Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Mareček • 37 let • Rezident v automotive, teréňák-mapovatel v OP • Frýdek-Místek (ČR - kraj Moravskoslezský)

Profil

Nejsem videoherní maniak a hry hodnotím bez ohledu na věk, zásluhy, jméno, hype, grafiky atd., nýbrž podle toho, jak mně v danou chvíli a rozpoložení bavily. Hodnocení 50% neberu jako ostudu nebo začátek laťky, ale jako aritmetický průměr, takže spousta mých hodnocení logicky osciluje někde kolem tohodle čísla, nebo lehce vejš, protože nemám čas řešit kdejaké béčko a dost si vybírám.

Respektuju názorovou pestrost a nikomu naprosto neberu jeho hodnocení, stejnou míru tolerance očekávám vzhledem ke svý osobě. Přesto hraju zejména FPS, a pokud se vám zdá, že jsem nějakou hru v nějakém pro mně okrajovém nezajímavém žánru příliš neférově strhal, berte to tak, že jsem byl na ni možná zbytečně moc příšnej a na mé hodnocení při rozhodování o koupi moc nehleďte...


Pokud se někdo na hry dívá podobným způsobem jako já, možná mu pomůže pár brief-hodnocení některých posledních her, co jsem hrál za cca posledních 5 let:

80%+ "It's fuckin' must have"

Hry tak kvalitní, že je z nějakého důvodu doporučuji každému, většinou kvůli velmi chytlavé hratelnosti (Dishonored 2), silnému příběhu (Far Cry 3), nebo jinak výjimečnému provedení (Alien Isolation - bezmoc a strach). Hry nemusí být v žádném případě bezchybné - to by seznam zel prázdnotou

Alien: Isolation
ANO! Něco tak celkově zvládnutého a kvalitního jsem nehrál od Kuvajtu napadení. A to jsem na hry ras a náročnej kokot. (Amplikováno láskou k látce. Když se dílo aliení podaří, je to pro mě dvakrát větší nářez. Když se dílo provaří, vzniká dvojnásobná sračka.)

Dishonored 2
ANO! Velmi komplexní a zábavná hratelnost navíc (konečně) v sexy hávu, dva ročky jsem se hře vyhýbal, no byl to poněkud mylný odhad. Thief got buried well.

Rise of the Tomb Raider
ANO. Jedny z nejhezčích navržených scenérií v historii průmyslu hledejte zde. Jsem fotograf, takže hrátky s barvami, hloubkou ostrosti, košatá panoramata, dupaté holky, to je moje.

Quake Live
ANO. Stařičký Quake se možná neloučí na vrcholu jako Michael Jordan, ale ani na kolenou jako Muhammad Ali.

Far Cry 3
ANO, byť mnohem nevyrovnanější než Crysis, sotva jsem ji přejel, ale zároveň mnohem zajímavější příběhem, v charakterech i prostředím. Dlouho jsem tomu nevěřil, ale odvážný a osvěžující Ubisoft překonal ustrnulý Crytek. Vítejte na ostrově, kde nikdo, a ze všeho nejmíň vy, není úplně normální.

F1 2021 
ANO, hodnotím po pár desítkách hodin čistě v mulťáku, na volantu/pedálech je hra pocitově a realisticky super (flying lap corner cutting cypi z Codemasters nepobalancují snad nikdy). Singl mě moc nezajímá a nevím, jestli se k němu kdy dostanu. Já mám vysněnou singlovou příběhovou závodní hru v hlavě někde v sedmdesátkách, osmdesátkách, kdy se jezdilo v pojízdných rakvích, řidič dělal třeba 30% výsledku a nikdy nevyhrával 5 let jeden tým proto, že má nejlepší přísavný efekt, dvojitý difuzor nebo vymakanou aerodynamiku, jako filmy Rush nebo GP 1966, ale to asi čekám na Godota.


60-75%+ "Still worthabuy"

Kvalitní hry ale žádná must-have, doporučitelné pro fanoušky žánru. Většinou nejsou bůhví jak originální ani charismatické, typicky může jít o vydařené sequely, jedohubky, datáče... Ale měly by se dobře hrát. Alternativně též plac pro kontroverzní (nevyrovnané) hry, které mě něčim tak nasraly, že se kvůli tomu nevešly výše.

Fallout 1.5: Resurrection
ANO, pokud se vám z grafiky (která je místama dokonce ošklivější, než v původních hrách) zde uzřené vysloveně nezvedá kufr. Hra splňuje dvě zásadní kritéria - udržela si mou pozornost a zároveň neoplývá žádnou zásadní vadou.

Thief
ANO. Průser jara, a taky nářez jara 2014. V sexy kulisách se ale odehrává fakt divnej příběh (a 1 000 dalších věcí, které mě serou). Košatá směsice debility a moudrosti, rozhodně ale zážitek.

Far Cry 4
ANO. Far Cry už asi nikdy nebude nejpřelomovější a nejoriginálnější série pod sluncem, rozhodně je ale hra zábavně a profesionálně udělaná a má určité čaro.

Wolfenstein: The New Order
ANO, mám, zhusta na háku, co si nesympaťák Warren Spector, z jehož her mě beztak zajímal jenom Thief, o náckobraní vlastně myslí. Jde o to, že jsme narazili o hru hnětenou s láskou, na dobře hratelnou střílečku s jistou audiovizuální hodnotou, která nějakou dobu vydrží. A to není málo.

Crysis
ANO, ale je to taková umělá holka bez koulí, co hezky vypadá a nenadchne/neurazí. Kdo by se na takovou holku zlobil?

Wolfenstein: The Old Blood
ANO. The New Order a The Old Blood jsou jako dvě pořádná chlupatá varlata. Převlečený datadisk The Old Blood je to menší z nich.

Tomb Raider
ANO, čistá komerce (Vladimír Železný), avšak zábavná. Hra, kterou na svých bedrech nese hlavní hrdinka; bez Lary by asi neobstála. Dohrál jsem to - s kecama - ale místama je to na palec dolů jak vyšitý.

What Remains of Edith Finch
ANO, zajímavá originální a kupodivu ne úplně nudná adventurka o "cursed ppl".

Ori and the Blind Forest
ANO. Too different to avoid.

Metro Exodus 
ANO. Metříčko jsem ve svém hodnocení možná až příliš neférově zbil za to, že hra byla přinejmenším v době releasu velmi zabugovaná a jeden z těch bugů (mezi jinými pojeby) mě nenechal postoupit vpřed. Což je mega škoda, protože jinak podle mě šlo o super postapo FPS road movie takového toho halflifovského střihu, čehož si já vysoce cením, protože takové hry jsou dnes čím dál vzácnější. Velmi slušnou kvalitu měla grafika, atmosféra lokací i herní story. Ve srovnání s ansámblem níže je Metro supr zajímavá hra a bylo by nefér ji nedoporučit.


50% +/-5 "Not (so) bad"

Do půlky zábavné hry a něčím lepším postupně překonané hry z chvostu yes-listu


F1 2013
DNES UŽ NE, úspěšný simulátor, který by potenciálně mohl být i úspěšnou příběhovou hrou a hlubší sondou do závodnické duše, kdyby se někomu chtělo. Which of course requires balls. Takhle je to spíše jen - simulátor ojíždění Pirellek. Dnes (updated 2018) už podle mně hra není doporučitelná, doba je jinde.

Dishonored
DNES UŽ NE, bugová ale jinak geniální dvojka je dnes jinde. Arkane se podle mně v jedničce spíše hledali - až se ve dvojce díky bohu našli. Stále slušná, velmi jednoduchá, hratelnost jedničky je podle mně příliš málo na to, vyvážit ošklivou grafiku a nudný level design.

Dishonored: Death Of The Outsider
SPÍŠE NE, vynikající herní mechanismy obvykle ani nanicovatým datáčem nezkazíte, ale příběh & motivace postupovat někam je zde fakt dieta a hlavní hrdina je fakt nezajímavej kokůtek.

Crysis 3
SPÍŠE NE, druhá půlka hry není nic jiného, než načančaný, stereotypní, pomalý a složitě hratelný grc. ANO pouze pakliže hrajete hry výhradně očima - dejte si obtížnost pro blbce z placfakulty a kochtejte se polygonovým pornem.

Doom
NE. It's fucking slow, konkurence je značná.

Prey 
NE. Taková Deus Ex like hra s věčným přesouváním bebechů a harapachů v inventáři a wallhackem jako poněkud blbým příkladem invence. Z okolních hodnocení věřím, že to krásně příběhově a lokačně gradovalo, ale já se do hry neponořil a nechal ji bejt.


25-45% "Hovna"

Tady už to začíná smrdět...

Crysis 2
NE, něco tak pozoruhodně vykleštěného a nezajímavého jsem léta nehrál, a to jsem v pubertě hrál i simulátor pěstování a hnojení mařky.

Deus Ex: Human Revolution
NE. Vše, co si o této hře myslím, napsal do databáze moudrý uživatel Ebb.

BioShock 2
NE. Amplifikované morrowindovské staré déja-vu, člověk se pět roků těší a pak zjistí, že čekal na Godota. Podle mě má Bioshock špatný level design i enemy design a weapon balance atd. Což je u střílečky průser jak mraky.

Hitman: Absolution
NE. Většinou mám s očividně blbýma hrama prabídnou trpělivost, tento Hitman ovšem nebyl ten případ, protože jsem měl předchozí díly rád. O to větší bylo pak moje zklamání, jelikož Absolutionek popřel všechny mechanismy, které se mi na Blood Money po čertech líbily a vlastně tu hru "udělaly".

Far Cry: Primal
NE. Asi taková herní lahoda a potěcha, jako když si objednáte kvalitní černý čaj a přinesou vám ovocný třikrát přeceděný. Přitom první díl byl excelentní jedinečnou hrou a i další díly byly, když už místama nic jiného, tak alespoň zábavné.

Far Cry 5
NE. Far Cry, spolu s Half-Life 2 nejlepší střílečka roku 2004 a zároveň i let okolních. Co po nich zbylo? Halflife je možná úplně v kopru, což je na každý pád lepší, než po uši spadnout do úplných sraček, jako se to stalo Far Cry.

Alan Wake
NE. Hra, jejíž konec by mě velmi zajímal, ale zcela mi neimponuje její gameplay. Při stahování pojebaného mouse acceleration patche jsem navíc chytl vira. Tfuj. Od vydání Death Rally mě Remedy skoro dvacet roků jen serou.


25% až smrt "Korunovaná hovna"

"The lowest of the low"

Metro 2033
NE! Bolševické bláto. Valím voka, že lze udělat áčkovku s ještě horším gameplayem, než jsou Alieni, ale očividně to de. "Vyzdvihl" bych velmi špatné míření a bojůvky celkově, spolubojovníky nebrat.

Wolfenstein II: The New Colossus
NE! Žádný Wolfenstein mi nikdy k srdci nepřirostl, ale většinou to byly kvalitní hry. Tahle sračka není ten případ, "všeobecně mizerná a primitivní hra, od první minuty zabitá většinou podprůměrnými přestřelkami, technologickou zastaralostí a příběhem na úrovni pornofilmu Divoká vlčice II."

Aliens: Colonial Marines
NE!, je to kopanec alienům do kulí, typická ojebávka a dojná kráva, škoda na toto téma klávesnici oťukávati.

Singularity
NE! Když pánbůh naděloval talent, tihle borci asi někde vychrápávali opici. I tvorba účtovacích případů v dosáckém programu ÚČTO, co po čas mého mládí frčel na obchodkách, je vedle Singularity hratelnostním trhákem.