Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallout 1.5: Resurrection

03.10.2013
77
84 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
totální konverze
Multiplayer
ne

Fallout 1.5: Resurrection je totální konverzí Falloutu 2 se zcela novým příběhem. Dějová linie se odehrává v období mezi prvním a druhým Falloutem v lokalitě východně od právě se rodící NCR, zhruba tedy v Novém Mexiku. Ve hře tak narazíme pouze na nové, originální lokace.

Hráč se probouzí na dně temné jeskyně s těžkými zraněními. Neví, jak se tam ocitl, a ani neví, kdo je vlastně zač. Začíná tak od úplné nuly a pátrá po své minulosti, jež je temnější, než by se na první pohled mohlo zdát.

Příběh servíruje několik desítek rozmanitých úkolů zakomponovaných do světa zmítajícího se v chaosu. Některé úkoly je možné řešit vícero způsoby a dobré řešení od špatného nebývá na první pohled jednoznačně patrné. Hra oplývá drsnou atmosférou, dokreslující úpadek lidské společnosti.

Resurrection je o vzkříšení, jednak samotné hlavní postavy, která v úvodu unikne smrti o pověstný vlásek, ale je také o vzkříšení starého Falloutího světa.


Poslední diskuzní příspěvek

@Jab (19.09.2022 21:39): Myslím, že by to malo fungovať. Niečo sa mi zdá, že som to aj tak spravil :)

Ale ak sa chceš dostať do Rebirth Base rýchlo (resp. získať energozbroj rýchlo), cez sneak je to jednoduché.

1. Urobíš na začiatku nejaké questy v New Hope/Rat Hole a vyleveluješ si sneak na 121%.
2. Skočíš do Sedit a zabiješ toho týpka z Detí Katedrály z Fallout1 a zoberieš si jeho róbu.
3. V základni mutantov si oblečieš róbu, ten mutantský strážca ťa v róbe pustí do vnútra. Do toho vaultu sa dá so sneak 121% preplížiť. K počítaču s lokáciou Rebirth Base sa dá opäť preplížiť.
4. Skočíš si do Rebirth Base a celé to tam vykradneš, vrátane energo zbroje.

Teoreticky môžeš rovno prejsť celú hru, preplížiť sa popri Spasiteľovi a aktivovať selfdestruct. Speech nepotrebuješ.

Taká analógia k Navarro runu vo Fallout 2.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Na tohle neoficiální rozšíření světa Falloutu jsem se chystal už dlouho. První díl jsme hrál naposledy před třemi lety a chtěl jsem rovnou navázat 1.5-kou, ale nějak to nevyšlo. Nyní mám konečně dohráno a výsledné dojmy jsou převážně pozitivní. Technicky hra vychází z druhého dílu, ale prostředí a atmosféra odkazují více na jedničku. Příběh a umístění je samostatné, na hráče pomrkne pouze několik známých postav. Hlavní děj začíná ohranou ztrátou paměti, ale finální rozuzlení není vůbec špatné a obecně musím pochválit větší souhrny informací o světě. Na rozhovorech je znát nevypsanost autorů, ale nejde o nic problematického.

Rozsah hry je skvělý a délka zhruba odpovídá prvnímu dílu. Potěší, že se vyplatí prozkoumávat svět i mimo příběhové lokace. Města a osady jsou navržené pěkně, vytknout musím pouze nudné mocenské rozvržení. V podstatě všude proti sobě stojí dvě nebo tři strany a vy se musíte k jedné přidat. Chvíli to jde hrát na obě strany a získat pár odměn navíc, ale nakonec se to musí nějak rozseknout. Vždy jde o výběr menšího zla, téměř nikdo není vyloženě dobrák. Hrát hodného je tak téměř nemožné a i správná rozhodnutí často vedou ke katastrofě. Celkové vyznění je tak výrazně depresivní, což se k post-apo světu hodí. Někomu to může vadit, já to považuji spíše za osvěžující. Nechtěl bych hrát v každé hře za záporáka, ale občas jde o vítanou změnu. Dobře navržené jsou questy a jejich provázanost. Jednotlivá rozhodnutí pěkně ovlivňují další směřování. Několikrát jsem zkoušel různé varianty a opravdu to má smysl, často se tak dá dostat k odlišným věcem i lokacím. Samotné úkoly jsou většinou povedené. Ano, je zde i klasická omáčka typu dones nebo promluv, ale více než polovina úkolů je zajímavá. V těchto věcech se zkrátka autorům podařilo dobře navázat na originály.

Nebudu nic zbytečně prozrazovat, ale z lokací mě nejvíce bavilo Albuquerque, které obsahuje spoustu zajímavých zápletek a možností řešení. Jedním z problémů je, že zhruba od třetiny hry jsem měl hromadu zátek a vlastně nebylo za co je utratit. Všechny potřebné zbraně jsem získal z questů nebo mrtvol, nakupoval jsem pouze sem tam munici a stimpacky. Něco málo se hodí i na úplatky. Vydělat prodejem nalezených zbraní by se dalo i více, ale obchodníků je málo a nemají moc zátek. Postupem času lze získat nějaké parťáky a psa. U těch co se ke mě přidaly dobře fungovala interakce jak se mnou, tak mezi sebou. Často podají užitečné informace. Problémem je klasické zasekávání, ale to je problém enginu a podobných her obecně.

Technicky vše běží bez problémů a za celou dobu jsem se nesetkal s jediným bugem. Finále je uspokojivé a hráč se dozví vše potřebné. Potěší i možnost projít konec bez jediného výstřelu. Celkově jsem si hraní užil a vůbec nezavrhuji možnost zkusit to někdy znovu a úplně jinak. Pro fanoušky prvních dvou Falloutů jde o dobrou volbu.
+34 +35 −1
  • PC 70
Když se v roce 2013 objevil nový Fallout od party nadšenců, byl jsem unešen. Hra byla sice zabugovaná, ale byl to Fallout se vším všudy. Nové města, lokace, stará hratelnost z prvních dvou dílů. Navíc zdarma a od českých tvůrců. Hru jsem dohrál a pak ještě jednou a líbila se mi, ale zdála se mi těžká, neférová a hlavně příšerně depresivní. Nic co jsem udělal nevedlo ke happy endům tak jako v prvním či druhém díle. Vyzbrojen vlastními zápisky s postavami, questy a informacemi z minulých hraní a také seznamem questů a konců z internetu jsem se pustil do hry znovu udělat z krajiny lepší místo. Nepovedlo se.

Fallout 1.5 je na pohled či omak stejný jako jednička či dvojka. Putujete krajinou, procházíte města, plníte úkoly a snažíte se pomáhat. Brzy ale zjistíte, že lidi na Vaši pomoc kašlou, cokoliv uděláte je nakonec výběr z menšího či většího zla a veškeré dobré úmysly se obrátí proti Vám, aniž byste to tušili. Ano v životě to tak chodí, v postapo světě by to tak taky chodilo, ale mě se líbila naděje a život, které přinášeli Zakladatel resp. Vyvolení v prvních dvou dílech, líbilo se mi měnit svět k lepšímu a to tady zkrátka nejde.

A protože bez SPOILERů si tohle neobhájím tak varování v dalších částech budu prozrazovat hodně dopředu zápletku. Hrdina se probouzí se ztrátou paměti a podivným talismanem a jdou po něm ghoulové. Při svém pátrání narazí na cca pět měst a všude je to stejné.

První přijde na řadu New Hope. Malá vesnička, která je slušná a soběstačná. Splníte pár úkolů a v dobré víře sem pošlete karavany. Díky tomu se vesnička stane terčem nájezdníků a je vypálená...

Další je Rat Hole. Krysí díra plná feťáků o kterou bojují dva gangy a kde se řeší 20 let stará vražda. Vraždu jsem vyřešil, odpovědný gang odtáhl a ten druhý? Nechal jsem je být, protože jejich likvidací mě spadla pověst ve městě a tak nějak jsem tušil že by bylo po městečku. No a milý vůdce gangu Julian se stal nájezdníkem a byl odpovědným za zničení New Hope. Super.

Dále tu máme Sedit. Zkrorumpovaný šerif, tři karavanní společnosti. Pokud budete hrát za klaďáka, nedostanete se k půlce questů. Pokud pomůžete trojici ghoulů proti rasistickému gangu, v jedné části města zanikne život a v s jejich odchodem zemře i jeden prodavač drog. A ve finále Vás ghoulové stejně zradí.

Nebo Corath. Hornické městečko, kde proti sobě stojí dva bezohlední kapitalističtí zmrdi. Strýček, kterému na pár životech vůbec nezáleží a který by se rád kromě karavan zmocnil i dolu. A majitel dolu Nestor, který dře horníky z kůže až k smrti. Pokud se postavíte za Strýčka, stojí to život spoustu horníků, jednoho vězně, stojí to Vaši karmu, ale ve městě jste Idol. Ale na konci město zanikne. Pokud pomůžete Nestorovi, lidi Vás nenávidí a na krvi a potu buduje ve finále Nestor své město dál.

A nakonec "civilizované" Albuquerque. Město s frakcí Lovců mutantů, kteří zabíjí vše co se trošku odlišuje, elitářským Císařstvím kde zuří bratrovražedný boj o trůn a tolika zvěrstvy, že jsem měl chuť město vypálit do základů. Jeden příklad za všechny - v Císařství chodí chlapci do armádní školy. Ty co neprojdou posílí jeden z velitelů úlisnému obchodníkovi, který je vězní ve sklepě a znásilňuje. Vy se pokusíte jednoho zachránit, ale pozdě. Takovýhle zápletky jsou pro mě ve hře už trošku přes čáru. Ve finále jsem se rozhodl vyčistit Lovce Mutantů, jenže hra se mi vysmívala a Lovci se na vyčištěných lokacích objevovali znovu. Všeobecně se nějaké vděčnosti nedočkáte i přes pomoc Císařství a statusu Idol se na mě lidi koukali stále přes prsty.

Hlavní příběh spoilovat nebudu, jen jeho rozuzlení je šílené a samozřejmě depresivní.

KONEC SPOILERů.

No co s takovou hrou? Kde přes veškerou snahu svět k lepšímu nezměníte spíše naopak? Po pročtení konců na steamguide jsem si všiml, že jsem toho moc změnit nemohl.

Co se týče hratelnosti, hra přímo počítá s bezcitným zmrdem, co si řekne o odměnu za všechno, okradne koho může. Navíc počítá s grindováním. Pokud to nebudete dělat, budete mít velký problémy - odměny i zkušenosti za questy jsou nízké, koupit slušnou zbraň/zbroj stojí hotové jmění a měl jsem pocit, že i účinnost zbraní, zejména mířených střel klesla. I pokud budete krást jak straky jak já a okradete 100% lidí, moc si nepomůžete. Většina lidí nemá buďto nic, nebo doslova pár zátek, ale aspoň si přijdete k slušné zásobě stimpaků.

Vše ostatní funguje tak jak má. Průzkum lokací, boje, spousta úkolů, postav, zkrátka hratelnost mě opět chytla a nepustila. Obdivuhodné je, že to stvořila parta amatérů na koleni a dala zadarmo po desetileté práci. Je mi jasné, že depresivní a beznadějné ladění příběhu i celého světa byl účel, ale mě tohle hru dost zkazilo. Proto dávám jen 70%, jinak je to Fallout se vším všudy.
+33 +34 −1
  • PC 80
Fallout 1.5 je vymazlený český mod s pár chybkami a jedním vážnějším problémem.

Co se povedlo asi nejvíce jsou jednotlivé lokace, jejich celkové vyznění a provedení detailů. Zejména města překonávají původní Fallout. V nich i jinde nabízí mod řadu možností dalšího postupu a je to tak čirá RPG radost. Jen malá poznámka, toho no-name plebsu mělo být ve městech méně. Zbytečně se v tom ztrácí důležité postavy. Podobně pak kde autoři dodali do původního enginu nějaké nové grafické prvky (ikony zbraní, plakáty aj.), tak vesměs tyto fungují dobře a neruší. Tuším i hudba byla někde nová, co jsem postřehl. V tom případě tedy také dobře pasovala.

Stran kritiky je největší problém tempo hry a vše s tím spojené. Resurrection není vyloženě těžký, ale musíte některé questy/souboje nechat na později, což značí třebas několik nudných návratů zpět do Seditu. Počet náhodných setkání po cestě je pak stále zbytečně vysoký. Se skilly/perky se jim můžete vyhnout. Ale i tohle odklikávání mi brzy pilo krev. Lze cestovat karavanami, ale ty zase mají úplně zbytečné "realistické" timery a vyjíždějí tak asi jen jednou za týden dva.

Postup výbavou je pak také celkem pomalý a při mém hraní měl zbytečně velké skoky. Polovinu hry jsem měl koženou zbroj, v poslední pětině combat armor (hned po té kožené zbroji) a tařka hned po něm power armor, který jde naopak získat až "lacino". Obdobná situace byla i u zbraní.

Rovněž se dle mého názoru nepovedlo odhadnout "ceny". Čert vem lidské oběti při operacích. Ale šetřil jsem celou dobu zátky jen na ně, vybíral je za jiné zboží od všech obchodníků (až po Albuquerque včetně jsem tak byl jediný, kdo zátky vůbec měl) a stejně jsem do žádné nešel. Závěr hry jsem ale dost proběhl, vynechal jsem úplně Corath (a PROGEMA), jakkoliv do Albuquerque (včetně) jsem měl vše hotové. S cca 25 tisíci jsem na nějakou operaci i tak měl, ale investice by to podle mého byla mimo realitu hry.

Opětovně i tady si tak myslím, že autoři neodhadli situaci. Ve hře není za co jiného utrácet. Výbavy na prodej je naopak mraky (Mrs. Stapleton jsem tak pravidelně zásobil neskutečným arzenálem - zátku ode mě ale nikdy neviděla), ale není ji za co prodat. Po dlouhé době v RPG jsem tak nechával drahou výzbroj na mrtvolách, anžto ji stejně nebylo kde udat a inventář jsem i tak měl plný. Zase opětovně hráč RPG žije z "odměn" za své snažení (je to pro mě součástí onoho tempa hry). A Resurrection se tady tak svým neúprosným realistickým podáním střílí do kolene.

TLDR: V posledku tohle je "pravý Fallout". Města jsou zatím asi nejlepší, co jsem v sérii viděl. Řešení mnoha questů je skvělé. Ale tempo hry je pro výše uvedené bídné. Jde o první mnou hraný Fallout, kde jsem některé lokace (o nichž nepochybuji, že jsou zase skvěle navržené) vynechal, anžto už jsem prostě chtěl konec. I přes možnosti replayability si tak nemyslím, že Resurrection bez výrazného rebalancu ještě někdy budu hrát. Bavil jsem se. Ale jednou to úplně stačilo. Další hraní přenechám opravdovým "fallouterům".

Pro: Města, RP řešení questů, nové grafické prvky a hudba

Proti: Bídné tempo hry, kdy realismus zabíjí zábavu

+26
  • PC 80
Většinou mody ke hrám nevyhledávám a nehraju. Ale u jedné z mých nejoblíbenějších her však milerád udělám výjimku a rád se ponořím do kompletní předělávky celého herního světa. A jak se českým moderům tento kousek povedl?

Příběh postavený na ztrátě paměti sice není nijak originální, ale z celkového pohledu mi přišel povedený. Obzvláště ve své zhruba prostřední části hry mě bavil nejvíc. Atmosféra je dobře melancholická a depresivní a má typický falloutí feeling. Lidé se většinou snaží hlavně nějak přežít, protože svět není zrovna přátelské místo. Do toho vstupuji já jako hráč a dost jim ten jejich život obrátím naruby. No a jak se říkává, dobré skutky musí být po zásluze potrestány. A tak se mi několikrát stalo, že i když jsem dělal pro danou komunitu v daný okamžik dobré a výhodné věci, v závěrečném shrnutí jsem posléze zjistil, že jsem svými skutky danou lokalitu odsoudil, chudáci lidé z New Hope.

Design měst a osad se celkem povedl, jen je škoda že se autoři až příliš inspirovali lokacemi z druhého dílu. Rat Hole je tak drsné místo, které se podobá Denu, těžební Corath je zase takový Redding a Broken Hills dohromady, Sedit je zkorumpovanější NCR s troškou New Rena a Albuquerque, které se asi nikdy nenaučím vyslovovat, se zase až příliš podobá Vault City s mírnou příměsí San Francisca. Ve výsledku mi tu chybí nějaké zcela originální lokace, ale možná mám v sobě jen tendence porovnávat a ty podobnosti prostě vidím i tam, kde ve skutečnosti nejsou.

Pak se mi moc nelíbí, že ve svém jádru jsou si lokace hodně podobné i mezi sebou. Prostě prakticky v každém městě jsou nějaké dvě či tři znepřátelené strany. Hráč se dříve nebo později k jedné z nich přidá a snaží se vypořádat s těmi ostatními. Musím ale uznat, že zpracování stran se celkem povedlo. Většinou je dobře vysvětleno, proč se daná strana chová tak, jak se chová a až na pár výjimek jsem se vždy hodně dlouho rozhodoval, ke komu se přidám a jaké to asi bude mít následky. Většinou to pak nebylo rozhodování mezi dobrou a špatnou stranou, jako spíše mezi špatnou a méně špatnou stranou. Pak mě zaujala i různorodost úkolů po připojení se k některé ze zmíněných stran. Opravdu mě až překvapilo, kolik se toho stalo jinak a kolik jiných questů jsem řešil, když jsem hrál hru podruhé a schválně jsem se přidával k jiným stranám, než v předchozím průchodu. Úplně nejvíc promakaný mi v tomto ohledu přišel Sedit. 

Jediná lokace, která mě vyloženě zklamala byla Progema. Hodně povedené bylo dálkové ovládání robota v nižším nepřístupném patře. Jen škoda, že to bylo až tak krátké. Čekal jsem, že se tam pak dostanu a budu zkoumat, co to bylo za základnu, jenže ono nic. A nebo jsem na to jen nepřišel.

Soubojový systém je prakticky nezměněn, jen je jeho obtížnost minimálně v první části hry až extrémně vysoká. Nebýt oblíbené kombinace save-load, asi bych měl s hraním slušné problémy. I s tím nahráváním se mi ale několikrát stalo, že jsem třeba nějak blbě zaútočil a pak jsem vzhledem k množství protivníku hrozně dlouho čekal, než se dostanu zase na tah, abych mohl nahrát předchozí pozici a zkoušet to znovu.

Asi nejslabším článkem hry jsou pak dialogy postav, které jsou obvykle velmi strohé a neautentické. Spousta postav je tak snadno zaměnitelná a hlavně nezapamatovatelná. Jedinou výjimkou je hlavní příběhová linka, kde je ta úroveň malinko výš než u zbytku. 

Moderům se ale naopak podařilo dobře promakat postavy společníků. V soubojích je vše při starém, společníci jsou tak stále motovidla, která se chovají hloupě, často si nesmyslně schovají nejvýhodnější zbraň, místo které vytáhnou nůž nebo se přesunou tak, aby co nejvíc zavazeli mé střelbě. Zajímavé je ale jejich zapojení do příběhu a aktuálního dění, protože je s nimi možné vést hodně rozhovorů ohledně nových lokací nebo i o tom, co se zrovna stalo. Dokonce se může stát, že daný společník nesouhlasí s mým rozhodnutím a buď mě opustí nebo rovnou napadne. To se stávalo ve dvojce jen opravdu zřídka.

Pak je tu ještě jedna drobnost, která má zajímavou myšlenku, ale ve výsledku je spíše otravná. Tím je nemožnost spát/odpočívat/čekat ve městech, teda pokud zrovna nejsem v pronajatém pokoji v hotelu nebo ve vyvražděné jeskyni. Je to na jednu stranu fajn, že nemůžu odpočívat na ulici města týden, než se plně zotavím. Ale když to nejde na místech, kam se musím v rámci příběhu dostat v přesnou hodinu, třeba o půlnoci, tak je to celkem vopruz.

Tento mod má tedy své chyby, hlavně po scénáristické stránce. Hratelnostně a svou atmosférou mě ale totálně pohltil, prakticky stejně jako oba první Fallouty. Na to, že je to dílo několika nadšenců, kteří na něm pracovali prakticky jen ve svém volném čase, tak klobouk dolů.
+25 +26 −1
  • PC 55
Autoři Falloutu 1.5 mají můj obdiv. Z vlastní zkušenosti vím, že přijít s nápadem na hru je snadné. Pracovat na něm a dát si záležet, to už je o poznání jiná písnička. Ale oddat se mu a dotáhnout ho do konce, to je meta, na kterou si sáhnou jen ti nejzarputilejší ze všech tvůrců. Ostatně pamětníci vzpomenou na velké a ambiciózní mody jako Beyond Good and Evil nebo Fallout: Yurop. Kde je jim dnes konec? O nápady není nouze nikdy, ale schopných a cílevědomých lidí není nikdy dost.

Fallout 1.5 měl ambice navázat především na odkaz prvního Falloutu a v mnohém se mu to povedlo. Rozsahem je sice o něco menší, ale i tak to znamená, že přinejmenším při prvním hraní nabízí desítky hodin hry. Má podobnou atmosféru a smysl pro estetiku jako první dva díly, ačkoliv někdy je znát, že se původní předlohy drží až trochu moc křečovitě. Některá místa jako by z oka vypadla městům, osadám a opuštěným základnám z originálních Falloutů. Naopak někdy přichází s příjemnou vlastní invencí, která je vidět zejména u některých rozhodnutí. Často si totiž nemůžete být jistí, jestli děláte správnou věc, a většinou odejdete s pocitem jakési morální šedivosti. Svět postapokalyptického Nového Mexika není postaven kolem hráče a postavy v něm nečekají, až se jich protagonista ujme a vyřeší jejich problémy. Jsou zde takové problémy, které nemají ideální řešení, jiné odkrývají jen nepříjemnou pravdu a jiné se nedají vyřešit vůbec. Tedy tak je tomu alespoň v nejlepších pasážích hry. Zejména tragický příběh města Rat Hole nebo spiknutí v Císařství byli vynikající. Čeká na vás však i celá řada banálních úkolů typu "kup od farmáře krmivo pro brahminy" nebo "domluv schůzku s vedoucím vedlejší karvanní společnosti". Obzvlášť v první polovině hry se mi zdálo, že úkolů je opravdu poskrovnu, tedy alespoň takových, které měla moje postava motivaci dělat.

A tady se dostávám k některým problémům tohoto modu. Je jedna věc, která tento počin hluboko sráží, a tou je úroveň veškerého psaného textu. Ten totiž působí, abych tak řekl, velmi začátečnicky. Především v oné již zmíněné první polovině hry se setkáte s extrémně nepříjemnými postavami, které nejspíš měly sloužit k tomu, aby dokreslily onen drsný svět Falloutu 1.5. Ale chybí jim ona grácie, se kterou je uměl podat třeba Fallout 2 (Cassidy: "Jestli sem ještě jednou vleze nějakej debil a bude chtít slevu na panáka, tak mu z prdele udělám parádní klobouk."). Jednak jsou všechny jedna jako druhá, ale především absolutně odrazují od jakékoliv interakce s nimi. Nevěřím tomu, že pokud by se někdo snažil o opravdový role-playing, tak by měl jakýkoliv důvod se s nimi bavit. Tím se ovšem připraví o značnou část questů. Nakonec se mi nad to podařilo povznést a na slabší úroveň dialogů přistoupit, nicméně musel jsem při tom zatnout zuby. Jindy postavy mluví spíš jako kniha než jako člověk, což jim na věrohodnosti také nepřidává. A vůbec, často texty ve hře působí spíše jako kostrbatý překlad z angličtiny než jako originál od českých tvůrců. Opravdu mě zaráží, že si tohoto nikdo z tvůrců během vývoje nevšiml.

Druhým problémem je poněkud rozlítaná hratelnost. Ze začátku je hra velmi obtížná a mnohokrát vás staví do situací, ze kterých jinak než díky save scummingu nevyváznete. Ke konci je naopak snadná až příliš, a tak se budete topit v desítkách tisíc zátek, za které ovšem nebude moc co koupit. Tento mod vás navíc rád staví do, na poměry Falloutu, velkých přeštřelek, ve kterých figuruje třeba i dobrých dvacet účastníků. Jenže, jak víme, engine Falloutu velké souboje nezvládá zrovna bravurně, a tak se může stát, že se všech patnách nepřátel rozhodne střílet jen a jen do vás, což jim samozřejmě zabere dobrou minutu, kterou nemáte šanci přežít, a celou dobu jen budete čekat, až budete moci nahrát uloženou hru. Trochu slabší mi přišly i detaily typu, že většina věci, kvůli kterým má smysl vraždit nepřátele, je ukrytá v zamčených skříňkách, které, pokud se na Paklíče nespecializujete, téměř určitě neotevřete. Nebo fakt, že v poslední čtvrtině hry se hra velmi točí kolem počítačů, bez nichž je závěrečná lokace opravdové martyrium. Na druhou stranu, jde víceméně o drobnosti, nad kterými dokážu mávnout rukou, zejména proto, že sám vím, jak těžké je vyvážit hru.

Celkově je Fallout 1.5 skvělým fanouškovským počinem. Krom vlastního příběhu přináší i několik sympatických detailů, jako jsou nové animace postav, nové zbraně nebo, a to především, skvělé nové skladby, které do soundtracku původních Falloutů perfektně sedí. Nebýt toho, že není moc dobře napsaný a občas se až příliš okatě snaží tlačit na pilu po cestě do hlubin temnoty, býval bych mu dal vyšší známku. Každopádně pro fanoušky Falloutu je to velmi vítané rozšíření již objeveného a tak oblíbeného světa.
+24 +25 −1