Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tomb Raider


Diskuze

< >
[neexistující komentář]: Dostal jsi jedno plusko, takže se našel jeden člověk, komu se tvůj "komentář" líbil. To nic nemění na tom, že tvoje komentáře mi nejvíce připomínají spam na chatu (bez ohledu na gramatiku).
@Charllize (12.06.2018 01:46): Teda, pro mě je to naštěstí ve stravitelném množství, oni by zas tolik nevadily kdyby byly dobře udělané a věděl si co při tom mačkat... Takhle musím sledovat třikrát po sobě jak umře jen abych si všimhl co je tam za správné tlačítko. kdyby to bylo výrazné jako v Modern Warfarech, tak držím klapačku. :)

Jo a titulky jsou pro hluchoněmý, taky nechápu... <nevěřícně kroutí hlavou>
Zatím asi poměrně na začátku, základní dojmy:
+ Looting není povinen, není ho moc a na rozdíl od jiných her je zábavnej, líbí se mi nacházet artefakty.
+ Lara a její proměna v tygřici.
+ Akce vypadá opravdu kvalitně, působí přirozeně
+ Graficky moc pěkné, Lara má pěkný vlasy a její tělo působí dost přirozeně.
+ Poutaví dobrodůžo.

- Quick Time Event, proboha proč, vždycky to dělám metodou pokus/omyl, připadám si jak cvičená opička při tom, je to strašný.
tvl, mattesaku, ty si zas' nezklamal ... tentokrat asi nejrychlejsi plusko, konkretne po docteni prvniho odstavce ... LOL, citim potrebu obrusovat neci kozy o stenu :D
@Crash (24.09.2017 08:10): Souhlasím.

Něco trochu k tématu:
Unfortunately, and this is a big problem faced on reddit and even on /r/Games, is that short and funny content is much quicker to digest and much more likely to be voted on than long, serious content. The average attention span of the average reader is low, and they won't stick around through a real review. They want a tl;dr, and they want jokes. If it's a few sentences and a joke, they'll see that it's short and funny and stick around. It's a system that encourages the lowest quality of content.

It's like /r/Gaming. Yes, everything gaming related is allowed including in-depth reviews, articles, interviews, dev blogs, and the high-discussion self posts you see here in /r/Games. Yet, memes and quick "gaming" pictures dominate the subreddit. It's quicker, it's funnier, and so it gets more votes and attention.

It's an old problem that has been solved already. You need very stern, unbending moderation. You need to be called a Nazi 10 times before breakfast, or else you're not doing it hard enough. Only then can you hope to hold back the endless stampede of bottom-barrel content.
@StriderCZ (24.09.2017 20:10): Reaguji spíše jen na tu část týkající se pouze té obtížnosti. A tak bossové tady taky nebyli moc těžcí, ne? Nejde mi teď o to, že jsi to myslel v souvislosti se svými dcerami, ale že bych spíše chápal tu neschopnost najít tu správnou cestu.

Ale vycházím spíše konkrétně ze hry Rise of Tomb Raider a předpokladu, že tady nebyl velký rozdíl. Bossové tam skoro žádní nebyli a když už, tak to byl nějaký vrtulník, kde šlo o nějakou menší taktiku. Ale v některých oblastech jsem též kroužil dokola a přehlédl nějaké místo, jak se dostat na vyvýšenou plošinku apod. Ono oboje bylo lehké a poměrně přímočaré oproti předchozím dílům, ale to hledání cesty mi pořád přijde složitější než akční pasáže.

A v komentu měl na mysli spíše tohle. Ale přesto beru, že komentář zase tak moc informací nedává a ani nesouhlasím s tím, že by hledání cesty bylo opravdu těžké. Hodnotit jsem to nehodnotil.
@Crash (24.09.2017 08:10): Když píšu komentář, tak se snažím ji psát tak aby ostatním byla přínosem. Ne že jedinou informací je to, že si stěžuji na zo, že je hra těžká a že nejsem schopný ji hrát a dohrát. Nehledě na to, že se snažím hodnotit jen hry které jsem dohrál ( týká se zejména procentuálního hodnocení). V tomhle komentáři je přítomen pouze slovní salát ( jediné "pozitivum" je že je krátký). Takhle, kdyby měl tvořit logo, nebo heslo do voleb, tak bych ocenil takové to pravidlo méně je více. Podle mně se jedná o zcela zbytečný výkřik do tmy od hráče... I když moje dcérky ve věku devíti let měly s novou Larou potíže jeb u stříleček s bossy....

Takhle kdyby u Albionu napsal, že je to těžká hra, to bych mu věřil....
Já spíš netuším v čem je hra tak složitá. Tohle jsem dohrál už delší dobu zpět, ale Rise of Tomb Raider jsem hrál ještě poměrně nedávno a nemyslím, že tam bude mezi těmi hrami obrovský rozdíl. Podle mě starší díly měly mnohem těžší puzzle, které bylo nutno splnit, aby hráč postoupil, ale nové dva díly jsou dost přímočaré.
@StriderCZ (24.09.2017 05:37): Za mě není důvod k přesouvání komentáře nebo jeho mazání. Názor na hru sdělil (je složitá) a uvedl i důvod. Svůj názor na komentář můžeš vyjádřit prostřednictvím +/- hodnocení nebo zde v diskuzi.
[neexistující komentář]: Udivují mně lidé, co svou neschopnost jsou schopni halasně vytrubovat do světa... Prosím adminy přesunout tzv. komentář do diskuze. Apropó- pochopil jsem, že si ve hře skoukl úvodní filmeček a pak ji vypl a přesto si od tebe hra zasloužila celých 80 %???
Mně Mafie ohromila jednoznačně ve všech ohledech. TR 2013 také. Ale Max Payne ani trochu - toho jsem hrál později.
@Paul (11.09.2016 15:17): Vice City mě také hodně bavilo. Trojka už tolik ne. Ale souhlasím, že Mafia byla popředu a ta grafika byla prostě fotorealističtější oproti zmíněným hrám (textury reálnější a hlavně postavy byly o hodně lépe zpracované). Ale řekl bych, že celkově hry s otevřeným světem tehdy tak dobře jako Mafia prostě nevypadaly. Max Payne byl sice o něco starší a graficky podle mě možná trochu hezčí, ale zase to koridorová hra a mapa každé úrovně nebyla tak velká.

Ale nevýhoda je, že právě kvůli na svou dobu skvěle vypadající jedničce a i pokračování Mafie, které graficky bylo také povedené si prostě nemůžu zvyknout na grafické zpracování trojky :-) Tak nějak mám zafixované, že když nějaká hra nastoupí s lepším grafickým zpracováním, tak by to pak měl být pro sérii předpoklad, že i další díly budou nadprůměrné.
Mafia ohromila na svojí dobu každého koho znám, včetně mě. Už proto, že měla grafiku právě podobnou Max Payne, ale přenesenou do otevřeného obrovského města, spoustu aut se super fyzikou, skvěle zpracované přestřelky a do té doby bezkonkurenční scénář. Jediná podobná hra na trhu bylo GTA3 a pak GTA VC, a ty upřímně vypadaly o dvě generace pozadu oproti Mafii, jak graficky, tak fyzikou.
@Red (11.09.2016 12:54): Tak na mě Mafia udělala hned ze začátku dobrý dojem. Co se týče Gothicu, tak tomu se to povedlo až napodruhé, kdy jsem se do hry opravdu zabral a pochopil o čem to vlastně je. Ale o první dojem mi ani tak nešlo, spíše o celkové zpracování a kvality hry a tehdy na svou dobu ty hry opravdu nevypadaly graficky a technologicky zastarale, takže určitě tehdejší hráče mohly ohromit více než by ohromily dnes, pokud by se k nim dostal člověk poprvé, když už dohrál hry jako Crysis, GTA V apod. To už se pak takový člověk dívá na tu technologickou stránku z jiného pohledu než tehdy a tím pádem už nemusí ani ty kvality hry už tolik ocenit. Jinak ale souhlasím, že ze zmíněných her byl na svou dobu technologicky nejvyspělejší asi Max Payne. A osobně ani nevím, zda se mu něco v té době mohlo graficky rovnat.

Každopádně na tyhle hry nedám dopustit a mám na ně pěkné vzpomínky. Akorát chápu, že když by se k nim dostal mladší hráč dnes, tak už ho nadchnout nemusí.

A co se týče Crash Bandicoot, tak asi souhlasím, že ten může být zábavný i dnes. Já ho hrál na emulátoru už jako starší a docela jsem se u toho bavil. I když je fakt, že já kdysi hrával ještě s kámošem na PS1, takže trochu nostalgie tam být mohla. Ale třeba takový Dungeon Siege mě též zabavil, i když jsem se k němu dostal později a graficky mi nepřišel škaredý, když jsem vlastnil ještě starší 17´´ monitor.
Tak Mafia a Gothic ve své době neohromily, pokud tedy mluvíme o prvním dojmu a ne o hlubších kvalitách který mají prostě nadčasové a bezkonkurenční.

Max Payne narozdíl od nich už patřil graficky k širší špičce ve své době, paradoxně zestárnul nejvíc právě tím co třeba v mafii nebylo stěžejní (zásahové body, level design) a bullet time opravdu převzaly mnohý a nejvíc cool byl právě v době kdy Maxík vyšel. Nicméně až na ty snový pasáže a poněkud vyšší obtížnost mi přijde nejpřístupnější:) Jiná věc ovšem je co baví (malé) holky a to je asi kámen úrazu.

Nejhorší jsou takový raný 3d adventury a mlátičky, kde si člověk představuje jaký by to bylo v 2D, ale i tady je vidět pár nadčasových věcí. Třeba takový Crash Bandicoot imho pořád musí děti bavit i když je to 3d z 96 tak to vypadá stylově, 3d tu má smysl a všude se něco hejbe.
@ještěr (11.09.2016 00:32): Ale level design a barvy jsou věci, které zubu času nejvíce podléhají :-) Ale já to víceméně chápu, protože nostalgie je fajn a sám třeba nedám dopustit na hry jako jsou Mafia, Max Payne a první dva díly Gothic. Jenže když se k tomu dostane někdo, kdo se hrou neměl zkušenost nebo vyrůstal na jiných hrách, tak ho to asi moc neohromí, protože dnes jsou ty hry už úplně jinde.
Ačkoli mě TR 2013 docela hodně sral, dokážu si docela živě představit, že je to pro začínajícího nebo víkendového hráče něco jako nej zážitek všech dob, jelikož je hra velmi akční, velmi filmová, graficky propracovaná, efekty v ní celkově hrají významnou roli. Nějak takhle osudově a cutting-edge jsme my někteří vnímali nejstarší Tomb Raidery před zhruba 15-20ti lety, takže dotyčné rebooty považuju za úspěšný projekty, jelikož fascunují už několikátou generaci děcek.

Mě osobně se nejvíc zaryl do paměti TR2: The Dagger of Xian, souboje a jistě mnohé jiné věci jsou sice zoufale zastaralé, ale některé docela důležité věci, jako level design, barvy, atmosféra, puzzly umí zubu času odolat. Rád bych se v dohledné době dočkal nějakého revisitu vraku Maria Doria, sice něco podobného 2x nabíd Bioshock, ale ten mne kriticky nebavil...
@Lukaskon (10.09.2016 22:35): Já hrál Legend a Underworld a taky mě celkem bavily, ale je fakt, že Lara už je tam vyspělejší a celkově to jsou hratelností trochu jiné hry a více arkádové a zběsilé :-) I když ty dva nejnovější díly jsou též dost akční a filmovější. Mě spíše štve, že jsem se nikdy nedostal k prvním třem dílům, což je prostě originální Tomb Raider, kterým to vzniklo. Já to kdysi sledoval ještě jako děcko v televizním pořadu Gamepage a neskutečně mě to uchvátilo. Tehdy jsem byl hráč SNES a tohle bylo 3D, takže jste byli v centru dění a mohli prozkoumávat hrobky přímo zevnitř, což pro mě bylo něco úžasného a naprosto nového. Dodnes nezapomenu, jak jsem vyskočil z gauče a řval: "Tohle musím hrát". No, nikdy jsem nehrál, protože k PC jsem se dostal později a Tomb Raider mě nějak minul. Vím, že tehdy by mě to bavilo, ale postupem času, jak člověk hraje modernější hry, tak už to člověka tolik neuchvátí. Později jsem se dostal k demoverzi, ale pamatuji si, že jsem tam dost bloudil a ta kostkovaná grafika a design už mě tak nebraly. A teď nevím, jestli bych to v emulátoru dokázal dohrát :-) Ale na tehdejší dobu to byly určitě skvělé hry.
@StriderCZ (komentář): Určitě bych se nebál zkusit starší díly. Hlavně Legend, Anniversary a Underworld. Lara tam sice už nepůsobí jako vystrašená dívka ale dobrodružství je to pořádný. Můžu jedině doporučit :)
Zrovna přemýšlím nad tím, která hra mi kdy přinesla vůbec nejvíc strhující dobrodružství a napadá mě King Kong. Za mlada jsem z té atmosféry a napětí byl úplně paf.
@c4llix (09.08.2016 18:09): Ty s tím ale problém máš a neuvědomuješ si to stejně jako ostatní psychotici, kteří si myslí, že jsou zdraví. To je mnohem horší než kdyby sis přiznal, že s tím problém máš, protože takhle nemáš nadhled na svou nemoc. A já s tvým hodnocením problém nemám. Jenom říkám, že je zvrácené a je ovlivněno tvou nemocí :-))

Ale je fakt, že kdybys tam zašel s tím, že máš problémy s hodnocením her, tak bys asi dostal mnohem horší diagnózu :-D
@Kwoky (09.08.2016 16:17): Ale kdyby šel k psychiatrovi kdokoliv, tak mu tam vždycky nějakou poruchu najde, i kdyby to byl sebezdravější člověk, protože už samotný fakt tam jít, je pro takové lidi důkazem nemoci :-))

80% místní komunity bychom měli schizoidní poruchu osobnosti, protože rádi hrajeme hry a máme trochu rozvinutější fantazii a to takoví lidé neumí ustát.

Kdyby tam šel c4llix se svým problém při hodnocení her, tak už se domů nevrátí :-D
@c4llix (09.08.2016 10:34): Cituji Hrdlouse "To by psychotik řekl také. Že není psychotik." A ty říkáš, že nejsi psychotik, což vlastně může znamenat, že jsi psychotik, který o sobě tvrdí, že nejsi psychotik. Prostě se zatím na svou nemoc nedíváš s nadhledem :-)
@c4llix (06.08.2016 17:03): To by psychotik řekl také. Že není psychotik. Jako psychotik se tedy nemůžeš vyjadřovat o vlastní psychóze a musíš přijmout hodnocení ostatních o vlastní psychóze, tedy že jsi psychotik.

@mazar1234 (07.08.2016 22:10): Já třem mušličkám nepřišel nikdy na chuť. Raději obyčejný papír. Ale "ftáky" bych také nepoužil.
@c4llix (06.08.2016 17:03): Tak nějakou duševní poruchu mít musíš, když takhle hodnotíš a tahle na tebe sedí nejvíce :-) Ještě by se dalo uvažovat o těžké schizofrenii, kdy máš třeba hlasové a zrakové halucinace, takže by sis myslel, že na tebe mluví samotná hra a hra by byla plná grafických glitchů, textury by měnily barvu apod. a audiovizuální stránka by tě tedy znechutila až na tu nulu. Ale ta bipolární porucha neboli maniodepresivní psychóza mi na tebe sedí více. To druhé už je trochu extrém. Obvodní doktor ti nic neřekne. Musíš zajít za psychologem a popsat mu tento problém. Nejspíš tě pak pošle za psychiatrem :-))
Nevím proč jste to vzali vážně, žádnou psychózu nemám, teda aspoň o ničem nevím a doktoři taky nic neříkali. Myslel jsem, že když tam dám tu poznámku, tak to pochopíte. Prostě nic za těma hodnoceníma nehledejte, jen napovím, že jsem fanboy určitých sérií a hater jiných :)
Měl by dostat nějakej rank na to, "uživatel má papír na hlavu":-) Ostatní by mohli dbát zvýšené opatrnosti a takovému komentu se vyhnout pokud by jim mohl neudělat dobře na srdíčko. Já bych uživatele s takovým rankem naopak vyhledával:-)
@Kwoky (05.08.2016 15:20): Myslím, že se to dnes nazývá bipolární porucha, ale ono je to víceméně jedno, protože tady nejsme odborně zaměření na duševní poruchy a každý bude vědět o co přesně se jedná, pokud má v této oblasti nějaký minimální přehled :-) Anebo si to může najít na netu, kdyby vůbec nevěděl a chtěl by vědět o co se jedná.


@c4llix (05.08.2016 14:36): Tak za svou poruchu nejspíš nemůžeš, pokud jsi nebral drogy nebo tak něco. Ale kdybys byl rozumný člověk, tak by ses nad svým hodnocením trochu zamýšlel a alespoň v depresi nehodnotil a uvědomoval si, že to dost ovlivňuje tvá nemoc. Ale souhlasím s ještěrem, že v hodnocení by měla být absolutní svoboda. I když tady je sporné, zda by měli mít právo hodnotit i duševně nemocní lidé, kteří ani pořádně nechápou, co dělají :-)
To jsou takové ty bezkomentářové, ničím pořádně nepodepřené, málo nebo vůbec vyargumentované, nevýznamné nuly, pramenící z toho, že hra hráče (který není ničím jiným, než jednoduchým uzlíčkem chemických procesů, emocí a nervů :) něčím nasrala, hráč hru vypálil a odehrál 20 min, zas tak moc ji nežere (hejtuje ji), pomocí dotyčné nuly chce zviditelnit domnělou genialitu konkurence (nabízí se Uncharted, Indiana Jones) apod. Takové nuly jistě nestojí ani za diskusi... Každopádně takový nulař by podle mně neměl být nazýván hovádkem (což je zase jen emotivní reakce uzlíčku nervů na druhé straně), hluboce věřím, že v hodnocení & komentování by měla být zachována absolutní svoboda vůle a projevu, ať je ten výsledek sebešílenější.

Osobně jsem se spíš pozastavil nad tím, čím přesně Tomb Raidery nesahají Uncharted po kotníky? Tomb Raider = standardní hyperbola (dobrodružná pohádka na poměrně realistickém pozadí plná situací, které mají se skutečným světem pramálo společného) se ženskou hrdinkou, Uncharted = naprostá hyperbola (mise, které jsem viděl na YT, nemají s realitou vůbec nic společného) s mužským hrdinou a sofistikovanějším ovládáním a gameplayem (snad, soudím podle YT videjí, PS ani Xbox vůbec nemám).
@c4llix (05.08.2016 14:36): Hele, já mám light verzi něčeho takového taky a při hraní neskáču a ani nerozdávám nuly.

Btw: Dneska už se tomu neříká maniodepresivní psychóza, ale bipolární porucha. Prý je to trefnější. No to nevím teda...
@CrocoRay (03.08.2016 21:53): Jo mám maniodepresivní psychózu! A kdo nemá? Kdo nemá psychózu, ať po mně hodí kamenem, nebo zlatou cihlou. Takhle skáču do vzduchu, když hraju CoD Advanced Warfair, a takhle vypadám, když hraju Battlefield.
poznámka: Tento příběh je smyšlený a jakákoliv podobnost se skutečnými postavami či událostmi je čistě náhodná.
@Walome (03.08.2016 16:06): No, tam jde o to, že podobné hry ze stejného žánru hodnotí jak nulou tak osmdesátkou, což je dost úchylné :-)) Já mám nejmenší hodnocení 10%, abych hře alespoň něco uznal a tam mě ty hry opravdu hodně znechutily a umím si obhájit, co přesně se mi na nich nelíbilo.

Ale jinak to hodnocení je jeho věc a ať si Advanced Warfare dává třeba nulu a pak Battlefieldu 4 dá 80%. Já se bavil u obou her a takový propastný rozdíl tam nevidím, ale asi se na to dívá jinak. Anebo má tu maniodepresivní psychózu :-)

EDIT: Jinak tady moc nehodnotím. Mám osobní statistiky a nechce se mi teď všech 400 něco her začít hodnotit.
Jo, na ty hodnocení jsem se díval a kroutil hlavou :-) Ale je to jeho věc, jak hodnotí. Akorát mi to připadá, že má maniodepresivní psychózu nebo tak něco a raz hry hraje v těžké depresi a jindy je zas v mánii, tak proto je jeho hodnocení tak zkreslené.
@Milfhunter (02.08.2016 22:10): Ono taky můžeš hodnotit hru z kontextu toho jak ji hodnotili ostatní, jaká je v sérii, v čem je inovativní a jakým způsobem byla vydaná. Být to hra zadarmo od neznámého vydavatele bez Tomb Raideru v názvu kterou ostatní ohodnili 0% a s prvním QTE v historii tak bych i smekl klobouček a dal tomu o deset procent víc.
@mazar1234 (02.08.2016 22:14): Hele tak nemůžeš srovnávat starší díly tady s timhletim, kromě lore a akrobacie toho nemají moc společnýho. Jo a qte je něco co by si konzolisti měli strčit někam kam slunce nesvítí. A z hlediska gameplaye bych moc nesrovnával, prostě jiná doba no.
@Milfhunter (26.07.2016 17:49): Tím je ale tento chlapec vyloženě proslulý. U něj je zcela normální, že dá COD Advanced Warfare 0% a Battlefildu 4 80%. Prostě neobjektivní hovado. Jeho hodnocení nemají vůbec žádný význam.
@c4llix (26.07.2016 17:30): ok takže hra je totální zabugovaná nehratelná mrdka, která člověka odradí po 1 hodině hraní. Tzn, že na hře nebyl jedinej klad. Názor nikomu neberu, ale absolutně nechápu lidi co jen tak napaří hře nulu a řeknou, že je to sračka.
Tahle hra se odklání od TR série a přiklání k RE sérii, která směřuje jinam, než její první díly. Možná se někdy někdy potkají, zamilují a spojí v Tomb Evil a Resident Rider... :-D