Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wolfenstein: The Old Blood

05.05.2015
kompatibilní
78
278 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Wolfenstein: The Old Blood je samostatne spustiteľný datadisk, v ktorom sa vrátime pred udalosti Wolfenstein: The New Order.

Prequel je zasadený do roku 1946 a rozdelený je na 2 príbehové časti. Prvá časť sa volá Rudi Jäger and the Den of Wolves a sleduje snahu Blazkovicza získať na hrade Wolfenstein presnú lokalitu Deatsheadovho sídla. Do cesty sa mu ale postaví psychopatický strážca väzenia a niekoľko desiatok po krk ozbrojených nacistov. Druhá časť sa volá The Dark Secrets of Helga Von Schabbs a sleduje hlavného hrdinu vo Wolfburgu, kde nacistická archeologička na vykopávkach hľadá starobylé artefakty nesmiernej moci. Temná sila sa prebúdza...

Hra ponúka oproti originálu nové zbrane, nepriateľov a samozrejme nové prostredia.


Poslední diskuzní příspěvek

@Red (03.07.2022 00:09): Příběh je zde trochu upozaďen a zmenšen, není tak intenzivní, jako v NO, ta lanovka mi přišla naprosto boží. Ale to nejspíš proto, že tam hrála hudba, jako theme z enemy territory.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Když vyšel Wolfenstein: New Order, bylo to příjemné překvapení a povedené oživení slavné série. Přinesl svěží mechaniky, povedený příběh a skvěle kombinoval tradiční a moderní hratelnost. Datadisk Old Blood je zaměřen spíše na tradičnější fanoušky. Jde o poctu skvělému Return to Castle Wolfenstein. Hrad a ikonická lanovka brnkají na nostalgickou strunu a nadpřirozené prvky také připomínají spíše začátky série. Prostředí nejsou zdaleka tak variabilní jako v New Order, jde pouze o hrad a jeho okolí, ale díky kratší herní době to nevadí. Projití příběhu trvá zhruba 6h, ale splnění vedlejších aktivit a vysbírání všeho trvá minimálně 3x tolik. Novou hratelnost přináší trubka, která jde použít jako zbraň, páčidlo a dokonce i na lezení po stěnách. Příběh je proti New Orderu slabší a předvídatelný, ale dobře zapadá do světa Wolfensteina.

Jako bonus je tentokrát přítomno všech deset levelů první epizody klasického Wolfenstein 3D. V každé z devíti kapitol příběhu je tak nutné hledat lůžko na vyspání a prožití historické noční můry. Zajímavě je řešen přechod do desáté, tajné úrovně. Nedojde k novému načtení, ale hráč je vyvezen do nového patra výtahem. Jako sběratelské předměty slouží pro sérii typické zlato doplněné o dopisy dokreslující příběh. V noční můře je třeba hledat stříbro. V těchto starých levelech jsou nepříjemně zvětšené prostory a tím otravné a pomalé přebíhání místností a chodeb. Po projití jednotlivých kapitol se odemykají výzvy. Jde o arény ve kterých je nutno vystřílet co nejefektivněji všechny nepřátele a získat tak co nejvyšší skóre a medaili. Při pečlivém průchodu je také možno odemknout obrázky postav a prostředí. Také odemčení všech perků chvíli zabere, probíhá totiž plněním specifických činností během hraní(zabití určitým způsobem nebo zbraní...).

Samotná akce běží perfektně a neměl jsem problém hrát rambo stylem ani se většinou úrovně proplížit. Technicky bylo vše bez problémů. Ke hře existuje povedená a bezproblémová čeština. Datadisk je také prošpikován odkazy na jiné hry. Old Blood je povedený datadisk a pro fanouška série jde o velice příjemný zážitek.
+35
  • PC 85
Poslední Wolfenstein u mě opět zabodoval, a to z jednoho podstatného důvodu. Užíval jsem si kombinace mých nejoblíbenějších herních stylů, jakými jsou stealth a akce a přestože se mohou leckomu jevit stealth pasáže poněkud krkolomně, já si nemohl stěžovat a užíval si je. Ale jak už to u Wolfensteina bývá, prioritní akce měla i tentokrát svoje kouzlo a neméně k její kvalitě přispěla i mému uchu příjemná zvuková stránka hry a jak jinak, nejvíce zvuky zbraní. Zbraňový arzenál sice není špatný a trpět nedostatkem munice příliš nehrozí, nicméně bych rozhodně uvítal alespoň minimální upgrade zbraní jako u Wolfenstein. Tam totiž neustálé hledání zlatých cihel a nezbytné šmejdění po všech možných koutech mělo smysl a upgrade zbraní byl tak závislý na tom, jak důkladní jste při hledání byli, kdežto u Old Blood jsem smysl sbírání zlatých cihel nějak nepobral.

Přiznám se, že příběh jsem ani u Old Blood příliš neřešil, i když úplně jsem jej také neignoroval, přesto však byl pro mě na minimálně druhé koleji.

Optimalizace hry měla sice svoje občasné výkyvy, ale nebylo to nic, co by se po nepatrných úpravách nedalo sladit na kvalitní úroveň.

Co dodat? Celodenní nekonečné stahování přineslo opět velmi dobrý zážitek a pocit ve stylu "už abych k tomu zase usedl" mě přepadával opravdu často, takže menší výtka tudíž platí nepříliš velké délce hry, která se alespoň trochu mohla přiblížit předchozímu New Order. Za mě tedy spokojenost a opětovné utvrzení v tom, že Wolfenstein pro mě zkrátka byla, je a bude kvalitní herní značka, která, jak je vidět, mě jen tak nezklame.

Pro: design hry, kombinace akce a stealth, záživnost

Proti: délka hry

+33
  • PC 100
První dohrání ve mě nezanechalo nějak výborný dojem, spíše jsem byl tak nějak průměrně uspokojen a překvapen tím jak hra navazuje na New Order.

Ovšem s odstupem času a po třetím dohrání si mě Old Blood získal. Lepší optimalizace, s citem vymodelované prostředí a excelentní soundtrack doplňuje hru která hráčovi doplňuje celkový zážitek z New Order. Více béčkovosti, více syrovosti, více akce a více nepřátel doplňuje hrad Wolfenstein a jeho okolí které sází na nostalgii z Return to Castle Wolfenstein, zde se už bohužel znovu na hrad Wolfenstein nevrátíme a hra rovnou naváže svým koncem přímo na New Order.

Nostalgii budí prostředí proložené mysteriózní hudbou, zprávy od Helgy a ostatních Němců, pochmurné městečko na úpatí hradu ale třeba i akční pasáže. Jako vrchol bych mohl uvést útěk ze samotného hradu pomocí lanovky, kde začalo hrát remasterované intro k online hře Wolfenstein: Enemy Territory. Myslím že Old blood je jednou z těch her kde platí že hudba je polovina zážitku.

Kde hra přidává, jinde musí ubírat. Příběh je zde vyprávěn mnohem zbrkleji, to ale vůbec nevadí. Kdo chce, může si přečíst zápisky a zprávy, které příběh doplní. Myslím, že kdyby hra vyšla ještě před New Order a dvě trubky, které Billy Boy používá k eliminaci němců, dostal i v New Order, tak se tyto trubky stanou stejně ikonickými jako je třeba páčidlo pro Half-Life. Pokud jste ještě New Order a ani Old Blood nehráli, doporučuji začít s Old Blood.

Pro: Bonusové úrovně, více akce, hrad, detaily, hudba, nostalgické okénko, béčkovost, syrovost, upozadění příběhu není na škodu, návaznost na New Order. nemrtví němci uměli vyděsit.

Proti: Závěrečný boss a katakomby mohli být více rozvinuté, Lanovka je při vzejdu do hradu designersky špatně. (lano přes bránu)

+28
  • PC 80
Wolfenstein: The New Order byla parádní řežba s dobře pojatým příběhem a výbornou audiovizuální stránkou. To samé jsem pochopitelně očekával od datadisku The Old Blood. Ve výsledku jsem to částečně dostal, ale pár výtek mám.

Příběh hraje v The Old Blood bohužel druhé housle, je zapomenutelný a hráč ho spíš ignoruje, což bylo docela zklamání, protože právě v něm The New Order exceloval. Na druhou stranu ani nepřekážel a pár svých momentů měl, bylo jich ale poskrovnu.

V čem datadisk ale vyniká je akční část hry. Je to řežba hlava nehlava, zbraně jsou stále výborné a systém velitelů, které je lepší zabít ve stealth režimu, se mi hodně líbil. Při plížení občas chybovala UI, což bylo někdy humorné, jindy k vzteku - v předposledním levelu jsem potichu podřízl (jako podsvinče) jednoho nácka, a druhý si toho ani nevšiml. Přitom s ním vedl rozhovor. Naopak, zpoza náhrobního kamene jsem pistolkou s tlumičem zabil velitele, po chvíli jeho tělo objevil nácek a jak najednou celá mapa věděla že jsem schovaný zrovna za tím šutrem! Při akci ale UI fungovala naprosto v pohodě a dokázala chytře zatopit.

Co se týče lokací, designu misí, grafiky a hudby, zde naprostá spokojenost. Hrad Wolfenstein byl hodně fajn, ale nejvíc se mi hra líbila zhruba od návštěvy Kesslera ve vesnici.

Celkově tedy výborná zábava, hra nenudila a mohla být klidně i o ty tři hodinky delší. Takže i přes malé mínusy spokojenost.

Pro: Akce, zábava, grafika, lokace

Proti: Poslabší příběh, pár chybek v UI

+25
  • PC --
Nemůžu si pomoct, ale čekal jsem více. Příběh, na který původní hra kladla takový důraz, je nezajímavý a vyskytující se postavy v něm jsou mi ukradené. Autoři se snažili přiblížit jejich osudy pomocí zápisků, ale to nemá takovou sílu, jako s nimi skutečně něco zažít.

Technická stránka v podání idTech 5 enginu je stále žalostná. Doskakující textury, nízká míra detailů, nezničitelnost prostředí (až na některé bedny), mizerný zvuk a ještě mizernější pocit ze střelby... Kromě toho, 6ti hodinová hrací doba a 35Gb na disku?

Stealth pasáže jsem ignoroval poté, co mi hra skriptovaně spustila poplach a vzhledem k nízké obtížnosti všeobecně není kradmý postup nijak zvlášť nutný. Nepřátelé nereagují na pohozené mrtvoly kolem, ale když jdou do akce, ví naprosto přesně mou polohu. I skrz zdi.

Pro lineární level-design je přítomnost mapy dost legrační a samotný pohyb v úrovni mi kolikrát připravil nemilé překvapení. Oldschool Wolf3D pasáže se hodně rychle přejí a napotřetí už jsem je rovnou ignoroval.

Né že by to byl vyloženě průser, ale víc odvařený jsem byl z prvních trailerů, než z celého hraní tohodle addonu....

✰✰
+23