Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

ještěr ještěr

Mareček / 30 let / Rezident v automotive, teréňák-mapovatel v OP / Frýdek-Místek (ČR - kraj Moravskoslezský) / uživatel / 1642 bodů

Momentálně rozehráno


Profil

Bývalý (ne)milovaný recenzent a redaktor, nyní pracující v automotive, ochraně přírody a na pár menších projektech. Na rozdíl od mnoha zdejších uživatelů nepovažuju hry za středobod svého života, hraji je jako prostý relax. Neúčastním se tudíž populárních sportů, jako jsou babko-dědkovská rozjímání nad tím, jak videohry a tráva bývaly dříve zelenější, nerdí diskuze na libovolná témata, či flamewars.


Videohry beru jako jednu z posledních instancí trávení volného času a jsem k nim nebývale kritický, ale snažím se poctivě dohrávat i ty průměrné. Takže, pokud jsem nějakého vašeho miláčka nakopnul přímo do slabin, budete se s tím muset, bejci, holt nějak smířit.

Mezi mé koníčky patří běhání po horských loukách, překračování vojenských prostorů, makrofoto, korzování po Stodolní, zašívání se na pracovišti s dobrou knihou v ruce, kosmologie, generování peněz a materialismus, nakupování trendy hadrů, raný rokenrol a kerouacovské cestování, překračování komfortních zón a nejvyšší povolené rychlosti nepřiměřeně rychlou jízdou v mé červené Klapustýně, veškeré sociální interakce a balení holek.


Od dob ulovení nového PC (nad jehož paramtery zde nebudu méněcenně onanovati, stačí jen, když uvedu, že je rychlý jako šíp vystřelený ke slunci:), jsem přejel, nebo v případě zvláště mizerných věcí, se pokusil přejet tyto hry - řazeno podle toho, jak mě daná záležitost bavila nebo zaujala. Smrsknu na strohé ANO/NE doporučení:



Alien: Isolation
ANO! Něco tak celkově zvládnutého a kvalitního jsem nehrál od Kuvajtu napadení. A to jsem na hry ras a náročnej kokot. (Amplikováno láskou k látce. Když se dílo aliení podaří, je to pro mě dvakrát větší nářez. Když se dílo provaří, vzniká dvojnásobná sračka.)

Rise of the Tomb Raider
ANO. Jedny z nejhezčích navržených scenérií v historii průmyslu hledejte zde. Jsem fotograf, takže hrátky s barvami, hloubkou ostrosti, košatá panoramata, dupaté holky, to je moje.

Quake Live
ANO. Stařičký Quake se možná neloučí na vrcholu jako Michael Jordan, ale ani na kolenou jako Muhammad Ali.

Fallout 1.5: Resurrection
ANO, pokud se vám z grafiky (která je místama dokonce ošklivější, než v původních hrách) zde uzřené vysloveně nezvedá kufr. Hra splňuje dvě zásadní kritéria - udržela si mou pozornost a zároveň neoplývá žádnou zásadní vadou.

Far Cry 4
ANO. Far Cry už asi nikdy nebude nejpřelomovější a nejoriginálnější série pod sluncem, rozhodně je ale hra zábavně a profesionálně udělaná a má určité čaro.

Far Cry 3
ANO, byť mnohem nevyrovnanější než Crysis, sotva jsem ji přejel, ale zároveň mnohem zajímavější příběhem, v charakterech i prostředím. Dlouho jsem tomu nevěřil, ale odvážný a osvěžující Ubisoft překonal ustrnulý Crytek. Vítejte na ostrově, kde nikdo, a ze všeho nejmíň vy, není úplně normální.

Thief
ANO. Průser jara, a taky nářez jara 2014. V sexy kulisách se ale odehrává fakt divnej příběh (a 1 000 dalších věcí, které mě serou). Košatá směsice debility a moudrosti, rozhodně ale zážítek.

Wolfenstein: The New Order
ANO, mám, zhusta na háku, co si nesympaťák Warren Spector, z jehož her mě beztak zajímal jenom Thief, o náckobraní vlastně myslí. Jde o to, že jsme narazili o hru hnětenou s láskou, na dobře hratelnou střílečku s jistou audiovizuální hodnotou, která nějakou dobu vydrží. A to není málo.

Crysis
ANO, ale je to taková umělá holka bez koulí, co hezky vypadá a nenadchne/neurazí. Kdo by se na takovou holku zlobil?

Wolfenstein: The Old Blood
ANO. The New Order a The Old Blood jsou jako dvě pořádná chlupatá varlata. Převlečený datadisk The Old Blood je to menší z nich.

Tomb Raider
ANO, čistá komerce (©Vladimír Železný), avšak zábavná. Hra, kterou na svých bedrech nese hlavní hrdinka; bez Lary by asi neobstála.

F1 2013
ANO, úspěšný simulátor, který by potenciálně mohl být i úspěšnou příběhovou hrou a hlubší sondou do závodnické duše, kdyby se někomu chtělo. Which of course requires balls. Takhle je to spíše jen - simulátor ojíždění Pirellek.

Ori and the Blind Forest
ANO. Too different to avoid.

..... .....

Doom
NE. It's fucking slow.

Crysis 3
NE, druhá půlka hry není nic jiného, než načančaný, stereotypní, pomalý a složitě hratelný grc. ANO pouze pakliže hrajete hry výhradně očima - dejte si obtížnost pro blbce z placfakulty a kochtejte se polygonovým pornem.

Crysis 2
NE, něco tak pozoruhodně vykleštěného a nezajímavého jsem léta nehrál, a to jsem v pubertě hrál i simulátor pěstování a hnojení mařky.

Deus Ex: Human Revolution
NE. Vše, co si o této hře myslím, napsal do databáze moudrý uživatel Ebb.

BioShock 2
NE. Amplifikované morrowindovské staré déja-vu, člověk se pět roků těší a pak zjistí, že čekal na Godota. Podle mě má Bioshock špatný level design i enemy design a weapon ballance atd. Což je u střílečky průser jak mraky.

Hitman: Absolution
NE. Většinou mám s blbýma hrama asi takovou trpělivost, jakou měl Goebbels s židama. Tento Hitman nebyl ten případ, protože jsem měl předchozí díly rád. O to větší bylo pak moje zklamání, jelikož Absolutionek popřel všechny mechanismy, které se mi na Blood Money po čertech líbily a vlastně tu hru "udělaly".

Alan Wake
NE. Hra, jejíž konec by mě velmi zajímal, ale zcela mi neimponuje její gameplay. Při stahování pojebaného mouse acceleration patche jsem navíc chytl vira. Tfuj. Od vydání Death Rally mě Remedy skoro dvacet roků jen serou.

Metro 2033
NE. Bolševické bláto. Valím voka, že lze udělat áčkovku s ještě horším gameplayem, než jsou Alieni, ale očividně to de. "Vyzdvihl" bych velmi špatné míření a bojůvky celkově, spolubojovníky nebrat.

Aliens: Colonial Marines
NE!, je to kopanec alienům do kulí, typická ojebávka a dojná kráva, škoda na toto téma klávesnici oťukávati.

Singularity
NE! Když pánbůh naděloval talent, tihle borci asi někde vychrápávali opici. I tvorba účtovacích případů v dosáckém programu ÚČTO, co po čas mého mládí frčel na obchodkách, je vedle Singularity hratelnostním trhákem.