Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Wolfenstein: The Old Blood

Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
05.05.2015
Vývojáři:
MachineGames
Oficiální stránky:
http://www.wolfenstein.com/en-us/
Wolfenstein: The Old Blood je samostatne spustiteľný datadisk, v ktorom sa vrátime pred udalosti Wolfenstein: The New Order.

Prequel je zasadený do roku 1946 a rozdelený je na 2 príbehové časti. Prvá časť sa volá Rudi Jäger and the Den of Wolves a sleduje snahu Blazkovicza získať na hrade Wolfenstein presnú lokalitu Deatsheadovho sídla. Do cesty sa mu ale postaví psychopatický strážca väzenia a niekoľko desiatok po krk ozbrojených nacistov. Druhá časť sa volá The Dark Secrets of Helga Von Schabbs a sleduje hlavného hrdinu vo Wolfburgu, kde nacistická archeologička na vykopávkach hľadá starobylé artefakty nesmiernej moci. Temná sila sa prebúdza...

Hra ponúka oproti originálu nové zbrane, nepriateľov a samozrejme nové prostredia.

Podpořte Databázi a kupte si hru na Xzone.cz … nebo přes Heureka.cz

Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře


Poslední Wolfenstein u mě opět zabodoval, a to z jednoho podstatného důvodu. Užíval jsem si kombinace mých nejoblíbenějších herních stylů, jakými jsou stealth a akce a přestože se mohou leckomu jevit stealth pasáže poněkud krkolomně, já si nemohl stěžovat a užíval si je. Ale jak už to u Wolfensteina bývá, prioritní akce měla i tentokrát svoje kouzlo a neméně k její kvalitě přispěla i mému uchu příjemná zvuková stránka hry a jak jinak, nejvíce zvuky zbraní. Zbraňový arzenál sice není špatný a trpět nedostatkem munice příliš nehrozí, nicméně bych rozhodně uvítal alespoň minimální upgrade zbraní jako u Wolfenstein. Tam totiž neustálé hledání zlatých cihel a nezbytné šmejdění po všech možných koutech mělo smysl a upgrade zbraní byl tak závislý na tom, jak důkladní jste při hledání byli, kdežto u Old Blood jsem smysl sbírání zlatých cihel nějak nepobral.

Přiznám se, že příběh jsem ani u Old Blood příliš neřešil, i když úplně jsem jej také neignoroval, přesto však byl pro mě na minimálně druhé koleji.

Optimalizace hry měla sice svoje občasné výkyvy, ale nebylo to nic, co by se po nepatrných úpravách nedalo sladit na kvalitní úroveň.

Co dodat? Celodenní nekonečné stahování přineslo opět velmi dobrý zážitek a pocit ve stylu "už abych k tomu zase usedl" mě přepadával opravdu často, takže menší výtka tudíž platí nepříliš velké délce hry, která se alespoň trochu mohla přiblížit předchozímu New Order. Za mě tedy spokojenost a opětovné utvrzení v tom, že Wolfenstein pro mě zkrátka byla, je a bude kvalitní herní značka, která, jak je vidět, mě jen tak nezklame.

Pro: design hry, kombinace akce a stealth, záživnost

Proti: délka hry

+24+24 / 0

Nemůžu si pomoct, ale čekal jsem více. Příběh, na který původní hra kladla takový důraz, je nezajímavý a vyskytující se postavy v něm jsou mi ukradené. Autoři se snažili přiblížit jejich osudy pomocí zápisků, ale to nemá takovou sílu, jako s nimi skutečně něco zažít.

Technická stránka v podání idTech 5 enginu je stále žalostná. Doskakující textury, nízká míra detailů, nezničitelnost prostředí (až na některé bedny), mizerný zvuk a ještě mizernější pocit ze střelby... Kromě toho, 6ti hodinová hrací doba a 35Gb na disku?

Stealth pasáže jsem ignoroval poté, co mi hra skriptovaně spustila poplach a vzhledem k nízké obtížnosti všeobecně není kradmý postup nijak zvlášť nutný. Nepřátelé nereagují na pohozené mrtvoly kolem, ale když jdou do akce, ví naprosto přesně mou polohu. I skrz zdi.

Pro lineární level-design je přítomnost mapy dost legrační a samotný pohyb v úrovni mi kolikrát připravil nemilé překvapení. Oldschool Wolf3D pasáže se hodně rychle přejí a napotřetí už jsem je rovnou ignoroval.

Né že by to byl vyloženě průser, ale víc odvařený jsem byl z prvních trailerů, než z celého hraní tohodle addonu....

✰✰
+18+19 / -1

Oznámení Old Blood mě nadchlo, zvlášť že termín vydání byl za necelé dva měsíce. Uteklo to jako voda a skoro rok od vydání New Order, je tu Old Blood. Spíše než DLC, bych tento kousek označil za poctivý datadisk!

Návrat do hradu Wolfenstein je parádní pro všechny pamětníky, co hráli Return to Castle Wolfenstein. Tato základna ukáže něco z prototypů zbraní na kterých nacisté pracovali, představí nové záporáky, předvede nové nepřátele a hlavně se i do rukou BJ Blazkowice dostanou nové zbraně a perky. BJ nebude na vše úplně sám, objeví se zde i pár přátelských agentů a lidí co mu nabídnou pomocnou ruku.

Další příjemná herní vychytávka je, že v každé kapitole lze najít místo, které přepne hru do úrovně v původním Wolfenstein 3D. Pro všechny co hráli původního Wolfa je toto povinnost.

Do příběhu jsem schválně moc nezabíhal, jelikož nabízí pěkné zvraty, parádní prostředí a osobnost BJ který má charakter a občas dovede i zavtipkovat. Akce je to stále skvělá, přestřelky vypadají famózně, zbraně dobře zní a pocit z hraní je zkrátka výborný. Vše to pěkně odsýpá a za nějakých 8 hodin může být hotovo. Času to zabere více pokud budete plnit ještě staré levely z Wolfa, plus pak hra nabízí challenge úrovně, kde je potřeba vyčistit arény od nacistů.

Za nějakých 20 eur je to poctivý datadisk, který nabízí úplně nový obsah pro Wolfa. Navíc letošní rok je hodně s FPS na štíru, tak tohle rozhodně udělá radost všem fandům tohoto žánru.
+16+16 / 0

B.J. je zpět, ptáte se který? No přeci Blazkowicz! No dobře, zpátky už sice jednou v podání vývojářů z Bethesdy byl, ale studio se rozhodlo pro menší nášup v podobě prequelu k původní hře která nesla podtitul The New Order. Kdyby vás tedy zajímalo jak to s Blazskem bylo než nasedl do letadla a vydal se na svou první misi, určitě byste tento přídavek neměli minout. Nenalákal jsem vás? A co třeba pět hodin trvající kampaň čítající osm kapitol v samostatně spustitelném přídavku? Pakliže váháte s koupí New Order, zkuste mrknout na to, co přináší tenhle o polovinu levnější bráška a třeba se vám trefí do vkusu.

O čem že to vlastně je? Inu, především o střílení - ale to by vás asi napadlo taky. Příběh se odehrává v roce 1946 a B.J. v převlečení za nacistického pohlavára cestuje se svým kolegou automobilem na hrad Wolfenstein. Cíl mise je tajná složka ženy, která si nechá říkat Helga von Schabbs - tyranky, která miluje krvavé steaky a to nejlepší víno. No a že se všechno po cestě nepovede snad nemusím ani zdůrazňovat, utajení v podání blonďatého svalovce totiž netrvá nikdy příliš dlouho. Brzy se dostanete do vězení a primární mise se změní na záchranu vašeho společníka a samozřejmě vás samotných.

A tady přijde na řadu ocelová trubka (s tou se totiž z vězení budete dostávat), která je na hlavním motivu (coveru) hry a tvoří tak velkou novinku. B.J. s ní bude zdolávat vysoké stěny, propíchávat krky, ničit různá zařízení a dokonce si z ní udělá i podpěru pod dveře - využití však má mnohem více - mě se líbilo především to, že ji lze rozdělit na dvě části nebo smontovat v jednu se kterou pak budete odpalovat Němcům přilby přímo z hlav. Na řadu přijde i upilovaná brokovnice, samopaly, pušky, pistole, granáty a podobné vybavení, bez kterého se dneska už žádná pořádná střílečka neobejde.

Mise jsou velmi nápadité, dobře zpracované a hlavně plné detailů, easter-eggů a sběratelských předmětů - ať už se bude jednat o dopisy či třeba zlaté cihličky. Kromě hradu Wolfenstein se podíváte i na lanovku, do blázince, vězení, městečka ležícího nedaleko hradu či do katakomb. Sám jsem se přistihl, jak si úrovně užívám, prolézám je tam a zpět a vychutnávám si každý krok - a to se prosím v každé FPS nestane. Když přijdete například k někomu do kanceláře, je na té místnosti vidět, že v ní skutečně někdo žije - po stěnách visí kvalitně zpracované obrazy v popelníku doutná cigareta, nepořádek na stole, nástěnka plná různých textů a tak dále - chtělo by se říci, skutečně živoucí svět. Ptáte se, jestli kromě obyčejných úrovní přijde i překvapení? Přijde. Opět se setkáte s dobovým levelem z Wolfensteina 3D (a nebude jeden, hned několik). Jo a abych nezapomenul, dorazí i paranormální jevy v čele s armádou zombies - a nejen jich, vrhne se na vás i pár zbrusu nových jednotek.

Umělá inteligence mi přijde povedená a při nastavení vyšší obtížnosti vám poskytne i docela slušnou výzvu. Ono je to však na vás, zda budete volit plíživý postup nebo si vezmete do každé ruky jednu zbraň a s prstem na spouštích projdete do další kapitoly - tak či tak se budete výborně bavit a to je to hlavní. Hudba je bez debat skvělá, ozvučení vynikající a to vše podtrhává dabing hlavního protagonisty který je opět úžasný. Ovládání jde naprosto od ruky ať už použijete gamepad či klávesu a optimalizace je na jedničku s hvězdičkou - není potřeba příliš výkonný stroj.

Na to, že se jedná o přídavek ke hře jsem se docela rozepsal, tak budu pomalu končit. Ještě než tak učiním, musím však sepsat finální verdikt a doporučení. Pokud jste hráli původní hru a líbila se vám, The Old Blood je pro vás nutnost - pakliže vás minula, máte ideální příležitost začít všechno pěkně od začátku. Jestli vám něco říkají pojmy jako FPS střílečka, nacisti, paranormální jevy, ustřelování hlav a hrad Wolfenstein, důrazně vám hru doporučuji - Bethesda totiž opět předvedla, že umí (a to ani nepotřebovala reparát). Loučím se a mizím dosbírat zlaté cihličky, ještě se mi jich tam pár válí.

Pro: - Skvělé doplnění původního příběhu - Herní doba - Velmi zábavné a detailní prostředí

Proti: - Perfektní umělá inteligence nepřátel někdy dosahuje bodu mrazu (bezhlavé jednání) - Cena by mohla být lidovější - Nudný finální boss

+16+16 / 0

V zásadě se shodnu s Garretem v tom, že jsem čekal daleko více. Standalone datadisk má dle rychlosti průchodu pět až šest hodin, zatímco původní hru jsem hrál 16 hodin (bylo čím se kochat a co prozkoumávat, což tady příliš neplatí). Bohužel v datadisku absentuje drtivá většina ingrediencí, díky kterým byl Wolfenstein: The New Order vynikající. Podáním příběhu počínaje (v datadisku nefunguje žádné útočiště a spřátelená NPC jsou ve hře doslova pár minut), přes nulovou gradaci stran výstroje, výzbroje a nepřátel až po neslané nemastné prostředí.

V New World Order člověk postupně získává lepší a lepší zbraně, důvěru NPC, na počátku bojuje proti přesile nepřátel spíše vyjímečně (a silnější nepřátelé se vyskytují až později) a stealth postup dává celkem dost smysl. Naopak v datadisku jsou téměř hned k dispozici všechny zbraně (autorům to asi posléze došlo, proto nechají hlavního hrdinu dvakrát přijít o vybavení), člověk potkává prakticky od začátku všechny typy nepřátel a stealth je účelově mařen skriptovanými poplachy. Ruku v ruce s tím jdou občas nesmyslně vysoké počty nepřátel, což jakoukoli gradaci spolehlivě zabíjí.

V původní hře prošel hrdina spoustu různých prostředí (zákopy, pevnosti, Asylum, různé továrny a výzkumná střediska, vězení, rozsáhlý most a jako třešničku na dortu skvělou misi na Měsíci), zatímco tady se prostředí příliš nestřídá a v podstatě téměř všechno zapadá kolonky věznice/pevnost/katakomby (pravda krom lanovky a kousku vesničky jako z RtCW). Perků je asi třetina původního počtu (a člověk většinu získá při normálním průchodu hrou), rozhodnutí, na jehož základě je možné zásadním způsobem vylepšovat životy nebo brnění absentuje, neexistuje nic jako laserový řezák, nová mechanika se točí okolo používání trubek (což není špatné, ale zrušené herní mechanizmy to IMHO nenahradí).

Přes všechna zmíněná negativa zůstává stále velmi slušný gunplay.

Pro: stále velmi slušný gunplay

Proti: téměř absence příběhu, nulová gradace, skripty, nenápadité prostředí

+11+13 / -2