V roce 2013 Crystal Dynamics restartovali značku Tomb Raider stejnojmenným prvním dílem nové série. Po téměř třech letech přichází pokračování zaměřené na přerod Lary Croft z mladé a nezkušené dívky do ostřílené a neohrožené archeoložky, jak je známá z dřívějších her.
Příběh se odehrává dvanáct měsíců po událostech z předchozího dílu, kdy se Lara vydává do mýty opředeného města Kitezh v Rusku, kde se má podle prastarého svědectví proroka skrývat tajemství nesmrtelnosti. V cestě jí stojí nejen tvrdá sibiřská divočina, ale i organizace Trinity, vedená jistým Konstantinem, která kdysi umlčela proroka a dnes se snaží zabránit krásné cestovatelce v dalším pátrání. Po boku Lary bude opět stát Jonah Lavaia a objeví se i několik zcela nových postav.
Herně se Rise of the Tomb Raider vrací ke klasice ze samých počátků série. I díky zpětné vazbě samotných hráčů se hra odehrává v rozlehlých, detailně zpracovaných podzemních kobkách a hlavní prvky hratelnosti, tedy logické úkoly, akrobatické sekvence a boj s rozmanitými druhy nepřátel se víceméně pravidelně střídají, tak aby si hra pokud možno co nejlépe udržela atmosféru. Největší změnou prošly právě hádanky, které jsou oproti minulosti daleko těžší díky důrazu autorů na realističnost a vyžadují mnohdy vysokou dávku improvizace s prostředím a dostupnými předměty. Boje jsou pak většinou ve formě přestřelky s poměrně vysokou obtížností, proto je zde v některých momentech možný i stealth postup. V prakticky zanedbatelném množství se i zde najdou tzv. Quick time events, další typický prvek pro populární sérii. Po vzoru předchozího titulu se objevují RPG prvky a za získané zkušenostní body se tak dají vylepšovat Lařiny dovednosti a vybavení. Jedná se o prvek, který má podtrhnout celkový vývoj hlavní postavy a pro dohrání příběhové linie není nezbytný.
Kromě narativní části je obsaženo mnoho vedlejších úkolů, např. lov divoké zvěře a ukrytých prostorů s artefakty pro prodloužení hratelnosti. Po dohrání se navíc zpřístupňuje režim Expeditions, kde na hráče čeká několik nových úkolů v již dokončených levelech. Podobu i hlas anglické hrdince znovu propůjčila herečka Camilla Luddington, vydavatelem je Square Enix.
Hru později rozšířil příběhový přídavek Baba Yaga - The Temple of the Witch, ve kterém se Lara vydává po stopách údajné místní čarodějnice. Ke hře mimo jiné vyšly Endurance Mode, Cold Darkness Awakened a k 20. výročí značky Tomb Raider pak Blood Ties and Lara's Nightmare, které však nejsou zakomponované přímo do původní hry, ale jako samostatně spustitelné DLC v sekcii Expeditions. Rebootovou trilogii Tomb Raider roli zakončil v roce 2018 třetí díl s názvem Shadow of the Tomb Raider.
Dohráno. Oproti 2013 bohužel menší spád, horší story, více hluchých míst. Naopak brutálně víc lootu a collectibles, natahovaná herní doba. U 2013 jsem se vždycky těšil, až to zase zapnu. Tady ani omylem a docela jsem se do toho tlačil. Bylo by to 70 %, 5 % přidávám za povedenou technickou stránku. Grafika je spíše evolucí, ale už to není barevně tak vyblité a to nejdůležitější - vlasy vypadají podstatně přirozeněji a přitom framerate nepadá k 20.
Pro: Graficky to je veľmi pekné, Lara je krásna, hrateľnosť je zábavná, boje a ich voľnosť v likvidovaní, úvod, záverečné 2 príbehové hodiny sú tak natrieskané ako záverečných 10 minút v Poslednom Mohykánovi
Proti: Klišoidný príbeh, oproti Lare vypadajú ostatné postavy v animačkách nedorobene (hlavne vlasy a mimika), príliš veľká podobnosť s predošlým dielom