Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Rise of the Tomb Raider


Diskuze

« Novější Starší »
@mattesak (08.03.2019 16:44): úplne súhlasím, akože skvelý dabing naozaj ale niekedy mi to prišlo, že to tam bolo úplne zbytočne... vieš ako keď v animáku nastane to trápne ticho a počuješ zakrákať havrany... tak tu to boli jej povzdychy :D
Pokud by měl někdo problém stejně jako já (a x dalších lidí) s coop Endurance módem, tak stačí zvolit na Steamu beta verzi číslo 811.3 a pak už by neměl být problém s připojením :-)
@Walome (13.02.2019 08:34): Ups, měl bych dospět :D Tu obálku si pamatuju. A pak ještě obrázek (nebo to byla taky obálka?), kde je Lara taky nahá a prsa jí zakrývá Duke Nukem. Mohli jsme se tenkrát s bratrancem užárlit :/
@mattesak (13.02.2019 06:41): i feel u bra, já tohle měl někdy kolem třináctého roku života, a to Lara byla prakticky kostičkovaná. Ale na obálce pc gameru byla nahá v ručníku, tehdy to stačilo ke štěstí.
Nepřipadala vám tahle Lara hrozně zubatá? Jakože viditelné ostré hrany?

Jak se ukázalo, tak kombinaci 2560*1440 a SSAA 4x moje GTX 1070 už úplně nedává. Dokonce i na lowest detaily se to horko těžko dostávalo přes 40 fps. Jinak normálně při hře si to bralo i 7,5 GB VRAM :)
Celkem jsem se do toho zažral. Štvou mě na tom ty samé věci, co na předchozím díle, ale celkem vzato se dost dobře bavím.
Dnes poprvé rozehráno a fascinují mě na tom dvě věci. Jak hra vypadá dobře, zatraceně dobře. A jak si někdo dal tu práci s nabušenými cutscénami v enginu hry, aby je totálně zabil nelogičnostmi, které se vrší jedna na druhou. Zatím jsem připraven tomu dát šanci.
@Walome (05.09.2018 11:24): No myslim, ze je uplne mimo misu resit jaka je Lara archeolozka :) jelikoz ta hra pochopitelne se skutecnou archeologii nema nic spolecneho (a nikdy nemela, lokace ze hry navic nikde na svete neexistuji), stejne jako nema nic spolecneho s realnym horolezectvim ci prekonavanim prekazek jake vidime ve hre (ackoli jsem krystalicky cisty nehorolezec, mam nejake zname, kteri shodou okolnosi jezdi slizat rusky hory, a troufam si rict, ze Larin styl tam nepraktikuji)... Stejne jako vsechny ostatni (akcni) hry je tedy TR potreba brat s nadhledem.

Ze se ti nelibi v Rusku (ve tvem pripade to tak tipuju prstem po mape) a openworld je legitimni argument, ale vse bylo zjevne z mnoha gameplayu a letspayu pred vydanim, z tohoto uhlu pohledu se divim, ze sis hru vubec koupil (pokud sis ji tedy koupil). Ale stava se mi to bezne taky.

Pribehy jsou slaby ve hrach obecne, nejen v TR, jsou slabsim clankem i velmi kvalitnich her (Dishonored 2). Problemem mozna bude, ze TR za to dostal nejakou nesmyslnou cenu za to, coz odpurci hry vetsinou nerozchodej.

AI v tomto dile (a pravdepodobne i dile budoucim) stoji za hovno, pracuje se ciste s kvantitou slepych a hluchych nepratel (jak nazorne ukazal treba prostoreky Mack na kanale Worthabuy). Asi uz jsem si zvykl na to ze to neudelaji lepsi, holt TR neni realita, nybrz alternativni svet, ve kterem je zrejme v mode hloupe umirat :)
@Walome (komentář): Dobrý komentář. Obdivuju, žes to dokázal dohrát, já to nezvládal po pěti hodinách. Nechápu to vysoké hodnocení tady.

Obvykle nemám rád kecy jako "Dnešní hry stojí za prd", ale u Rise to sedí. Ta hra je prostě naprosto vyhrocenou ukázkou primitivnosti ačkových casual her dnešní doby. Mix všeho špatného.
@Walome (komentář): kámo, tak to je po ránu rant jak čůrák :)

Než lidé vykulí za Tomb Raidery další a další krejcary, měli by se pravděpodobně smířit s několika podstatnými fakty.

1. Místa, která jsou v TR k navštívení, nikde na světě v této podobě nenajdete.

2. Ženy jako je Lara Croft neexistují.

3. Lara Croft není skutečná archeoložka.

4. Hra nemá nic společného s archeologií.

5. A pochopitelně ani s horolezectvím či slézáním skal.

Jasná implikace tedy je, že Tomb Raider není hrou, která by odrážela cokoli reálného z tohoto světa.

Ověřeno a podloženo zkušenostmi z 30+ zemí světa :)
Tak konečně jsem tuto hru dohrál a jsem spokojen, stejně jako u předchůdce. A těším se na další díl, co vyjde zanedlouho :)
@Milfhunter (31.07.2018 19:40): To je právě to, že za centrální "hub" bys mohl označit cokoli. Firelink Shrine stejně dobře jako třeba Anor Londo. Protože narozdíl od ostatních dílů série není ve hře jedna lokace, ze které by se rozbíhala neprotínající se "ramena".

Srovnej mapu jedničky (ok, je to umělecké ztvárnění, ale ilustruje tu kompaktnost výborně), dvojky, trojky. A v Demon's Souls máš světy a mapy dokonce očíslované.

V Dark Souls jedničce si každou chvíli člověk otevře průchod v rámci jednoho komplexního světa, v ostatních dílech se z jednoho "ramena" do jiného nedostaneš, průchody se otevírají pouze uvnitř daných "ramen".
@Phoenix (31.07.2018 19:28): Jo, řeč byla hlavně o DS1. Já bych se ji za metroidvanii zdráhal označit už jen kvůli tomu, že až na Lordvessel tam nejsou žádné "upgrady", co zpřístupňují další oblasti ve světě, ale tam už zas záleží na každého měřítku.
@Ronik (31.07.2018 13:09): Vidím to tak, že pouze Dark Souls jednička. Ostatní díly (Demon's Souls a dvojka/trojka Dark Souls) nemají kompaktní svět, ale centrální hub a z něj paprskovitě se rozbíhající "ramena" s jednotlivými mapami.

@Charllize (31.07.2018 12:50): Já toho mám z metroidvanií nahráno celkem dost a kdybys chtěl být fakt striktně přísný (tzn. ty hry si musí brát něco z "metroid" i "vania", musí to být 2D plošinovky, musí to být jeden velký svět, který je propojený a ne rozdělený na menší nezávislé oblasti, musí tam existovat backtracking, měla by tam být nějaká nelinearita), tak ti v tom žánru opravdu zbudou jen 2D Castlevanie od SotN a pár indie věcí jako Valdis Story nebo Dust, což je dost smutný žánr :) Aby se tam vešel Metroid, tak ta definice prostě musí být pružnější a pak vznikají podobné debaty.
@Ronik (31.07.2018 12:42): pri trose snahy tam naroubujes i Doom nebo i dalsi hry. ja nesem fanousek tohohle zanru a hral jsem jen 3D verze obou titulu, ale za mne osobne bych zrovna u tohohle byl striktne presny, prijde mi to jako sr*ni na hlavu legendarnim hram ktere neco ovlivnily. Nechapu proc, TR je legenda sama o sobe a tohle vubec nepotrebuje. Ale samo, ty posledni dily mozna ano, punc serioznosti jim asi dost chybi:)
@Charllize (31.07.2018 12:17): U prvního rebootovaného TR je ta propojenost světa a nutnost backtrackingu o něco větší, než v Rise, ale klasickou metroidvanií bych to asi taky nenazýval. Inspirace tam určitě nějaká je, ale Super Metroid to zrovna není :)
@Ronik (31.07.2018 12:13): ja kdyz si vybavim ty hry dle kterych ten nazev vznikl a podivam se na posledniho TR tak jen nechapeve kroutim hlavou jak to vubec nekoho napadlo. Jasne nejaky vztycne prvky se tam najdou, ale ...skoda mluvit. Citim za tim zase potrebu fanousku hry udelat posledni TR vice serioznimi, podobne jako kdyz se UBI snazi hracum vnutit ze AC je vlastne typicke rpg.
Tomb Raider je Metroidvania?..eh..to jsou veci. Uz se to zacina rozmelnovat jako pojem rpg. Lidi jsou nepoucitelny.
@PRIVATE MARTIN (30.07.2018 17:50): no z videí bych tipoval, že trojka bude ještě větší open world, nebo teda "metroidvania", ale aspoň to prostředí je hezčí. Sice okoukaný, ale hezčí, navíc se Lara vrací ke kořenům.

Bohužel gameplayově to vypadá naprosto totožně, nějak nechápu co jim na vývoji trvá tak dlouho.
@Walome (komentář): Tiež mi to po tej zábavnej a akčnej jednotke prišlo slabšie. A súhlasím aj s tým prostredím. Ten tropický ostrov v jednotke mi prišiel ďaleko zaujímavejší. Snáď sa trojka vráti k poňatiu jednotky a nie tohto.
@Marcusss (30.07.2018 09:10): co Ti na to mám odpovědět jiného, než co jsem napsal v komentáři :) podle mě trocha svobody TR nepomáhá vůbec, resp. ne takto hloupě, kdy máš na každém kroku deset různých zvířat a tři velevzácné hrobky a milion vhodných úchytů.

A jinak já jsem ten poslední, co by chtěl chválit Uncharted, ale tady nešlo jinak :(
@Walome (komentář): Wtf? Vždyť už předchozí hra nebyla lineární. A navíc to není open world, je to úplně normální metroidvania = propojené lokace mezi kterými si hráč otevírá cestu získáváním nových schopností/prostředků.

Zrovna gameplay, gunplay a level design je to co novému TR fakt jde.
Jen ten příběh je nahovno.

Právě linearita by té hře fakt neslušela. Stejně jako nesluší Uncharted. Naughty Dog teď dělá fajn příběhy a dobře napsané příběhy, ale jejich lineární gameplay je na jedno brdo a gunplay je vyloženě nudný, tak moc že i ten špatný stealth co tam mají je lepší alternativa než se srát s přestřelkama. Lost Legacy se alespoň pokusilo na chvíli trochu otevřít.
TR ta trocha svobody a exploringu pomáhá.