Tomb Raider je devátý plnohodnotný díl série s Larou Croft v hlavní roli, ačkoliv tentokrát jde o kompletní reboot značky. Příběh není jakkoliv provázán s předchozími hrami a změnila se i samotná hratelnost a herní mechaniky, které si částečně berou inspiraci v sérii Uncharted.
Příběh samotný pojednává o mladé Laře bez špetky zkušeností v oboru dobrodruha. Ve snaze změnit svůj obyčejný a nezajímavý život, vydala se na výpravu po Pacifickém oceánu na lodi Endurance. Ta ale během nečekaně silné bouře ztroskotá na záhadném ostrově poblíž Japonska a Lara, kapitán Conrad Roth a několik dalších přeživších se ocitne mimo civilizaci na nezmapovaném ostrově, který skrývá mnoho nebezpečí.
Kromě klasického prozkoumávání okolí, zdolávání překážek a řešení hádanek, kladou v tomto díle herní mechanismy větší důraz na přežití a vývoj postavy. Lara je zprvu velmi slabá a zranitelná, až postupem času se z ní stává nebojácný dobrodruh. Bude muset hledat prostředky pro přežití, včetně jídla, zdokonalovat své dovednosti a vytvářet si improvizované zbraně, léčivé předměty atp. Herní svět je tentokrát více otevřený, bez jedné předem dané cesty vpřed, ač jde stále z větší části o lineární hru.
Poprvé v sérii je ve hře obsažen kompetitivní multiplayer, nepočítaje spin-off Lara Croft and the Guardian of Light. Ten nijak nezasahuje do příběhové části hry a jeho vývoj mělo na starosti studio Eidos Montréal.
Já nevím, jestli je problém v mé sestavě, ale ta hra se vždycky vytasí s nějakým úplně novým grafickým glitchem. A taky tak jednou za hodinu shodí ovladač a spadne.
1) Nejdřív začaly být nějaké textury černé.
2) Pak začaly Laře blikat boty všema barvama, jako by na sobě měly třpytky. Disco boty.
3) Pak to začalo náhodně vrhat stíny, kde neměly být.
4) Pak měla Lara strašně málo vlasů. Vypadala skoro plešatě, úplná stařena.
5) Pak hra jakoby shodila rozlišení tak na čtvrtinu a přidala do toho mřížku jakoby obřích pixelů.
Vše vždycky vyřeší restart, jen je prostě divný, že každý glitch se objeví jen jednou a pak přijde nějaký nový.
Tak jsem přes SpecialK do hry narouboval HDR (před časem se to řešila na Digital Foundry). Bylo to trochu pr*ání, ale ty vole :-O Škoda, že jsem to neudělal hned na začátku, ale furt dvě třetiny hry mám před sebou :-) Po mizerných zkušenostech s nativní podporou HDR ve FH4 se mi do toho moc nechtělo, ale tohle je pecka. Celkově ta hra měla ty barvy takový vyblitý, ale teď to vypadá super a slunce konečně vypálí zrak. Doporučuju!
1) Nejdřív začaly být nějaké textury černé.
2) Pak začaly Laře blikat boty všema barvama, jako by na sobě měly třpytky. Disco boty.
3) Pak to začalo náhodně vrhat stíny, kde neměly být.
4) Pak měla Lara strašně málo vlasů. Vypadala skoro plešatě, úplná stařena.
5) Pak hra jakoby shodila rozlišení tak na čtvrtinu a přidala do toho mřížku jakoby obřích pixelů.
Vše vždycky vyřeší restart, jen je prostě divný, že každý glitch se objeví jen jednou a pak přijde nějaký nový.
Tak jsem přes SpecialK do hry narouboval HDR (před časem se to řešila na Digital Foundry). Bylo to trochu pr*ání, ale ty vole :-O Škoda, že jsem to neudělal hned na začátku, ale furt dvě třetiny hry mám před sebou :-) Po mizerných zkušenostech s nativní podporou HDR ve FH4 se mi do toho moc nechtělo, ale tohle je pecka. Celkově ta hra měla ty barvy takový vyblitý, ale teď to vypadá super a slunce konečně vypálí zrak. Doporučuju!
Pro: Dej, grafika, hudba, dabing (hlavne Larin hlas a prízvuk!), dizajn ostrova a logické hádanky, umelá inteligencia... proste asi všetko okrem...
Proti: krabíc, občas umelo zabrzdeného tempa a levelovania.