Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallout Tactics: Brotherhood of Steel


Komentáře

« Předchozí Následující »
  • PC 85
Kvalitní taktická akce ze světa Falloutu. Ještěr bud samozřejmě pičovat, bo mu Tactics sprostě nabourává univerzum Falloutu, a doufám že tu o tom zas nebude vedena "hodnotná diskuse".

Vedle Jagged Alliance 2 asi jediná hra tohodle typu, která mě bavila(= jsem vydržel hrát dýl jak deset minut). Možnosti soubojů jsou vyvážené, tvorba postavy vymakaná, i když tu charisma dostává na prdel. Lze si vytvořit ideální tým a používat vlastní strategii, i když nutno podotknout, že Tactics nejsou zdaleka tak hardcore jako JA2. Zajímavým zážitkem je pak hra na tahy s jednou postavou. Příznivcům taktických akcí a postnukleárního retro světa můžu jedině doporučit.

Nemůžu taky nezmínit perfektní polský mod Awaken, který se nese v duchu původních falloutů (spíš FO2) jak to jen FO:T engine dovoluje a i přes pár chybek byla radost ho hrát.

Pro: propracovanost, atmosféra, široká škála možností, zbraní, nepřátel...

Proti: inu, z falloutích reálií to dělá frašku,

+13
  • PC 100
Jednoznačné velké Nezklamání! Parádní fallouťárna soustředěná prakticky pouze na soubojovu část a dokonale konvertující celý bojový systém z falloutů, který byl opravdu velice zdařilý. Perfektně doplňující univerzum Falloutu.
Vedle UFA, je tohle moje další velice oblíbená strategie, která v mém osobním žebříčku na hlavu poráží Jaggy, i když pár věcí bych si z nich rozhodně vypůjčil.
Mise se nesou lehce v duchu předchůdců, tedy rozhodně nedochází pouze na střílení a někdy má hráč hned několik možností, jak misi vyřešit.
Každý(neinformovaný) nejspíše zažil to prvotní "klamaní" typu: "cože tohle není fallout 3 ala open world roaming rpg?" Já jsem naopak zpětně velice rád, že není. Je to další prvek naprosto obohacující universum, které i jinak pojímá(taktická akce), ke spokojenosti mi jen ještě chybí čistá FPSKA a REALTIME strategie a adventura z universa Wastelandu(čímž fallout v podstatě je).
Za mě jednoznačně 100 % spokojenost (díky zmoudření a odstupu času).
+11 +18 −7
  • PC 85
Zatímco u Star Trek: Voyager - Elite force jsem spíš ocenil, že se nepřátelé tak nějak vypaří, zde jsem si nastavil krev na maximum a vypnul cenzuru. Prostě mi zde ty hektolitry krve přišly trochu jiné.

Celkem slušná strategie s prvky RPG, kterou kazí délka seznamování s prostředím hry a to, že někteří lidé nemusí místní tmavé prostředí a postapokalyptický svět vystát. A musím připustit, že mi dost tmavé prostředí hry také docela vadilo.

I když bojové hlášky typu Mutant trsá v rytmu olova mohou být pro některé lidi vtipné, a musím připustit, že toto byla jedna z mých oblíbených hlášek, asi nejvíce jsem se pobavil v samotném závěru při ničení výkvětu lidstva, který měl zajistit pokračování lidstva po válce.

Pro: (pro někoho) vtipné hlášky

Proti: (pro někoho) tmavé prostředí

+11
  • PC 80
Zprvu trpké zdá se... No, přiznám se, že první minuty ve hře byly lehký šok, možná dokonce zklamání. Přeci jen po kultu, jakými jsou hry Fallout 1+2, je tato hra krok do strany. Neříkám, že se jedná o špatný krok, jen je to velká změna v tomto kultovním světě.

Takže jsem si první misi zvykal, ale musím říct, že jsem si zvykl poměrně rychle a hra mě záhy začala hodně bavit. Příběhově se jedná asi o nejlepší Fallout, co jsem hrál. Ač ten pravý boom přijde cca ve třetí třetině hry, do té doby je to klasicky nic moc falloutovský příběh.

Jsou zde dokonce i čtyři různé konce, ale je trošku škoda, že ve hře nejsou rozhodnutí, která by je ovlivňovala, ano, podle chování hráče se otevře třetí nebo čtvrtý, ale další dva jsou neměnné a vlastně mi bylo celkem i jedno, jak to zakončím. Neměl jsem nějakou morální motivaci, jak to ukončit, jako tomu bylo v jiných hrách, prostě jsem jen něco zkusil.

Herně se jedná o velmi zdařilou, tahově taktickou akci. Pořád si teda myslím, že vzít herní mechaniky z předchozích dílů a poměrně bezmyšlenkovitě je plácnout do dalšího, vcelku úplně jiného dílu, není nejšťastnější řešení, ale na druhou stranu víc než polovina z nich funguje výborně.

Ano, je zde pár věcí, které jsou zde zbytečně a jsou zde pouze proto, že byli v předchozích dílech, čímž si autoři evidentně ulehčovali situaci, ale samotné hraní jsem si záhy velmi rychle přizpůsobil a užíval. Souboje jsou chytlavé, místy i dost náročné, musíte přemýšlet o vašich krocích, správně rozkládat schopnosti, vybavení a místy si i hlídat munici a výzbroj.

Moje antitaktické schopnosti mě samozřejmě dost ztěžovali situaci. Můžete využít až šest bojovníků, což jsem vzal rychle za vděk, což se nakonec ukázalo jako ne úplně šťastné. Na druhou stranu se dali dobře rozložit schopnosti a nemusel jsem si hlídat a rozhodovat, kdo bude expert na co, ale měl jsem experty na všechno.

Super je, že hra jde hrát několika styly a každý si může najít ten svůj. Někdo preferuje jednoduchou bojovou cestu s jedním overpowered postavou, jiný má rád taktičtější postup se zavedenou a vybudovanou jednotku, někdo třeba na každou misi skládá vždy nový tým a někdo prostě jede tak, jak se mu zrovna chce... Těch možností je v tomhle směru dost...

Obtížnost hry mi přišla jako na houpačce. Ze začátku se jedná o pohodu, poměrně plynule se zvyšuje. Pak dojde do bodu, kdy už jsou těžcí protivníci a vy máte velmi chabou výzbroj a výstroj (minimálně neotřelý hráči, jako jsem já), což postupně začínáte podchytávat a dohánět a poslední mise už mi zase přišli snadnější.

Pro mě osobně se jedná o velmi zdařilého nástupce, který posunul značku Fallout zase jiným směrem a otevřel dveře i žánrově jiným typům hráčů. Zarytí milovníci prvních dvou dílů mohou být lehce zklamáni či nespokojeni se směrem, kam se série pohnula, na druhou stranu přepírat pořád to samé také nefunguje. Osobně mám pouze jednu větší výtku a to je to, že hra si až příliš ulehčila práci a vzala všechno, co mohla od svých předchůdců a moc nedomýšlela do jaké míry to ten smysl fakt má.
+11 +12 −1
  • PC 85
Je to Fallout, nie je to Fallout? To je ta otazka! Nie, to nie je ona. Pravda, duch povodneho Falloutu sa posunul niekam inam, ale to nic nemeni na fakte, ze je to dobra post-apo X-COMlike taktická RPG akcia, kde môže vaše snaženie vyústiť do niekoľkých rôznych koncov.

SPECIAL+jednotlivé misie+celkom zaujímavý príbeh - robia z tejto hry zaujímavú alternatívu ku Jagged Alliance alebo X-COM hrám.

Pro: staré-dobré ťahové súboje, možnosť prepnúť do real-time režimu, slušný príbeh, dobrá hrateľnosť

Proti: ak niečo bolo, tak to muselo byť veľmi nepodstatné, pretože si na nič už nespomínam...

+9
  • PC --
V době kdy hra vycházela, jsem měl jenom dial-up připojení k internetu a internet jsem moc nenavštěvoval a o hře jsem moc nevěděl. Když jsem se náhodou dostal k PC s pevným netem, radostně jsem pročítal stránky Vaultu Šílené Brahmíny a četl dlouhosáhlé články a říkal si: Tuhle hru chci!!! (F1 a F2 jsem v té době měl už dohrané a to už sem byl zarytej Fallout fanda)

Jednoho dne jsem se tak procházel po obchodě s hrama a najednou jsem to uviděl: Fallout Tactics - Platinová edice, v té době stála tuším 599Kč. Hned jsem na hru začal šetřit a nakonec si ji koupil.

Jako první jsem uvítal vylepšnou grafiku i když se hra už nenesla v duchu 50. let, ale spíš v ocelovém Army stylu. To mi ale nijak nevadilo a hru jsem celkem rychle dohrál až do zdárného konce. Už to nebyl ten starej dobrej Fallout, ale vzhledem k tomu, že hra byla od začátku navrhována jako taktická real-time strategie / RPG, svůj účel splnila na výbornou. Každopádně předešlé dva díly nemohla překonat.

Ale i když jste dohráli původní kampaň, hraní nebyl konec. Hra měla svůj editor misí. Pravda, trvalo mi trošku dýl než jsem přišel na to jak se rozjíždí, ale nakonec jsem v něm tvořil rozsáhlá post-apo města, kde jsem si vyhrál s každou postavou a každým detailem a pak se v nich procházel a plnil vlastní questy :).

Díky editoru vznikla spousta zajímavých misí, jak SP tak MP a o zábavu jste měli postaráno. Á ano, multiplayer. Krátkou dobu jsem hrál za klan VŠB, než víceméně přestal fungovat a poté jsem aspoň nakopával kamaráda ze třídy :). Multiplayer dobře zabaví na dlouhou dobu, ale většinou s univerzem Falloutu už nemá co dělat.

Takže, hra to není špatná, nicméně není to Fallout v pravém slova smyslu. Ale pokud si ji zahrajete, myslím, že nebudete litovat... a když jo, tak sorry...

Pro: Nová grafika, taktika, real-time souboje, editor, multiplayer, vozidla, velké množství řešení různých situací (většinou), možnost hraní za víc ras

Proti: Slabé RPG prvky, absence té právé Falloutí atmosféry

+9
  • PC 65
Kdysi jsem to už zkoušel, ale nedotáhnul jsem to tehdy do finiše. Nedávno jsem si řekl, že je to škoda a rozjel sem to hrdinně znova, abych si to připomenul a pokořil.

Graficky 14 let stará 2D hra asi nikoho neoslní, ani mě. Dokonce musím vytknout jakousi odfláklost. Mám na mysli především málo variant postav (zpravidla se člověku členové družstva pletou navzájem, což je otravný) i při pohybu mi přijde, že jsou animace zbytečně kostrbatý (např. při plížení nebo přikrčení úplně zmizí zbraň z rukou postavy atp.) Zvukově ale musím hru pochválit - kvalitní ambienty i poměrně ucházející štěkot zbraní.

Příběh zde slouží jen jako pojítko mezi jednotlivými misemi, nelze tak očekávat žádnou výraznější zápletku. Rozhovory jsou tak osekány na prosté monology NPC, které člověk vyslechne bez možnosti reakce. Hlavní zde jsou totiž souboje:

Ačkoliv je zde možnost využívat tahovej systém, já zvolil striktně možnost jít na to realtime. Asi díky tomu dost narůstá obtížnost, nevím, nemám srovnání. Když však posléze přichází ne scénu Pánové Šelem, přišlo mi, že se jedná o skutečnou challenge, neboť Párači toho vydržej opravu nezdravě hodně. Přestože jsem to hrál na střední obtížnost, místy jsem zažíval tuhé chvíle a několikrát danou část musel opakovat, abych to vůbec zvládnul.

Mezi nesporná pozitiva patří, že je postava je opět specifikována typickým falloutovským systémem SPECIAL, ovšem tentokráte má člověk možnost levelovat nejen hlavního hrdinu, nýbrž i kolegy (5). Dochází tak k nemalým rozdílům v přednostech členů družstva, přesto mi přišly některé vlastnosti poněkud nevyrovnané vůči jiným.

Lze ještě vyzdvihnout, jakým způsobem autoři hráči podsouvají nové herní prvky. I v půlce mě hra stavěla do zcela nových situací, nezvyklých lokací nebo podsouvala nové zbraně, přesto se průběh misí svým obsahem zpravidla příliš neliší (zabij vše).

Přes uvedená pozitiva však je na místě namítnout, že titulu cosi chybí. Přestože nedokážu říct, čím přesně to je, v polovině jsem, stejně jako u prvního pokořování, začal docházet k závěru, že je to nějaký nemastný a neslaný a do jisté míry nudný. nakonec jsem hru odinstaloval asi v 75% průběhu.

Rozhodně se, myslím si, jedná o nejslabší hru z celýho Falloutího univerza (když pominu některý hodně špatný DLC k F3 a F:NV). Doporučit tenhle titul nemůžu.

65%

Pro: Fallout, obtížnost, system SPECIAL

Proti: Absence příběhu, místy matoucí 2D zobrazení, grafika postav, pořád stejné

+6
  • PC 85
Tak to podstatné trefně vystihli kolegové pode mnou. Takových taktických strategií není mnoho. A i když je Tactics méně náročnější než třeba Jagged Alliance nebo X-COM, není to ani moc ke škodě a pořád to je dobře udělaná a hlavně velmi chytlavá hra, ještě navíc z atraktivního prostředí. Co mě tak ještě napadá, že bych vychválil, hodně se mi líbila možnost přepínat za chodu mezi tahovým a real-time módem.
+4
  • PC 90
Komenáře pode mnou řekli mnohé za mě:)

Pamatuji si jak jsme to s napětím tenkrát očekávali, jelikož nebyl nikde internet a časopisy jsme si nekupovali tak jsme ani nevěděli, že to vlastně neni tak úplně Fallout:) Ale když jsem to poprvé začal hrát vůbec jsem to neřešil, mě to zkrátka neskutečně chytlo, zajímavé je, že jsem šel okamžitě na boj v real time, na tahy mi to nesedlo, grafika výborná, skvělé animace, "smrťáky" krvavé a propracované. Charakterová tvorba, no, faktem je, že spousta atributů mohla jít na minimum a nic se nedělo, na co takové charisma že? Taky jsem nebyl spokojen s designem starých známých zbraní, takové nemastné neslané, postrádali tu velikost a robustnost snad jen na výjimky jako vindicator, takže jen kosmetické změny, s čím jsem se dlouho vyrovnával byl nový design Supermutantů, pro mě bude supermutant už jen velký shrbený a pouze nazelenalý tvor škrábající se rukou v zadku a následně čichající k tomu co právě objevil. Ale tohle vše jsem přešel a dál neřešil, jinak se mi vše líbilo, spousta akce, parádní smrtící sekvence zejména u mutantů, moc jsem uvítal design charakteru se zbraní typu M60 nebo Vindicator, takové držení zbraní mi v původních Falloutech chybělo. Jinak tedy mou nejoblíbenější zbraní se stal mocný Browning M2 nad něhož zkrátka nebylo, smůla jen, že střelivo bylo proklatě těžký a drahý. Na závěr chválim zvuky, zvuky plechu a strojů v dálce, zvuky narážejících kulek na zbroj, zvuky trhajícího masa, prostě supr plus spousta parádních hlášek a to hlavně od mutantů:))

Pro mě sice velký odklon od F1/2 ale řadím ho mezi to nejlepší.

Na závěr zbývá dodat, modleme se, aby se zde "objektivních" hodnocení jedinců s nabouraným universem objevilo co nejméně:)

Pro: zbraně, zvuky, grafika, animace a hlášky, celková atmosféra

Proti: náročnost enginu (na tehdejší dobu) pár bugů a nevychytaností

+3
  • PC 50
Jako taktická akce ze světa Falloutu ještě (s přimhouřením nejméně tří očí) dobrý, ale jako "Fallout" už to teda celkem pokulhává. Nechci brát lidem, kteří až tady "poznali Fallouta", FT LANařům apod. tu radost z existence eFTéček, ale kdyby tahle věc nezvnikla, vůbec nic by se nestalo. IPLY opět pochyběly $$$, to je sakra jistý.
+3 +10 −7
  • PC 100
Je to moje nejoblíbenější hra, dohrál jsem jí už asi 5x a pokaždý ji hraju trochu jinak. Je škoda, že příběh je relativně pevně daný, ale je spousta různých variací. tato hra se dá hrát za 6 postav, ale i za jednu - a věřte nebo ne - jde to :-). Můžete se plížit a odstřelovat nepřátele za dostatečné vzdálenosti, nebo si stoupnete rovnou do dveří s težkým kulometem. Ano, hrál jsem tak, i tak...a je to fakt super. všem doporučuji ;-)
+2 +3 −1