Lara Croft Tomb Raider: Legend je již sedmý díl série s vnadnou archeoložkou v hlavní roli. Poprvé v historii na hře nepracují Core Design. Po neúspěchu The Angel of Darkness byl vývoj svěřen Crystal Dynamics.
Tentokrát nacházíme Laru uprostřed pátrání po ztracené jihoamerické relikvii. Příběh ale začne nabírat na obrátkách ve chvíli, kdy se Lara potká s Amandou Evert. Ta byla považována za mrtvou, stejně jako několik dalších studentů, od incidentu v Peru, jehož jediným přeživším měla být právě Lara. Do pátrání se nakonec zaplete i tajemný James Rutland Jr., který také baží po starodávných relikviích. Lara se na své cestě nejen za hledanými předměty, ale i za objasněním okolností smrti své matky, podívá opět na několik exotických míst. Navštíví Himaláje, Ghanu, Kazachstán, Bolívii, Japonsko i rodnou Anglii.
Kromě klasického řešení hádanek, akrobatických kousků a zabíjení nepřátel se nově objevují tzv. „quick-time“ události - interaktivní videosekvence, ve kterých je třeba zmáčknout ve správnou chvíli správnou klávesu, jinak Lara zemře. Několikrát se objeví i akční pasáž na motorce. Hra disponuje zcela novým enginem. Majitelé silnějších počítačů (s ohledem na datum vydání) měli možnost zapnout si speciální next-gen efekty, které nabídly zejména propracovanější hru světel a stínů.
Na příběh tohoto dílu přímo navazuje Tomb Raider: Underworld.
@Sasakr (31.10.2020 14:12): Starší díly jsou v podstatě celkem obtížné plošinovky s logickými hádankami a sem tam soubojem, pro mě ideální hlavně TR 1-3 (včetně Anniversary, který upřednostňuji před původní jedničkou), ve čtyřce už se začalo zjednodušovat, ale pořád si drží styl předchozích dílů a 5,6 jsem nehrál, Legend je více akční, více cutscénový, jednodušší a celkově imo slabší, Underworld se zase trochu více vrací ke starším dílům (1-4), ale zároveň má toho dost z Legend... nebylo to úplně marné, ale ani jsem z toho neskákal nadšením.
Nové Tomb Raidery z 2013+ jsou tupé, jednoduché, akční s hodně QTE a hodně cutscénámi a minimálními nároky na hráče, pokud máš tohle rád a chceš něco řekněme trochu jednoduššího a akčnějšího, pak se opravdu vrhni rovnou na ty. Nová podoba Lary má něco do sebe, ale zase nekoresponduje s herním obsahem (kdy v podstatě zabíjí desítky nepřátel jak Rambo a pak si tam záhy dramaticky půl hodiny sténá nad menším pádem z výšky ;)).
V soubojích v Legend můžeš akorát uskakovat do stran (což zčásti nahrazuje ono krytí a krčení), jinak je to takový arkádový autoaim... opravdu to není silnou stránkou Legendů, načež je tam těch přestřelek zbytečně moc (na rozdíl od předchozích dílů).
Nové Tomb Raidery z 2013+ jsou tupé, jednoduché, akční s hodně QTE a hodně cutscénámi a minimálními nároky na hráče, pokud máš tohle rád a chceš něco řekněme trochu jednoduššího a akčnějšího, pak se opravdu vrhni rovnou na ty. Nová podoba Lary má něco do sebe, ale zase nekoresponduje s herním obsahem (kdy v podstatě zabíjí desítky nepřátel jak Rambo a pak si tam záhy dramaticky půl hodiny sténá nad menším pádem z výšky ;)).
V soubojích v Legend můžeš akorát uskakovat do stran (což zčásti nahrazuje ono krytí a krčení), jinak je to takový arkádový autoaim... opravdu to není silnou stránkou Legendů, načež je tam těch přestřelek zbytečně moc (na rozdíl od předchozích dílů).
Pro: zábavné skákání, vylepšené pohyby Lary, příběh neurazí, jízda na motorce, povedené souboje s bossy, místy solidní atmosféra opuštěných chrámů
Proti: nezáživné přestřelky, při zapnutém nextgenu technické bugy a občasné padání hry, přehnaně lineární, jednoduché a krátké