak od úplné nuly a pátrá po své minulosti, jež je temnější, než by se na první pohled mohlo zdát.

Příběh servíruje několik desítek rozmanitých úkolů zakomponovaných do světa zmítajícího se v chaosu. Některé úkoly je možné řešit vícero způsoby a dobré řešení od špatného nebývá na první pohled jednoznačně patrné. Hra oplývá drsnou atmosférou, dokreslující úpadek lidské společnosti.

Resurrection je o vzkříšení, jednak samotné hlavní postavy, která v úvodu unikne smrti o pověstný vlásek, ale je také o vzkříšení starého Falloutího světa.


Poslední diskuzní příspěvek

Han22 (komentář): Hru jsem nehrál. Z tvého komentáře jsem pochopil, co ti na ní vadilo. Na druhou stranu ale musím říct, že díky tomu, co tu…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Když se v roce 2013 objevil nový Fallout od party nadšenců, byl jsem unešen. Hra byla sice zabugovaná, ale byl to Fallout se vším všudy. Nové města, lokace, stará hratelnost z prvních dvou dílů. Navíc zdarma a od českých tvůrců. Hru jsem dohrál a pak ještě jednou a líbila se mi, ale zdála se mi těžká, neférová a hlavně příšerně depresivní. Nic co jsem udělal nevedlo ke happy endům tak jako v prvním či druhém díle. Vyzbrojen vlastními zápisky s postavami, questy a informacemi z minulých hraní a také seznamem questů a konců z internetu jsem se pustil do hry znovu udělat z krajiny lepší místo. Nepovedlo se.

Fallout 1.5 je na pohled či omak stejný jako jednička či dvojka. Putujete krajinou, procházíte města, plníte úkoly a snažíte se pomáhat. Brzy ale zjistíte, že lidi na Vaši pomoc kašlou, cokoliv uděláte je nakonec výběr z menšího či většího zla a veškeré dobré úmysly se obrátí proti Vám, aniž byste to tušili. Ano v životě to tak chodí, v postapo světě by to tak taky chodilo, ale mě se líbila naděje a život, které přinášeli Zakladatel resp. Vyvolení v prvních dvou dílech, líbilo se mi měnit svět k lepšímu a to tady zkrátka nejde.

A protože bez SPOILERů si tohle neobhájím tak varování v dalších částech budu prozrazovat hodně dopředu zápletku. Hrdina se probouzí se ztrátou paměti a podivným talismanem a jdou po něm ghoulové. Při svém pátrání narazí na cca pět měst a všude je to stejné.

První přijde na řadu New Hope. Malá vesnička, která je slušná a soběstačná. Splníte pár úkolů a v dobré víře sem pošlete karavany. Díky tomu se vesnička stane terčem nájezdníků a je vypálená...

Další je Rat Hole. Krysí díra plná feťáků o kterou bojují dva gangy a kde se řeší 20 let stará vražda. Vraždu jsem vyřešil, odpovědný gang odtáhl a ten druhý? Nechal jsem je být, protože jejich likvidací mě spadla pověst ve městě a tak nějak jsem tušil že by bylo po městečku. No a milý vůdce gangu Julian se stal nájezdníkem a byl odpovědným za zničení New Hope. Super.

Dále tu máme Sedit. Zkrorumpovaný šerif, tři karavanní společnosti. Pokud budete hrát za klaďáka, nedostanete se k půlce questů. Pokud pomůžete trojici ghoulů proti rasistickému gangu, v jedné části města zanikne život a v s jejich odchodem zemře i jeden prodavač drog. A ve finále Vás ghoulové stejně zradí.

Nebo Corath. Hornické městečko, kde proti sobě stojí dva bezohlední kapitalističtí zmrdi. Strýček, kterému na pár životech vůbec nezáleží a který by se rád kromě karavan zmocnil i dolu. A majitel dolu Nestor, který dře horníky z kůže až k smrti. Pokud se postavíte za Strýčka, stojí to život spoustu horníků, jednoho vězně, stojí to Vaši karmu, ale ve městě jste Idol. Ale na konci město zanikne. Pokud pomůžete Nestorovi, lidi Vás nenávidí a na krvi a potu buduje ve finále Nestor své město dál.

A nakonec "civilizované" Albuquerque. Město s frakcí Lovců mutantů, kteří zabíjí vše co se trošku odlišuje, elitářským Císařstvím kde zuří bratrovražedný boj o trůn a tolika zvěrstvy, že jsem měl chuť město vypálit do základů. Jeden příklad za všechny - v Císařství chodí chlapci do armádní školy. Ty co neprojdou posílí jeden z velitelů úlisnému obchodníkovi, který je vězní ve sklepě a znásilňuje. Vy se pokusíte jednoho zachránit, ale pozdě. Takovýhle zápletky jsou pro mě ve hře už trošku přes čáru. Ve finále jsem se rozhodl vyčistit Lovce Mutantů, jenže hra se mi vysmívala a Lovci se na vyčištěných lokacích objevovali znovu. Všeobecně se nějaké vděčnosti nedočkáte i přes pomoc Císařství a statusu Idol se na mě lidi koukali stále přes prsty.

Hlavní příběh spoilovat nebudu, jen jeho rozuzlení je šílené a samozřejmě depresivní.

KONEC SPOILERů.

No co s takovou hrou? Kde přes veškerou snahu svět k lepšímu nezměníte spíše naopak? Po pročtení konců na steamguide jsem si všiml, že jsem toho moc změnit nemohl.

Co se týče hratelnosti, hra přímo počítá s bezcitným zmrdem, co si řekne o odměnu za všechno, okradne koho může. Navíc počítá s grindováním. Pokud to nebudete dělat, budete mít velký problémy - odměny i zkušenosti za questy jsou nízké, koupit slušnou zbraň/zbroj stojí hotové jmění a měl jsem pocit, že i účinnost zbraní, zejména mířených střel klesla. I pokud budete krást jak straky jak já a okradete 100% lidí, moc si nepomůžete. Většina lidí nemá buďto nic, nebo doslova pár zátek, ale aspoň si přijdete k slušné zásobě stimpaků.

Vše ostatní funguje tak jak má. Průzkum lokací, boje, spousta úkolů, postav, zkrátka hratelnost mě opět chytla a nepustila. Obdivuhodné je, že to stvořila parta amatérů na koleni a dala zadarmo po desetileté práci. Je mi jasné, že depresivní a beznadějné ladění příběhu i celého světa byl účel, ale mě tohle hru dost zkazilo. Proto dávám jen 70%, jinak je to Fallout se vším všudy.
+29
  • PC 95
(Omlouvám se za případné spoilery)

Temnota. Temnota se nikdy nezměnila. Celý svět se do ní propadl. Zbyla jen Pustina. Nikdo nikomu nevěří. Zůstala jenom zloba, neustálý strach, zklamání, bolest. Z civilizace se zachovali jen ruiny měst a pár nebožáků, co přežívá, jak se dá. Skrz depresivní radioaktivní mračna však občas vysvitne slunce, záblesk naděje. A dá snad i důvod k tomu vydržet ještě o něco déle.
Jak přežít ve troskách starého světa, kde se vás téměř všichni snaží zabít a navíc si ani nepamatujete, kdo jste nebo kam to jdete? Jedinou věcí, co vás pohání vstříc naplnění vašeho osudu je podivný přívěsek, který se vám od probuzení houpe na krku a vy víte, že musíte zjistit, co znamená. Putujete Pustinami bývalého Nového Mexika, vyděláváte si na přežití úkoly, krádežemi, vraždami. Občas ale na všechno nestačíte a ze dvou holek, které jsou odlišné jako nebe a noc, co se k vám při putování přidají, se časem stávají pověstní přátelé na život a na smrt.
Nic však není jednoznačné, jak se zdá, žádná z frakcí není úplně dobrá ani úplně zlá. Protože jak známo, nikdo nepáchá zlo, protože je to zlo- jenom si ho zamění za dobro a štěstí pro sebe.. Pomůžete raději izolovaným potomkům Vaultu anebo jejich žoldákům, co za měšťany denně nasazují životy v boji se smrtící hrozbou? Rozhodnutí je jen a jen na vás. A tak to má být. Ať však tak nebo tak, pátrání po vlastní minulosti pokračuje, nesnese odkladu, poněvadž pro vás není nic víc důležitější. A odhalení může být strašlivější, než by se vám kdy mohlo zdát.
Fallout 1 je pro mě modlou, nejlepší hrou, co kdy vznikla a čeští autoři důstojně naplnili její odkaz. Opět jsem byl "tam", kde bych chtěl doopravdy existovat, ať už to možná zní jakkoliv šíleně. Pocit, když nevíte, co se v nadcházejících chvílích stane a a bez bázně a s odvahou v srdci kráčíte vstříc svému osudu.. S grafikou se prakticky vůbec nehnulo a je to sakra dobře, tedy až na pár nových zbraní a věcí, což je jen vítané zpestření.
Problém je ten, že jsem hru ještě nedohrál, poněvadž se prosekávám poslední lokací- V tom vidím jeden z mála problémů a to, že pokud nemáte postavu vyloženě specializovanou na vědu, je docela obtížné to bez drog dohrát. Ale vždycky je nějaká skulinka, postranní cesta, způsob, jak dosáhnout svého a věřím, že bude i zde. Další z mála "problémů" jsou velice štědřě placené questy, které se ale odvíjejí od toho, jakou máte postavu a já vždycky hrál tak trochu za vychcánka. Poslední problém spíš bude pro mladší hráče, protože kdo je odkojený šípkami z F3, aneb "kam má jít a co přesně udělat", bude zklamán. Takže je nutno zapojit mozek a může se stát, že budete číst více, než klikat terčíkem na nepřátele.
Ale to je v pořádku- tohle není žádné zku..vené FPS. Tohle je Fallout!

Pro: Fallout, tak jak ho chceme.

Proti: Možná jen víc lokací.

+21 +22 −1
  • PC 90
Je možná zvláštní, že jsem si na první komentář vybral zrovna "mod", ale on to je mod jen proto, že se k instalaci potřebuje původní hra. Jinak je to podle mě plnohodnotný díl Falloutí série (3 a NV, do série nepočítám). Čtu tady komenty od lidí, že hra je nudná a zabugovaná. Popravdě jsem za celé hraní nenarazil ani na jeden bug, nebo problém, který by mi ztížil pokračovaní hrou, nebo nedokončení nějakého questu a nudná ??? ani náhodou. Jen jak jsem si k tomu sedl, zastřelil první krysu a prošel si první rozhovor zatlačil jsem nostalgickou slzu v oku a začal jsem si hru totálně uživat. Rozhovory jsou neskutečně obsáhlé, questy zábavné a vůbec, je to prostě Fallout se vším co k němu patří.
Lehce mi vadilo to, co tady už bylo napsáno a to je že v každém městě jsou vlastně dvě bandy, a vy se jen musíte rozhodnout ke které se přidáte. Ale není to nic to by mě nějak otravovalo.
Co se týče příběhu, tak začátek je klišé jako sviňa :-), ale jak jsem procházel dál a dál, tak mě samotného dost zajímalo, jak to vlastně skončí a celý celek příběhu taky příjemně překvapil.
Prostě klobou dolů před lidma, kteří se na tom podíleli, a pokud si někdy budu chtít zahrát Fallouty, tak to bude automaticky. F1 , F1.5, F2 a né jinak :-)

Pro: Rozhovory, questy, dopady na vaše rozhodnutí, prostě Fallout :-)

Proti: V každém městě stejný problém. Dvě organizace a vy si vyberte.

+18 +19 −1
  • PC 75
Vzhledem k tomu, že a) udělat hru ve stylu a náladě starých Falloutů je těžké, b) udělat ji online, nezávisle, amatérsky je kurvatěžké, c) značné % her mě více nebo méně neoslovuje a přibývajícím věkem se to rozhodně nelepší, považuju Ressurection za veliký úspěch. Navzdory mnoha přechytřelým posměváčkům mě příběh hry zajímal a bavil (ač ke konci slábl) a dialogy většinou taky (ač je trochu na jedno brdo napsala úzká skupinka navzájem asi podobných lidí). Pak tady máme velmi dobře napsanou lokaci Rat Hole a přinejmenším zajímavé Albaquerque a celkově dobrou "původní" atmošku...

Největším provarem Ressu tak zůstává neochota aplikovat větší množství nové unikátní nebo v komunitě volně dostupné grafiky, kromě pár koncových obrazovek není ve hře snad žádný nový hezký kus retro umění. Nicméně přesně to jsem čekal. Kdyby byli autoři v tomhle směru čipernější, neevokovaly by jejich nové lokace Klamath, Den, Vault City atd. a byli by ještě více za frajery:)

Neočekával jsem, že se budou autoři věnovat hlubokým, propracovaným tématům Studené války aj. divokým, fantastickým, byť nikdy nezrealizovaným designům (které obsahoval projekt Van Buren), takže jsem v tomto ohledu nemohl být zklamán. Navíc došla k vydání v době, kdy už jsem se o její osud prakticky vůbec nezajímal a o to víc jsem si ji užil.

(Hru jsem recenzoval pro GAMESY.)
+18 +19 −1
  • PC 65
Už začátek hry přinesl určité pochyby o kvalitách díla - hrdina se probouzí v jeskyni, se ztrátou paměti. Klišé jak řiť, ale víme co s takovým začátkem nadělal Planescape: Torment, takže jsem nad tím mávnul rukou a pokračoval ve hře. O pár minut dál se mi starostka úvodní osady představila slovy "jmenuji se starostka[...]", což už bylo mírně wtf a dávalo tušit věci příští. Úvodní vesnici (=vyspělejší Arroyo/squat před V13) zakončila jakási slovní hříčka na téma proč se Rat Hole říká Rat Hole, kterou dokonale zabil anglický překlad. (A které se v české verzi imho mělo říkat prostě Díra.)

Rat Hole (=Den) je první větší "město", ve kterém si můžete vybrat jestli budete plnit questy pro bandu hrdlořezů, nebo radši pro bandu feťáků. Samotný quest točící se kolem jejich konfliktu patří asi k nejsvětlejším bodům Ressurection, ale vzhledem k tomu, že ani jedna strana nejsou zrovna sympaťáci, jsem se tu při první návštěvě dlouho nezdržoval a vyrazil dál, do Seditu (=asi jakože Klamathoidní Hub).

Touhle dobou už si nešlo nevšimnout, že všechny postavy jsou napsané jedna jako druhá a cca 4/5 všech NPC jsou od sebe podle dialogů v podstatě k nerozeznání - trochu se liší mírou nevrlosti, ale jinak je to jeden sterilní šablonopanák vedle duhého. V Seditu sídlí všechny 3 ze 3 karavaních společností v oblasti, ačkoliv tu v podstatě nic zajímavého není, snad krom jeskyně plné páračů, kteří z nějakého důvodu nepožírají místní obyvatelstvo. Sedit je jinak asi nejnormálnější lokace. Mimochodem lokace jako takové jsou poměrně dobře vyvedené a je to jedna z mála věcí, kterou autoři modu obstojně zvládli.

Dál máme ve hře ještě Corath(=Redding), což je taková větší obdoba Rat Hole, ale stojej proti sobě ještě větší hovada (plus si každý ve městě myslí že zákon o ringu "dva vejdou jeden vyjde" je dobrý nápad) a Albaquerque (=Vault City), které... je relativně normální. Když pominu, že jsem musel za "blbé průvodcovské kecy" vysolit několiset(!) zátek, abych vůbec pohnul s hlavním questem, který má vůbec sklony se vytrácet mimo dění. (Ten mimochodem ačkoliv je klišovitý a značně předvídatelný nedopadnul po příběhové stránce zas až tak katastroficky.)

V Albaquerque se ke mě přidala Lystra, do té doby nejlépe napsaná postava v celé hře. A vydrželo jí to zhruba do chvíle, kdy se ke mě na konci dialogu přidala - v ten moment se sympatická mladá dívka s rebelskými sklony změnila na upjatou pipinu a.. no.. nic.

Dál už jen nepřátelská základna, nebo dvě. Rozsahem tedy FO1.5 optimisticky pokrývá 4 města, čili asi třetinu FO2. Bohužel skill-checky na konci hry si říkají alespoň tak o dvojnásobek obsahu. Navzdory vysoké výdrži nepřátel a zabugovaným náhodným setkáním jsou souboje tou nejlepší částí Ressurectionu, což je bohužel do značné míry dáno tím, že mechanismy soubojů autoři Ressurectionu nedělali.

Obecně jako RPG by snad Ressurection mohl obstát za 70 bez většího remcání. Jako Fallout hra se ale jedná o téměř jednoznačný fail a kdybych měl hodnotit jen samotný nový obsah, bylo by to za 35. Ressurection na Falloutí formuli prostě kazí skoro všechno a jakkoliv jsem se snažil být při hraní trpělivým optimistou, nakonec musím konstatovat, že bych byl jakožto příznivce Falloutu radši, kdyby Ressurection vůbec nevyšel.
+12 +17 −5