Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kerbal Space Program

94
17 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > vesmírný simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
27.04.2015 PC
12.07.2016 PS4
15.07.2016 XOne
31.12.2016 WiiU
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.kerbalspaceprogram.com/
Kerbalové jsou komická rasa zelených humanoidních mužíčků žijících na smyšlené planetě ve smyšlené planetární soustavě, která prahne po dobývání vesmíru. Vy, jakožto hlavní technik na Kerbal Space Center, máte za úkol z mnoha různých součástí poskládat raketu, která je schopna vaše často sebevražedné Kerbaly donést až ke hvězdám. Vaším hlavním nepřítelem se tak stanou reálné fyzické zákony a gravitace, které v případě každé špatně sestavené lodi či nevhodně nastavených zážehových sekvencí znamenají neúspěšný pokus a další nešťastnou Kerbovdovu na planetě.

V prvé řadě se pro seznámení s hrou nabízí pokoření severního či jižního pólu vnitro-atmosférickým letadlem a k meziplanetárním letům šáhnout až po zažití základních principů hry. V potaz je totiž potřeba brát věci jako dostatek paliva, gravitaci ostatních vesmírných těles, nejrychlejší a nejpomalejší body oběžné dráhy kolem planet a jejich využití pro delší vesmírné cesty. S vaším Kerbalem je možné se pohybovat i mimo raketu v plně 3D prostředí. Můžete si tak užít stavy vesmírné beztíže nebo se po přistání na měsíci projít po jeho povrchu a za zrychleného času si vychutnat pohled na rodnou planetu při neustálém oběhu a střídání dne a noci.

Průběžně jsou vydávány nové verze přinášející nové herní prvky, opravy chyb verzí předešlých a také pilování fyzických zákonů.


Poslední diskuzní příspěvek

sxg: Vždyť je to jednoduché... :D Ale buď rád, až bude v televizi nějaké epické prohlášení o vesmíru, tak budeš vědet jak to vůbec funguje,…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Všimli jste si, že vždy, kdy si člověk myslí, že už ho nic překvapit nemůže, je v zápětí osudem parádně vyveden ze svého omylu? Já si například myslel, že těžko najdu záživnější formu vesmírného (realistického) simulátoru, než byl prakticky jediný zástupce tohoto žánru – freewarový Orbiter. KSP není sice toliko hard-core simulací a úroveň realismu je stažená „jen“ na únosnou normu, nicméně i to je víc, než vše, co průměrný hráč mohl kdy na vlastní klávesnici vyzkoušet. A je to setsakra zábava!

Dovolím si krátce shrnout vesměs jednoduchý koncept hry. Herní režimy jsou dva, klasická kampaň s úkoly, nebo sandbox. Stavět přitom můžete standardní kolmo startující rakety, či raketoplány startující z ranveje. Pro oba typy máte k dispozici přibližně 100 „kostek“ stavebnice, ze kterých byste měli postavit co nejlepší vesmírné plavidlo. V nabídce jsou výkonné motory, nosné rakety, palivové nádrže, nejrůznější moduly, vzpěry, křídla atp. Hra přitom neapeluje na znalosti astrofyziky, k ovládání stačí několik (možná až moc málo) kláves.

Jelikož tradičně ignoruji manuály a tutoriály, vrhl jsem se hned na samotnou stavbu kosmoletu v režimu sandboxu. Start mého prvního díla nedopadl dobře, resp. dopadl ihned po startu. Nastudoval jsem tedy několik videí na youtube a ke hře se vrátil se sebevědomím von Brauna v nejlepších letech. Po několika desítkách zkoušek jsem se konečně (alespoň na krátko) vymanil z náručí matičky Země a se svou primitivní jedno-úrovňovou raketou okusil temnotu hlubokého vesmíru.

Ať to máte v plánu, či ne, brzy vás vlastní zvídavost a experimentování dovede ke snaze dosáhnout vyšších cílů - doletět na měsíc, k dalším planetám, ke Slunci, nebo opustit sluneční soustavu vůbec. Všechny takové plány přitom začínají a končí na „rýsovacím prkně“, tedy konstrukci hvězdoletu. Při tom všem platí nesmírně brutální fyzikální zákony. V různých částech atmosféry Země se vaše plavidlo chová odlišně, což není nic v porovnání s fyzikou vesmíru. Snahy o dobývání vesmíru častokrát končily tím, že se z mého vznešeného kosmoletu (s prázdnou nádrží) stala mrtvá obíhající družice.

Matoucí může být vizuální stránka, která se tak trochu snaží shodit realismus a skrýt vysokou obtížnost pomocí odlehčených motivů, jakou jsou třeba samotní zelení Kerbíci. Prakticky jde o vysoce zpřístupněnou realistickou simulaci, což je z marketingového hlediska jistě lepší krok, než ten, kterým se vydal již zmíněný Orbiter. I tak se mi hra nesmírně zažrala pod kůži a nechci raději počítat, kolik hodin jsem s ní strávil. Připočtěte si nekonečné množství uživatelských modifikací zahrnující tisíce dalších stavebních „kostek“, hotových vesmírných korábů, úkolů atd. Velice rád doporučuji.

Pro: originální koncept, přístupný realismus, nekonečné množství konstrukčních možností, výzvy, modifikace

Proti: v několika ohledech až příliš zjednodušené, vizuální stránka neodpovídá grafickým nárokům, hra má poměrně vysokou tendenci padat

+23
  • PC 100
Nechci psát recenzi o tu se myslím dobře postaral Aaron_Hill. Chtěl bych jen přidat to, o čem nemluvil. Hru vyvíjí nezávislý vývojáři a na hře je to poměrně dost vidět. I když se mi hra velmi líbí je na ní vidět, že je pořád nehotová (verze co hodnotím je 0.18.1). K dispozici je buďto volné budování anebo scénáře, které jsou naneštěstí jen 3 a postrádají ukončení. Ať splněním nebo nesplněním myse. Je vidět, že vývojář pracují i na typu hry kariéra, která je zatím ve hře nedostupná. Na tento typ hry se moc těším. Podle mě dodá hodně na atraktivnosti hry. Posledním problémem je fakt, že hra je hardwarově poměrně dost náročná a to i na herních strojích. Jinak není hře co vytknout a pokud se jen trochu zajímáte o kosmonautiku tak vám vřele doporučuji. Měně zkušení lidé zjistí základní principy cestování ve vesmíru (mám na mysli ty zkutečné principy, ne ty co do nás hustí většina sci-fi), pojmy jako je apoapsis a periapsis které jim do nedávna nic neříkali a ti zkušenější si mohou zkusit jaké to asi je být inženýrem vyvíjejícím vesmírné lodě a pokusit se dostat co nejdál do Vesmíru a zase zpět na domovský Kerbal :)
+7(8-1)