Shadow of the Tomb Raider je třetí díl restartované série Tomb Raider, navazující na předchozí díl Rise of the Tomb Raider, Lara Croft se tentokrát vydává do Mexika a Peru, kde bude hledat starou mayskou relikvii spojenou s jejím otcem. Během hledání Lara zaviní smrt mnoha lidí a zdeprimována musí čelit následkům svých činů.
Hratelnost vychází z předchozích dílů, dočkala se pouze kosmetických úprav a několika novinek. Akční pasáže jsou náročnější, protivníci jsou tužší, nově se Lara může maskovat blátem a používat mačetu. Vykrádání hrobek je nyní větší výzva. Nově je také možné potápět se s Larou do větších hloubek a poznávat tak i podvodní svět.
Hru později obohatilo celkem sedm stahovatelných příběhových rozšíření v podobě vedlejších questů – The Forge, The Pillar, The Nightmare, The Price of Survival, The Serpent's Heart, The Grand Caiman a The Path Home.
Rozehráno. První dojmy velice dobré. První z her, co jsem hrál, ve které na Xbox ovladači fungují vibrace triggerů. Trochu dilema bylo s nastavením detailů. Přeci jen donutit RX580 jet hru ve 1440p je odvážné. Nakonec s nějakým optimalizovaným nastavením jedu v nativu, byť FPS občas klesnou třeba na 45. Hra má totiž naprosto excelentní frametimes, takže i ta nízká FPS vypadají ok. Ve hře je resolution slider, který ale na výkonu přidává podstatně méně, než kolik ubírá na kvalitě. Existuje nějaká mod na implementaci FSR, ale už se mi s tím nechtělo babrat. HDR taky super, nicméně tím, jak je to tmavé, tak musím poprvé uznat, že to na LCD není ono.
Vurhor
SimonEndt
ZephyrCZ
Bursoft
1t0s
Pro: Atmosféra, vizuální lahůdka, dobře odvyprávěné, gameplay, hudba
Proti: několik promarněných příležitostí, průměrný příběh, AI