Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel

76
204 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
akce > taktická akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
15.03.2001 PC
Vývojáři:
Micro Forté, 14 Degrees East (sekundární)
Oficiální stránky:
http://www.fallout4.com/games/fallout-tactics
Fallout Tactics je realtime/tahovou taktickou akcí, ve které se ujímáte velení skupiny zasvěcenců Bratrstva Oceli s cílem najít Vault Zero, centrum s těmi nejdůležitějšími lidmi a nejmodernějšími technologiemi, které zde byly před válkou umístěny. Fallout Tactics byl pro všechny fanoušky od začátku projektem, který měl spíše překlenout čekání na plnohodnotné pokračování série. Jedná se o odklon od původních her, zde pouze plníte mise i s několika úkoly v nich. Poté se vždy vracíte do svého bunkru Brotherhood of Steel, odkud se vydáte na další misi. Postupně se ze zasvěcence stává zkušený bojovník. Tvorba postavy zůstala ve stejném duchu SPECIAL, přibyly nové perky a skilly např. na řízení vehiklů. Na skilly má nyní vliv i zbroj, která např. znemožní kvalitní plížení. Přibyly nové zbraně jako rotační kulomet Gauss a jiné, staré zbraně dostaly nový design. Stát proti vám budou opět nájezdníci, mutanti, roboti a jiní - vše se změnou designu. Na výběr máte i z klasického tahového systému nebo boje v reálném čase.


Poslední diskuzní příspěvek

Say: Optimalizaci to má dobrou, blbě to snáší nové OS a hlavně grafické ovladače

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Kvalitní taktická akce ze světa Falloutu. Ještěr bud samozřejmě pičovat, bo mu Tactics sprostě nabourává univerzum Falloutu, a doufám že tu o tom zas nebude vedena "hodnotná diskuse".

Vedle Jagged Alliance 2 asi jediná hra tohodle typu, která mě bavila(= jsem vydržel hrát dýl jak deset minut). Možnosti soubojů jsou vyvážené, tvorba postavy vymakaná, i když tu charisma dostává na prdel. Lze si vytvořit ideální tým a používat vlastní strategii, i když nutno podotknout, že Tactics nejsou zdaleka tak hardcore jako JA2. Zajímavým zážitkem je pak hra na tahy s jednou postavou. Příznivcům taktických akcí a postnukleárního retro světa můžu jedině doporučit.

Nemůžu taky nezmínit perfektní polský mod Awaken, který se nese v duchu původních falloutů (spíš FO2) jak to jen FO:T engine dovoluje a i přes pár chybek byla radost ho hrát.

Pro: propracovanost, atmosféra, široká škála možností, zbraní, nepřátel...

Proti: inu, z falloutích reálií to dělá frašku,

+13
  • PC 100
Jednoznačné velké Nezklamání! Parádní fallouťárna soustředěná prakticky pouze na soubojovu část a dokonale konvertující celý bojový systém z falloutů, který byl opravdu velice zdařilý. Perfektně doplňující univerzum Falloutu.
Vedle UFA, je tohle moje další velice oblíbená strategie, která v mém osobním žebříčku na hlavu poráží Jaggy, i když pár věcí bych si z nich rozhodně vypůjčil.
Mise se nesou lehce v duchu předchůdců, tedy rozhodně nedochází pouze na střílení a někdy má hráč hned několik možností, jak misi vyřešit.
Každý(neinformovaný) nejspíše zažil to prvotní "klamaní" typu: "cože tohle není fallout 3 ala open world roaming rpg?" Já jsem naopak zpětně velice rád, že není. Je to další prvek naprosto obohacující universum, které i jinak pojímá(taktická akce), ke spokojenosti mi jen ještě chybí čistá FPSKA a REALTIME strategie a adventura z universa Wastelandu(čímž fallout v podstatě je).
Za mě jednoznačně 100 % spokojenost (díky zmoudření a odstupu času).
+11 +18 −7
  • PC 85
Zatímco u Star Trek: Voyager - Elite force jsem spíš ocenil, že se nepřátelé tak nějak vypaří, zde jsem si nastavil krev na maximum a vypnul cenzuru. Prostě mi zde ty hektolitry krve přišly trochu jiné.

Celkem slušná strategie s prvky RPG, kterou kazí délka seznamování s prostředím hry a to, že někteří lidé nemusí místní tmavé prostředí a postapokalyptický svět vystát. A musím připustit, že mi dost tmavé prostředí hry také docela vadilo.

I když bojové hlášky typu Mutant trsá v rytmu olova mohou být pro některé lidi vtipné, a musím připustit, že toto byla jedna z mých oblíbených hlášek, asi nejvíce jsem se pobavil v samotném závěru při ničení výkvětu lidstva, který měl zajistit pokračování lidstva po válce.

Pro: (pro někoho) vtipné hlášky

Proti: (pro někoho) tmavé prostředí

+11
  • PC 80
Zprvu trpké zdá se... No, přiznám se, že první minuty ve hře byly lehký šok, možná dokonce zklamání. Přeci jen po kultu, jakými jsou hry Fallout 1+2, je tato hra krok do strany. Neříkám, že se jedná o špatný krok, jen je to velká změna v tomto kultovním světě.

Takže jsem si první misi zvykal, ale musím říct, že jsem si zvykl poměrně rychle a hra mě záhy začala hodně bavit. Příběhově se jedná asi o nejlepší Fallout, co jsem hrál. Ač ten pravý boom přijde cca ve třetí třetině hry, do té doby je to klasicky nic moc falloutovský příběh.

Jsou zde dokonce i čtyři různé konce, ale je trošku škoda, že ve hře nejsou rozhodnutí, která by je ovlivňovala, ano, podle chování hráče se otevře třetí nebo čtvrtý, ale další dva jsou neměnné a vlastně mi bylo celkem i jedno, jak to zakončím. Neměl jsem nějakou morální motivaci, jak to ukončit, jako tomu bylo v jiných hrách, prostě jsem jen něco zkusil.

Herně se jedná o velmi zdařilou, tahově taktickou akci. Pořád si teda myslím, že vzít herní mechaniky z předchozích dílů a poměrně bezmyšlenkovitě je plácnout do dalšího, vcelku úplně jiného dílu, není nejšťastnější řešení, ale na druhou stranu víc než polovina z nich funguje výborně.

Ano, je zde pár věcí, které jsou zde zbytečně a jsou zde pouze proto, že byli v předchozích dílech, čímž si autoři evidentně ulehčovali situaci, ale samotné hraní jsem si záhy velmi rychle přizpůsobil a užíval. Souboje jsou chytlavé, místy i dost náročné, musíte přemýšlet o vašich krocích, správně rozkládat schopnosti, vybavení a místy si i hlídat munici a výzbroj.

Moje antitaktické schopnosti mě samozřejmě dost ztěžovali situaci. Můžete využít až šest bojovníků, což jsem vzal rychle za vděk, což se nakonec ukázalo jako ne úplně šťastné. Na druhou stranu se dali dobře rozložit schopnosti a nemusel jsem si hlídat a rozhodovat, kdo bude expert na co, ale měl jsem experty na všechno.

Super je, že hra jde hrát několika styly a každý si může najít ten svůj. Někdo preferuje jednoduchou bojovou cestu s jedním overpowered postavou, jiný má rád taktičtější postup se zavedenou a vybudovanou jednotku, někdo třeba na každou misi skládá vždy nový tým a někdo prostě jede tak, jak se mu zrovna chce... Těch možností je v tomhle směru dost...

Obtížnost hry mi přišla jako na houpačce. Ze začátku se jedná o pohodu, poměrně plynule se zvyšuje. Pak dojde do bodu, kdy už jsou těžcí protivníci a vy máte velmi chabou výzbroj a výstroj (minimálně neotřelý hráči, jako jsem já), což postupně začínáte podchytávat a dohánět a poslední mise už mi zase přišli snadnější.

Pro mě osobně se jedná o velmi zdařilého nástupce, který posunul značku Fallout zase jiným směrem a otevřel dveře i žánrově jiným typům hráčů. Zarytí milovníci prvních dvou dílů mohou být lehce zklamáni či nespokojeni se směrem, kam se série pohnula, na druhou stranu přepírat pořád to samé také nefunguje. Osobně mám pouze jednu větší výtku a to je to, že hra si až příliš ulehčila práci a vzala všechno, co mohla od svých předchůdců a moc nedomýšlela do jaké míry to ten smysl fakt má.
+11 +12 −1
  • PC 85
Je to Fallout, nie je to Fallout? To je ta otazka! Nie, to nie je ona. Pravda, duch povodneho Falloutu sa posunul niekam inam, ale to nic nemeni na fakte, ze je to dobra post-apo X-COMlike taktická RPG akcia, kde môže vaše snaženie vyústiť do niekoľkých rôznych koncov.

SPECIAL+jednotlivé misie+celkom zaujímavý príbeh - robia z tejto hry zaujímavú alternatívu ku Jagged Alliance alebo X-COM hrám.

Pro: staré-dobré ťahové súboje, možnosť prepnúť do real-time režimu, slušný príbeh, dobrá hrateľnosť

Proti: ak niečo bolo, tak to muselo byť veľmi nepodstatné, pretože si na nič už nespomínam...

+9