Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Chuck (25.12.2022 14:09): Však jsi v optimální situaci - GPU žhaví naplno, tlačí maximum snímků a CPU tě nelimituje. Pokud jedeš na 160 FPS, tak je to jedině dobře, protože u spousty her už by tě začalo brzdít CPU. Mít silnější grafiku, možná bys byl schopen tlačit těch 240 FPS a CPU by tě furt nelimitovalo :-)
@7c (25.12.2022 12:55): V ovládacím panelu nVidia limit nastavený nemám, popravdě do něj kvůli hrám moc nechodím, ale jinak se FPS při nejvyšším nastavení pohybují v průměru kolem 160 FPS. A ano, V-Sync ve hrách kvůli G-Sync vypínám.
@Chuck (24.12.2022 22:01): Ideálně zapni Afterburner a zkontroluj, s jakým FPS ti hra běží. Limit může být ledacos - vsync, limit ve hře, limit v ovladačích a kdo ví, kde ještě. Obvyklý postup s G-SYNC monitorem je vypínat vsync a nastavit případně limit ve hře. Já mám pro jistotu nastavený limit přímo v ovladačích, protože ne každá hra ho má (i když obvykle je lepší použít to omezení ve hře). Navíc netoužím po tom, hrát všechno ve 4k@144+.

V ideálním světě by samozřejmě bylo fajn hrát bez limitů a na max vytížení. Ale je tu hluk, spotřeba, teploty, což může někomu (třeba mně) vadit :)
@marwel (24.12.2022 18:26): Já tu obnovovací frekvenci uváděl jen jako zajímavost, ne jako souvislost s vytížením čehokoliv. Jen když už jsme u toho, tak u některých her, které to umožňují, Ti hodnotu obnovovací frekvence dají vybrat v menu hry, což u téhle hry sice je, ale víc než 240 Hz v nabídce není, ačkoliv mám 360 Hz. To ovšem není nic zásadního, stejně se to samozřejmě na takovou vysokou hodnotu nikdy nedostane, to je jen pro informaci.
@Chuck (24.12.2022 08:46): Obnovovaci frekvence monitoru nehraje roli pokud nezapnes vsync, takze vytizeni GPU na 98 procent je naprosto v poradku. 3 procenta na procesoru je naopak naprosty nesmysl.
@Chuck (24.12.2022 08:46): Může to být chyba měření na straně CPU. Ale ber, že pokud tam máš jen jedno číslo vytížení CPU, tak je to průměr vytížení všech threadů, u tebe 16. Ta hra je stará a koridorová, ono to tak klidně být může. Není tam nic CPU náročnýho.
@Sasakr (23.12.2022 23:43): Sice to ve hrách neměřím pokaždé, ale na rozdíl od jiných mi tam přijde nepoměr mezi vytížením GPU a CPU. Chápu, že když grafické hodnoty včetně pověstného nastavení vlasů Lary dám na "Ultimátní", tak to dá grafice trochu zabrat, ale že by se při té hře tak strašně flákalo CPU, to mi přišlo zvláštní. Locknutá je jen maximální frekvence monitoru na 240 Hz, na kterou jsem to v menu nastavil, nic dalšího.

@Cathan (23.12.2022 22:10): Je to měřené přes GeForce Experience, tak to snad moc nekecá.
A co je na tom divnýho? To je snad normální a správně, pokud nemáš locknutý FPS nebo Vsync.
Je mi sice jasné, že ta hra má svoje nároky na GPU, ale vytížení v průměru na 98% bych nečekal, zatímco CPU se vyloženě fláká na cca 3%. :-)
@Hrdlodus (20.09.2022 14:16):  Skoro bych řekl, že speedruny využívající různých bugů jsou nejdominantnější speedrunerskou discíplínou, normální průchody jsou nudné a ... pomalejší.
To někdo považuje za regulérní speed run, když s postavou proleze za textury a obejdu hru?
zdar lidi budu sem občas chodit s dotazem takže kdyby někdo věděl poradit budu vděčný, chci platinu s tomb raidra 2013 mám všechny singel archievmenty a chybí mi ty online a to prý jeden konkrétní shopaholic jenže ten stejně spočívá v tom získat maximální 60lvl a snad koupit vše na postavu. jestli je to tak tak ho asi nikdy nezískám, tahle věc mě trápí už dva roky za tu dobu sem hru na ps4 párkrát nainstaloval ale tam už se nikdo neloguje tak asi nic?
@OndrejVasicek.cz (12.04.2021 09:55): Šlo o to, že komentář dobře popisuje negativa. Těch jsem si buď nevšímal, nebo mi nezkazily hru. Já naopak klidně dám mínus, pokud někdo popíše, proč se mu hra nelíbila, ale já s jeho výtkami nesouhlasím - pokud se ty výtky týkají "objektivních" skutečností, ne pocitu ze hry. Takže si klobouk nezasloužím.
@Hrdlodus (11.04.2021 21:12): Děkuju, klobouk dolů před každým s takovým přístupem.
Ale pokud to chápu dobře, tak už jsi hru dohrál a užil sis jí, takže ti jí můj komentář nezkazil :) A co se týče dalších dvou dílů, sám jsem je ještě nehrál, ale určitě budu, věřím, že budou lepší.
@OndrejVasicek.cz (komentář): Nejsem typ, co dává plusy komentářům, s kterými nesouhlasí. Já si hru užil a táhla mě akce. Ale výtky jsou popsané skvěle.
Jen se teď bojím, že si toho začnu všímat a už si hru neužiju.
Já nevím, jestli je problém v mé sestavě, ale ta hra se vždycky vytasí s nějakým úplně novým grafickým glitchem. A taky tak jednou za hodinu shodí ovladač a spadne.
1) Nejdřív začaly být nějaké textury černé.
2) Pak začaly Laře blikat boty všema barvama, jako by na sobě měly třpytky. Disco boty.
3) Pak to začalo náhodně vrhat stíny, kde neměly být.
4) Pak měla Lara strašně málo vlasů. Vypadala skoro plešatě, úplná stařena.
5) Pak hra jakoby shodila rozlišení tak na čtvrtinu a přidala do toho mřížku jakoby obřích pixelů.
Vše vždycky vyřeší restart, jen je prostě divný, že každý glitch se objeví jen jednou a pak přijde nějaký nový.

Tak jsem přes SpecialK do hry narouboval HDR (před časem se to řešila na Digital Foundry). Bylo to trochu pr*ání, ale ty vole :-O Škoda, že jsem to neudělal hned na začátku, ale furt dvě třetiny hry mám před sebou :-) Po mizerných zkušenostech s nativní podporou HDR ve FH4 se mi do toho moc nechtělo, ale tohle je pecka. Celkově ta hra měla ty barvy takový vyblitý, ale teď to vypadá super a slunce konečně vypálí zrak. Doporučuju!
Tak jo, hra lítá mezi 25 FPS v některých cutscénách až po 140 FPS v úzkých chodbách :-D Zajímavé. Tohle nezachrání ani freesync. Jinak odehrál jsem asi hodinu, je to celkem ok. Nicméně mě udivila některá rozhodnutí stran designu s ohledem na to, že se ta hra snaží tvářit realisticky (myslím prostředím a tak). První je to, že lidi u sebe nosí součástky, kterými si vylepším páčidlo. Wtf? No a třeba to, že na mě někde čeká NPC, ale 2 metry od něj na mě skočí naskriptovanej vlk a NPC je naprosto v klidu. Zmiňované antigravitační vlasy (krom culíku, ten je gravitační) pak hned na začátku dost udiví. Jsou tam prostě věci, co zabíjejí tu immersi a dělají z toho moc hru...
Tak jsem doufal, že 7 let starou hru dám na 4k60, ale ani prd. Ve 1440p s FXAA 69 FPS avg a 50 min :-(
Pro mě fakt velký překvapení. Ze začátku to nebylo nic moc. Bylo to takový hrozně pro masy. I grafika mi přišla hnusná. Jenže celkem brzo se všechny aspekty hry začali zlepšovat a hra mě neskutečně chytla. Vyprávění příběhu, vývoj Lary a její nové schopnosti, zlepšování zbraní a i grafika byla najdou super. Dokonce i ty quickeventy mi nevvadili, protože nevyžadujou mačkat x tlačítek za sebou.

Vúbec mi nevadil ani občas kritizovaný přehršel soubojů, protože soubojovej systém mi přišel naprosto perfektní.

Hned rozjíždim druhej díl a už na začátku mi spadla brada jak moc se zlepšila grafika.
[neexistující komentář]: Dostal jsi jedno plusko, takže se našel jeden člověk, komu se tvůj "komentář" líbil. To nic nemění na tom, že tvoje komentáře mi nejvíce připomínají spam na chatu (bez ohledu na gramatiku).
@Charllize (12.06.2018 01:46): Teda, pro mě je to naštěstí ve stravitelném množství, oni by zas tolik nevadily kdyby byly dobře udělané a věděl si co při tom mačkat... Takhle musím sledovat třikrát po sobě jak umře jen abych si všimhl co je tam za správné tlačítko. kdyby to bylo výrazné jako v Modern Warfarech, tak držím klapačku. :)

Jo a titulky jsou pro hluchoněmý, taky nechápu... <nevěřícně kroutí hlavou>
Zatím asi poměrně na začátku, základní dojmy:
+ Looting není povinen, není ho moc a na rozdíl od jiných her je zábavnej, líbí se mi nacházet artefakty.
+ Lara a její proměna v tygřici.
+ Akce vypadá opravdu kvalitně, působí přirozeně
+ Graficky moc pěkné, Lara má pěkný vlasy a její tělo působí dost přirozeně.
+ Poutaví dobrodůžo.

- Quick Time Event, proboha proč, vždycky to dělám metodou pokus/omyl, připadám si jak cvičená opička při tom, je to strašný.
tvl, mattesaku, ty si zas' nezklamal ... tentokrat asi nejrychlejsi plusko, konkretne po docteni prvniho odstavce ... LOL, citim potrebu obrusovat neci kozy o stenu :D
@Crash (24.09.2017 08:10): Souhlasím.

Něco trochu k tématu:
Unfortunately, and this is a big problem faced on reddit and even on /r/Games, is that short and funny content is much quicker to digest and much more likely to be voted on than long, serious content. The average attention span of the average reader is low, and they won't stick around through a real review. They want a tl;dr, and they want jokes. If it's a few sentences and a joke, they'll see that it's short and funny and stick around. It's a system that encourages the lowest quality of content.

It's like /r/Gaming. Yes, everything gaming related is allowed including in-depth reviews, articles, interviews, dev blogs, and the high-discussion self posts you see here in /r/Games. Yet, memes and quick "gaming" pictures dominate the subreddit. It's quicker, it's funnier, and so it gets more votes and attention.

It's an old problem that has been solved already. You need very stern, unbending moderation. You need to be called a Nazi 10 times before breakfast, or else you're not doing it hard enough. Only then can you hope to hold back the endless stampede of bottom-barrel content.
@StriderCZ (24.09.2017 20:10): Reaguji spíše jen na tu část týkající se pouze té obtížnosti. A tak bossové tady taky nebyli moc těžcí, ne? Nejde mi teď o to, že jsi to myslel v souvislosti se svými dcerami, ale že bych spíše chápal tu neschopnost najít tu správnou cestu.

Ale vycházím spíše konkrétně ze hry Rise of Tomb Raider a předpokladu, že tady nebyl velký rozdíl. Bossové tam skoro žádní nebyli a když už, tak to byl nějaký vrtulník, kde šlo o nějakou menší taktiku. Ale v některých oblastech jsem též kroužil dokola a přehlédl nějaké místo, jak se dostat na vyvýšenou plošinku apod. Ono oboje bylo lehké a poměrně přímočaré oproti předchozím dílům, ale to hledání cesty mi pořád přijde složitější než akční pasáže.

A v komentu měl na mysli spíše tohle. Ale přesto beru, že komentář zase tak moc informací nedává a ani nesouhlasím s tím, že by hledání cesty bylo opravdu těžké. Hodnotit jsem to nehodnotil.
@Crash (24.09.2017 08:10): Když píšu komentář, tak se snažím ji psát tak aby ostatním byla přínosem. Ne že jedinou informací je to, že si stěžuji na zo, že je hra těžká a že nejsem schopný ji hrát a dohrát. Nehledě na to, že se snažím hodnotit jen hry které jsem dohrál ( týká se zejména procentuálního hodnocení). V tomhle komentáři je přítomen pouze slovní salát ( jediné "pozitivum" je že je krátký). Takhle, kdyby měl tvořit logo, nebo heslo do voleb, tak bych ocenil takové to pravidlo méně je více. Podle mně se jedná o zcela zbytečný výkřik do tmy od hráče... I když moje dcérky ve věku devíti let měly s novou Larou potíže jeb u stříleček s bossy....

Takhle kdyby u Albionu napsal, že je to těžká hra, to bych mu věřil....
Já spíš netuším v čem je hra tak složitá. Tohle jsem dohrál už delší dobu zpět, ale Rise of Tomb Raider jsem hrál ještě poměrně nedávno a nemyslím, že tam bude mezi těmi hrami obrovský rozdíl. Podle mě starší díly měly mnohem těžší puzzle, které bylo nutno splnit, aby hráč postoupil, ale nové dva díly jsou dost přímočaré.
@StriderCZ (24.09.2017 05:37): Za mě není důvod k přesouvání komentáře nebo jeho mazání. Názor na hru sdělil (je složitá) a uvedl i důvod. Svůj názor na komentář můžeš vyjádřit prostřednictvím +/- hodnocení nebo zde v diskuzi.
[neexistující komentář]: Udivují mně lidé, co svou neschopnost jsou schopni halasně vytrubovat do světa... Prosím adminy přesunout tzv. komentář do diskuze. Apropó- pochopil jsem, že si ve hře skoukl úvodní filmeček a pak ji vypl a přesto si od tebe hra zasloužila celých 80 %???
Mně Mafie ohromila jednoznačně ve všech ohledech. TR 2013 také. Ale Max Payne ani trochu - toho jsem hrál později.
@Paul (11.09.2016 15:17): Vice City mě také hodně bavilo. Trojka už tolik ne. Ale souhlasím, že Mafia byla popředu a ta grafika byla prostě fotorealističtější oproti zmíněným hrám (textury reálnější a hlavně postavy byly o hodně lépe zpracované). Ale řekl bych, že celkově hry s otevřeným světem tehdy tak dobře jako Mafia prostě nevypadaly. Max Payne byl sice o něco starší a graficky podle mě možná trochu hezčí, ale zase to koridorová hra a mapa každé úrovně nebyla tak velká.

Ale nevýhoda je, že právě kvůli na svou dobu skvěle vypadající jedničce a i pokračování Mafie, které graficky bylo také povedené si prostě nemůžu zvyknout na grafické zpracování trojky :-) Tak nějak mám zafixované, že když nějaká hra nastoupí s lepším grafickým zpracováním, tak by to pak měl být pro sérii předpoklad, že i další díly budou nadprůměrné.
Mafia ohromila na svojí dobu každého koho znám, včetně mě. Už proto, že měla grafiku právě podobnou Max Payne, ale přenesenou do otevřeného obrovského města, spoustu aut se super fyzikou, skvěle zpracované přestřelky a do té doby bezkonkurenční scénář. Jediná podobná hra na trhu bylo GTA3 a pak GTA VC, a ty upřímně vypadaly o dvě generace pozadu oproti Mafii, jak graficky, tak fyzikou.
@Red (11.09.2016 12:54): Tak na mě Mafia udělala hned ze začátku dobrý dojem. Co se týče Gothicu, tak tomu se to povedlo až napodruhé, kdy jsem se do hry opravdu zabral a pochopil o čem to vlastně je. Ale o první dojem mi ani tak nešlo, spíše o celkové zpracování a kvality hry a tehdy na svou dobu ty hry opravdu nevypadaly graficky a technologicky zastarale, takže určitě tehdejší hráče mohly ohromit více než by ohromily dnes, pokud by se k nim dostal člověk poprvé, když už dohrál hry jako Crysis, GTA V apod. To už se pak takový člověk dívá na tu technologickou stránku z jiného pohledu než tehdy a tím pádem už nemusí ani ty kvality hry už tolik ocenit. Jinak ale souhlasím, že ze zmíněných her byl na svou dobu technologicky nejvyspělejší asi Max Payne. A osobně ani nevím, zda se mu něco v té době mohlo graficky rovnat.

Každopádně na tyhle hry nedám dopustit a mám na ně pěkné vzpomínky. Akorát chápu, že když by se k nim dostal mladší hráč dnes, tak už ho nadchnout nemusí.

A co se týče Crash Bandicoot, tak asi souhlasím, že ten může být zábavný i dnes. Já ho hrál na emulátoru už jako starší a docela jsem se u toho bavil. I když je fakt, že já kdysi hrával ještě s kámošem na PS1, takže trochu nostalgie tam být mohla. Ale třeba takový Dungeon Siege mě též zabavil, i když jsem se k němu dostal později a graficky mi nepřišel škaredý, když jsem vlastnil ještě starší 17´´ monitor.
Tak Mafia a Gothic ve své době neohromily, pokud tedy mluvíme o prvním dojmu a ne o hlubších kvalitách který mají prostě nadčasové a bezkonkurenční.

Max Payne narozdíl od nich už patřil graficky k širší špičce ve své době, paradoxně zestárnul nejvíc právě tím co třeba v mafii nebylo stěžejní (zásahové body, level design) a bullet time opravdu převzaly mnohý a nejvíc cool byl právě v době kdy Maxík vyšel. Nicméně až na ty snový pasáže a poněkud vyšší obtížnost mi přijde nejpřístupnější:) Jiná věc ovšem je co baví (malé) holky a to je asi kámen úrazu.

Nejhorší jsou takový raný 3d adventury a mlátičky, kde si člověk představuje jaký by to bylo v 2D, ale i tady je vidět pár nadčasových věcí. Třeba takový Crash Bandicoot imho pořád musí děti bavit i když je to 3d z 96 tak to vypadá stylově, 3d tu má smysl a všude se něco hejbe.