Tomb Raider je devátý plnohodnotný díl série s Larou Croft v hlavní roli, ačkoliv tentokrát jde o kompletní reboot značky. Příběh není jakkoliv provázán s předchozími hrami a změnila se i samotná hratelnost a herní mechaniky, které si částečně berou inspiraci v sérii Uncharted.
Příběh samotný pojednává o mladé Laře bez špetky zkušeností v oboru dobrodruha. Ve snaze změnit svůj obyčejný a nezajímavý život, vydala se na výpravu po Pacifickém oceánu na lodi Endurance. Ta ale během nečekaně silné bouře ztroskotá na záhadném ostrově poblíž Japonska a Lara, kapitán Conrad Roth a několik dalších přeživších se ocitne mimo civilizaci na nezmapovaném ostrově, který skrývá mnoho nebezpečí.
Kromě klasického prozkoumávání okolí, zdolávání překážek a řešení hádanek, kladou v tomto díle herní mechanismy větší důraz na přežití a vývoj postavy. Lara je zprvu velmi slabá a zranitelná, až postupem času se z ní stává nebojácný dobrodruh. Bude muset hledat prostředky pro přežití, včetně jídla, zdokonalovat své dovednosti a vytvářet si improvizované zbraně, léčivé předměty atp. Herní svět je tentokrát více otevřený, bez jedné předem dané cesty vpřed, ač jde stále z větší části o lineární hru.
Poprvé v sérii je ve hře obsažen kompetitivní multiplayer, nepočítaje spin-off Lara Croft and the Guardian of Light. Ten nijak nezasahuje do příběhové části hry a jeho vývoj mělo na starosti studio Eidos Montréal.
Rebootová série pokračuje dílem Rise of the Tomb Raider.
[přesunuto z komentářů]
Takřka není co vytkout, snad jen velmi ploché vykreslení vedlejších postav, naopak Lara emocemi úplně překypuje. Technické zpracování, cut scény vše parádní. Restart se povedl.
Takřka není co vytkout, snad jen velmi ploché vykreslení vedlejších postav, naopak Lara emocemi úplně překypuje. Technické zpracování, cut scény vše parádní. Restart se povedl.
Pro: Dej, grafika, hudba, dabing (hlavne Larin hlas a prízvuk!), dizajn ostrova a logické hádanky, umelá inteligencia... proste asi všetko okrem...
Proti: krabíc, občas umelo zabrzdeného tempa a levelovania.