Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wolfenstein II: The New Colossus

77
47 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
27.10.2017 PCPS4XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
https://wolfenstein.bethesda.net/
Přestože se v Evropě podařilo B. J. Blazkowiczovi zabít nechvalně známého Deathsheada, vědce, jenž měl na svědomí všechny hrůzné a technologicky vyspělé vynálezy, které zajistily Německu vítězství, není nacistický režim stále poražen. Tuto situaci se však Blazkowicz pokusí změnit a proto se se svými přáteli vydá roku 1961 do okupované Severní Ameriky, kde spojí síly s místním odbojem a všem přítomným nacistům pěkně znepříjemní život.

Jedná se o pokračování úspěšné FPS hry Wolfenstein: The New Order, která se odehrává v alternativní historii 60. let, kde nacistické Německo vyhrálo 2. světovou válku a ovládlo téměř celý svět. Stejně jako předchůdce je i tento díl lineární koridorovou záležitostí, kde vás kromě frenetické akce čekají také stealth pasáže. Přestože se hra zaměřuje především na akci, tvůrci kladou důraz i na samotný příběh a prostředí alternativní reality.


Poslední diskuzní příspěvek

Kostěj: Jo, chápu tě. Ale taky musím říct, že ten pojem "paradox" se tam dost hodí :-) Tvůj postoj samozřejmě respektuju, ale pořád jsem rád,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Na Wolfa jsem se fakt těšil, o to víc když minulý díl byl fajn. Ale to co jsem dostal, jsem fakt nečekal. Jsem vážně jediný komu ta hra příjde strašně mimo? Naprosto příšerné jsou postavy a příběh. A to tak že mě to donutilo přestat hrát hru. Po 8 hodinách už fakt nejsem schopen dál hrát. Wolf byl vždycky jistým způsobem ujetý a béčkový ale tohle je fakt něco. Všechny postavy jsou naprosto nesympatické karikatury a rádoby cool drsňáci. Všemu vévodí Grace Walker kterou jsem měl chuť zabít už pár vteřin po seznámení. Nejhorší je, že samotní vývojaří evidentně na příběh dost tlačí, takže se nedá moc ignorovat. Jako fakt nechápu, tu snahu, na jedné straně přinést trošku vážnější tón v podobě Blazkowicze a Anji. Ale to je okamžitě smeteno ze stolu nějakou postavičkou, nebo scénkou, která se tam přimotá. Ještě vážně se mi u hry nestalo, že by mě natolik znechutily postavy a příběh abych ji odložil. Přiběh samotný má hromadu děr a deus ex machina momentů. Jasně u her se to většinou tolik neřeší, kór u Wolfa ale tady prostě samotní autoři na příběh evidentně tlačí, takže to nemůžu jen tak přejít. Postavy jsou naprosto ujeté a mimo. Ano, Wolf byl béčkový ale nikdy nebyl takhle střelený.

Po stránce herní je to už lepší a kosení nácků je docela zábavné. Nicméně, nevýrazný leveldesign a podle mě nic moc pocit ze střelby opět táhnou hru dolů. Hře chybí více zapamatovatelných misí. Pár momentů se sice najde ale je jich málo. Navíc mám pocit že vývojáři až nezdravě kopirují díl předchozí jízda na robopsu X jízda na robotovi v jedničce, let na Venuši X let na Měsíc.

Jako by toho nebylo dost, hra mi konstaně padala a zamrzala. Graficky se pak jedná o standart a nic extra zde není.

Za sebe tedy dávám palec dolů. Na nového Wolfa jsem se hodně těšil ale nedostal jsem to co bych chtěl. Čekal jsem zábavné a co nejmíň přerušované kosení nácků, zajímavé lokace a wow momenty. Dostal jsem ale naprosto dementní a otravné postavičky, rádoby cool příběh, nezajímavé lokace ( samotné nápady lokací jsou super ale jejich převedení do hry už je slabé ) a matný leveldesign. Hru jsem nedohrál, takže ji ani nebudu hodnotit procentuálně. Za mě se jedná o podprůměr a vyhozené peníze.
+21+23 / -2
  • PC --
Příběh přímo navazuje na první díl, takže znalost The New Order je pro druhý díl zásadní (Old Blood nemá žádnou relevanci, je možné ho vynechat). I proto jsem si jedničku střihl znova pro připomenutí. A rozhodně to stálo za to, protože dvojka se nezdržuje s představováním charakterů a zdejšího universa, pouze hráči dá na výběr ze dvou linií (Ferguson vs. Wyatt) a hurá do akce. I když, né tak docela...

Stejně jako jednička, je i Colossus spíše příběhově orientovaná střílečka, takže množství videosekvencí a rozhovorů tvoří velkou část herní doby. Bohužel, v kontrast proti sobě stojí opravdu brutální scény tarantinovského stylu vs. groteskní situace, které tak nějak nepasují do celkového feelingu hry. Samy o sobě jsou obě strany zajímavé, ale dohromady netvoří zrovna kompaktní a uvěřitelný celek. Je to škoda, protože celý ten retro styl alternativní historie zvládli Machingames dobře a germanizace Ameriky je vykreslena skvěle.

Základna na Evas Hammer má šmrnc a na rozdíl od minulého kutlochu je to opravdu velká "odpočinková" zóna, navíc se spoustou legračních scének. Slouží i jako přístupové místo do vedlejších misí, které jsem ale osobně naprosto vyignoroval. Jako rozptýlení po dohrání hry to je zajímavá adice, v hlavním příběhu ale narušuje tempo hry a pokud dobře počítám, měl jsem celkem dvě příležitosti se vedlejšákům věnovat v rámci hlavní kampaně, což je, vzhledem k jejich počtu, docela málo.

Stejně jako v předchozím díle, je i tady střelba a pocit z ní dost jalový. Zbraně nekopou, za to se obrazovka při pohybu BJe houpe tak moc, že mi z toho občas bylo blivno a to hlavně při zákleku. S pistolkou lze snipovat na neskutečnou vzdálenost, těžké zbraně nejsou účinnější než BJovo arzenál a navíc je s nimi pohyb pomalý a neohrabaný a díky duel-wieldu úplně postrádají smysl. Munice je všude obrovské množství a po upgradu je i základní samopal solidní volbou až do konce hry.

Potěšilo mě, že úplně chybí otravní bossové, naopak level-designeři se příliš nevyznamenali a kromě frustrujících koridorů nám servírují i špatnou navigaci v rozbořeném New Yorku, neskutečně otravnou a nudnou část na Venuši nebo tak trochu WTF lovení rebelů v útrobách Evas Hammer.

Příšerný ID tech engine si pro mě tentokrát přichystal nepříjemné překvapení v podobě BSOD při určitých grafických nastaveních, k tomu se stále jedná o moloch, co nevypadá úplně dobře, nezvládá vyhlazování, za to má nenažrané textury, co si čas od času doskočí se zpožděním. Spousta koutů a méně detailních míst vypadá jak z minulého století a nepomáhají tomu ani zbraně, jejichž textury jsou neostré a hráč je má před nosem prakticky neustále.

Wolf II je překvapení. Takhle špatné jsem to opravdu nečekal. Navíc, příběh tak nějak plyne bez gradace a najednou je konec s vrátky otevřenými pro další nášup...

Hodnocení: ✰✰
Herní doba: 18hod 39min (5/7)
+17+18 / -1
  • PS4 70
Nemůžu zapřít mírné zklamání. MachineGames se ani nepokusili druhého Wolfa posunout nějakým způsobem dopředu a zvolili jen přešlapování na svém vyhřátém písečku. Je zpátky nevýrazný level-design, chabá odezva zbraní a naneštěstí i podivná schizofrenost vyprávění. Na druhou stranu. Vše dobré zůstalo dobré i tentokrát a akce je nebetyčně skvělá. Stejně jako perfektní vizuál. Stejně jako Mick Gordon!

Z příběhového hlediska pro mě ale byla polovina hry utrpení. Místo béčkového nářezu, který mi slíbili trailery, mi tu předhodili Blazkovo emo drama. Výborný Tarantinovský monolog, s pár useknutými končetinami, střída po pár minutách uplakaný BJ a je to věru podivná kombinace. Zřejmě budu v menšině, ale opravdu od Wolfa nečekám chabé pokusy o charakterizaci Blazkovi osobnosti. Já chci kosit nácky za zvuku drsňáckých kytar, vybuchujících Panzerhoundů a ďábělského smíchu Frau Engel.

A po mnoha hodinách jsem se nakonec dočkal. Po přesně takovém fucked up zvratu, jaký si u takové hry představuji, se z The New Colossus opravdu stane TA over-the-top akce, na kterou jsem se těšil. A objeví se i famózní cut-sceny jako tahle. Jenže je tu zase ten problém s vyprávěním. Přechod mezi charakterem Blazka předtím a potom je odfáknutý a nepochopitelný. A přesně takové problémy vznikají, když se do akční ptákoviny snažíte dát srdceryvný příběh. Jinak by to nikdo neřešil. A co to podivné zosobňování nácků přes rozházené dopisy? Jaký to má smysl, když každý nácek ve hře slouží jen k rozprsknutí lejzrem (doslova)? Zbytečně to svět hry rozmělňuje.

Nadšení ze změny stylu nakonec vychladlo rychleji, než bych čekal. Najednou je totiž konec, ende, šlus, titulky. Kde je zbytek hry? Proč měl úvod 7 hodin a opravdová akce sotva polovinu? Tak ve trojce, no!
+16+16 / 0
  • PC 75
New Colossus je politováníhodnej případ díla, který je v jednom svým aspektu tak vynikající, až to ubližuje celku. Ne že by to by to byla špatná střílečka. Ne že by gunplay byl signifikantně horší než u předchůdce, grafika hnusná, collectibles málo, délka nepostačující (dospělýmu člověku, kterej má na práci i jiný věci než hry) - zkrátka všechno, co W1 dělal dobře, W2 zopakoval. Tady problém není.

Problém je v tom, že příběh a všechno okolo něj je tak strhující, totálně ulítlý, mrazivý a dojemný zároveň, s postavama tak božíma, že kdykoliv BJ vezme do ruky flintu a na obrazovce se objeví HUD, nemohl jsem si odpustit zklamanej povzdech.

Drazí MachineGames: než se pustíte do trojky, zvažte skutečně, jestli jste zvolili správný médium, a pokud trváte na tom, že hry jsou opravdu to pravé, popřemýšlejte, jestli to vážně musí být zrovna FPS, když chcete hlavně vyprávět příběh.

A pokud i tady si budete stát za svým, spravte dohajzlu konečně to sbírání předmětů ze země!!!!

Pro: setting, příběh, neskutečný detaily, atmosféra, dějový zvraty, naprostá většina posádky Eva's Hammer

Proti: gameplay zdržuje od cutscén :-D, Grace je většinu času těžce napřesdržku

+16+17 / -1
  • PC 75
Wolfenstein II: The New Colossus je typická herní "dvojka". Více postav, více druhů nepřátel, více příběhu... více všeho. Ne vždy je to však k dobru hry. Wolfenstein je pro mě zkrátka typickým FPS, kde očekávám především akci, a zde je jádro problému.

Hratelnost je sice skvělá, akční pasáže jsou opravdu zábavné a povedené, ale přijde mi, že jich bylo trochu málo. Naproti tomu cutscén oproti jedničce znatelně přibylo a nijak mi v ní mi nevadily, tady bych je nejraději přeskakoval. Přijde mi, že tvůrci balancovali na hraně parodie a i z mých oblíbených postav z jedničky udělali naprostý kretény. To ale není nic proti novým postavám, obzvláště Grace je pro mě asi nejotravnější herní postava všech dob. Na druhou stranu Frau Engel je záporačka, jak má být a její přítomnost na scéně dělá ze hry opravdu jedinečný zážitek. Bohužel většinu cutscén právě tvoří vaše parta a jejich mother-fucking cool hlášky. A věřte, že tyto cutscény zabírají z herní doby nemalý zlomek. Čest zábavným a povedeným cutscénám jako úvodní setkání s Frau Engel nebo hereckému konkurzu.

Ruku v ruce s cutscénami jde i level design, který hodnotím jednoznačně kladně, je povedený a je vidět, že si s ním designéři dali pořádný kus práce. Takový Roswell vypadá naprosto skvěle a musím ocenit i mnohé detaily. Škoda jen, že mi někdy nebylo úplně jasné, kde mám co dělat a tu a tam jsem bloudil. Třeba moment, kdy hledám ztracenou ruku... proboha proč? Já chci kosit nácky, ne se zdržovat něčím takovým!

Co se týče grafiky, tak zde není absolutně co vytknout, rozdíl oproti jedničce je znatelný a musím ocenit i velice přijatelné hardwarové nároky - i na průměrných sestavách není problém při vysokých detailech dosahovat stabilních 60 snímků za sekundu. Zvukové zpracování je rovněž takřka bezchybné, hudba je určitě povedená, ale do paměti se vám zřejmě nezapíše.

Nový Wolfenstein není špatná hra. Má však své (pravda, subjektivní!) nedostatky a není jich málo. Musím říct, že z trojice nových Wolfensteinů vnímám jako nejlepší Old Blood, a to proto, že se mému milovanému RtCW blíží asi nejvíce, dvojku pak stavím na místo třetí. Víceméně jsem se bavil, ale na replay mít chuť jen tak nebudu...

Pro: Víceméně dobrá hratelnost, level design, technické zpracování, zbraně

Proti: Příliš mnoho cutscén, nesympatické nové postavy, občasné bloudění v úrovních

+10+12 / -2